• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia powalczy o pieniądze na największy w historii zakup taboru

Michał Sielski
12 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zakup nowych pojazdów ma podnieść standard podróżowania komunikacją publiczną i ograniczyć korki. Zakup nowych pojazdów ma podnieść standard podróżowania komunikacją publiczną i ograniczyć korki.

Gdyńscy urzędnicy mają nadzieję, że trzeszcząca w posadach Unia Europejska jeszcze trochę wytrzyma. Za pół roku zamierzają bowiem zgłosić wniosek na dofinansowanie zakupu 55 autobusów oraz 35 trolejbusów. Gra idzie o niemal 90 mln zł wartego 143,5 mln zł zamówienia.



Czy komfort podróży autobusem lub trolejbusem ma dla ciebie znaczenie?

- Wniosek o dofinansowanie chcemy złożyć pod koniec tego roku. Zakładając podpisanie umowy z dostawcą taboru w czwartym kwartale 2017 roku, pojazdy powinny pojawić się na ulicach Gdyni jeszcze w 2018 roku - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu prasowego Urzędu Miasta Gdyni.
Całkowity koszt zakupu sięga 143 mln zł. W całości miejski budżet na pewno go nie udźwignie, ale jest szansa na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Może ono wynieść nawet 87,5 mln zł.

Zakup nowych autobusów i trolejbusów to nie tylko wymiana taboru, ale również szansa na zapowiadane od dawna nowe trasy. Będzie można uruchomić w końcu trolejbusową linię do Jelitkowa, bo zakupione pojazdy będą miały nowoczesne i coraz bardziej wydajne akumulatory, które pozwalają na podróż bez zasilania z trakcji. Podobne jeżdżą już po Gdyni i radzą sobie bardzo dobrze. Jeśli uda się pozyskać finansowanie, one także zostaną wyremontowane. Przede wszystkim mogą liczyć na wymianę baterii, by zapewnić możliwość przejazdu dłuższych tras.

W dalszej kolejności rozważane są połączenia do Chwarzna i Wiczlina, a nawet Ergo Areny. Trolejbusy na baterie mogłyby z powodzeniem obsługiwać też trasy w Sopocie. Baterie mogłyby być doładowywane na niektórych przystankach, ale to jeszcze melodia przyszłości.

Najbliższe realizacji jest jednak połączenie z Gdynią Zachód, czyli najszybciej rozwijającym się rejonem miasta. Chwarzno, Wiczlino i okolice mają też największy potencjał, czyli mówiąc wprost: najwięcej terenów, na których deweloperzy mogą wybudować kolejne bloki.

Czytaj także: Trolejbusy na Fikakowo w przyszłym roku.

Opinie (167) 2 zablokowane

  • Powinni powalczyć o PKM (1)

    z Oksywia przez Chwarzno i Dąbrowę.

    • 20 1

    • Przecież oni cały czas walczą:)! Szczurek aż na urlop musiał pójść!

      • 10 1

  • Gdynia chciała wydać na lotnisko 165 mln zł, ale Komisja Europejska zastopowała władze miasta po wydaniu 91,7 mln zł. Ponad 1,9 mln zł z tej sumy pochłonęły gaże prawników i doradców.

    • 15 4

  • (4)

    Powalczy... I na tym koniec deklaracji. Tu trzeba składać już wnioski i być gotowym na ogłoszenie przetargu. Niech przykład biorą z Gdańska, dla którego trwa już budowa autobusów.

    • 45 26

    • (2)

      Akurat nienajlepszy przykład, w kwestii taboru Gdańsk to niestety ciągle Afryka dzika.

      • 19 22

      • jeśli porównujesz do jakiegoś afrykańskiego Gdańska (kto wie, może i tam też jest takie miasto)

        ale jeśli porównasz Gdynię do Gdańska w Europie - to bieda z nędzą w tej Gdyni już się ukaże

        • 15 9

      • Gdańsk ma dużo nowocześniejszą flotę autobusów niż Gdynia

        I do tego dużo lepiej wyposażoną np w klimatyzację. W Gdyni jazda w sezonie autobusem bez klimy to jakaś masakra

        • 15 15

    • tak, powalczy. zbiorą się, wypija po kawie, zjedzą kilka ciastek i stwierdzą, że się nie da!

      • 18 4

  • no i fajnie. Mam nadzieję, że się uda

    będzie można jeszcze trochę zwiększyc liczbę kursów tam, gdzie jest potrzeba

    • 7 3

  • (1)

    Trolejbusy na Chwarzno ograniczą korki? Ha! Dobre! Autobus przynajmniej może zmienić trasę a trolejbus nie. Skoro nie ma transportu szynowego to lepsze już autobusy.

    • 21 1

    • I tak stoją w korkach..

      • 6 1

  • A kiedy przegubowe?

    Zamiast mżonek o jeżdzeniu do Jelitkowa (po co?), kupcie lepiej trolejbusy przegubowe. Mogą być nawet bez akumulatorów!

    Dość tego tłoku w trajtach!

    • 19 2

  • Likwidacja szelek

    Mam nadzieje ze z tym sie wiąże likwidacja szelek i zakup autobusów elektryczynych

    • 12 4

  • 90 mln

    to koszt kilku tramwajow a dla gdyni to dotacja 30 lecia.

    • 20 3

  • kupno tych autobusów i trolejbusów powinno umieć sfinansować samo miasto,to nie są aż tak gigantyczne pieniądze

    no ale jak traci się kase na lotnisko,kopaczy i jakieś durne imprezy to pózniej na nic nie ma

    • 18 4

  • Gdyńscy urzędnicy mają nadzieję, że trzeszcząca w posadach Unia Europejska jeszcze trochę wytrzyma.

    Ciekawe czy to rzeczywiście opinia gdyńskich urzędników czy redaktora Trójmiasto. Tak czy siak mocno niefortunny zwrot w kontekście ew pomocy unijnej dla Gdyni tym bardziej, ze Unia chyba jednak ma sie całkiem dobrze. Wydźwięk tego jest taki, zeby nachapać sie póki można. Chyba cały czas nie dorośliśmy do bycia pełnoprawnym członkiem UE, z Polakami cebulakami?

    • 24 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane