- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (25 opinii)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (121 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (75 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (336 opinii)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum
Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.
Przypomnijmy:
- ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna
- miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
- droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
- społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
- urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.
Gdynia chce być bardziej zielona
Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.
Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.
W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.
- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.
Społecznicy: czekamy na zmianę studium
Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.
- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Miejsca
Opinie (328) 3 zablokowane
-
2020-02-17 08:24
Piesiewicz (3)
Kogo ty reprezentujesz samozwańcu ?
- 40 12
-
2020-02-17 14:24
Mnie, posiadacza auta. Bo nie muszę (2)
wciskać się nim do centrum.
Im mniej tu ruchu tym lepiej - czystsze powietrze i mniej hałasu.- 1 3
-
2020-02-17 20:33
Przestań powtarzać slogany! (1)
Gdynia nie ma i nie będzie miała nigdy problemu zanieczyszczonego powietrza z racji swojego położenia geograficznego. To nie Kraków. Tu zawsze wieją wiatry od morza, które zapobiegają powstawaniu smogu.
- 1 1
-
2020-02-18 10:51
wpadnij do Małego Kacka lub na Chwarzno
- 1 0
-
2020-02-18 10:26
Czy ktoś może mi wyjaśnić jaki miał być tego sens?
Badania naukowe, oraz doświadczenie państw zachodnich jasno pokazuje że dokładanie kolejnych pasów do dróg w miastach powoduje (może dla niektórych paradoksalnie) zwiększenie się korków w okolicy, zwiększenie czasów przejazdu, oraz zwiększenie ilości wypadków.
Po co więc ktoś chciał drogę poszerzać? Żeby dłużej pojazdy stały w korku i żeby więcej ludzi ginęło?- 0 4
-
2020-02-18 10:25
wincyj betonu
Taa władze chcą zieleni hahaha
a w zeszłych latach sprzedany grunt przy Władysława IV z parkiem pod budowę apartamentowca/wieżowca. :) patodeweloperka w pełnym rozkwicie :(- 4 0
-
2020-02-18 02:42
W pupie se te kontrabasy wsadzić. Autobusy tam i tak pędzą
Nie puszczają pieszych, to będzie tak w obie strony ... Już tak tam było i generowało to dużo wypadków
- 3 3
-
2020-02-17 23:58
Piesiewicz to jest jakiś Bóg?
Miasto się cofa bo jacyś społeczniacy nie lubią samochodów, może wogóle tą Gdynię zaorać i jeździć koniami...
- 12 3
-
2020-02-17 07:01
(4)
Władyślawa IV może być spokojnie dwupasmowa. Ja bym jednak pomyślał o czerwonym pasie dla rowerów po srodku jezdni lub zabrał kierocom jeden pas i puscił tam rowery hulajnogi i wózki inwalidzkie.
- 49 115
-
2020-02-17 23:47
Żart
Czytajac taki komentarz to odbieram go jako żart.aut przybywa a zabrac maja pasy dla nich tylko zrobic na wozki inwalidzkie? Moze zrobic pasy dla ludzi ktorzy korzystaja z butow na wysokich obcasach?
- 1 0
-
2020-02-17 19:27
Wkurzony
Weź się puknij w głowę zimowy miłośniku rowerów na środku głównej ulicy miasta. Lecz nogi. już taki pas jest na świętojańskiej i urzędnicy mogą sobie popatrzeć na te tłumy rowerowych samobójców.
- 4 1
-
2020-02-17 14:51
Pomysl tez o wizycie u psychologa
- 11 0
-
2020-02-17 09:32
Dodaj kontrpas dla taczek bo utkniesz w korkach.
- 18 0
-
2020-02-17 07:01
Gdynia to już dawno temu powinna zrobić deptak ze Świętojańskiej (40)
Cudownie ożywiłoby to centrum
- 185 131
-
2020-02-17 20:51
Deptak, ale dokąd?
Deptaki są w starych miastach i prowadzą do rynku. Gdynia jest zbyt młoda i nie posiada rynku. Skąd wiec i dokąd ma prowadzić ten deptak?
- 2 0
-
2020-02-17 07:06
(5)
Ale po co, jeszcze więcej ludzi chcesz w mieście?
- 6 6
-
2020-02-17 08:10
(4)
To moze bombę walnij, część ludzi wyginie i wtedy bedziesz miał swój raj bez ludzi.
- 6 4
-
2020-02-17 11:21
(2)
To sobie kolego sprowadzaj więcej ludzi do miasta, tylko później nie narzekaj, że stoisz w korku na Estakadzie czy Kieleckiej, że nie ma gdzie zaparkować w centrum, że są dłuższe kolejki do sklepów, czy że po prostu wszędzie jest tłoczno.
- 5 0
-
2020-02-17 17:39
(1)
Ale można przyjąć więcej mieszkańców mówiąc im otwarcie: dla waszego samochodu raczej nie będzie miejsca albo będzie ono naprawdę drogie.
- 0 0
-
2020-02-17 20:31
To się sprowadzą pociągami czy innymi promami i prędzej czy później będziesz miał ścisk.
- 0 0
-
2020-02-17 08:18
Nie trzeba, sami się wykończą, społeczniaku.
- 1 10
-
2020-02-17 08:19
(2)
pamiętam jak dziś wypowiedz włodarzy Gdyni że to nowoczesne miasto nie potrzebuje Świętojańskiej jako deptak
- 6 3
-
2020-02-17 16:47
Przegapiłem (1)
A to jakaś wyjątkowo przytomna wypowiedź jak na władze miasta
- 3 1
-
2020-02-17 19:35
to ze 20 lat temu było, powstała koncepcja miasta dla ludzi niestety przegrała z durnym populizmem a szkoda...
- 1 0
-
2020-02-17 09:02
Niezupełnie (6)
Po co jeszcze jeden deptak? Jest już Skwer i Bulwar. Chyba wystarczy. Trzeba jakoś dojechać do tych deptaków.
- 11 8
-
2020-02-17 10:01
Autobusem też się da dojechać (5)
Polecam.
- 3 17
-
2020-02-17 10:25
Na spacer owszem, (1)
ale do lekarza, do laboratorium, ze starszymi osobami jest problem. Przynajmniej podwieźć i wtedy na parking, pod warunkiem że jest w miarę niedaleko.
- 10 0
-
2020-02-17 17:38
Jeszcze ten parking musi być wolny od czasu do czasu co oznacza że musi być odpowiednio drogi i opłaty muszą być skutecznie egzekwowane. Innymi słowy "niedasię"
- 0 1
-
2020-02-17 14:44
Jasne ze sie da, ale jak z W Kacka mam jechac 30 min autobusem do centrum, w ktorym i tak nic nie ma, to po prostu nie jezdze tam wcale. Szkoda ze ci wspaniali spolecznicy nie dostrzegaja ze centrum Gdyni wrocilo do PRL
- 7 1
-
2020-02-17 12:29
(1)
Nie każdy może jeździć komunikacja miejską. Ja np jazdy autobusem unikam z prostej przyczyny. Odporność mam obniżoną a ludzie się nie myją. W praktyce oznacza to dla mnie, ze dwie-trzy podróże autobusem i jestem chora.
Jak najbardziej przerzucę się na jazdę komunikacją miejską, ale pod jednym warunkiem - ludzie zaczną przestrzegać podstawowych zasad higieny osobistej- 4 7
-
2020-02-17 12:40
do pracy też nie chodzisz? do sklepu spożywczego na zakupy?
- 8 1
-
2020-02-17 07:05
Chyba zabiło już teraz handel (14)
Umiera. A to pan? Panie ł. Co za wstyd.
- 13 28
-
2020-02-17 07:40
co? wręcz przeciwnie! (10)
To ludzie robią zakupy, a nie samochody.
A precyzyjniej - kierowcy na Świętojańskiej nie wysiadają, bo nie ma gdzie zaparkować, żeby wejść do sklepu. Dlatego ich ten handel nie dotyczy. A ograniczenie ruchu aut zwiększy atrakcyjność tej ulicy, będzie więcej pieszych, a oni zakupy będą robić.
Samochody, precz ze Świętojańskiej i Starowiejskiej !- 53 30
-
2020-02-17 07:47
Taaa (6)
Bo do tej pory ten mityczny pieszy nie może jakoś trafić na Świętojańską. Przedmówca sam sobie zaprzecza. Ludzie nie przyjeżdżają bo jest za mało miejsc do parkowania - ograniczmy jeszcze ilość tych miejsc. Przecież to logiczne.
- 22 28
-
2020-02-17 09:01
A po co tam pieszy ma trafiac? (3)
A kierowca wysiadac?
Nie ma po co i, ot, cala tajemnica.- 11 3
-
2020-02-17 14:00
(1)
Ludzi jest tam dużo, bo nie każdy musi codziennie jeść schabowego z ziemniakami
- 0 4
-
2020-02-17 16:44
Oho
Zwolennicy ekonomii kafejkowej w natarciu.
- 5 0
-
2020-02-17 11:26
żeby to samo kupić drożej
- 6 0
-
2020-02-17 08:09
(1)
Liczbę, nie ilość. Co to, te miejsca są niepoliczalne, płynne???
- 10 9
-
2020-02-17 08:39
Oczywiście,
nie wszystkie legalne miejsca do parkowania są wyznaczone, a na miejscu jednej G-klasy, mogą zmieścić się dwa Smarty w zależności od umiejętności parkowania i życzliwości parkujących. Więc jak najbardziej można pisać o ilości :)
- 3 8
-
2020-02-17 16:40
W CH Riviera
Widać, że zakupy robią przede wszystkim ludzie w samochodach. Niby do centrum 500 metrów, ale po kiego wała tam jechać.
- 2 1
-
2020-02-17 10:26
"ludzie robią zakupy, a nie samochody"
demagogia.
Tam się nie robi zakupów. Tam się nic nie robi...
No chyba, że "interesy"...- 8 5
-
2020-02-17 08:58
Właśnie tak !
- 0 0
-
2020-02-17 10:39
Popieram od zawsze, ale włodarze nie mają jaj żeby podjąć taka decyzję
- 4 0
-
2020-02-17 08:58
umiera przez co ?
Przez deptak, którego nie ma ? Chłopie, zacznij myśleć ! W wielu miastach są deptaki i handel ma się świetnie ! U nas od lat o deptaku się dopiero mówi, a ty już twierdzisz, że przez niego handel na Świętojańskiej umiera.
- 21 6
-
2020-02-17 07:15
Przeciez tam na długo przez otwarciem riviery handel się wyniósł
Polacy nie robią zakupów przy ulicach. Taki mamy rynek.
- 30 5
-
2020-02-17 13:41
Deptak
Skwer Kościuszki, Park Kamienna Góra, Promenada nad morzem ...,,Obok rozpalony asfalt na Świętojańskiej a dookoła mury....Deptak dla masochistów ?
- 6 1
-
2020-02-17 13:21
Deptak
Coraz mniej kupujących. Niedługo na Świętojanskiej znikną sklepy i zostanie pusty deptak jako wybieg dla kotów !
- 7 0
-
2020-02-17 11:49
chyba tylko "cudownie"
bo tylko cud to miejsce może ożywić...
- 5 2
-
2020-02-17 10:26
na to juz za pozno. o tym trzeba bylo myslec przed budowa riviery. teraz juz po ptokach. nikt na swietojanska nie wroci
- 9 1
-
2020-02-17 08:59
Temu "centrum"...
...juz nic nie pomoze...
- 10 3
-
2020-02-17 08:01
Lepiej ze Starowiejskiej (2)
Piękne połączenie od dworca do morza
- 13 6
-
2020-02-17 08:28
Stowarzyszenie Starowiejska??? (1)
- 5 1
-
2020-02-17 08:44
A wolisz zawaloną samochodami ulicę w centrum?
Nawet nie wiem co to za stowarzyszenie. Ale jak widzę zdegradowaną ulicę z takim potencjałem to żal mi się robi. A mit o podjeżdżaniu pod sklep samochodem już dawno można porzucić. Zazwyczaj trzeba zaparkować kilkaset metrów dalej i dojść. Tak czy siak się nachodzisz, tylko wcześniej narobisz korków i dymu.
- 15 8
-
2020-02-17 10:35
Określenie "społecznicy" bardzo mnie irytuje. (12)
Jakaś enigmatyczna grupa, która uzurpuje sobie prawo do stanowienia o inwestycjach i kształcie miasta i narzucająca decyzje władzom i mieszkańcom w imię czego? Kto im dał prawo do reprezentowania mieszkańców? Czyje interesy reprezentują? Za co odpowiadają? Jak chcecie pytać mieszkańców o zdanie, to zróbcie referendum a nie opierajcie się na grupie, która za nic nie odpowiada i reprezentuje głównie samych siebie.
- 38 6
-
2020-02-17 15:10
Ty nie masz pojęcia o tym koleś. Znam (1)
twoje tutaj wypowiedzi i mądry to ty nie jesteś i masz mały zasób wiadomości.
Nie znam wyniku Piesiewicza do rad dzielnic, ale chyba trzech (na trzech startujących) aktywistów rowerowych weszło. W tym jeden raczej nie jako aktywista rowerowy (był nim), ale jako szef referatu rowerowego w gdyńskim ZDiZ, gdzie łata dziury (buduje brakujące odcinki dróg rowerowych, aby nie tylko PL, ale rowerową Europa nie śmiała się z Gdyni - tak, tak koleś, cudzoziemców na rowerach w Trójmieście nie brakuje) w infrze rowerowej.- 1 5
-
2020-02-17 20:02
To, co o nich napisałeś w całej rozciągłości potwierdza, że ci "aktywiści" realizują swoje cele.
Prywatne cele. Jest to ich spisób realizacji wewnętrznego parcia na władzę.
- 4 1
-
2020-02-17 12:25
Mają pytać o zdanie ludzi, którzy nie mają pojęcia o urbanistyce? (6)
- 3 15
-
2020-02-17 12:31
A "społecznicy" je mają,???! (4)
- 17 3
-
2020-02-17 14:18
w sumie to, trochę mają (3)
- 2 9
-
2020-02-17 15:22
I chcą je narzucić innym? (2)
W dobie demokracji?
- 8 2
-
2020-02-17 15:36
Przez tą demokrację
to mamy kaczora u władzy wraz z rozdawnictwem na koszt przyszłych pokoleń.
- 6 3
-
2020-02-17 15:28
Pytasz czy chcą narzucić swoje pojęcie innym?
narzucić to nie, raczej przekazać/wyedukować innych, przynajmniej tych mniej opornych na wiedzę ;)
- 2 7
-
2020-02-17 13:12
Pan Piesiewicz - urbanista?
- 12 2
-
2020-02-17 13:15
Fakt (1)
Mała krzykliwa grupa, traktująca sprawy miasta jako trampolinę. Żadna w tym bezinteresowność i działania pro bono.
- 15 2
-
2020-02-17 15:16
Mylisz się koleś. Nie tylko ja, jako kierowca
to popieram.
Tu nie traktuj tego forum jako wyroczni, bowiem w artykułach zahaczających o politykę od dawna jest tu aktywna grupa przeciwników obecnych władz Trójmiasta - wzajemnie się opisujących, czego nie widać jednak w wyborach samorządowych.
Zresztą część opinii tu popierających Szczurka i Piesiewicza odnośnie meritum artykułu ma więcej plusów aniżeli minusów.- 0 7
-
2020-02-17 13:31
To lewactwo.
- 8 0
-
2020-02-17 20:00
No i dobrze nie będzie autostrady w centrum.
- 7 8
-
2020-02-17 19:54
Niech w recykling śmieci zainwestują
Płacimy krocie za śmieci!!
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.