• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu

Piotr Weltrowski
19 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Jednym z powodów wprowadzenia tymczasowego buspasa na Wielkopolskiej jest trwająca budowa węzła Karwiny. Jednym z powodów wprowadzenia tymczasowego buspasa na Wielkopolskiej jest trwająca budowa węzła Karwiny.

Dwa nowe buspasy - na ul. WielkopolskiejMapka oraz na ul. Płk. DąbkaMapka - pojawią się w pierwszej połowie sierpnia w Gdyni. Co ciekawe, będą to buspasy tymczasowe, czyli takie, które obowiązywać będą tylko podczas godzin szczytu.



Buspasy działające tylko w godzinach szczytu to dobre rozwiązanie?

Jak przyznają władze Gdyni, stworzenie buspasów jest związane z toczącymi się lub planowanymi na najbliższy czas inwestycjami drogowymi.

W przypadku ul. Wielkopolskiej chodzi zarówno o prace związane z budową węzła Karwiny, jak również zapowiadaną na najbliższy czas rozbudową ul. Nowowiczlińskiej.

Z kolei w przypadku ul. Płk. Dąbka chodzi o trwającą już przebudowę skrzyżowania Dąbka, Dickmana i Bosmańskiej, a także o planowaną dopiero kompleksową przebudowę ul. Unruga.

Inwestycje te powodują lub mogą powodować także spiętrzenie ruchu na ulicach Wielkopolskiej i Dąbka. Tymczasowe buspasy mają zaś pomóc w tym, aby ewentualnych korków nie odczuli pasażerowie komunikacji miejskiej.

- Wprowadzamy rozwiązanie, które do tej pory nie było spotykane na gdyńskich drogach. Mając świadomość, jak istotna jest sprawna podróż dla osób wybierających komunikację miejską, chcemy, aby część przestrzeni drogowej w określonych godzinach była zarezerwowana dla autobusów i trolejbusów. To cenne minuty, które zostaną zaoszczędzone przez tysiące użytkowników - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Odcinki, na których zostaną wprowadzone tymczasowe buspasy, zostały wskazane przez gdyński ZKM.

Tu w sierpniu pojawią się buspasy:
  • odcinek ul. płk. Dąbka od ronda na Pogórzu Górnym do skrzyżowania z ul. Derdowskiego będzie funkcjonował jako buspas w godzinach 6:00-9:00 w dni powszednie od poniedziałku do piątku,
  • odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Gedymina do skrzyżowania z ul. Strzelców, buspas będzie funkcjonował w godz. 15:00-18:00 w dni powszednie od poniedziałku do piątku.


Czy oba buspasy pozostaną na stałe także po zakończeniu prac drogowych w obu częściach Gdyni?

- Na ul. Wielkopolskiej w przyszłości planowane są normalne buspasy, natomiast na ul. Dąbka - już po zakończeniu inwestycji - będziemy monitorować sytuację i wówczas dopiero podejmiemy decyzję o tym, czy zostawić tam na stałe tymczasowy buspas - mówi Agata Grzegorczyk, rzeczniczka Urzędu Miasta Gdyni.

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • No nie wiem (3)

    Jedno pytanie. Lewy pas pomiędzy krzyżówką ze Strzelców a Buraczaną w stronę obwodnicy jest bardzo często przytkany przez tych którzy czekają na nawrót w stronę sopockiej. Tam już niby buspasu nie ma, ale naprawdę ktoś myśli, że przy dodatkowej przeplatance samochodów na skrzyżowaniu Wielkopolska/Strzelców, lub tuż przed nim, nie będzie dodatkowych problemów? Ci ze Strzelców jadąc w stronę miasta nawracają i często się nie mieszczą a jednocześnie Ci lewego pasa Wielkopolskiej zjeżdżają na prawy... Tam jest też pod górę co dla mniej wprawnych jest czasem utrudnieniem w szybkim ruszaniu.

    • 11 0

    • Dlatego to wymyślił komplety cymbał nie wiedzący jak wygląda tutaj ruch (2)

      Jedni chcą w prawo w Strzelców i Buraczaną, a inni nawrotka do Centrum Gdyni lub Sopotu, a reszta prosto. To jest bardzo ważny odcinek, a psychopaci zabierają pas. Czyli na wiadukcie z 1 pasa zrobią się dwa na wprost w tym jeden nawrotka i prosto, prawy na wprost + zaczynający się pas do skrętu w prawo w Buraczaną.

      • 8 0

      • Dokłądnie

        wymyślił to ktoś, kto w godzinach szczytu nigdy nie był na tym podjeździe, albo jakiś dywersant w szeregach Szczurka, któremu zależy na tym, by stracił więcej głosów, inaczej nie potrafie sobie tego wytłumaczyć

        • 4 0

      • Warto dodać, że ten prawy często się poruszał w tym miejscu szybciej niż lewy, bo lewy zatkany jest przez nawrotkę

        • 6 0

  • Kto wybiera i głosuje na obecne władze w Gdyni ? (2)

    Od lat zastanawiam się kto wybiera i głosuje na rządzących w Gdyni. Wiekszość kluczowych decyzji jest przeciwko woli mieszkańców i na ich szkodę.... Kto racjonalnie myślący w lecie, w środku sezonu na już zakorkowanych do granic możliwosci odcinku zamyka jeszcze jeden pas!? Współczuje mieszkańcom tych dzielnic, próbującym wrócić w godzinach szczytu do domu..... Masakra...

    • 16 0

    • Środmieście i Wzgórze Maksymiliana głosują na niego

      • 0 0

    • glosują na nich głownie le mi ngi

      • 4 0

  • Czy leci z nami pilot?

    Czyli lewy pas na Wielopolskiej będzie do skrętu w prawo w Strzelców, jazdy prosto i nawrotki w lewo. Dobre. Zróbcie buspas już od śródmieścia, bo tam się zacznie korek.

    • 6 0

  • No rewelacyjny pomysł, gratulecje dla ekipy decyzyjnej w tym miescie!

    Już teraz stoję co dzień w korku na Wielkopolskiej prawie godzinę po południu, teraz będę stać 2... I nie, nie mogę "jechać autobusem", bo rozwożę niepełnosprawnych. Zresztą autobusy i tak będa stały w korku, bo on będzie się zaczynał teraz na zjeździe z Zwycięstwa. A co tam, postoimy sobie, zamiast zjeść obiad w domu będziemy się patrzyli na niekończące się wykopy i innych sfrustrowanych gdynian. Naprawdę gratuluję pomysłu. Szczurek chyba w najbliższych wyborach chce mieć jeszcze miej głosów, co w poprzednich. Żeby się nie zdziwił.

    • 5 0

  • 100zł i 1pkt karny

    Za jazdę po buspasie. Tak tylko dla przypomnienia ;)

    • 2 4

  • Komunikacja szynowa na północ Gdyni ma na razie formę linii na mapie (2)

    PKM w Gdyni ma za mało przystanków i słabą częstotliwość. Wspólnego biletu ZKM/SKM w dobrej cenie brak. Węzły przesiadkowe istnieją tylko teoretycznie. Przystanki ZKM oddalone od niektórych dworców SKM tak, że już dalej nie da się ich oddalić. Promowanie meldunku w Gdyni poprzez darmową komunikację - nie da się. Przez 20 lat było dostatecznie dużo czasu, żeby przygotować rozwiązania promujące na poważnie komunikację miejską. Jak się skończyło? Prowizorka i biała farba.

    • 31 0

    • Trochę przesadziłeś (1)

      Układ przystanków ZKM przed dworcami SKM istnieje od 60 lat. I praktycznie pod każdą SKM jest przystanek, tak że bliżej już nie można. Inna sprawa to to, że nie jazdy autobus czy trolejbus na nich staje. Ale z jakiej dzielnicy nie masz podwózki pod peron przynajmniej jedną linią? Nawet z Karwin jeździ 27 pod wejście na peron w Redłowie. Z dzielnic północnych 32, 182, 150, z Witomina wszystko.

      • 0 4

      • Przykład pierwszy z brzegu

        Od peronu SKM Gdynia Główna do przystanków przy Hali Targowej w stronę Obłuża/Rumii jest prawie 0,5 km. Oczywiście można iść na Morską, ale tam częstotliwość gorsza i zwiedzanie Grabówka w pakiecie. Podobnie jest przy SKM na Stoczni. Najciekawiej jest przy SKM na Grabówku. Pętla wybudowana stosunkowo niedawno za duże pieniądze. Rzut beretem do węzła Obłuże Centrum. Miejscówka idealna na przesiadki od drzwi do drzwi. Co stamtąd odjeżdża w tym kierunku? Nic.

        • 2 0

  • jedyne inwestycje jakie potrafi zrealizowac szczurek z kucykiem to te malowane biala farba (1)

    • 80 3

    • Tego chcieli Gdynianie. Sam sie nie wybral.

      • 4 0

  • Mam nadzieję, że w duchu zmian z początku lipca na tych buspasach od razu również dopuszczony zostanie ruch motocykli i

    • 1 1

  • Jeśli autobusy mają być uprzywilejowane tak dużym kosztem innych uczestników ruchu,

    dołóźcie im koguty, niech jeżdzą korytarzem życia. Taniej niż ciągle schodząca farba.

    • 9 0

  • to się będzie działo na wielkopolskiej

    niewiarygodne co te nieudaczniki z prezydium wyprawiają :/

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane