• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni Gdyni zgodzili się na podwyżkę cen biletów komunikacji. Za tydzień głosowanie w Gdańsku

Patryk Szczerba
23 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podwyżki cen biletów zaplanowano na początek czerwca. Głosowanie w Gdańsku w sprawie podwyżek zaplanowano na sesji w przyszłym tygodniu. Podwyżki cen biletów zaplanowano na początek czerwca. Głosowanie w Gdańsku w sprawie podwyżek zaplanowano na sesji w przyszłym tygodniu.

1 czerwca ceny przejazdów komunikacją miejską w Trójmieście pójdą mocno w górę. W środę podwyżki zaakceptowali radni Gdyni. Za tydzień głosowanie w tej sprawie odbędzie się w Gdańsku, gdzie radni również będą głosować nad nowymi stawkami.



Czy podwyżka cen biletów wpłynie na twój stosunek do komunikacji miejskiej?

O tym, że trzeba będzie więcej zapłacić za komunikację miejską, pisaliśmy na początku lutego.

Droższe bilety na komunikację w Gdańsku, Sopocie i Gdyni

Rekomendację w sprawie zmiany taryf 11 lutego gminom przedstawił Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.

Podwyżki cen paliw, energii i pandemia uzasadnieniem



- Najważniejsze z nich to znaczne podwyżki cen energii elektrycznej i oleju napędowego, co przekłada się bezpośrednio na koszty utrzymania i eksploatacji taboru. Podwyżki tych kosztów względem poprzedniego roku według prognoz będą sięgać nawet 39 proc. Wyższe kwoty na fakturach za energię odczuje w Trójmieście szczególnie dotkliwie gdyńska komunikacja, w dużej mierze oparta na zeroemisyjnych trolejbusach - argumentowała zasadność podwyżek na początku lutego Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Podwyżki musiały zostać zaakceptowane przez radnych.

- Jesteśmy zobowiązani do tego, by taką uchwałę podjąć. Wpływ na to ma radykalny wzrost cen paliw i ujednolicenie cen taryf. Na podstawie naszej uchwały prezydent przyjmie zarządzenie już z określoną wartością biletów - mówił Marcin Wołek, radny "Samorządności".
Co ciekawe, przekonywał, że korzystanie z energii elektrycznej pomaga Gdyni, a sytuacja miasta jest niezła dzięki zróżnicowanym źródłom napędów w pojazdach, przez co 1/3 wozokilometrów jest wykonywana przez trolejbusy.

Dodawał, że spory wpływ na decyzję miała pandemia.

- Mieliśmy COVID. Staraliśmy się utrzymać ofertę i to się udało. A nawet musieliśmy dublować niektóre kursy. Tymczasem tylko w 2020 r. o 40 proc. spadły wpływy ze sprzedaży biletów - tłumaczył.

Rozkład ZKM Gdynia



Platforma Obywatelska: brakuje logiki i konsekwencji



Opozycja nie pozostawiła na propozycji podwyżki suchej nitki, zarzucając rządzącym brak konsekwencji i koncepcji rozwoju transportu publicznego w Gdyni.

- Środki na transport publiczny w Gdyni są na tym samym poziomie - nie wzrosły. Dziś używanie argumentu, że planowana podwyżka ma pokryć koszty związane z podwyżką cen oleju napędowego i paliw nie znajduje uzasadnienia w wydawanych pieniądzach na transport publiczny. Tam nie przewidziano zwiększenia wydatków, co w obliczu inflacji jest de facto ich zmniejszeniem. Do tego okrojono kursy. Wprowadzając rozszerzoną strefę parkowania, wywarto presję na kierowców - wskazywał Tadeusz Szemiot, radny Platformy Obywatelskiej.
Podkreślał, że w sąsiednim Gdańsku połączeń nie zmniejszono, a w cenie biletu okresowego można podróżować SKM.

- Nie rozwijamy sieci dróg, bo nie chcemy zapraszać samochodów. Wdrażamy podwyżki, ale jednocześnie rozszerzamy strefę parkowania. Jedyny cel to drenaż naszych kieszeni. Innego uzasadnienia nie znajduję - dodawał Bogdan Krzyżankowski, kolega klubowy.

