• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowa droga rowerowa w Orłowie

Michał Sielski
6 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po przejeździe przez kładkę w Redłowie i dokończeniu drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa, będzie można dojechać do samej plaży w Orłowie. Po przejeździe przez kładkę w Redłowie i dokończeniu drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa, będzie można dojechać do samej plaży w Orłowie.

W Orłowie powstanie kawałek drogi rowerowej. Część trasy będzie jednak trzeba pokonać po ulicy obok samochodów. Urzędnicy nie czekają jednak na projekt pozostałego frgmentu, bo za właśnie projektowany zapłaci budujący obok osiedle deweloper.



Warto budować kawałek drogi rowerowej?

Chodzi o część część ul. Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni za skrzyżowaniem z al. Zwycięstwa. Tuż obok "Nowe Orłowo" zbuduje bowiem Invest Komfort.

- W ramach umowy drogowej pomiędzy miastem a inwestorem, powstanie tam też droga dla rowerów. Dlatego chcemy przygotować projekt, bo za wykonanie zapłaci deweloper. Stanęliśmy przed dylematem czy jest sens budowy drogi, z której będzie trzeba zjechać na ulicę, ale uznaliśmy, że warto skorzystać z tej okazji. W przyszłości dokończymy połączenie z miejskich środków - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dróg rowerowych.

To jedna z inwestycji, które będą zrealizowane w pierwszej kolejności. Podobnie jak parkingi dla rowerów, których projekty zostaną jeszcze minimalnie zmodyfikowane przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. W efekcie powstanie siedem parkingów. Trzy przy przystankach SKM: w Orłowie, na Chyloni i Wzgórzu św. Maksymiliana. Pozostałe usytuowane zostaną przy molo w Orłowie, plażach w Śródmieściu i na Babich Dołach oraz centrum handlowym Batory.

Co dalej? W poniedziałek pierwsze spotkanie nowej Rady Rowerowej. Wszystkie projekty zostaną przejrzane, bo często ZDiZ nie wie nawet w jakiej fazie realizacji są prace prowadzone przez wydział inwestycji gdyńskiego magistratu.

- Chcemy też wyznaczyć priorytety, sprawdzić czy gotowe już projekty są najważniejsze dla samych rowerzystów, których przedstawiciele zasiadają w Radzie Rowerowej - podkreśla Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Miejsca

Opinie (203) 3 zablokowane

  • Deweloper?

    Ludzie zejdzcie na ziemie! Przeciez za wszystko sami zaplacicie.Nie znam przypadku aby ktokolwiek rezygnowa lz zysku lub dawal darmo cokolwiek a zwlaszcza deweloperzy. Za wszystko zaplaci ostatecznie klient.

    • 0 2

  • (62)

    Po co się robi te drogi rowerowe jak i tak rowerzyści jeżdżą po ulicy i chodniku zamiast po tych dróżkach. Co o tym sądzicie drodzy forowicze.

    • 7 32

    • Sprawny, doświadczony rowerzysta (55)

      nie powinien być zmuszany do jechania tzw. ścieżką rowerową. Rower to jednak pojazd i myślenie rowerzysty jest bliższe myśleniu kierowcy niż pieszego. Ale ścieżki są jak najbardziej potrzebne, żeby na rower zaczęli się przesiadać masowo niedoświadczeni rowerzyści. Dlatego przymus jazdy ścieżką rowerową jest albo nieporozumieniem (nie chcę myśleć że zwykłą dyskryminacją). Oczywiście na drogach szybkiego ruchu segregacja jest uzasadniona, jednak powinna być alternatywa dla pieszych i rowerzystów, o czym nie zawsze się pamięta (patrz przekroczenie drogi krajowej nr 7 przez Wisłę, a jeszcze lepiej budowany tunel w Gdańsku). Zaś o nastawieniu tzw. administracji drogowej doskonale świadczą choćby (choć nie jedynie) tzw. śpiący policjanci, czyli spowalniacze. Rowerzysta najczęściej też musi brać je górą, choć wystarczyłoby ze 30 prześwitu cm od krawężnika.

      • 7 9

      • (41)

        jasne, a potem każdemu będzie się wydawało, że jest mistrzem kolarstwa i będzie się pchał na ulicę tamować ruch. Przymus chodzenia chodnikiem to też nieporozumienie, doświadczony pieszy mógłby chodzić środkiem jezdni...
        Spowalniacze rozumiem rowerzystów nie dotyczą? Rowerzyści mają tylko przywileje...

        • 6 7

        • (35)

          a po cholerę rowerzyści mają skakać po tych garbach przecież z założenia jadą z prędkością do jakiej jest ograniczenie prawda?20-30 tyle jest na znaku przed garbem więc po kiego ch... budują je do samego krawężnika?Rowerzysta z taką prędkością w to nie wjedzie bo sobie rozwali felgi dalej będziesz takiego barana udawał?Rowerzyści trenujący kolarstwo jadący 50 tką po prostej komuś tamują ruch człowieku ogarnij się nikt nie mówi o amatorach niedzielnych wycieczek ale oni i tak się boją i by się zesr.. jakby mieli jechać taką ulicą jak Morska a jak ktoś robi miesięcznie po 1200 czy 1500 km więcej od niejednego "bombowcy" z blachosmroda to naprawdę wie o co chodzi i wie że donikąd nie dojedzie dróżkami rowerowymi to sa niebezpieczne alejki dla dzieci i amatorów po tym wpisie widać że reprezentujesz typ myślenia polskich przygłupich decydentów którzy nie widzą róznicy między profesjonalnym rowerem i kolarzem a dzieckiem jadącym na 4 kółkach.Otóż oświecę cię człowieku rowerzyści będą jeździć po ulicach a nie po śmieszkach rowerowych i nie ty będziesz o tym decydować a co progów zwalniających to np na kampusie oliwa UG umieli zrobić 30 cm przerwę przy każdym krawężniku jak widać wystarczy odrobina logicznego myslenia i dobrej woli garby nie są do spowalniania rowerzystów którzy i tak jadą powoli

          • 4 4

          • (34)

            jak to rowerzści jadą powoli ? przed chwilą napisałeś, że jadą 50-tką

            • 5 1

            • (33)

              ale nie wszyscy i nie wszędzie, żeby jechać 50 na godzinę po prostej i utrzymać taką prędkość przez ileś km musisz mieć kondycję czego nie ma 80% rowerzystów ale po Morskiej kolarze jadą sobie 45-50 to już wolniej jadą te wszystkie elki czy zamulające często autobusy

              • 1 1

              • (12)

                80% rowerzystów taktuje rower rekreacyjnie i chce jeździć po scieżkach

                • 2 1

              • (11)

                to niech sobie jeżdżą ja należę do tych którzy jeżdżą dużo i szybciej niż projektowa prędkość 30 km/h w dodatku w wielu miejscach jazda z taką szybkością to proszenie się o śmierć.Jeździjcie sobie tymi alejkami a on tej mniejszej liczby szosowców czy wyczynowców się po prostu odpieprzcie

                • 0 3

              • (8)

                dla Ciebie stworzyć oddzielne przepisy o Panie?

                • 0 0

              • (7)

                oddzielne?Nie widziałem kraju gdzie byłyby osobne przepisy dla rowerzystów jest tam za to więcej zdrowego rozsądku i nikt kolarza szosowego na alejki spacerowe nie wygania

                • 0 2

              • (6)

                Kolarz szosowy? To brzmi dumnie. O ile się orientuje to takie coś zakompleksione, w czerwona gębą, pomstujące na "blachosmrody" i jadące środkiem jezdni 30 km/ godz, ekologicznie ciągnące za sobą sznur samochodów. Jako dyscyplinę dodatkową uznaje jazdę slalomem po chodniku pomiędzy pieszymi i przecinanie przejścia dla pieszych na czerwonym świetle.
                Czyli twardziel

                • 2 0

              • (5)

                kostka brukowa nie jest dla roweru szosowego dalej chcesz sieroto dyskutować?Zapoznaj się trochę

                • 0 1

              • (4)

                Z czym mam się tak zapoznać moje "cudowne dziecko dwóch pedałów"? Tak milo bluzgasz na tym forum, miotasz się, denerwujesz. To od jazdy rowerem taka agresja? Usiądź, pociągnij piwka z wiernego, przymocowanego do ramy bidona. Ochłoń trochę. Nabierz sił. Jeszcze ci trochę tych "potworów w blachosmrodach" zostało do "wyprostowania". Wielkie dzieło przed tobą. Widzę że już lepiej. Załóż siodełko i możesz ruszać dalej. Aaaa bez siodełka jeździsz? Tak to typowe dla dzielnych kolarzy szosowych. Ruszaj więc dzielny postrachu kierowców. Stopy wody pod kilem.

                • 1 0

              • (3)

                rozmowy z idiotami silącymi się na pouczanie o tym jak powinno się jeździć na rowerze mnie śmieszą nie ma to jak być pouczanym przez laików i ignorantów którzy rower widzieli na obrazku nie odróżniają jednego typu roweru od drugiego ale są wszyscy mądrzy pojedź sobie cudaku na rowerze szosowym którego naturalną nawierzchnią jest asfalt na bruk to zobaczysz jakie to fajne tymczasem są idioci uważający że skoro inny idiota wyznaczył drogę rowerową na przedwojennym rozsypującym się chodniku to taki kolarz powinien po tym jechać otóż nie będzie po tym jechał i im szybciej samochodowe bydło się tego nauczy tym lepiej

                • 0 1

              • (2)

                Tak, tak my wszyscy idioci ... idioci za kółkiem, idioci wytyczyli ścieżkę, idioci idiotów ... ucz nas o panie, wyżyno mądrości, ty jeden mądry, pan nad panami, tobie cześć i chwała, tyś naszą jedyną nadzieją boś ty wśród nas, idiotów, największy.

                • 1 0

              • (1)

                a nie idioci?Jak można maznąć kreskę na chodniku pamiętającym czasy bieruta i nazwać to coś drogą dla rowerów?Rozumiem że idiota robiący coś takiego nie korzysta z tego i mu lata co się tam dzieje i jak sie po tym jeździ jesli dalej baranie tego nie rozumiesz to po co w ogóle zabierasz głos?Bronisz idioto brakorobów i idiotów którzy sami budują buble marnują publiczną kasę a efektem ich wypocin są miejsca gdzie codziennie lub prawie codziennie są wypadki.Jak byś baranie nazwał kogoś kto ustawia sygnalizację świetlną na przejeździe rowerowym zmuszającą rowerzystę do oczekiwania 10 minut na zielone światło?A takie kwiatki są w mieście Łodzi np czy idiota to nie jest baranie adekwatne określenie?Chcesz dyskutować z faktami?

                • 0 2

              • Jak to? Ośmielili się zmuszać do czegoś jaśnie pana rowerzystę??? To woła o pomstę do nieba!!! Powinni posypać głowy popiołem i udać się pieszo na pielgrzymkę. Rowerzysta nie może czekać! Rowerzysta jest cool! Rowerzysta żyje nowocześnie i ekologicznie! We własnoręcznie uplecionych z łyka łapciach! Jemu nie wolno niczego nakazać! Jego nie obowiązują przepisy! Rowerzysta wszystkich innych "chamów" typu: kierowcy, piesi, rolkarze, babcie traktuje z góry bo wszyscy są idiotami, co jest łaskaw ogłosić na forum.
                Oczywiście że nie będę dyskutować. Z faktem. Że jesteś potwornie zakompleksionym idiotą.

                • 0 0

              • (1)

                Przez maskę samochodu tez przelatujesz wyczynowo? Czy szosowo?

                • 2 0

              • pod niczyją maskę debilu się nie pcham to raczej takie gnoje samochodowe myślą sobie że znaków ustąp czy stop nie stosuje się kiedy trzeba ustąpić rowerzyście

                • 0 2

              • a może tak zrobiłbyś prawo jazdy (19)

                i popatrzył na ruch na ulicy z perspektywy kierowcy

                • 2 1

              • (18)

                a do czego mi prawo jazdy?Ci co tak się chwalą tym prawem jazdy potrafią na bezczelnego wyjechać mi przed nos kiedy widzą że jestem 2 m od takiego debila człowieku co ty chcesz mi wcisnąć?Jeżeli ktoś nie umie wyprzedzić rowerzysty na 2 pasmowej jezdni to dla mnie jest szmatą i ciotą a nie kierowcą i nawet nie powinien mówić o tym że ma prawo jazdy.Tak rzeczywiście powinienem zrobić prawo jazdy żeby się dowiedzieć dlaczego taki debil ulicą Chylońską wyprzedza inny pojazd widząc że jadę z przeciwka oczywiście on uważa wielki pan że jak jedzie rower to nic nie jedzie i może mnie spychać z jezdni a w razie czego pierd.. we mnie lewym lusterkiem prawda?No tak ale przecież taki as ma prawo jazdy co z tego że jest debilem który nie ma wyobraźni.Ale przecież egzamin B to nie wymaga wyobraźni a umiejętności skręcenia kierownicy w wyuczonym na blaszkę momencie żeby Toyota Yaris czy wcześniej Punto nie potrąciło pachołka.A potem taki debil poucza mnie że na przejeździe rowerowym muszę rower przeprowadzać.O czym ty do mnie mówisz człowieku

                • 5 4

              • (16)

                dokładnie, dowiedziałbyś się co widzi kierowca, dowiedziałbyś się, że często w ogóle nie widzi rowerzysty, zwłaszcza takiego pędzącego 50-tką, zobaczyłbyś na co kierowca musi zwracać uwagę i że rowerzysta jest tylko jednym z wielu elementów na drodze, które zaprzątają uwagę kierowcy, Twoje wypowiedzi świadczą o tym, że nie zdajesz sobie sprawy z tego jak wygląda ruch na ulicy widziany przez kierowcę

                • 4 1

              • (15)

                kierowca nie widzi rowerzysty to przykre widać badania oczu załatwia się w tym kraju banknotem albo lekarz się pyta bola oczy widzi pan dobrze to droga wolna i potem się dziwią że są wypadki tak rzeczywiście koleś wyprzedzający na trzeciego nie widzi rowerzysty po prostu ma w d.... jego obecność na drodze uważa że wolno mu minąć rowerzystę z przeciwka na przysłowiową gazetę z prędkością 80 czy 90 km/h nie bierze pod uwagę minimalnej zmiany toru ruchu rowerzysty a potem płacz zgrzytanie zębów i kryminał bo się nie chciało poczekać paru sekund rzeczywiście babsko które dwa razy w tym samym miejscu omal nie wjechało mi w bok nie przede mnie nie widziało mnie chociaż byłem 2 m od niej to nie jest niezauważenie to jest po prostu typowa dla ociężałych umysłowo "kierowców" zagrywka po co ja mam mu ustępować prawda niech on hamuje bo ja wielkie panisko mam auto mnie jest ciężko zwolnić zaczekać chwilę prawda?Taki debil samochodowy myśli tylko o swojej d... nie mysli że może komuś zrobić krzywdę

                • 0 5

              • (7)

                Oczywiście że najpierw pomyślę o swojej d... a potem o twojej. Kolejność zupełnie naturalna i nie ma się czemu dziwić. W sytuacji "podbramkowej" będę myślał o zagrożeniu mnie i mojego samochodu a nie twoim bezpieczeństwie. Wobec tego ja ryzykuję porysowaniem samochodu a ty wielomiesięcznym pobytem w szpitalu na wyciągu. Będziesz miał wiele godzin na upajanie się przekonaniem, ze to ty miałeś pierszeństwo. Proponuję dalej walczyć o "przywileje" dla rowerzystów.

                • 2 0

              • (6)

                powiem ci krótko jesteś debilem człowieku kwestionujesz to że znak A7 Ustąp pierwszeństwa czy B20 stop nie dotyczy ciebie baranie kiedy to rower jest na pierwszeństwie?Doskonale pasujesz do opisanych przypadków samochodowych kretynów którzy wolą zabić człowieka niż porysować lakier.Powiem ci tyle chłopie jesteś p... zdą a nie kierowcą

                • 0 3

              • (5)

                Pokrzycz sobie pokrzycz zakompleksiony człowieczku. Nie wiem czego w tobie więcej: głupoty czy agresji? Nie będę tłumaczyć więcej bo na cud, że zrozumiesz, nie liczę. Mam tylko pytanie: jak będziesz na zagipsowany na wyciągu po swej cudownej rowerowej eskapadzie jadąc slalomem między samochodami i przecinając przejście na czerwonym, to wolisz kwiaty czy czekoladki?

                • 2 0

              • (4)

                głupek przeinaczający fakty czy ja coś mówię o stosowaniu się do sygnalizacji świetlnej?Czy nie odróżniasz samochodowa fujaro skrzyżowania ze światłami od tego bez świateł?Pytam się ciebie drogowa mendo czy wolno ci wyprzedzać auto widząc z przeciwka rowerzystę czy wolno ci zajechać mu drogę na stopie czy wolno ci wyprzedzać rowerzystę jadącego prosto gdy ty skręcasz w prawo?O tym mówimy a nie o slalomach między samochodami czy przejeżdżaniu na czerwonym świetle

                • 0 1

              • (3)

                Ty naprawdę nie rozumiesz ? Przecież skoro kierowca 20m wcześniej wyprzedził rowerzystę, to był przed rowerzystą i po prostu skręcał w prawo. Rowerzysta widząc przed sobą samochód nie przychamował tylko dalej jechał prosto co doprowadziło do kolizji. Kierowca skręcający w prawo nie ma obowiązku przepuszczać wszystkich rowerzystów pędzących z prawej strony, to rowerzysta w tej sytuacji ma obowiązek przepuści samochód, brak znajomości przepisów się kłania

                • 1 0

              • (2)

                a baranie wolno kierowcy wyprzedzać z lewej strony pojazd tuż przed skrętem w prawo lub nawet w trakcie bo miałem już takiego debila z którym musiałem skręcać w prawo żeby nie przypieprzyć w jego prawe drzwi wolno tak robic palancie?Kto ci dał prawo jazdy?czy samochodem wyprzedzasz wolno jadący samochód lewym pasem i wpieprzasz mu się przed nos i sobie hamujesz do zera?no tak ale przecież rowerzyście można tak zrobić prawda niech sobie frajer hamuje i rozpędza się od nowa ważne że tłusty tępy bezmózg w autku zyskał 5 sekund ze swojego zasr.. życia ty debilu ty mi mówisz o przepisach?A od kiedy to jest napisane że pojazd skręcający w prawo może wyprzedzić z lewej strony jadący prosto pojazd i jeszcze ma przed nim pierwszeństwo o czym ty mówisz idioto samochodowy wbij sobie do tego pustego łba że od maja 2011 jest taki przepis że jadąc na rowerze mogę omijać z prawej strony samochody stojące pod światłami i ty głupi szoferku masz psi obowiązek sprawdzić czy gdy skręcasz w prawo nie mija cię z prawej rower jadący prosto.I jak go stukniesz to ty jesteś winny radzę ci koleś doucz się bo kogoś zabijesz kiedyś.Ja osobiście z tego przepisu i przywileju który mi dali durni zwykle posłowie nie korzystam bo to za duże ryzyko za dużo jeździ takich palantów jak ty ale debile którzy wyprzedzają by dosłownie kilka metrów dalej zahamować gwałtownie i skręcać w prawo są dla mnie ostatnimi chamami drogowymi i totalnymi egoistami nikomu nie bronię wyprzedzania jak jedzie szybciej ode mnie ale do cholery trochę kultury i szacunku do innego użytkownika drogi.Na plus można zaliczyć że dużo jest już kierowców którzy nawet i 100 m umieją za rowerem przejechać powoli i potem sobie skręcają w prawo ale cały czas jest sporo takich głupich cwaniaczków.

                • 0 0

              • kiedy czytam takie wypowiedzi jak Twoja to widzę, że z przepisu, że można wyprzedzać z prawej strony samochody stojące na światłach, rowerzyści usłyszeli tylko 'można wyprzedzać z prawej strony' i ciągną z prawej strony, równo jak leci. Samochód zwolnił z jakiegoś powodu, to rowerzysta śmiga go z prawej strony zadowolony z siebie, to, że ten samochód kierunkowskazem sygnalizuje, że będzie skręcał w prawo, tego już rowerzysta nie ogarnia i wjeżdża prosto w skręcający samochód, a przecież z wyjątkiem gdy 'samochód STOI POD ŚWIATŁAMI', w każdej innej sytuacji rowerzysta ma obowiązek wyprzedzania samochodu z LEWEJ strony, tak jak wszyscy inni, a więc w sytuacji, gdy samochód zwalnia i sygnalizuje zamiar skrętu w prawo, rowerzysta powinien odbić w lewo i wyprzedzić samochód z lewej strony, wtedy nie wjedziesz w skręcający samochód. Czy to jest takie trudne do ogarnięcia dla rowerzystów ?

                • 0 0

              • przypuszczam, że więcej jest takich rowerzystów jak Ty, którym nie chce się hamować aby przepuścić samochód skręcający w prawo i liczą na to, że samochód ich przepuści. Można więc spodziewać się więcej wypadków tego typu. Każde wyprzedzanie z prawej strony samochodu w innej sytuacji niż, wtedy gdy samochód stoi pod światłami powinno być karane mandatem. Prędkość jazdy trzeba dostosować do stanu technicznego pojazdu. Skoro nie potrafisz zahamować tak szybko jak samochód tzn. że jechałeś za szybko

                • 1 0

              • (6)

                zrób prawo jazdy, zmienisz zdanie, widoczność w samochodzie nie jest 100%-towa, samochody mają tzw. martwe pola, jeżeli coś (cokolwiek) znajdzie się w takim polu, kierowca tego po prostu nie widzi, martwe pole może tworzyć np. słupek czyli kawałek karoserii pomiędzy oknami w samochodzie. Poza tym słońce często oślepia kierowców, nawet okulary, takie specjalne dla kierowców, które zmniejszają refleksy, nie zapewniają super widoczności, gorące powietrze falujące nad drogą zniekształca widoczność, wszelkie światła, reklamy świetlne też 'dają po oczach', nie mówiąc już o deszczu, albo jak przejeżdżająca ciężarówka chlapnie ci na szybę to przez moment prawie nic nie widać, aż wycieraczki nie przetrą szyby, kierowanie samochodem to nie tylko wygodna sielanka jak ci się wydaje

                • 4 0

              • (5)

                tak tak usprawiedliwiaj się dalej ktoś kto zajeżdża drogę rowerzyście czy wyprzedza go by po 20 metrach skręcić w prawo jest dla mnie idiotą i co na to powiesz chłopie?Gorące powietrze tak zniekształca obraz że nie pamięta biedactwo samochodowe że wyprzedza rowerzystę a już widzi ulicę w którą skręca w prawo?Ale zapomniałem że przecież dla wielu panów kierowców to wielka ujma pojechać 20 m z prędkością 30 km/h ten idiota w Szczecinie który wyprzedzał rowerzystę Scenicem by uderzyć w niego skręcając w prawo też miał martwe pola oślepiało go słońce i falujące powietrze zobacz sobie ten film i zdaj sobie sprawę że masa takich debili jeździ samochodami i narażają innych ludzi na poważne wypadki swoją zasr.. bezmyślnością i pełnym kompleksów idiotyzmem

                • 0 2

              • (3)

                to ciekawe co napisałeś: 'wyprzedzał rowerzystę by uderzyć w niego skręcając w prawo', obwiniasz w tej sytuacji kierowcę ? przecież to ewidentna wina rowerzysty, który wyprzedzał samochód z prawej strony, i to samochód, który przychamował, aby skręcić w prawo, przecież rowerzysta powinien się zorientować, że samochód będzie skręcał skoro zwolnił, powinien był w tej sytuacji przepuścić samochód, a nie pchać się na chama całkiem bezmyśnie wyprzedzając go z prawej strony. Widziałem identyczną sytuację ze skuterem. Prowadzący skuter cudem uszedł z życiem. I zapewniam cię, że skuter przepychający się z prawej strony był właśnie w martwym polu. Kierowca był w szoku.

                • 2 0

              • (2)

                widziałeś film na portalu YT?Chyba idiotą jesteś jeśli obwiniasz rowerzystę o to że idiota kierujący tamtym autem skręcając w prawo na rozwidleniu dróg wyprzedzał z lewej strony rowerzystę jadącego prosto i zahaczył go prawym tylnym narożnikiem o czym ty mówisz człowieku bez pojęcia widząc że rowerzysta nie jedzie tak jak on w prawo miał psi obowiązek zwolnić i nie wyprzedzać go przed rozwidleniem a po kolizji ta ludzka szmata uciekła z miejsca wypadku oto prawdziwy kierowca.Kto wyprzedzał z prawej strony to ten idiota w samochodzie wyprzedzał rowerzystę a nie rowerzysta jego to ten idiota dojechał do niego z tyłu i zamiast zachować się bezpiecznie próbował być cwaniakiem i wyprzedzić z lewej strony potem gwałtownie przejechać rowerzyście przed nosem i odbić w prawo niestety ten łach był ciotą a nie kierowcą i zahaczył rowerzystę czego skutkiem jest utrata słuchu w jednym uchu i połamany obojczyk i jeszcze są idioci którzy bronią takiego bandziora drogowego

                • 0 0

              • (1)

                nie widziałem filmu na YT. Widziałem takie zdarzenie w realu i to kilka dni temu. Możliwe, że tamten kierowaca z YT źle oszacował prędkość rowerzysty i myślał, że zdąży skręcić, albo, że rower zachamuje. Takie sytuacje zdarzają się niestety często

                • 0 0

              • takie sytuacje dowodzą tego że ci co tak się chwalą posiadanym prawem jazdy są bezmyślnymi cudakami jak taki mógł w ogóle próbować się zmieścić w takiej sytuacji?I jeszcze ucieczka z miejsca wypadku

                • 0 0

              • no cóż, nie wszyscy są batmanami, ludzie są czasami zmęczeni i popełniają błędy, usprawiedliwiać się nie mam z czego, bo nigdy kolizji drogowej nie spowodowałem, a sam byłem w sytuacji, że jadąc rowerem po ulicy, kobieta zajechała mi drogę samochodem, bo nie zauważyła roweru. Chciałem tylko uświadomić Tobie na jakie niebezpieczeństwo się narażasz, podchodząc tak ufnie do tego, że kierowcy wszystko dokładnie widzą i właściwie zareagują

                • 2 0

              • Oddychaj człowieku oddychaj bo ci żyłka zaraz pęknie.

                • 2 0

        • trollu, jeśli nie jeździsz na rowerze chociaż czasami, to nie przeginaj (4)

          rowerzysta nie tamuje ruchu tylko go spowalnia; jak na razie to więcej rowerzystów decyduje się na jazdę chodnikiem, bo gdybyś policzył, ilu kierowców przestrzega ograniczeń prędkości tobyś wyciągał inne wnioski, spowalniacze nie muszą dotyczyć rowerzystów bo prędkości rowerzystów miejskich rzadko kiedy przekraczają
          20 km/h (chyba że z górki) a ich energia kinetyczna jest kilkanaście razy (kilkadziesiąt razy) mniejsza niż energia kinetyczna samochodu i stwarzają znikome zagrożenie: czego dowodem są spacerujący przechodnie wzdłuż dróg rowerowych -po prostu czują się tam dużo bezpieczniej niż na jezdni.

          • 4 6

          • każdy kto ma inne zdanie jest trollem? ciekawy punkt widzenia...

            przestań obrażać, jeśli chcesz rozmawiać

            • 2 0

          • (2)

            Spowalnianie ruchu przez rowerzystę jest zjawiskiem wysoce pożądanym. Tych, którzy nie są przekonani zapraszam na ul. Kartuską w Gdańsku. Częstym widokiem jest tam rowerzysta, który jedzie ulicą a za nim wlecze się sznur nie mogących go wyprzedzić samochodów w tym dwa autobusy komunikacji miejskiej które rzężą na niskim biegu i produkują tuman spalin. Widok ekologiczny i budujący.

            • 4 2

            • Wzdłuż Kartuskiej jest dróżka, cieciu (1)

              • 0 3

              • To dlaczego jeździsz ulicą "cudowne dziecko dwóch pedałów"?

                • 4 0

      • (12)

        Tu się jednak mylisz. Droga rowerowa jest dla rowerzystów mniej lub bardziej doświadczonych. Kierując się Twoimi kryteriami to kierowcy są dyskryminowani ponieważ nie daje im się żadnego wyboru i są "zmuszani" do jazdy ulicą. Idąc dalej wyeliminujmy z dróg niedoświadczonych kierowców i przenieśmy ich na ścieżki rowerowe po których będą jeździć niedoświadczeni rowerzyści. Wszak "rower to jednak pojazd i myślenie rowerzysty jest bliższe myśleniu kierowcy niż pieszego" A poza tym obok dróg na których są stawiani "śpiący policjanci" znajdują się ścieżki rowerowe na których takie przeszkody nie występują. Więc wytłumacz mi po co rowerzysta pcha się na taką drogę? A jak już po nie jedzie to z pewnością powinien wykazać się dużym profesjonalizmem i wielkim doświadczeniem wjechać na tak leżącego policjanta.

        • 2 1

        • (10)

          potrącił cię kiedyś samochód na drodze rowerowej bo pan kierowca nie wiedział że włączając się do ruchu z bramy ma zafajdany obowiązek ustępować pierwszeństwa?Nie więc co ty wiesz o tzw drogach rowerowych.W takiej formule są to idiotyczne i niebezpieczne uspokajacze sumienia takich pełnomocników taki zmuda trzebiatowski myśli że zrobi ścieżkę przy każdej bocznej willowej uliczce i będzie git a to nie o to chodzi.Droga rowerowa ma sens przy Grunwaldzkiej w Gdańsku ale przy Orłowskiej?Przecież to jest ulica boczna o zerowym poza sezonem ruchu po co buduje się masę kolizyjnych styków rowerzystów z autami wjeżdżającymi i wyjeżdżającymi z bram czy podwórek?Komu i czemu to ma służyć?W normalnych krajach po takich ulicach się jedzie jezdnią tak jak to było dotąd komu to znowu przeszkadza

          • 3 1

          • Orłowska latem jest bardzo ruchliwa (9)

            więc może po to

            • 1 0

            • (8)

              to ma być ruch?Jaki tam jest ruch dobowy?30-50 tysięcy jak na Morskiej?Bez przesady po remoncie ta ulica od Spacerowej do mola jest uspokojona zamontowali z 5 leżących policjantów zwęzili tak że ledwo dwie osobówki się mieszczą po takiej ulicy rowerzyści powinni jechać jezdnią a nie że zabiera się chodniki na drózki rowerowe po których w tymże lecie będą paradować mający wszystko w d... turyści znowu spięcia sprzeczki potrącenia pieszych zderzenia z autami wyjeżdżającymi z posesji ale Zmuda i jego kolesie będą zadowoleni bo wg nich dokonali wielkiego i wyczekiwanego dzieła

              • 5 0

              • tu nie chodzi o ruch dobowy (7)

                tylko o to, że dużo ludzi jedzie na parking i z parkingu, rowerzyści plątający się pomiędzy tymi samochodami to proszenie się o wypadki, bo przecież nie wszyscy rowerzyści są kolarzami, a to jest miejsce uczęszczane przez rowerzystów dość licznie

                • 2 0

              • (6)

                ale na Orłowskiej są znaki ograniczające prędkość do 40 tki problemy to się robią przy tym parkingu gdzie jakiś bęcwał zrobił prowadzącą z nikąd do nikąd drogę rowerową.Wiele razy jeździłem do mola od Zwycięstwa i nigdy nie widziałem ani nie doświadczyłem tam żadnej groźnej sytuacji samochody jadą powoli mniej więcej tyle co rowerzyści ale są widzę tacy co wiedzą lepiej i zamiast logicznej jazdy jezdnią bo rower to pojazd będziemy mieli super bezpieczne kluczenie między pieszymi zjazdy i wjazdy na jezdnię potem znowu na ddr brawo celujący z logiki myślisz chłopie że rowerzysta jak zjedzie z ddru to będzie mu się chciało znowu na niego wracać na 100 m?To jeszcze poproszę o wydzielony ddr wzdłuż Wolności Słupeckiej Tatrzańskiej czy uliczek w Kacku gdzie sa granice absurdu w tym mieście?

                • 3 0

              • (5)

                te uliczki, o których piszesz to nie są miejsca uczęszczane przez rowerzystów tak jak Orłowska

                • 0 0

              • (4)

                ale wszędzie jeżdżą samochody duża liczba rowerzystów powinna skłaniać do zwolnienia ruchu ale co robią ci impotenci umysłowi z UM?Pchają te dziesiątki rowerzystów między pieszych jakby mało było kolizji i wypadków w Trójmieście.W takich miejscach to jest bezsensowne robienie niebezpieczeństwa co się działo w Jelitkowie zanim nie zrobili tej "autostrady" rowerowej masa wypadków bo ciąg rowerowy obok pieszego w takim miejscu to proszenie się o wypadki tu będzie tak samo jeszcze jak zrobią asfalt to już będzie nowy deptak dla pieszych taki sam jak na Bulwarze się zrobił.Jadąc na rowerze tam trzeba uważać na pieski na smyczy przez całą szerokość drogi na rolkarzy panie z balkonikami nordic walkerów i masa wszystkiego tylko nie rowerzystów.Tam strach jechać czasem

                • 0 0

              • (2)

                dawno nie byłeś na Bulwarze, droga rowerowa jest tam teraz pod lasem, a deptak dla pieszych jest deptakiem dla pieszych

                • 1 0

              • (1)

                tak?Tylko co na tej asfaltowej dróżce robią teraz parki rolkarzy pieski na spacerkach?Wtedy nie było rolkarzy bo beton na starym bulwarze był dla nich niewygodny wyobraź sobie że byłem tam wiele razy po remoncie i jest tam tak jak mówię nawet był o tym artykuł na tym portalu ze zdjęciami róznych rolkarzy babć z balkonikami co sobie pod laskiem spacerują mając dokładnie w d.. że idą po czymś co nie jest dla nich

                • 0 0

              • uważam, że przepisy powinny być zmienione tak, aby rolkarze mogli zgodnie z przepisami jeździć po ścieżkach rowerowych, często bywam na bulwarze i sytuacje, że ktoś wejdzie na ścieżkę rowerową są sporadyczne, tak samo często zdarza się, że rowerzyści jeżdżą betonowym deptakiem przeznaczonym dla pieszych

                • 0 0

              • zgadzam się z Tobą, że ruch rowerowy powinien być odseparowany od ruchu pieszego, w Jelitkowie nie ma ulicy, tam są tylko piesi i rowery, na Orłowskiej potrzebne są trzy strefy, piesza, rowerowa i samochodowa

                • 0 0

        • taki jesteś pewien że przy każdym policjancie są ddry?To polecam ulicę Podlaską w Gdyni dopiero wpadli na pomysł by zdjąć jeden element tej konstrukcji żeby spływająca z góry woda po deszczu nie stała na tym garbie polecam uliczki w Małym Kacku i przestać pieprzyć bzdury

          • 0 0

    • a korzystał byś z atrapy? (4)

      jakby ścieżka była dobra (nieliczne takie są) to by jeździli nie bój się

      • 14 2

      • (3)

        To co powiedzielibyście o tym jak by samochód jechał ścieżką rowerową tłumacząc się tym że na ulicy są dziury i korki i jazda po takich ulicach jest niebezpieczna. I jakby wszystkie ulice były takie jak A1 to by po nich jeździli bez obawy!

        • 6 15

        • Ja bym powiedział że BudńLand to jedna wielka dziura w niczym (2)

          skoro ścieżki są wirtualne a -- jak twierdzisz -- drogi też to dóp-y.
          I to mimo wpakowania nielichego grosza w to wszystko.

          Co pozostaje?
          Ogrodzić i tablice ostrzegawcze postawić: "wjeżdżasz na własne ryzyko"

          • 0 3

          • (1)

            Chciałem tym samym zwrócić uwagę na ogólnie istniejącą paranoje i bezsens jaki panuje w naszym społeczeństwie. Wszędzie kłótnia i podziały bezsensowne. Ludzie domagają się coraz więcej ścieżek rowerowych po których i tak nie jeżdżą albo co gorsza narzekają na nie bo są takie i owakie(nigdy nie będą dobre). Wymuszają i domagają się praw z których i tak nie korzystają bo jazda po krótkich odcinkach zajmuje więcej czasu (jak się spieszysz to zamień rower na szybszy środek transportu np. SKM- nie stoi w korkach). Byle by narzekać i domagać się więcej. A wystarczy odrobina życzliwości (z każdej strony) a żadne ścieżki, chodniki i drogi przestaną dzielić ludzi i wywoływać ogólnospołeczej agresji i nienawiśći.

            • 5 9

            • SKM nie jest szybszym środkiem transportu od roweru. W ogóle to chyba tylko wrotki są wolniejsze

              • 3 2

    • Bo jazda po krótkich odcinkach ścieżek jest niebezpieczna i kosztuje wiecej czasu (przechodzenie na drugą stronę jezdn i energii

      • 17 2

  • Tyle tu już pisałem, ale (11)

    Do znudzenia będę pisał, aby opracowano dokładne Studium koncepcyjnego budowy trasy rowerowej a wcześnie przedstawiano syntezę potrzeb i wyniki - rowerowego połączenia nowej drogi rowerowej w Orłowie część z pomocą wiaduktów nad dolinką Potoku w Kolibkach i innych tudzież np. z kończącej się sopockiej ścieżki rowerowej. Należy właściwie opracować całość przez dobrze przygotowane w tym zakresie biuro projektowo-konsultingowe na zamówienie Biura Drogownictwa i Komunikacji m.Gdynia.

    Zwłaszcza , że projekt będzie zlokalizowany w prestiżowej dzielnicy Orłowo a do tego jeszcze sam wjazd musi świadczyć o bezkompromisowych nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązaniach w obszarze na pograniczu Sopotu i Gdyni
    Głownie w rejonie Parku Kolibki. Rozumie się ta trasę rowerowa powinna posiadać nie tylko wysokie parametry projektowe, ale najwyższe i mieć nawierzchnie asfaltową koloru niebieskiego do tego umożliwiającą osiąganie wysokich prędkości podróży z balkonami widokowymi i postojowymi. Powinna ona być poprowadzona w planie i w profilu tak by zminimalizować liczbę kolizji na trasie oraz zużycie energii potrzebnej na jej pokonanie. Celem jej powstania ma być uczynienie trasy atrakcyjną dla odbywania codziennych podróży m.in. do pracy i do szkoły, ale także a może przede wszystkim dla turystyki i rekreacji więc w współfinansowanie w znacznym stopniu winien się włączyć Urząd Marszałkowski
    Należy ją tak zaprojektować, aby była nie skąpliklowana w eksploatacji i w prosty sposób można było by ją odśnieżać i sprzątać. Dzięki temu możliwe będzie zdecydowane wzmocnienie atrakcyjności systemu transportowego dla ruchu rowerowego w tym korytarzu transportowym co w konsekwencji ułatwi zmiany w zachowaniach komunikacyjnych i zmianę podziału zadań przewozowych (ograniczenie roli samochodu).
    W celu wyznaczenia przebiegu tej trasy należy zastanowić się razem z Urzędem Morskim czy nie zamaskować pod wodą łamacze fal a równo z wodą poprowadzić ścieżkę obok Klifa w odległości bezpiecznej gdzie nawet przy mniejszej fali można byłoby ją pokonywać a całość stanowiłaby doskonałe zabezpieczenie przeciw erozji brzegu już o tym kilka razy pisałem.

    Ponieważ obszar ten od potoku w Kamiennym Potoku poprzez Park w Kolibkach liczne doliny (m.in. obserwatorium Maryśieńki wraz z granicznym obszarem Orłowa
    po Polankę Redłowską może być naszym największym atutem turystycznym. Fakt należy się zastanowić jak nie wchodzić w konflikt z Naturą 2000 i Rezerwatem, ale moim zdaniem obejścia są możliwe. Taką propozycję rozwiązania tej trasy rowerowej należy poprzedzić analizami, które obejmowałyby: pomiary ruchu rowerowego, inwentaryzację dróg rowerowych rozpoznanie istniejących tak krytykowanych tu powiązań rowerowych także o charakterze międzydzielnicowym i możliwości przy okazji ich rozwoju. Na podstawie właściwie przeprowadzonych badań celem sformułowania konstruktywnych wniosków i najnowocześniejszych wskazań aby wyeliminować całkowicie wady natomiast zostawić tylko zalety systemu rowerowego w analizowanym obszarze ze szczególnym uwzględnieniem powiązań ekologicznych logistycznych

    • 3 18

    • i o to chodzi i o to chodzi (3)

      Świetny wstęp do analizy! Daje do myślenia.
      Ps. tylko niestety tego typu głosy w większości giną gdzieś między jedną a drugą szarą komórką urzędasów i nie tylko (patrz liczba minusów), lepiej siąść, włączyć TV i obejrzeć kolejny odcinek "czegoś tam".

      • 3 1

      • Bo widzisz najlepiej porozumieć się pomiędzy "oficerem rowerowym", stowarzyszeniem a urzędasem do "niemyślenia" (2)

        i potępianie oraz minusowanie wszelkich nowacji i dobrych rozwiązań a cieszyć się BYLEJAKOŚCIĄ, a przykład mamy w Gdańsku i Sopocie. Byłoby strasznie źle Gdyby i w tej dziedzinie Gdynia była lepsza, więc mają tu sforę "jednomyślnych i politycznie dobrze zorientowanych do miin. internetowego UWALANIA" . Każdy wie, że rower ma swoje ograniczenia. Nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych. To jasne. Ale to najtańszy ze sposobów na walkę z korkami. Co robić, by mieszkańcy naszej metropolii Gdyńskiej i Gdańskiej chcieli jeszcze częściej go używać?
        Ano dać im coś naprawdę dobrego a do tego "to coś" w nieodległej przyszłości wygeneruje także ogromne zyski w postaci napływu turystów. Nie chcę dywagować ile przyniesie zdrowia - bo głębsza analiza spowodowałaby zaminusowanie mnie do końca;))
        No ale znając przypadłości naszego społeczeństwa, że tak jest nie muszę się wcale dziwić.

        Pozdrawiam tym razem jedynego interlokutora;))

        • 2 5

        • (1)

          wszytko OK, ale rower w żaden sposób korków nie zmniejsza

          • 3 3

          • chyba nie zdarzyło ci się nim jechać

            wystarczy że skumasz, że więcej samochodów= więcej korków

            • 0 0

    • łamacze fal przy klifach są bardzo potrzebne niezależnie od ścieżki rowerowej !! (1)

      • 1 0

      • OK

        ale można połączyć jedno z drugim z korzyścią dla środowiska naturalnego

        • 0 0

    • Przypadłość jedno czy dwubiegunowa ?

      • 1 1

    • dałem 9-ty minus

      bo ścieżka z Sopotu do Gdyni i odwrotnie nie jest potrzebna. W Gdyni jest tylko 200 rowerzystów, więc dla Gdańszczan na rowerach nie ma potrzeby budować

      • 5 4

    • Bezstronny = Radny Żmuda Trzebiatowski

      Fuj!

      • 4 4

    • po negatywach jasno widać, że ścieżka nadmorska jest

      zupełnie niepotrzebna. I słusznie. Po co tyle kasy jak wymyślił sobie Bezstronny w nią miasto ma pchać.

      • 4 1

    • bestronny

      gdyński oficer narciarski z alpejskiego ośrodka na górze Donas:-))))

      PS Taki wykształcony, taki wykładowca, taki trener, w ogóle och ach i pisze skĄplikowany....Żenada

      • 5 6

  • Im więcej ścieżek rowerowych, tym mniej rowerów na ulicach - i bardzo dobrze. (9)

    Uważam, że rowerami powinno się jeździć TYLKO i WYŁĄCZNIE po wytyczonych do tego ścieżkach - zabroniłbym wjazdu rowerzystom na ulice i chodniki.

    • 5 10

    • Na zachodzie, rowerem, można i po ścieżce i po ulicy. (5)

      Tak wiem, nie dogonimy zachodu. Mentalnie na pewno nie.

      • 6 0

      • naszym rowerzystom mentalnie brakuje bardzo dużo do zachodnich (3)

        tam rowerzyści nie pędzą na złamanie karku po chodnikach slalomem pomiędzy ludźmi, nie blokują samochodów na ulicach, po prostu inna kultura jazdy

        • 2 4

        • (2)

          a o samochodach coś napisz cwaniaczku czy na zachodzie jest do pomyślenia wyprzedzanie na trzeciego kiedy z przeciwka jedzie rower?Może tak szerzej patrzeć co?A nie typowa polska zakichana gadka wszystko złe to rowerzyści bo biednych pieszych potrącają a biednym kierowcom utrudniają jazdę 80 tką po wąskich ulicach no jacy oni źli i niedobrzy trudno mieć zachodnią mentalność kiedy ulice polskich miast to azja

          • 4 2

          • nasi rowerzyści to azja (1)

            • 2 1

            • nasi kierowcy to elegancja francja?

              najważniejsze umieć się porozumieć

              • 0 0

      • dlaczego nie? nawet Halewicz da się przekonać, jak kiedyś wybierze się na rower

        • 1 0

    • a jak sciezka sie nagle urywa, to rower na plecy?

      • 1 0

    • na chodniki - zgoda. Ulice są jednak dla wszystkich pojazdów (dopóki znaki nie stanowią inaczej)

      • 3 1

    • bardzo śmieszne..

      jakbyś zabronił, to rower z Gdyni do Sopotu trzeba byłoby prowadzić. Oczywiście ma to sens jak powstaną ścieżki rowerowe przynajmniej na głównych trasach.

      • 2 0

  • Chwalcie się (9)

    nie zamiarami, ale dokonaniami.

    • 91 8

    • NIBY (8)

      Mieszkam w Gdyni od 2007 roku, lubię to miasto, układ urbanistykę i dużo lasów. Lubię nawet to, że Prezydent nie jest partyjny, a gospodarny.

      Jednak...
      1. Niewielkie naprawy dróg oraz rozbudowy się prowadzi. Pomijam Wzgórze Św. Maksymiliana oraz Chwarznieńską. Rozumiem, że małymi kroczkami... ale już brzydnie mi słuchanie z pokolenia na pokolenie "pracujemy na inne pokolenia", "ciężkie czasy" oraz "małymi kroczkami".
      JEŚLI GDYNIA JEST GOSPODARNA TO NIECH TO POKAŻE, nie tylko rozbudowując centra handlowe i dawać las na Karwinach deweloperowi.

      2. Ścieżek rowerowych jest tyle, co kot napłakał. Dobrze, że jeżdżę w lasach. Jeśli chcę pojeździć ścieżką, to jadę do Gdańska. Dla mnie stary chodnik, albo kawałek starego asfaltu z wydzieloną strefą i symbolem roweru, NIE JEST ŚCIEŻKĄ ROWEROWĄ.

      3. Zabudowa miejska powinna być bardziej przestrzenna i dopasowana do modernizmu Gdyni. Proszę więcej nie budować kiczu podobnego do Sea Towers.

      4. Proszę nie dopuszczać do takich sytuacji, jaką mamy na Karwinach. Jakiś ksiądz sprzedał kawał lasu, bo to ziemia kościelna. W jeden dzień ponad hektar lasu zniknął i jakiś "deweloper" wciśnie tam królikarnie kolejną. Podobnie jest na Fikakowie, balkon w balkon. KTO NA TO pozwala.

      5. Proszę o WALKĘ Z KORUPCJĄ. Nie zgadzam się na korupcję w radzie miasta, układzikach z "biznesmenami" i budowlańcami obchodzącymi prawo, jak się da, aby wycisnąć każdą złotówkę z budowy.

      6. Gdynia jest przyjemna i nie zamienię jej na nic, moja Rodzina się tu urodziła i wychowała, ja wróciłem do niej. Jednak Gdańsk się bardziej rozwija, nawet pod kątem ścieżek rowerowych. Gdynia rozwija się ... delikatnie to ujmując, przy okazji rozwoju Gdańska.

      7. Naprawić główne arterie Gdyni, PORZĄDNIE, NA LATA. Morska, Wielkopolska. Zrobić dodatkowe połączenie wzdłuż Orłowa z Sopotem. Witomino zrobić dwupasmowe. Rewitalizacja Obłuża, Oksywia i Pogórza może z tych dzielnic zrobić nowoczesne i świetnie zlokalizowane obszary.

      8. Lotnisko cywilne na Babich Dołach to świetny pomysł, ale musi tam dojeżdżać SKM, albo kolej metropolitarna. Dodatkowo dróg musi być o co najmniej dwie więcej, w tym choć jedna dwupasmowa.

      9. Jeśli stawiane jest osiedle, to niech przy okazji jest planowana i realizowana stopniowo rozbudowa (LOGICZNA) infrastruktury.

      10. Jest jeden żłobek państwowy w Gdyni.

      11. Za 10 lat Wiczlino będzie bardzo dużym osiedlem. Nie zapominajmy o tym już teraz. Dwie drogi z pewnością nie starczą. SKM, kolej metropolitarna musi tam dochodzić, jeśli nie chcemy po kolejnych 10 latach męki budować pokręconej i zawiłej drogi.

      • 15 4

      • do pkt 7. (2)

        Może najpierw wypadało by sprawdzić jak sprawa wyglądała, jestem mieszkanka orłowa przy ul. wielkopolskiej i może nie wszyscy o tym wiedza ale gdynia starała się o zrobienie drogi szybkiego ruchu, która by łączyła Gdynię z Sopotem a nawet z Gdańskiem , wiec rozpoczęto budowę, tyle ze sopot i gdansk jednak się wycofały i w ten sposób gdynia wybudowała drogę RÓŻOWĄ. poza tym nie rozumiem po co wam unowocześnianie takich dzielnic jak oksywie pogorze orlowo... chcecie z Gdyni zrobic drugie betonowe miasto typu Gdansk?? jeżeli ktoś chce sie dostać do tych dzielnic to nie ma większego problemu są tam dobre połączenia autobusowe, po cholere komuś skm...? już sama się gubię w myśleniu wielu z was chcieli byście dużo lasów sciezek rowerowych ale i powiększenia dróg oraz więcej skm... na to wszystko miejsca nie ma .. nasze miasto sie nie powieksza terytorialnie z dnia na dzien. pozatym jezeli chodzi o drogi to sorry ale Gdynia w porównaniu do gdańska ma o wiele lepsza nawierzchnie... i w dzien szybciej przejedziesz przez gdynie niż przez gdansk i to nie dlatego ze gdynia jest mniejsza.

        • 0 2

        • "...chcecie z Gdyni zrobic drugie betonowe miasto typu Gdansk??" (1)

          pogielo cie sledziaro ??

          • 1 0

          • pff

            sorry ale ty to juz tu chyba wiezdzasz w sport, a tu nie mowa o kibicowaniu ,;/ bo nie w tym sensie bylo to powiedziane .. a w takim ze w centrum gdanska prawie brak zieleni.;/ nie licząc obrzeży miasta np takich dzielnic jak oliwa i tych paru paprotek w oknach mieszkancow centrum to zadnej innej zieleni tam nie zobaczysz.

            • 0 2

      • jaka gospodarność? (2)

        podane przez Ciebie 11 argumentów obraca tezę w pył...
        bezpartyjność też nie wiem czy zaleta, skoro w zamian mamy Dwór.

        • 5 3

        • nierozumiem tej uwagi (1)

          przecież użył słowa "jednak"
          naucz się czytać ze zrozumieniem. Ja zgadzam się z krzyśkiem z gdyni

          • 3 0

          • jak można lubić coś co się zbija mocnymi argumentami?

            i to samemu?
            chyba że "jednak" to coś w stylu "nie jestem wielbłądem (z Gdańska), ale...".

            • 1 0

      • zdecyduj się w końcu jak masz na imię (1)

        Zygmunt czy Krzysiek. Główny problem Gdyni polega na starych układach i układzikach. Fajnie, że prezydent jest bezpartyjny ale raczej widziałbym nowego bezpartyjnego prezydenta

        • 3 4

        • no wiesz...

          popatrz na Gdańsk i pomyśl czy to tak łatwo jest

          • 2 0

  • no jak tym chce się pochwalić nowy kapitan od Scieżek rowerowych w Gdyni to GRATULUJE !!!

    • 0 1

  • gdyńska mysl rowerowa

    To zdjęcie swietnie podsumowuje " gdynska mysl rowerową" : jest ściezka i nagle jej nie ma heheh

    • 1 1

  • Kiedy z Zaspy dojade na skwer w Gdyni ?? (7)

    ...nadmorska scieżką rowerwą ??

    • 92 10

    • po mojej smierci

      jw

      • 1 1

    • platfusy (1)

      Obawiam sie że nigdy bo Gdynią rządzą platfusy,które nie umieją jezdzić na rowerze.No chyba że duet Szczurek/Stępa odejdzie w przeszłość.

      • 12 10

      • Szczurka

        To nie raz widuję jak jeździ i chodzi z kijkami po lesie! Twardziel, po co komu głupie ścieżki rowerowe przy morzu! ludzie pospolite ruszenie d*p w teren!

        • 4 2

    • nigdy, bo jest rezerwat w orłowie, cielaku.

      jak w temacie.

      • 4 5

    • nigdy ?;] (1)

      nigdy ?;]

      • 18 1

      • Nigdy za kadencji dużej myszy

        • 9 5

    • A po co? Każdy prawdziwy Budyniak mieszka na Przymorzu albo na Morenie

      a do pracy chodzi raz na m-c do PUPu na 3 maja 9, a to przecież
      w przeciwnym kierunku.

      • 7 21

  • ŚMIECH NA SALI!!! (5)

    TRAGEDIA, CZYM TU SIĘ CHWALIĆ!!!

    • 126 42

    • Słońce skweru miszcz bajeru

      my mieszkancy Gdyni dziekujemi ci nasz ty o wielki guru z poparciem 90procentowym , za oddanie KAWAŁKA sciezki rowerowej. dobra robota!!!, daliscie czadu, ze az milo, teraz juz tylko pozostaje sie modlic by deweloperzy zaczeli budowac w strone centrum to moze wreszcie do Orłowa dojedziemy na rowerze. pozdrawiam serdecznie zakochane w sobie wladze miasta....

      • 0 1

    • najwazniejsze, że (2)

      Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dróg rowerowych jest zadowolony i swoje zadowolenie przekazuje publicznie. Sprawa jest jasna - mądrzy ludzie mnie wybrali a ci niezadowoleni to oszołomy.

      • 25 5

      • Jaka jest długość planowanej ścieżki? (1)

        Czy będzie to nowy rekord krótkości drogi rowerowej? Dziś najkrótszą chyba na świecie jest droga rowerowa prowadząca z nikąd do nikąd w okolicach Netto na Chylońskiej/Puckiej. Czy ta nowa droga będzie krótsza? Jak tak dalej pójdzie to wkrótce w Gdyni wynaleziona zostanie droga rowerowa tak krótka, że znak początku i końca drogi rowerowej zostaną zamocowane na jednym słupku! LOL
        Za to dla urzędasów (pełnomocnik, oficer, feldmarszałek, adiutanci) rowerowych miasto będzie musiało kupić piętrowy autokar, by wszyscy na raz mogli wybrać się w podróż zagraniczną.

        • 33 5

        • To na rekord Ginnesa po prostu ...

          • 0 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • i czym się tu chwalić? (4)

    Podczas gdy w Gdańsku, Wrocku czy Wawie ścieżki powstają CALY CZAS to w Gdyni trzeba robić o tym artykuł ...

    • 122 27

    • po co ta napinka... w 90% te ścieżki w Budyńlandzie to lipa a są całe dzielnice (2)

      gdzie ni-ma-nic... np. cały tzw. górny taras tj. Osowa itp. nie jest
      skomunikowana... Ot inwestycje a'la Budyń, tj. kupa kasy wsadzone,
      coś tam poprawili, inni za te pieniądze zrobiliby 5x tyle

      • 8 39

      • nawet odpisywać się nie chce. Nawet po łapkach widać, że często krytyczni w stosunku do Budynia czytelnicy portalu mają wylane na twoje przemyślenia.

        • 1 0

      • Choroba

        choroba glowy ciebie toczy

        • 7 6

    • nie chwalić, ale warto informować

      • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane