• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni Gdyni zgodzili się na podwyżkę cen biletów komunikacji. Za tydzień głosowanie w Gdańsku

Patryk Szczerba
23 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podwyżki cen biletów zaplanowano na początek czerwca. Głosowanie w Gdańsku w sprawie podwyżek zaplanowano na sesji w przyszłym tygodniu. Podwyżki cen biletów zaplanowano na początek czerwca. Głosowanie w Gdańsku w sprawie podwyżek zaplanowano na sesji w przyszłym tygodniu.

1 czerwca ceny przejazdów komunikacją miejską w Trójmieście pójdą mocno w górę. W środę podwyżki zaakceptowali radni Gdyni. Za tydzień głosowanie w tej sprawie odbędzie się w Gdańsku, gdzie radni również będą głosować nad nowymi stawkami.



Czy podwyżka cen biletów wpłynie na twój stosunek do komunikacji miejskiej?

O tym, że trzeba będzie więcej zapłacić za komunikację miejską, pisaliśmy na początku lutego.

Droższe bilety na komunikację w Gdańsku, Sopocie i Gdyni

Rekomendację w sprawie zmiany taryf 11 lutego gminom przedstawił Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.

Podwyżki cen paliw, energii i pandemia uzasadnieniem



- Najważniejsze z nich to znaczne podwyżki cen energii elektrycznej i oleju napędowego, co przekłada się bezpośrednio na koszty utrzymania i eksploatacji taboru. Podwyżki tych kosztów względem poprzedniego roku według prognoz będą sięgać nawet 39 proc. Wyższe kwoty na fakturach za energię odczuje w Trójmieście szczególnie dotkliwie gdyńska komunikacja, w dużej mierze oparta na zeroemisyjnych trolejbusach - argumentowała zasadność podwyżek na początku lutego Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Podwyżki musiały zostać zaakceptowane przez radnych.

- Jesteśmy zobowiązani do tego, by taką uchwałę podjąć. Wpływ na to ma radykalny wzrost cen paliw i ujednolicenie cen taryf. Na podstawie naszej uchwały prezydent przyjmie zarządzenie już z określoną wartością biletów - mówił Marcin Wołek, radny "Samorządności".
Co ciekawe, przekonywał, że korzystanie z energii elektrycznej pomaga Gdyni, a sytuacja miasta jest niezła dzięki zróżnicowanym źródłom napędów w pojazdach, przez co 1/3 wozokilometrów jest wykonywana przez trolejbusy.

Dodawał, że spory wpływ na decyzję miała pandemia.

- Mieliśmy COVID. Staraliśmy się utrzymać ofertę i to się udało. A nawet musieliśmy dublować niektóre kursy. Tymczasem tylko w 2020 r. o 40 proc. spadły wpływy ze sprzedaży biletów - tłumaczył.

Rozkład ZKM Gdynia



Platforma Obywatelska: brakuje logiki i konsekwencji



Opozycja nie pozostawiła na propozycji podwyżki suchej nitki, zarzucając rządzącym brak konsekwencji i koncepcji rozwoju transportu publicznego w Gdyni.

- Środki na transport publiczny w Gdyni są na tym samym poziomie - nie wzrosły. Dziś używanie argumentu, że planowana podwyżka ma pokryć koszty związane z podwyżką cen oleju napędowego i paliw nie znajduje uzasadnienia w wydawanych pieniądzach na transport publiczny. Tam nie przewidziano zwiększenia wydatków, co w obliczu inflacji jest de facto ich zmniejszeniem. Do tego okrojono kursy. Wprowadzając rozszerzoną strefę parkowania, wywarto presję na kierowców - wskazywał Tadeusz Szemiot, radny Platformy Obywatelskiej.
Podkreślał, że w sąsiednim Gdańsku połączeń nie zmniejszono, a w cenie biletu okresowego można podróżować SKM.

- Nie rozwijamy sieci dróg, bo nie chcemy zapraszać samochodów. Wdrażamy podwyżki, ale jednocześnie rozszerzamy strefę parkowania. Jedyny cel to drenaż naszych kieszeni. Innego uzasadnienia nie znajduję - dodawał Bogdan Krzyżankowski, kolega klubowy.

PiS: transport publiczny staje się nieopłacalny



Radni PiS zwracali z kolei uwagę, że jeśli wprowadzane są podwyżki, powinna wzrosnąć jakość komunikacji miejskiej.

- A mamy sytuację odwrotną. Niedawno dyskutowaliśmy o SPP i zachęcaliśmy do korzystania z transportu publicznego. Przyjmując tę uchwałę, sprawiamy, że transport publiczny staje się mniej opłacalny w stosunku do prywatnego. W niedzielę przejazdy powinny być bezpłatne - podkreślał Marek Dudziński, radny PiS.
15 radnych rządzącej Gdynią Samorządności poparło uchwałę. Cała opozycja była przeciw.

Proponowane ceny biletów w Gdyni



Ceny biletów jednorazowych:

  • jednoprzejazdowy ważny na linii nocnej i zwykłej - 4,80 zł,
  • jednoprzejazdowy ważny na linii nocnej, pospiesznej i zwykłej - 5 zł,
  • czasowy ważny do 75 minut na liniach nocnych i zwykłych - 4,80 zł,
  • czasowy ważny do 75 minut na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych - 5 zł,
  • czasowy ważny 24 godziny na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych - 18 zł.

Ceny biletów miesięcznych:

  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych i zwykłych w granicach Gdyni - 94 zł (na okaziciela 110 zł),
  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w granicach Gdyni - 106 zł (na okaziciela 124 zł),
  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w obrębie sieci komunikacyjnej (w tym linie G, N1 i 171 w granicach Gdańska) - 116 zł, (na okaziciela 130 zł).

Ceny biletów semestralnych:

  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych i zwykłych w granicach Gdyni - 179 zł (5-miesięczny 223 zł),
  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w granicach Gdyni - 201 zł, (5-miesięczny 252 zł),
  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w obrębie sieci komunikacyjnej (w tym linie G, N1 i 171 w granicach Gdańska) - 220 zł (5- miesięczny 276 zł).


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (543) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Będzie spadek wpływów to może się obudzą. Co ma teraz pandemia do komunikacji jak nie ma żadnych limitów xD

    • 136 6

    • Jak będzie spadek wpływów

      To obetną kursy, podniosą ceny biletów i tak w kółko.

      • 40 0

    • co ty, podniosa jeszcze bardziej i tak do czasu az nikt nie bedzie jezdzil, tylko ci co maja bezplatnie

      • 30 1

    • Spadek? A co ludzie przestana jeździć komunikacją publiczną ?

      • 1 14

    • Nie dawno krzyczeli, ze

      PiS umie tylko podwyższać ceny i gdyby oni rządzili to podwyżek by nie było

      • 18 1

    • jaki spadek?

      bilety pokrywały 1/4 kosztów. Teraz pewnie 1/5 po podwyżce paliw. To bezdenna studnia.

      • 1 0

  • O fajnie (3)

    To mnie przekonało do przesiądki z auta na zbiorkom. A nie, czekaj...

    • 121 8

    • (2)

      Jeździł autem , benzyna taniocha i w mig prześmigasz przez miasto . Powodzenia . A nie ,czekaj...

      • 6 16

      • Autobus przyjechał na czas, w nim piękny zapach porannej rosy. A nie, czekaj... (1)

        Autobus przyjechał na czas, w nim piękny zapach porannej rosy. A nie, czekaj...

        • 17 1

        • Bezdomny jechał autobusem, a autobus jechał bezdomnym?

          • 21 1

  • Rezygnuję (2)

    Nie będę jeździła trolejbusami po prostu. Pensja mi zmalała, wypłata cykana nie stać mnie na ich usługi.

    • 126 7

    • RADNI

      Zgodzili się-znowu ten sam problem: RADNI, czyli budżetówka, gwarantowana wypłata co miesiąc a reszta pracująca w prywatnych firmach, nękanych przez Państwo Polskie.

      • 17 7

    • I co rzucisz robotę ?

      • 5 9

  • A na końcu i tak do tego wszyscy dopłacamy z podatków

    • 108 1

  • Bilet imienny okaziciela (2)

    Dlaczego jeden jest droższy?

    • 31 4

    • Proste, dlatego że z biletem na okaziciela jeździłaby cała rodzina a to więcej wykorzystanych przejazdów

      • 5 4

    • Okaziciel

      Bo na okaziciela może jeździć cała np rodzina. (Pojedynczo oczywiście)

      • 0 0

  • 3,8 bilet jednorazowy (1)

    Wycofany. Cwane.

    • 181 1

    • Dokładnie

      I teraz ja chcę podjechać 2-3 przystanki, muszę płacić 25% więcej..

      • 39 0

  • Złodzieje (4)

    każda okazja do kradzieży wykorzystana przez cwaniaków. To będziecie musieli odpokutować. Nie pozdrawiam

    • 139 3

    • (3)

      A z czego byś pokrył wzrost kosztów utrzymania komunikacji miejskiej?

      • 3 14

      • z obciecia etatow w urzedach

        • 23 2

      • Z nieczynnych lotnisk, obsługi prawnej lotniska, dopłat do imprez masowych typu bieganie po mieście, dofinansowania prywatnego klubu piłkarskiego itd. itp.

        • 23 0

      • Chociażby z 50% podwyżki uposażenia Słońca Miasta.

        • 18 0

  • Opinia wyróżniona

    Jaki jest cel komunikacji zbiorowej? (47)

    Czy organizujemy zbiorkom żeby poprawić mobilność mieszkańców, zmniejszyć potrzebę rozbudowy dróg, ograniczyć zanieczyszczenie i uwolnić osiedla od parkujących samochodów?
    Czy tylko dlatego, że tory już były, a głupio być największym miastem w Polsce bez komunikacji. Bo jeśli to pierwsze, to podnoszenie cen biletów to nie jest droga ku zwiększeniu liczby pasażerów.

    • 196 13

    • Racja (7)

      Należy podwyższyć ceny za parkowanie, ograniczyć liczbę miejsc parkingowych i wprowadzić podatek za posiadanie samochodu.

      • 13 31

      • A specjalnie dla Ciebie, to nawet podatek od powietrza !!! (1)

        • 15 6

        • Ale już są od dawna, tzw klimatyczny i płacisz w Gdańsku dzbanie

          • 8 3

      • Katastralny wejdzie niedługo (3)

        • 3 4

        • To nas wykastruja aż milo

          • 0 1

        • Gdyby rządziła Platforma - piniędzy nie ma i nie będzie - Obywatelska

          to już dawno by był wprowadzony, bo przecież za Tuska codziennie słyszeliśmy, że nie ma pieniędzy, nie da się, trzeba robić kolejne oszczędności i wyprzedawać resztki majątku narodowego, takie jak Lotos, który Tusk chciał sprzedać Rosji itp.

          • 4 1

        • No to nieruchomości ostro w górę.

          • 0 0

      • Przecież w Gdyni już teraz są najwyższe ceny za parkowanie w Europie

        • 4 0

    • (18)

      Z czego byś pokrył zwiększające się koszty ?

      • 7 6

      • (7)

        z ograniczenia zatrudnienia w urzedach

        • 20 6

        • (4)

          Ale jak idziesz do urzędu to chcesz sprawę szybko załatwić ? Ktoś to musi załatwiać .

          • 9 13

          • (2)

            Jak był covid to się dało zdalnie

            • 8 0

            • A zdalnie załatwiał to robot czy urzędnik? (1)

              Zdalnie możesz co najwyżej dokument złożyć. A on i tak musi być przetworzony przez urzędnika.

              • 2 6

              • Trzeba było czekać dwa miesiące na wydanie najprostszego dokumentu, typu dow. rejestracyjny

                wszystkie te urzędniczki powinny być natychmiast wyrzucone z pracy

                • 4 1

          • Te bardzo nieuprzejme urzędniczki, na audiencję u których trzeba było czekać miesiąc???

            O nich mowa?

            • 4 0

        • Wszystkich na zbity pysk!!! I zatrudnić osoby kompetentne do zarządzania miastem

          • 3 0

        • Ograniczenie??? Wszystkich WON!

          • 1 0

      • (3)

        Z podwyżek opłat za parkowanie.

        • 6 9

        • Przecież opłaty za parkowanie w Gdyni już teraz są najwyższe w Europie

          • 3 0

        • Podwyżek??? Przepraszam czy parkomaty w Gdyni przejęła włoska mafia? (1)

          Już teraz opłaty są wyższe niż w Berlinie!

          • 2 0

          • W sumie... śmiało można tak powiedzieć.

            • 0 0

      • Z dobrego gospodarowania,a nie kredytów na lata.

        • 9 1

      • z zaniechania radosych zabaw urzędników w

        park(ing) centralny i tym podobnych.

        • 4 0

      • A te koszty to spłata kredytu za lotnisko które kosztowało 100 milionów złotych?

        Które to lotnisko nigdy nie działało, a następnie grunt po tym upadłym projekcie został sprzedany za... mniej niż 10 milionów... gminie Kosakowo!
        Mowa o tych kosztach? Czy o czymś innym?

        • 5 0

      • .

        • 1 0

      • A dlaczego Szczurek nie potrafi zwiększyć dochodów miasta, poprzez przyciągnięcie inwestorów i nowych mieszkańców do Gdyni?

        • 3 0

      • Z wyrzucenia Szczurka z pracy

        • 3 0

    • (8)

      Powiedzmy sobie szczerze - 100, czy 120 PLN miesięcznie za możliwość nieograniczonego korzystania z komunikacji to nie jest duży koszt nawet dla osób o relatywnie niskim budżecie. Zdecydowanie kwestia samego produktu, który tylko na wybranych relacjach jest sensowny.

      • 6 14

      • (3)

        Ale chcac doraznie ze 2-3 razy w tyg gdzies podjechac robi sie dosc znaczny wydatek. 3 przystanki na kawe ze znajomymi + powrot = dycha. To jest bardzo duzo.

        • 21 1

        • A ile cie wyjdzie szrot, licząc amortyzacje, dzisiejsze ceny paliwa i parkometr? (2)

          • 0 8

          • Dużo taniej

            • 4 0

          • Ja właśnie się przerzucam na szrota. Dziękuję Wojciechu Szczurku - to w 100% twoja zasluga

            że już nie będę korzystał z komunikacji miejskiej

            • 6 0

      • Dla osob pracujacych za najnizsza krajowa jest to duzy koszt. Kilkakrotnie lepiej zarabiajacy od nas Amerykanie placa niewiele wiecej za "miesięczny" w duzych miastach i mniej za jednorazowy bilet.

        • 13 0

      • Jak ktoś jeździ kilka razy dziennie, codziennie, to może i nie jest koszt. Ale wiele osób nie ma takiej potrzeby i wtedy ponoszą horrendalne koszty, niewspółmierne do stopnia korzystania z taboru.

        • 6 0

      • Powiedzmy sobie szczerze, to są opłaty bandyckie!

        • 5 0

      • Produkt? Mowa o tych autobusach z Niemiec? Ależ muszą lubieć Gdynię w Niemczech

        dała im tyle miejsc pracy kupując autobusy firmy MAN.

        • 2 0

    • Gdyby PIS nie zabrał samorządom pieniędzy to podwyżki by nie było. (6)

      tak to się niestety kończy

      • 6 16

      • I bardzo dobrze miliard długu a wam mało i mało

        • 8 0

      • (1)

        Trzeba było gospodarować odpowiednio, a nie marnować garściami i podbierać sobie na rydwany i lotniska, to nikt by wam nie zabrał.

        • 3 1

        • Dostałeś minusa od dulcze*ssy

          • 3 0

      • Nie łzyj r*uska o*nuco z PO. Akurat tak się składa że "PiS" (rozumiem że masz na myśli Polski Rząd?)

        pieniędzy samorządom nie zabrał, a dodał. Nie siej dezinformacji!

        • 2 2

      • Wpływy Gdyni z budżetu centralnego bardzo znacząco wzrosły w ostatnich siedmiu latach, bezprecedensowo wręcz.

        • 2 1

      • No i super. Trzeba zabrać absolutnie wszystko! 100%!

        Oceniając rządy Wojciecha Szczurka w Gdyni, jestem za całkowitą likwidacją samorządów lokalnych i przekazaniem ich kompetencji rządowi centralnemu

        • 2 0

    • Tory były do NP na SKM,ale się zwinęły.

      • 2 0

    • (1)

      Nadżołędnym celem zbiorkomu jest i pozostanie zapewnienie dogodnych uposażeń rodzinnym klanom zatrudnionych w zarządzie ludzi.

      • 5 0

      • Tylko w Gdyni i reszcie polskiej Sycylii. Tam gdzie nie sięgają macki PO jest normalnie.

        • 2 0

    • Wychodzi na to, że w tym nieprzemyślanym wariancie, aby utrudnić ludziom życie. Biednemu zawsze wiatr w oczy.

      • 0 0

  • Jasne, najpierw dać bachorom za frajer jeździć (9)

    A potem wszystkim podnieść. Żenada.

    • 214 14

    • (2)

      Rodzice pobierają 500plus,to stać ich na bilety dla dzieci.

      • 52 12

      • (1)

        Z Halyną od jakiegoś czasu nad tym rozmyślamy. Dostajemy coraz więcej i na coraz mniej nam starcza. O co kaman?

        • 4 4

        • Bo wódka i fajki coraz droższe.

          • 6 4

    • Teraz dali jeszcze darmowe dla uchodzców ... stąd podwyżki cen biletów, przecież nie ma nic za darmo, ktoś musi za to zapłacić!

      • 49 7

    • (4)

      Ja mam dzieci wprawdzie już dawno dorosłe ale za wsze to będą moje dzieci , żal mi takich którzy mają bachory .To chyba od nas rodziców zależy żeby nie były bachorami.

      • 9 24

      • Ale są,widać po zachowani w komunikacji miejskiej.

        • 21 3

      • "Za wsze" powiadasz? (1)

        • 2 0

        • Czepiasz się

          • 0 0

      • O co Ci chodzi?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane