• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ostatnie dni prac na ul. Morskiej

Patsz
13 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Skrzyżowanie z ul. Kalksztajnów będzie do piątku zamknięte. W sobotę na tym odcinku przejezdny będzie tylko jeden pas w kierunku centrum. Skrzyżowanie z ul. Kalksztajnów będzie do piątku zamknięte. W sobotę na tym odcinku przejezdny będzie tylko jeden pas w kierunku centrum.

Prace przy budowie buspasów na ul. Morskiej wchodzą w ostatnią fazę. Drogowcy do soboty zajmą się odcinkiem pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie GdyniKalksztajnów zobacz na mapie Gdyni.



Jak oceniasz szybkość prac na Morskiej?

Przypomnijmy:

  1. Przetarg na budowę buspasów na ul. Morskiej rozstrzygnięto na przełomie stycznia i lutego 2018 roku.
  2. Wygrała go firma Eurovia, która pokonała MTM m.in. dzięki temu, że zadeklarowała krótszy czas realizacji prac: 47 tygodni.
  3. Prace powinny skończyć się na przełomie roku, ale potrwają do końca marca.

Czytaj więcej: Remont ul. Morskiej z poślizgiem.

Prace wchodzą w ostateczną fazę. Teraz drogowcy zaczęli pracę na odcinku pomiędzy ulicami Zakręt do Oksywia i Kalksztajnów w kierunku centrum Gdyni.

Skrzyżowanie z ul. Kalksztajnów będzie do piątku zamknięte. W sobotę na tym odcinku przejezdny będzie tylko jeden pas w kierunku centrum.

Kiedy zakończą się prace?

- Termin zakończenia prac to 28 marca 2019 roku - informowała na początku stycznia Małgorzata Omachel-Kwidzińska z biura prasowego gdyńskiego magistratu.
Co zmieni się po przebudowie?

  • Powstaną buspasy o szerokości 3,5 m,
  • przebudowanych zostanie 2,5 km chodników,
  • przebudowana zostanie droga rowerowa o długości niemal 1 km,
  • zmodernizowane zostaną zatoki autobusowe, trakcja trolejbusowa, sygnalizacja świetlna,
  • trawniki zostaną wzbogacone o 1,5 tys. krzewów utrudniających nielegalne parkowanie,
  • zasadzonych zostanie osiem drzew.

Czytaj także: 21,5 mln zł na buspasy przy ul. Morskiej.

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" występującej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;

Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską, dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Buspasy na Morskiej. Film ze stycznia

Patsz

Miejsca

Opinie (133) 7 zablokowanych

  • Gdynskie inwestycje

    pewnie miasto dostalo troche pieniedzy z Uni na inwestycje typu zrownowazony transport ekologia itp i dlatego bez skladu i ladu cos tam buduje potem sie wykazemy ze Gdynia miasto przyjazne mieszkancom ekologi a ze takie inwestycje sa nic nie warte i to wyrzucone pieniadze to juz malo wazne

    • 4 0

  • Remont który nic nie zmienił...

    Tylko chyba że dwa razy więcej studzienek się zrobiło... teraz już też na lewym pasie. Tragedia.

    • 5 0

  • Masakra, babrają się z tym tyle czasu ale nic dziwnego jak pracują od 8-15

    • 10 0

  • W jakiej wysokości jest kara

    dla wykonawcy f-ma Eurovia za każdy dzień opóżnienia ? Pierwszą "łopatę" wbito w dniu 19.04.2018 roku (tablice informacyjne) + 47 tygodni jako czas na całkowite wykonanie. Więc liczymy....

    • 6 1

  • ale w tej Gdyni dziadowo się zrobiło

    • 7 0

  • A kiedy PKM do Gdyni-Północ? (2)

    • 14 0

    • za 20 lat

      • 1 0

    • Nie da się:)!

      • 2 0

  • Morska C.D

    Sukces. Szybko kończyć bo końcówka morskiej od Biskupa Okoniewskiego do warszawskiej czeka w kolejce do remontu. Tak że korköw C. D.

    • 7 0

  • Studzienki (4)

    Studzienki nie mogą być przy krawędzi jezdni lub po środku?W Gdyni większość jest zawsze zamontowana w miejscu gdzie przejeżdżasz kołami każda zapadnięta(nowa studzienka)Niszczą się i studzienki i teleskopy samochodowe nie mówiąc już o komforcie.W Gdyni jakiś projektant uparcie i durnie nie myśli logicznie robiąc takie babole.

    • 40 3

    • (1)

      Tutaj pytanie do inżynierów drogowców dlaczego tak jest właśnie, że studzienki są pod kołami aut a nie w osi pasów ruchu i to nawet podczas dużych remontów gdzie kanaliza też jest wymieniana.

      • 8 0

      • Odp dot lokalizacji studzienek

        W istniejacych ukladach infrastruktury nie mozliwosci lokalizacji studzienek poza jezdnia ze wzgledu na przebieg istniejacych kanalow
        W przypadku nowych projektowanych ukladach drogowy np ulica Nowy Swiat na Osowie widac ze kolektory sa poza jezdnia

        • 1 1

    • klasyczny przykład tej bezmyślności to Świętojańska, kilkanaście lat po remoncie całej ulicy wszystkie studzienki pozapadane.

      • 5 0

    • W Gdańsku to samo

      Zapadnięte studzienki to są chyba wpisane w wymagania przetargowe w każdym remoncie dróg. Najlepiej oczywiście studzienka co 5 m i każda w innym miejscu pasa, żeby potrenować jazdę slalomem.

      • 7 0

  • powinno być w tytule ;- buspsaem !

    • 0 0

  • chciałbym poznać nazwisko autora tego -śmiem twierdzić na światową skale wynalazku , Bóg jeden wie dlaczego nazywanego :-

    bardziej pasowało by to nazwać -hmm , bo ja wiem ? może ;- "slalomowo - wężowata metoda jazdy autobusem komunikacji miejskiej po mieście Gdyni !" No bo jeżeli się mówi ,że zbudowano busspas to to powinien być busspas !!! , bo to co stworzono będzie tylko utrudniało i komplikowało ruch pojazdów !!! - na kierowców kierujących autobusami kom. miejskiej uprawiających slalom raz po prawym pasie raz po zatoczce postojowej - {Buss pasie ?..} trzeba będzie teraz dodatkowo zwracać szczególną uwagę bo zmuszanie ich do takiej jazdy dla pozostałych uczestników ruchu będzie wyglądało to jak prowadzenie przez nich autobusu w stanie nietrzeżwym !!!

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane