- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (73 opinie)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (80 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (217 opinii)
Gdynia pyta o lokalizację buspasów
Pierwsze dwa buspasy pojawią się w Gdyni w czerwcu 2015 roku. Miasto przymierza się do stworzenia kolejnego, tym razem na jednej z głównych arterii miasta. O jego lokalizacji mają zdecydować m.in. kierowcy.
Urzędnicy przekonują, że buspasy, których koszt razem z zatokami to 6,7 mln zł, usprawnią ruch i płynność komunikacji miejskiej, ale wielu kierowców nie daje temu wiary, sugerując, że korki w mieście mogą być jeszcze większe.
O zdanie bezpośrednio nikt ich nie pytał, więc teraz zmotoryzowani mają szansę wypowiedzieć się na temat kolejnych planowanych rozwiązań. Miasto do stworzenia buspasa na jednej z głównych arterii jest zobowiązane w ramach projektu Civitas Dynamo - czyli tego samego, który prawdopodobnie zmieni jedną z ulic w centrum w deptak.
Na razie nie została podjęta decyzja w sprawie jej lokalizacji. Wśród rozważanych miejsc jest Morska: na odcinku Kalksztajnów - Działdowska w kierunku Chyloni, na odcinku Estakada - ul. Grabowo w kierunku centrum oraz na odcinku przystanek Akademia Morska - przystanek dworzec .
Wydzielony pas mógłby pojawić się na ulicach: Wójta Radtkego , 10 lutego , Władysława IV , lub al. Zwycięstwa na odcinku Wielkopolska Droga Gdyńska. Wśród propozycji jest też... ul. Kielecka.
- W ten sposób chcemy sprawdzić, jak na tę decyzję reagują kierowcy. Obydwie inicjatywy nie są ze sobą jednak powiązane. Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
W ankiecie dostępnej na stronie internetowej można również dodać swoją proponowaną lokalizację, a także wypowiedzieć się na temat dostępności nowych rozwiązań dla innych pojazdów niż autobusy i trolejbusy ZKM.
- Po zapoznaniu się wynikami będą one jeszcze opracowywane przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Wtedy będzie można wskazać konkretne miejsce, przygotować koncepcję i wdrożyć ją w formie projektu do realizacji. Stanie się to prawdopodobnie za kilka miesięcy - dodaje Majewski.
W Gdańsku buspas znajduje się na Podwalu Przedmiejskim i Wałach Jagiellońskich
Zobacz, jak wyglądało zachowanie kierowców na buspasie na Podwalu Przedmiejskim.
Opinie (216) 7 zablokowanych
-
2014-10-07 13:30
Dajcie spokoj
Toz to przedwyborczy pijar - wszystko na papierze.
- 2 0
-
2014-10-07 13:33
bzdury
Badania naukowe już dość dawno udowodniły, że poszerzaniem dróg korków się nie likwiduje, a wręcz powstają jeszcze większe.
Jedyne lekarstwo to ograniczać ruch pojazdów, korzystać z komunikacji zbiorowej.- 2 5
-
2014-10-07 15:08
no i urzędasy ! .... Metro -Motra nam w Gdyni trzeba ! ,pierwszy eksperymentalny odcinek
można by już uruchomić w tunelu dworca między pl.Konstytucji a Morską !... tristar ,buspas ,kolejka linowa na kamienną góre, ,lotnisko ,metro a potem jeszcze tor F-1 i kosmodrom ,
- 3 1
-
2014-10-07 18:39
pogórze
koniecznie i bezwarunkowo potrzebny jest bus pas od janka wiśniewskiego przez estakadę do bezpośrednio pogórza górnego dowód korki od 12-18 ciągle...
- 0 0
-
2014-10-07 19:49
jestem za (2)
Jestem za buspasem i popieram Na zachodzie sa takie pasy i to pozwala komunikacji miejskiej dojechać do celu bez problemu A jak chcesz stać w korkach to jedz samochodem W Anglii czy Niemczech nie ma z tym problemu ale Polacy muszą szydzić i krytykować Choć nie wiedza jaki będzie z tego efekt Najpierw malkontenci pomyślcie choć wiem ze macie z tym problem a później walcie w ta klawiaturę bez opamiętania
- 1 2
-
2014-10-07 21:27
gdyńskie korki w porównaniu do warszawskich to sorry nie ta liga chłopie
- 0 0
-
2014-10-07 21:32
efekt będzie g..wniany bo jako pasażer komunikacji miejskiej mogę podać tuzin miejsc gdzie to nie samochody a debilne ustawienia świateł czy debilnie zaprojektowana infrastruktura powodują opóźnienia lub nawet korki.Prosty przykład nawrotka w Cisowej gdzie zawracają trolejbusy na morskiej.Rozwiązanie tak debilne tak idiotyczne że śmiech mnie ogarnia.Jakiś czub zbudował tam rok temu światła ale nie pomyślał by wyodrębnić osobny pas dla skręcających w efekcie dwa trolejbusy nie mieszczą się w nawrotce i jeden d..pą blokuje cały pas w stronę Rumi brawoooo kiedy stoją tam jeszcze ze dwa auta to nawet jeden trolejbus blokuje ten pas jadącym prosto i często jest tak że za jednym zamachem nie zdążą zawrócić wszystkie pojazdy bo zielone światło pali się całe 5 sekund i co czy receptą na takie buble jest budowa bezsensownych bus pasów?
- 1 0
-
2014-10-07 21:48
Gdynia bez samochodów!!!
Tak trzymać. Najlepiej od razu zamknąć Gdynię dla ruchu. A oto korzyści:
1. mniej spalin = czyste powietrze
2. brak korków i nie potrzeba bus pasów
3. jako pierwsze miasto w Polsce Gdynia poradzi sobie z wypadkami samochodowymi.
kolejne hasło, przy następnych wyborach: Gdynia dla władzy!- 2 0
-
2015-01-19 13:44
Hutnicza - stworzyć buspas w stronę Rumi jest na to miejsce, tam sie stoi między 14 a 17 w gigantycznym korku
.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.