• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia połączy sypialnię z centrum i Obłużem

Michał Sielski
12 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Mieszkańcy Chwarzna będą mogli bez przesiadki dojechać na Obłuże. Mieszkańcy Chwarzna będą mogli bez przesiadki dojechać na Obłuże.

W 2025 roku na Chwarzno zobacz na mapie Gdyni będzie jeździć nawet trzy razy więcej autobusów niż obecnie. Ale już teraz nadszedł czas na zmiany. Do wciąż rozbudowującej się dzielnicy dojadą od poniedziałku autobusy linii 103, która połączy ją regularnymi kursami z centrum miasta oraz Obłużem.



Korzystasz z komunikacji publicznej?

Linia nr 103 była pierwszą, w ramach której autobusy kursowały z Witomina do gdyńskiej stoczni. Wraz z postępującym upadkiem zakładu, ograniczana była też jej częstotliwość. Ostatnio były tylko cztery poranne kursy z Witomina do dworca głównego. Ale nadszedł czas na zmiany, który wymusili mieszkańcy Chwarzna - Sokółki, dzielnicy zwanej sypialnią Gdyni.

- Domagali się bezpośredniego połączenia z Obłużem, więc postanowiliśmy wyjść im naprzeciw i przy okazji zwiększyć liczbę połączeń z centrum Gdyni - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Autobusy kursować będą co 20-30 minut w czasie porannego (godz. 6-8:30) oraz popołudniowo-wieczornego szczytu (godz. 14-19). Z Chwarzna - Sokółki będzie można dostać się do śródmieścia Gdyni, a stamtąd bez przesiadki na Obłuże. Niektóre poranne kursy jechać będą przez ul. Śląską i Łużycką, czyli biurowe zagłębie Gdyni.

- Zachodnie rejony Gdyni cały czas się rozbudowują. Monitorujemy sytuację i z naszych analiz wynika, że w 2025 roku liczba połączeń z Chwarznem może wzrosnąć nawet trzykrotnie. Na razie jednak wprowadzamy zmiany, które z nawiązką odpowiadają oczekiwaniom i zapotrzebowaniu w tym rejonie miasta - dodaje Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (139) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia połączy sypialnie z centrum i Obłużem

    nie chce aby moją sypialnie łączyło coś z centrum i Obużem, chce trochę prywatności w alkowie

    • 24 1

  • Na Obluzu sie Oburzą:)

    • 5 2

  • Dobra idea

    Pomyślcie też o wydłużeniu innych linii autobusowych i będzie git.

    • 8 0

  • nie jeżdżę busami, ale... (2)

    ...jakbym tak miał się dostać z Oksywia/Obłuża Maciejewicz/Szperka do Cisowej to naprawdę trzeba jechać przez Rumię, linią 173?
    Czy naprawdę nie opłacalne byłoby zrobienie linii łączącej Szperk z pętlą w Cisowej?
    Rozumiem, że problemem jest fakt, że ZKM nie chce puszczać chyba niczego co by przejeżdżało przez przejazd kolejowy np na Piaskowej, ale niech Szanowne ZKM weźmie pod uwagę, że raczej wiaduktu się tam nie doczekamy szybko... proszę rozważyć linię ze Szperka jeśli nie Oksywia poprzez serpentynę i przejazd kolejowy na Północnej lub Piaskowej i Kartuską do pętli w Cisowej na Morskiej - ewentualne opóźnienie na przejeździe zrobi pasażerom małą różnicę, bo pętla w Cisowej będzie ostatnim punktem - nikt już np przy Janowskiej nie będzie czekał by dostać się na pętle - tam jeżdżą Trolejbusy. Powrót może być Estakadą.
    Co Wy na to?

    • 16 0

    • Aby dostać się do Cisowej nie trzeba jechać przez Rumię :) od Maciejewicza dojedziesz bezpośrednio (na pewno do Chyloni - nie wiem jak dalej). Inna opcja to jedna przesiadka na Morskiej.
      Tak czy inaczej linia od Szperka do Chylońskiej, a potem na Cisową przez serpentynę by się faktycznie przydała.

      • 1 0

    • Linie okrężne typu 128 to są najlepsze rozwiązania

      Łączą wiele i wielu za pośrednictwem mniejszej ilości taboru.
      Można w zamian stworzyć więcej linii, także dłuższych linii.

      Jest jednak jedno ale, czy kierowcy będą w stanie tyle wytrzymać za kierownicą ?Ewentualnie gdzieś w połowie trasy powinny znaleźć się 3-4 minutowe postoje wyrównujące czasy przejazdu oraz umożliwiające skorzystanie z toalety, np. Toy

      • 3 0

  • Jarosław

    Chwarzno zbaw

    • 13 1

  • (1)

    Pomierzyłem swoją sypialnie i niestety nie zmieści się tam przystanek, o autobusie nie wspominając. Sorry panie prezydencie...

    • 23 2

    • Chyba sorry panie Sielski :)

      • 4 2

  • Dlaczego w Gdyni nie ma automatów biletowych na przystankach? (3)

    Gdynia powinna w końcu wymienić tabor, tak jak zrobili to Gdańsku, bo autobusy gdyńskie są w bardzo złym stanie.

    • 13 16

    • Gdańskie też....

      • 1 3

    • Gdyńskie autobusy są w dobrym stanie na czwórkę (1-6)

      Najstarsze Mercedesy są sukcesywnie wycofywane i wymieniane na nowe Solarisy, więc o co chodzi ????

      • 4 3

    • cała komunikacja w Gdyni to jakaś paranoja

      Żadne gdyńskie autobusy nie jeżdżą punktualnie i do tego są bardzo stare i zdezelowane.

      • 2 8

  • Super super ::::::::::(

    Najlepiej jeszcze zrobić postawić przystanek przy każdym domu i klatce !!!!!!!!!!

    • 4 5

  • ehh (1)

    tam niedlugo bedzie wszystko,pojda na to wszystkie naklady,w koncu mieszka tam Szczurek i mnostwo ludzi z UM Gdynia..

    • 15 10

    • Twoje myślenie jest płytkie do granic możliwości :]

      • 6 8

  • Maglev

    A już sądziłem, że Wielki Wódz Wojciech Szczurek planuje wybudować kolej magnetyczną Maglev w Gdyni :)

    • 20 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane