- 1 Rosjanka z Londynu niewpuszczona do Polski (201 opinii)
- 2 Krok w stronę tramwaju przez deptak (290 opinii)
- 3 Przesadzanie drzew na Witominie (46 opinii)
- 4 Reakcja policji na artykuł o Wajdeloty (128 opinii)
- 5 Pogotowie na terenie plebanii w Migowie? (148 opinii)
- 6 Skażona woda i zdechłe ryby w zbiorniku (29 opinii)
Gdynia: powstaje buspas na ul. Rolniczej
Do końca stycznia powstanie buspas na Rolniczej w kierunku ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Będzie kosztował blisko 160 tys. zł.
Prace przy budowie buspasa rozpoczęły się kilka dni temu. Mają potrwać do końca stycznia. Obecnie trwa korekta krawężnika. Rozpoczęto też usuwanie starego oznakowania poziomego.
Ulica Rolnicza jest szeroka, więc drogowcy nie będą mieli dużo pracy, ale zmiana organizacji ruchu może spowodować trudności w przejeździe.
- Całkowity koszt korekty krawężników, wprowadzenia nowego oznakowania poziomego i pionowego oraz zmian w sygnalizacji świetlnej (przeniesienie sygnalizatorów, likwidacja śluzy autobusowej, przeprojektowanie sterownika) to łącznie ponad 157 tys. złotych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni wykonuje ten projekt w ramach zadań bieżących.
Przypomnijmy, że miesiąc temu, 16 grudnia o godz. 7:30 pierwszy autobus przejechał buspasem "pod prąd" ul. Chwarznieńskiej. Według szacunków inwestycja warta 4 mln zł pozwala dojechać do centrum pasażerom pięciu linii autobusowych 10 minut szybciej niż do tej pory.
Miejsca
Opinie (157) ponad 20 zablokowanych
-
2020-01-20 07:25
Opinia wyróżniona
Ciekawe kto będzie korzystać z bus pasa jak wybudują obwodnicę Witonina (19)
To są tylko pieniądze wyrzucone w błoto. Oczywiście prace wykona firma Urzędu Miasta.
- 87 83
-
2020-01-20 09:01
Obwodnica Witomina będzieza 20 lat.
Jeśli ją wybudują.
- 55 3
-
2020-01-20 09:16
ostatni naiwny który wierzy w obiecanki prezydenta
- 30 3
-
2020-01-20 09:38
Będzie szersza jezdnia dla wszystkich użytkowników marudo.
- 13 8
-
2020-01-20 09:41
Obwodnica nie rozwiązuje żadnego z problemów komunikacyjnych! (4)
Przeniesie tylko korki sprzed Witomina na Węzeł Franciszki Cegielskiej. Dodatkowo obwodnica nie będzie pełniła żadnej roli dla osób jadących dalej w kierunku Stryjskiej i Redłowa. Mieszkańcy Witomina stracą na tym najbardziej - zamiast być na czele korka w każdym z kierunków staną na jego końcu. Do tego wokół dzielnicy zyskają betonową opaskę, która odgrodzi ich od lasu. Współczuję również hałasu w nocy - kolejna miejska autostrada służąca za tor wyścigowy po północy. Bus pas musi powstać!
- 18 25
-
2020-01-20 10:29
czyli rozwiazuje problemy miszkancow Witomina ;]
- 10 5
-
2020-01-20 13:25
Rafałek z Urzędu Miasta
Pomieszkaj na Witominie to porozmawiamy a nie wypisuj takie troglodyckie trole.
- 8 5
-
2020-01-20 14:41
Jasne, widać, że się orientujesz. (1)
Czy ruch przez środek dzielnicy to nie generuje hałasu. W kierunku stryjskiej można jechać przez kielecką i gdyńską.
- 6 3
-
2020-01-21 08:25
Rafałku z Urzędu Miasta
Jedź z powrotem do domu na wieś z kąd przyjechałeś ze słoikami dorobić się w mieście.
- 1 0
-
2020-01-20 11:55
Obwodnica witomina nie powstanie. Nie łudź się.
- 11 1
-
2020-01-20 11:57
(3)
To po co buduja ściezki rowerowe, które na ogół sa puste?
- 7 8
-
2020-01-20 15:00
napiszę więcej
rowerzyści wcale nie muszą zawsze nimi jeździć, bo np. nie muszą jak jest po lewej stronie drogi, nawet taka dwukierunkowa. Nie muszą zjechać nawet na tę po prawej, jeżeli za chwilę owa "ścieżka" prowadzi na lewą stronę, a oni chcą jechać prosto lub pojechać w inny sposób niż jest wytyczona.
Ba, nie muszą często korzystać z rodzajów infrastruktury nie wyszczególnionych w ustawie.
Wszystko to jest napisane w Prawie o ruchu drogowym.- 3 8
-
2020-01-20 16:53
po to, by mieszkańcy mieli możliwość wyboru (1)
po to, by miasto mogło promować dojeżdżanie rowerem do celów codziennych podróży
po to, by osoby nie czujące się bezpiecznie na jezdni mogły korzystać z roweru
po to, by spełnić kryteria miasta przyjaznego dla mieszkańców a nie tylko dla pojazdów
po to, by zrealizować zapisy strategii rozwoju miasta, zakładające priorytetowepo to, by miasto mogło promować dojeżdżanie rowerem do celów codziennych podróży
po to, by osoby nie czujące się bezpiecznie na jezdni mogły korzystać z roweru
po to, by spełnić kryteria miasta przyjaznego dla mieszkańców a nie tylko dla pojazdów
po to, by zrealizować zapisy strategii rozwoju miasta, zakładające priorytetowe traktowanie pieszych i rowerzystów w polityce transportowej miasta
po to, by skorzystać z wiedzy, że inwestycje w poprawę komfortu i bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych są najbardziej produktywnymi inwestycjami w infrastrukturę miejską.
można by tę listę jeszcze wydłużyć....- 5 3
-
2020-01-24 10:12
Ale wiesz, ze pojazd nie jeździ sam, nie ma też osobowości prawnej
W pojazdach siedzą ludzie, mieszkańcy. Oni tak samo jak inni mają możliwość wyboru.
- 1 0
-
2020-01-20 15:33
(1)
Obwodnica Witomina jeśli powstanie - zostanie oddana do użytku najszybciej za ok. 3 lata.
W tym czasie do dzielnic Chwarzno - Wiczlino może wprowadzić się kolejnych kilkaset lub kilka tysięcy osób. Osobiście uważam, że rozwiązanie w postaci przedłużenia buspasa jest słuszne biorąc pod uwagę to co czeka ludzi korzystających z komunikacji publicznej w kolejnych latach na tym obszarze.- 5 1
-
2020-01-20 15:38
Za trzy lata Ha ha
Chyba za 30
- 6 1
-
2020-01-20 19:42
he he he
poprawna odpowiedź brzmi: autobusy. ponieważ puszczenie autobusów obwodnicą, aby omijały witomino jest karygodnym zaprzeczeniem sensu zbirkomu.
- 3 1
-
2020-01-20 19:45
Ale dzieje się w śledziowni. (1)
W Gdańsku nowe mosty, wiadukty, linie tramwajowe, ulice, rozbudowa lotniska...
- 1 3
-
2020-01-20 20:24
I prezydenta zabijają na imprezach dobroczynnych. Dziękuję, pozostanę w śledziowie:D
- 1 2
-
2020-01-21 18:38
Z buspasa będą korzystać autobusy a obwodnica samochody ;)
- 1 0
-
2020-01-20 08:29
Opinia wyróżniona
W tym przypadku inwestycja jest słuszna. (6)
Jakkolwiek krytyka władz ogólnie może być uzasadniona tak w tym przypadku trzeba przyznać, że decyzja o utworzeniu buspasa jest słuszna. Ten odcinek dosłownie aż się prosił o wytyczenie buspasa. Kierowcy pozostałych pojazdów nic nie stracą a autobusy mogą dużo zyskać. Istniejący leśny odcinek kończył się tak trochę bez sensu przy wjeździe na
Jakkolwiek krytyka władz ogólnie może być uzasadniona tak w tym przypadku trzeba przyznać, że decyzja o utworzeniu buspasa jest słuszna. Ten odcinek dosłownie aż się prosił o wytyczenie buspasa. Kierowcy pozostałych pojazdów nic nie stracą a autobusy mogą dużo zyskać. Istniejący leśny odcinek kończył się tak trochę bez sensu przy wjeździe na Witomino a jezdnia była tam bardzo szeroka i to jest akurat fakt. Dzięki temu autobusy odcinek do Chwarznieńskiej przejadą płynnie. Aby system działał sprawnie powinien powstać jeszcze fragment od Wielkokackiej do "domu za falochronem" ale w tym przypadku nie jest to już takie proste i raczej nieprędko coś się w tym zakresie zmieni. Jak dla mnie zmiana na plus.
- 88 42
-
2020-01-20 08:36
każdy wie co trzeba zrobic, pytanie tylko dlaczego szczurek tego nie robi?!? (1)
- 13 1
-
2020-01-20 09:40
No to co trzeba zrobić?
Bo Zbysio jakoś pomysłów nie ma poza nasyłaniem trolli...
- 3 6
-
2020-01-20 09:07
Powinieneś jednak wziąć pod uwagę to co spowodowało ten "odcinek kończący się bez sensu w lesie" - okazja była w czasie wyborów samorządowych , no ale pan Szczurek jest niezastąpiony przecież. Mamy to co mamy i to nie tylko Witomino ale cała Gdynia cierpi dzięki lotniskowym ambicjom tego pana.
- 8 1
-
2020-01-20 09:48
Buspasy tak, ale nie "domalowywane"!
Takie super miasto, a korzysta z półśrodków. Konieczne jest poszerzanie ulic (wzdłuż Rolniczej są tereny na dobudowę osobnego pasa), a nie tworzenie uch igielnych. Obwodnica Witomina jeszcze nie powstała i nie wiadomo kiedy powstanie. Już teraz korki na dojazdach na Witomino są coraz dłuższe - zaczynają się ok.14tej, a kończą nie jak kiedyś przed
Takie super miasto, a korzysta z półśrodków. Konieczne jest poszerzanie ulic (wzdłuż Rolniczej są tereny na dobudowę osobnego pasa), a nie tworzenie uch igielnych. Obwodnica Witomina jeszcze nie powstała i nie wiadomo kiedy powstanie. Już teraz korki na dojazdach na Witomino są coraz dłuższe - zaczynają się ok.14tej, a kończą nie jak kiedyś przed 17tą, tylko po 19tej. Dostać się z Witomina i na nie samochodem jest mega problemem, w autobusach ledwie wjeżdżających pod górkę ścisk, smród "leśnych dziadków" i awarie. "Gdynia" wykorzystuje swój monopol, by podnieść konkurencyjność takiego transportu autobusowego kosztem samochodów - wszystkich samochodów, także dostawczych, no i turystów. Można przecież podnosić konkurencyjność uczciwie, bez utrudniania życia innym. Koszt większy, ale płynność ruchu jest dla rozwoju miasta konieczna i korzystna, także finansowo. Pan Prezydent już dawno zrezygnował z jeżdżenia przez Witomino, my mieszkańcy niestety nie możemy wybrać alternatywnego sposobu dojazdu, a latać jeszcze nie umiemy. "Plusem ujemnym" jest to, że na buspas można będzie zjechać, gdy w korku przeciskać się będą karetki, które coraz częściej jeźdżą, bo Witomino "się starzeje".
- 8 10
-
2020-01-20 12:56
zyskuja 5 min autobusy a traca style samo setki samochodow z ludzmi do pracy I z dziecmi do szkol
- 3 4
-
2020-01-30 08:38
dopiero co pomalowali a pasy już znikają
świetna robota!
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2020-01-20 07:01
Inwestycja stulecia (4)
160 000? Wow.
- 77 13
-
2020-01-20 10:08
Na farbę 160.000 (2)
Sukces dekady
- 12 1
-
2020-01-20 10:42
Nie tylko na farbę (1)
Przez to, że biurokracja w polsce jest rozwinięta do granic absurdu, wszystko dużo wiecej kosztuje. Przyklad (bez miejsc i nazwisk).: kilka miesięcy temu ja i okoliczni mieszkańcy wywieralismy wpływ na urzednikow aby postawili znak drogowy - zakaz zatrzymywania - ponieważ zatrzymujace się samochody utrudniały życie mieszkańcom. urzednicy przychylili się do wnisku mieszkańcow i inwestycja jest juz wykonana. I teraz można sie zastanowić odnośnie kosztu: postawienie znaku Czyli rura + znak + pewnie jakies mocowania + robota dla pracowników + pewnie biurokracja (plany drogowe itp) = 16 tys. PLN. (a dokładnie 16088,41)
- 8 1
-
2020-01-20 16:49
Gdynia zatrudnia ponad 1000 urzędników
- 6 2
-
2020-01-20 15:01
ale że za mało i chcesz dołożyć?
- 3 5
-
2020-01-20 07:03
(1)
160000zl na farbę ....A kiedy jakieś kluczowe inwestycje drogowe?W sumie od czasu Drogi Różowej nic w tym względzie w Gdyni się nie dzieje....
- 135 18
-
2020-01-20 08:08
Tak jak zawsze pierdzielisz głupoty...
... tak tu masz racje.
- 13 10
-
2020-01-20 07:04
(11)
Przez buspasy w Gdyni autobusy stoją w korku przed buspasem! Estakada Kwiatkowskiego
- 80 20
-
2020-01-20 08:47
Nie przez buspasy. Buspasy nie tworzą korków, kierowcy je tworzą (5)
A buspas zawsze można przedłużyć.
- 10 15
-
2020-01-20 09:08
(2)
Ciekawe dokąd
- 9 4
-
2020-01-20 12:18
Ile się da. Do oporu. (1)
Blachosmrodziarze na madagaskar.
- 2 9
-
2020-01-20 13:54
Jak bez siodełka
- 6 0
-
2020-01-20 13:03
(1)
Proponuje bus pas Na obwodnicy I moze juz pora pomyslec o A1?co Na to p.Lucyk?
- 7 1
-
2020-01-20 13:36
Na obwodnicy by się przydał
Na A1 nie trzeba, bo taki dystans lepiej śmignąć pociągiem :)
- 4 3
-
2020-01-20 09:11
Mam wrażenie, że ludzie w tych czasach przestali myśleć (4)
Wystarczy popytać samorządowców z innych miast, żeby dowiedzieć się, że takie sztuczne buspasy nie mają sensu, a wręcz wydłużają podróż autobusem miejskim. Pomysł debiIów dla debiIów.
- 10 15
-
2020-01-20 12:09
może nie wszędzie wydłużają (2)
Bo jeśli pokonanie danego odcinka autobusem na danym odcinku zajmowało mi 40min, a teraz (po wymalowaniu/wybudowaniu buspasow) jadę 30 min to chyba jest szybciej...Czy nie?!
- 7 6
-
2020-01-20 13:03
(1)
Ale inni Jada dluzej.
- 6 5
-
2020-01-21 16:34
Bo inni te korki tworzą. Jakby zlikwidować autobusy to korki by się jeszcze nasiliły. A gdyby zlikwidować auta osobowe, to korki by zniknęły. Fascynujące wnioski, prawda?
- 2 0
-
2020-01-20 15:09
bzdury prawisz
- 0 7
-
2020-01-20 07:04
(1)
"Ulica Rolnicza jest szeroka, więc drogowcy nie będą mieli dużo pracy" Droga ta farba.
- 103 10
-
2020-01-20 11:11
I to panie chodzi główka pracuje:)
- 5 1
-
2020-01-20 07:07
w 2018 i 2019 mialo zostać przebudowane skrzyżowanie które jest tam problem. (1)
Oczywiście na obietnicach się skończyło.
- 89 0
-
2020-01-20 11:25
ale spokojnie, za kolejne miliony robią ponownie projekt tego samego skrzyżowania i Chwarznieńskiej od nowa!
to jest fantazja- 9 0
-
2020-01-20 07:09
Rolnicza szeroka ?
no nie wiem...
- 81 5
-
2020-01-20 07:15
Miszczu ł. Znowu w akcji defrałdacji. (1)
Tam jest tyle miejsca że 2 kontrbuspasy i 2 ścieżki rowerowe upcha. Głupota do kwadratu za kolejne 200tys. Środków publicznych.
- 64 15
-
2020-01-20 14:52
ale po co jakieś rowerowe?
rowery niech jadą buspasem, to i tak jest szybsze od standardu, a kolarze tam i tak dość szybko śmigają. Pozostają niedzielni rowerzyści, ale niedziele są niehandlowe, to nie widzę problemu.
- 3 1
-
2020-01-20 07:20
Rolnicza jest i może szeroka, ale jak na 2 pasy a nie 3. (5)
Później trzeba będzie uważać, żeby się z kimś nie obetrzeć czy zahaczyć lustrem. Mam nadzieję, że ją poszerzą, chociaż ta cena to obejmuje raczej tylko farbę:,-)
- 70 10
-
2020-01-20 08:22
Wiec będziemy uwazac (2)
Żaden problem.
- 8 5
-
2020-01-20 09:15
Tak, od razu strefa tempo 20 :) i mieszkańcy będą wdychać spaliny (1)
- 10 4
-
2020-01-20 09:56
No to dobra okazja na kontrolę spalin.
Niech mieszkańcy się zrzucą po 2pln i zafundują policji sprzęcior.
- 3 4
-
2020-01-20 10:05
Jak będziesz jechał przepisowo to się nie obetrzesz. (1)
Przy 50 można się spokojnie mijać na szerokość lusterka.
- 10 7
-
2020-01-20 11:36
Jasne, chyba mówisz zza kierownicy Tico, to się mogę zgodzić
- 7 2
-
2020-01-20 07:21
Korki na chwarznienskiej w strone Chwarzna.. (2)
...w godzinach szczytu w głównej mierze powodowane są na skrzyżowaniu z hodowlana ,gdzie jakaś mądra głowa przy budowie świateł sygnalizacyjnych nie pomyślała o lewoskrecie.... I tak co chwilę ktoś kto chce wjechać w hodowlana blokuje cały ruch.
- 73 5
-
2020-01-20 08:48
(1)
Nie, jeżeli tam ktoś pomyśli o więcej niż sobie, to może stanąć tak, że wszyscy go spokojnie prawą stroną omijają na skrzyżowaniu.
Ale niestety trzeba by pomyśleć nie tylko o sobie, a tego większości kierowców kompletnie brakuje- 8 1
-
2020-01-20 08:53
No da radę
To fakt, jednak cały czas nie jest to kompleksowe rozwiązanie, bo trzeba wjeżdzać na ten chodnik, czy wjazd w uliczkę jak kolwiek to nazwać, a jak stanie większy pojazd to już w ogole cięzko.
Jak już kupowali farbę hurtem to mogli dokupić 5l puszkę więcej i smarnąć tam linie.- 6 0
-
2020-01-20 07:22
Dla mnie super (1)
A hejty w gacie
- 26 48
-
2020-01-20 07:48
Łucyk nie będziesz prezydentem!
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.