- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (191 opinii)
- 2 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (101 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (461 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (144 opinie)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (111 opinii)
Gdynia: najpierw ładowarki, później elektrobusy
12,5 mln zł będą kosztowały ładowarki do 24 elektrycznych autobusów, które zaczną wyjeżdżać na ulice Gdyni od 2022 roku. 22 punkty wolnego ładowania plug-in pojawią się w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej na Pogórzu, a siedem stacji pantografowych szybkiego ładowania w dzielnicach miasta.
Przypomnijmy:
- Umowę na zakup 24 nowych elektrycznych autobusów dla Gdyni podpisano w lutym.
- Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów.
- Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.
By pojazdy mogły swobodnie jeździć po Gdyni konieczny jest również montaż odpowiedniej infrastruktury w postaci ładowarek. Inwestycja obejmuje budowę siedmiu tzw. szybkich urządzeń (stacji pantografowych szybkiego ładowania) na pętlach i przystankach końcowych oraz 22 standardowe ładowarki (punkty wolnego ładowania plug-in) w bazie PKA na Pogórzu.
Rozkład ZKM Gdynia
Dodatkowo przewidziana jest budowa miejsc postojowych i rozbudowa placu manewrowego na zajezdni autobusowej.
Prof. PG: PKM potrzebuje składów z akumulatorami, a nie elektryfikacji
Wykaz miejsc z ładowarkami
Podwójne stacje szybkiego ładowania pojawią się przy Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
Najkorzystniejszą ofertę w prowadzonym przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej przetargu złożyło konsorcjum złożone z firm Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry oraz Westa Building z Sieradza, oferując za dwie części zamówienia odpowiednio 5 039 713,77 zł i 7 493 986,23 zł.
Elektrobusy od 2022 roku
Ładowarki zostaną zamontowane pod koniec 2021 roku. Od 2022 roku na ulice mają sukcesywnie wyjeżdżać kupowane elektrobusy. Razem będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów.
Trafią na linie 128, 133, 150, 190, 282, N40, N94.
- W Gdyni, kiedy mówimy o elektromobilności jesteśmy konsekwentni. Normy ustawowe już spełniamy, jednak postanowiliśmy pójść dalej, bo chcemy, żeby nasze miasto stało się polskim liderem elektromobilności - mówiła w listopadzie Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycje w tabor tylko z dofinansowaniem zewnętrznym
Przypomnijmy przy okazji, że z powodu epidemii koronawirusa został odwołany przetarg na zakup pięciu trolejbusów. Inwestycja miała być w całości sfinansowana z budżetu miasta.
Kilka dni później władze Gdyni pochwaliły się sześcioma trolejbusami zakupionymi z rządowego programu Gepard, które wraz z budową nowego krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwolą na uruchomienie nowej linii 32 z Węzła Cegielskiej do Pogórza Dolnego. 1/3 wartej 16,5 mln zł inwestycji pochodzi z dofinansowania rządowego.
Testy elektrycznego autobusu w Gdyni w Tłusty Czwartek
Miejsca
Opinie (80) 7 zablokowanych
-
2020-07-29 12:34
Niezłe jaja - ciekawe kiedy bądą ładowane jak kierowy nawet nie mają czasu na końcowym aby zjeść o toalecie nie wspominając. (3)
- 14 3
-
2020-07-29 12:44
To niech zmienią pracę jak im źle i tobie też radzę bo widać że robotny z ciebie chłop chyba nie jest...
- 0 8
-
2020-07-29 12:44
(1)
Oj będą ładować bo nigdzie niepojadą jeżeli akumulator pokazuje 0 (zero) Nawet nie otworzą drzwi , żeby wysiąść . Wiec trza ładować co 5 godzin :) wieć se postają na pętlach przynajmniej 30 minut
- 0 1
-
2020-07-29 16:03
Do tych co się niezgadzają z opinią , to tak jest jak z samochodem elektrycznym .Ostatio podawali że polskiej myśli samochód może przejechać max 400 kilometrów .Wiec co 300 km muszisz zrobić postój i naładować baterie
- 0 0
-
2020-07-29 13:02
(1)
A gdzie podwyzki dla kierowcow?bilety zdrozaly miedzy innymi zeby podniesc pesje pracownikom komunikacji .Rozumiem ze podwyzki dostali mysliciele z Zkm-u a kierowcy moga sobie pomarzyc bo juz dostali nowe wozy to odrazu podniusl im sie komfort pracy .Pani gruszecka czy pani robi zakupy i placi rachunki ?halo wszystko zdrozalo!
- 11 5
-
2020-07-29 13:45
Aaaa kierowca zawsze pokrzywdzony wam ciężko dogodzić
- 0 3
-
2020-07-29 13:05
A może linia trolejbusowa z siecią do wiczlina? (2)
- 4 3
-
2020-07-29 13:19
(1)
Nie może. Na wieś nie jeżdżą trolejbusy.
- 1 2
-
2020-07-29 14:15
Ale już elektroautobusy już tak :) , czyli tak jak jest wpłanach
- 1 0
-
2020-07-29 13:22
Przydałyby się takie jądrobusy.
Do profilaktycznego badania mężczyzn i dbania o ich zdrowie.
- 3 1
-
2020-07-29 13:40
Może najpierw
postawić farmy wiatrowe czy fotowoltaiczne niż dosypywać kasę do górnictwa i do tego dostosować transport zbiorowy...
W ładowarki i infrastrukturę to powinno górnictwo z własnej kasy (a tak na prawdę to z naszej) zainwestować ...
Zaczynam wątpić w logikę ue...- 3 5
-
2020-07-29 14:33
(1)
Kiedy wszystkie kartki pościągają z siedzeń z autobusów w Gdyni? Ludzie i tak siadają gdzie chcą a 50% jakoś średnio ich rusza
- 4 0
-
2020-07-29 20:10
pretensje do Mateuszka
- 0 0
-
2020-07-29 15:14
Super! Czas skonczyc z topieniem kasy w trolejbusy
- 3 2
-
2020-07-29 15:16
Svenus, co tam dzbanie mądrego walniesz w temacie?
- 3 2
-
2020-07-29 15:23
Opinia wyróżniona
Dobra inwestycja w tabor (1)
Ale kiedy pomyślą o biletomatach? Ułatwiłoby to kupowanie biletów np w Gdańsku są od kilku lat, poza tym trolejbusy z napędem pomocniczym świetnie się sprawdzają więc zakup tych elektrobusow napewno będzie korzystny
- 16 7
-
2020-07-30 09:06
mogli by przeprowadzić zbiórkę starych ładowarek od Noki
łańcuszek 1000 takich i mieli by ładowarki do autobusów za darmo
- 0 1
-
2020-07-29 18:06
1 kil węgla to 8kw/h. 1kil węgla spalonego w elektrociepłowni to 8 metrów sześciennych spalin. Straty w przesyle sięgają do 60%. Straty w ładowarce (brak danych) Niech będzie ze ma sprawność 80% Dla porównania silnik odrzutowca na 1 sekundę pracy emituje 1 tone spalin ,1kg powietrza to 0,833 metra sześciennego.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.