PiS: transport publiczny staje się nieopłacalny



Radni PiS zwracali z kolei uwagę, że jeśli wprowadzane są podwyżki, powinna wzrosnąć jakość komunikacji miejskiej.

- A mamy sytuację odwrotną. Niedawno dyskutowaliśmy o SPP i zachęcaliśmy do korzystania z transportu publicznego. Przyjmując tę uchwałę, sprawiamy, że transport publiczny staje się mniej opłacalny w stosunku do prywatnego. W niedzielę przejazdy powinny być bezpłatne - podkreślał Marek Dudziński, radny PiS.
15 radnych rządzącej Gdynią Samorządności poparło uchwałę. Cała opozycja była przeciw.

Proponowane ceny biletów w Gdyni



Ceny biletów jednorazowych:

  • jednoprzejazdowy ważny na linii nocnej i zwykłej - 4,80 zł,
  • jednoprzejazdowy ważny na linii nocnej, pospiesznej i zwykłej - 5 zł,
  • czasowy ważny do 75 minut na liniach nocnych i zwykłych - 4,80 zł,
  • czasowy ważny do 75 minut na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych - 5 zł,
  • czasowy ważny 24 godziny na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych - 18 zł.

Ceny biletów miesięcznych:

  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych i zwykłych w granicach Gdyni - 94 zł (na okaziciela 110 zł),
  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w granicach Gdyni - 106 zł (na okaziciela 124 zł),
  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w obrębie sieci komunikacyjnej (w tym linie G, N1 i 171 w granicach Gdańska) - 116 zł, (na okaziciela 130 zł).

Ceny biletów semestralnych:

  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych i zwykłych w granicach Gdyni - 179 zł (5-miesięczny 223 zł),
  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w granicach Gdyni - 201 zł, (5-miesięczny 252 zł),
  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w obrębie sieci komunikacyjnej (w tym linie G, N1 i 171 w granicach Gdańska) - 220 zł (5- miesięczny 276 zł).


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (543) ponad 20 zablokowanych

  • Ktoś mi powie ile będę musiał zapłacić za przejazd jak raz będę chciał przejechać (3)

    np z Oksywia do centrum. Teraz kupowałem bilet jednorazowy i jechałem. Co po zmianach?

    • 48 1

    • Bilet

      Teraz zlotoweczke więcej, ale jak przekroczysz chyba 40minut jazdy to już trzeba jeszcze więcej zapłacić.

      • 10 1

    • Jedyne 4.80zł

      I z powrotem też.

      • 11 1

    • Po zmianach, kupisz bilet i też pojedziesz.

      • 1 5

  • Czekam aż w końcu ktoś się zbierze i napisze petycję: konfistaka i zakaz używania służbowych samochodów przez radnych i pracowników UM wraz z zabraniem przywileju darmowych parkingów i zbiorkomu.

    • 102 0

  • Opinia wyróżniona

    Krótkie przejazdy (42)

    Powinny być tańsze bilety na krótsze trasy.,jak ktoś podjeżdża 1,lub tylko 2 przystanki.

    • 490 11

    • (2)

      jeden przystanek zawsze jadę na gapę , da się tylko trzeba się rozejrzeć

      • 36 24

      • (1)

        Mogą czekać na przystanku i leżysz. Loteria, ale opłacalna.

        • 18 3

        • Jak już wysiądziesz to chyba nie mogą.

          • 8 7

    • myślisz że czemu to zmienili (1)

      to tak samo jak z PKM - według założeń miał do Dworca Głównego Gdańsk jechać.

      • 14 5

      • No właśnie,do Gd.Główny,a nie z NP jechać najpierw do Wrzeszcza.

        • 0 0

    • Panie Dudziński, jak samorząd ma nie wprowadzić podwyżki cen biletów (14)

      skoro Pana koledzy z pisu zabrali samorządom pieniądze? Oddajcie zagrabione pieniądze, to podwyżki nie będzie.

      • 25 32

      • to podwyżki nie będzie.

        hahaha...ha

        • 23 6

      • Nie zabrali, tylko dodali. Władze Gdyni poprostu są niekompetentne (6)

        mimo że dostają coraz więcej pieniędzy z
        podatków i bezpośrednio z budżetu doprowadziły miasto na skraj bankructwa, dlatego podnoszą ceny wszystkiego, zarówno opłaty za parkowanie, jak i ceny transportu zbiorowego

        • 24 11

        • Ładnie tak łgać w żywe oczy? (5)

          Wpływy Gdyni spadły znacząco.

          • 15 13

          • Źródło tych informacji? (1)

            • 9 0

            • Marek eł

              • 10 0

          • Nie, to ty łżesz płatny trollu UM Gdynia. Wpływy do budżetu Gdyni z podatków i... (1)

            ...budżetu centralnego bardzo znacząco wzrosły w ostatnich siedmiu latach, bezprecedensowo wręcz.

            • 10 11

            • Sam jesteś pisowskim trolem czopku

              • 7 7

          • ostatnimi czasy tak. przez PSp jeszcze bardziej ale kucyk nadal jest w euforii jak świetni miastem zarządza..

            zupełnie świetnie jak jego ojciec halą targową...ta umierającą

            • 0 0

      • Nadwyżka budżetowa 78 mln w Gdyni (3)

        w 2021 r. To w końcu wina PIS czy dobre zarządzanie miastem?

        • 2 9

        • nadwyżka? Chyba w twojej kieszeni...

          • 2 0

        • Chyba około 1 mld zadłużenia

          a na ten rok kolejne pożyczki !!! Wygooglaj sobie. To nie takie trudne ale widać, że dzisiejsza młodzież jest delikatnie pisząc bezradna. Niczego nie potrafi wyszukać :(

          • 0 0

        • nadwyżka przy 1mld długu??

          • 0 0

      • Jakie zagrabione? Po patrzę na dane UM i widzę że budżet miasta każdego roku rośnie. Też bym chciał tak mieć że ktoś mnie grabi a kasy w portfelu i tak mam więcej

        • 8 0

      • a jakie pieniądza zabrał pis samorządaom? te na kolejną rozbudowe lotniska?

        czy na remonty dróg, których nigdzie nie ma? w Gdyni rządzi Szczur i jego Samowolka a nie pis. Mogli oszczędzać w urzędzie, nie żreć ton ciastek, pracowac a nie na homach siedzieć, nie robić parków kieszonkowych, remontów na chwile a potem ponowny remont itd. Mieli gdzie zaoszczędzić..

        • 0 0

    • Powinny być tańsze bilety na krótsze trasy., (3)

      To gdzie byłby interes?

      • 25 1

      • w Lublinie znają odpowiedź

        jeden przystanek 80 gr,
        dwa - 1,40 zł,
        trzy - 1,90 zł,
        cztery - 2,20 zł,
        itd, kolejny przystanek coraz tańszy;
        są też czasowe, np. 15 min. - 2,80 zł

        • 42 2

      • A g... mnie obchodzi interes Szczurka

        • 16 1

      • Zadowoleni mieszkańcy....

        • 1 0

    • (3)

      Znowu zaczęłoby się kombinatorstwo. Znajdujesz miejsce przy kasowniku i zwlekasz ze skasowaniem.

      • 8 12

      • (1)

        Niekoniecznie bo wejść możesz tylko przy kierowcy i musisz skasować. Jak się chce to wszystko można. Ale w Gdyni niczego i nikomu się nie chce.

        • 20 1

        • jakby wszyscy wchodzili przednim wejściem,

          to kurs trwałby dwa razy tyle czasu co teraz. poza tym kierowca jest od jeżdżenia, a nie od pilnowania, czy ludzie skasowali bilet !

          • 4 3

      • I? Co w związku z tym???

        • 0 5

    • Jak już tak zmieniają to można by w końcu ujednolicić taryfę i zlikwidować taryfę na linie pospieszne, które pospieszne to są

      4,8 zł linia zwykła 5 zł linia pospieszna. Pomylisz się, skasujesz bilet 20 gr tańszy i już opłata dodatkowa 220 zł.

      PS.
      Oczywiście chodzi mi o to, aby linie oznaczone literami były traktowane jako zwykłe.

      • 22 0

    • Jeden przystanek idzie się piechotą!!! (3)

      • 5 24

      • piechotą!!!

        "Do lata, do lata, do lata
        Piechotą będę szła."
        A dopiero wiosna...

        • 19 0

      • są takie miejsca gdzie ten jeden przystanek jest bardzo trudny do przejścia piechotą, np na tej ulicy przed Kowalami, nie pamiętam nazwy.

        • 18 1

      • z kulami albo seniorem...idz sobie sam

        • 2 0

    • anonim (6)

      Jak ktos podjezdza jeden czy dwa przystanki to chyba lepiej zamiast tego sie przejsc dla zdrowia

      • 4 18

      • Najlepiej zlikwidować komunikację zbiorową w takim razie

        • 6 3

      • Zwłaszcza osobie starej, chorej, z małym dzieckiem albo ograniczeniami ruchu i do tego koniecznie pod górę

        • 14 1

      • No, to dymaj z buta

        Np. od węzła Żołnierzy Wyklętych pod Estakadę.

        • 12 1

      • Starsi muszą podjechać nawet 1 przystanek,dużo ludzi chodzi z laseczką,kulą itp.Zakupy też są ciężkie.

        • 5 1

      • to leć. (1)

        • 0 1

        • Dronem?

          • 0 0

    • (1)

      Kiedyś były....

      • 0 0

      • Kiedyś były bilety czasowe np. na 10 minut.

        • 0 0

  • Czyli my płacimy - fundatorzy ,,, (1)

    ehhhh

    • 31 0

    • A czego się spodziewałeś? Za darmowe przejazdy uchodzców zapłaci zwykły Kowalski przecież go stać!

      • 13 1

  • Nie opłaca się jeździć autobusem (1)

    Niewiele więcej zapłacę za podróż autem

    • 79 2

    • oczywiście , jeździj samochodem

      • 8 2

  • (4)

    No tak to była tylko kwestia czasu, darmowe przejazdy dla uchodzców ktoś przecież musi sfinansować! Polaku płacz i płać!

    • 87 11

    • Oj o podwyżkach już była mowa wcześniej więc się nie "podniecaj" uchodźcami. (2)

      Oj o podwyżkach już była mowa wcześniej więc się nie "podniecaj" uchodźcami.

      • 10 19

      • I zaczęło się (1)

        To dlaczego jak Gdynię stać na takie przywileje dla Ukraińców nie wytrzymał podwyżki biletów To co Gdynianin Polak ma za to cierpieć

        • 9 4

        • Każdy dorosły człowiek wie że nie ma nic za darmo! Jeśli jakaś grupa dostaje coś za darmo to cała reszta musi za to zapłacić, tak było z darmowymi biletami dla dzieci, za chwilkę przywalili reszcie podwyżki. Teraz nie dość że płacimy za przejazd cudzym dzieciom to jeszcze uchodzcom !

          • 14 2

    • Pierzcie te swoje onuce, bo cuchnie.

      • 0 7

  • Szkoda że nie robią obniżek jak paliwo spada

    A ktoś wie czy w Gdańsku będą jeszcze użytkowane przystanki na ulicy łuczniczej? Stoją tam od 5 lat i służą za parking

    • 36 1

  • płaciłem 3,8 teraz mam płacić 4,8 (2)

    no cóż będę rzadziej korzystać

    • 74 0

    • (1)

      Ja korzystam kiedy muszę , nie jeżdżę dla rozrywki

      • 5 4

      • Raczej nikt nie korzysta dla rozrywki, ale jak mam tyle bulic to raczej pojadę samochodem, a tak zawsze wybierałam tramwaj jeżeli była to trasa do 10-15min.

        • 10 0

  • (2)

    Trzy cechy komunikacji w Gdyni : mniej, gorzej, drożej

    • 86 0

    • (1)

      Bardzo trafna opinia.

      • 5 0

      • to tak,jak w Gdańsku

        • 0 0

  • Życzę powodzenia Urzednikom.

    Widać polityka terroryzowania kierowców będzie musiała iść dalej bo raczej podwyżki nie zmienią nastawienia kierowców do zbiorówki.

    • 42 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane