• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Piesiewicz (3)

    Kogo ty reprezentujesz samozwańcu ?

    • 40 12

    • Mnie, posiadacza auta. Bo nie muszę (2)

      wciskać się nim do centrum.

      Im mniej tu ruchu tym lepiej - czystsze powietrze i mniej hałasu.

      • 1 3

      • Przestań powtarzać slogany! (1)

        Gdynia nie ma i nie będzie miała nigdy problemu zanieczyszczonego powietrza z racji swojego położenia geograficznego. To nie Kraków. Tu zawsze wieją wiatry od morza, które zapobiegają powstawaniu smogu.

        • 1 1

        • wpadnij do Małego Kacka lub na Chwarzno

          • 1 0

  • Czy ktoś może mi wyjaśnić jaki miał być tego sens?

    Badania naukowe, oraz doświadczenie państw zachodnich jasno pokazuje że dokładanie kolejnych pasów do dróg w miastach powoduje (może dla niektórych paradoksalnie) zwiększenie się korków w okolicy, zwiększenie czasów przejazdu, oraz zwiększenie ilości wypadków.
    Po co więc ktoś chciał drogę poszerzać? Żeby dłużej pojazdy stały w korku i żeby więcej ludzi ginęło?

    • 0 4

  • wincyj betonu

    Taa władze chcą zieleni hahaha
    a w zeszłych latach sprzedany grunt przy Władysława IV z parkiem pod budowę apartamentowca/wieżowca. :) patodeweloperka w pełnym rozkwicie :(

    • 4 0

  • W pupie se te kontrabasy wsadzić. Autobusy tam i tak pędzą

    Nie puszczają pieszych, to będzie tak w obie strony ... Już tak tam było i generowało to dużo wypadków

    • 3 3

  • Piesiewicz to jest jakiś Bóg?

    Miasto się cofa bo jacyś społeczniacy nie lubią samochodów, może wogóle tą Gdynię zaorać i jeździć koniami...

    • 12 3

  • (4)

    Władyślawa IV może być spokojnie dwupasmowa. Ja bym jednak pomyślał o czerwonym pasie dla rowerów po srodku jezdni lub zabrał kierocom jeden pas i puscił tam rowery hulajnogi i wózki inwalidzkie.

    • 49 115

    • Żart

      Czytajac taki komentarz to odbieram go jako żart.aut przybywa a zabrac maja pasy dla nich tylko zrobic na wozki inwalidzkie? Moze zrobic pasy dla ludzi ktorzy korzystaja z butow na wysokich obcasach?

      • 1 0

    • Wkurzony

      Weź się puknij w głowę zimowy miłośniku rowerów na środku głównej ulicy miasta. Lecz nogi. już taki pas jest na świętojańskiej i urzędnicy mogą sobie popatrzeć na te tłumy rowerowych samobójców.

      • 4 1

    • Pomysl tez o wizycie u psychologa

      • 11 0

    • Dodaj kontrpas dla taczek bo utkniesz w korkach.

      • 18 0

  • Gdynia to już dawno temu powinna zrobić deptak ze Świętojańskiej (40)

    Cudownie ożywiłoby to centrum

    • 185 131

    • Deptak, ale dokąd?

      Deptaki są w starych miastach i prowadzą do rynku. Gdynia jest zbyt młoda i nie posiada rynku. Skąd wiec i dokąd ma prowadzić ten deptak?

      • 2 0

    • (5)

      Ale po co, jeszcze więcej ludzi chcesz w mieście?

      • 6 6

      • (4)

        To moze bombę walnij, część ludzi wyginie i wtedy bedziesz miał swój raj bez ludzi.

        • 6 4

        • (2)

          To sobie kolego sprowadzaj więcej ludzi do miasta, tylko później nie narzekaj, że stoisz w korku na Estakadzie czy Kieleckiej, że nie ma gdzie zaparkować w centrum, że są dłuższe kolejki do sklepów, czy że po prostu wszędzie jest tłoczno.

          • 5 0

          • (1)

            Ale można przyjąć więcej mieszkańców mówiąc im otwarcie: dla waszego samochodu raczej nie będzie miejsca albo będzie ono naprawdę drogie.

            • 0 0

            • To się sprowadzą pociągami czy innymi promami i prędzej czy później będziesz miał ścisk.

              • 0 0

        • Nie trzeba, sami się wykończą, społeczniaku.

          • 1 10

    • (2)

      pamiętam jak dziś wypowiedz włodarzy Gdyni że to nowoczesne miasto nie potrzebuje Świętojańskiej jako deptak

      • 6 3

      • Przegapiłem (1)

        A to jakaś wyjątkowo przytomna wypowiedź jak na władze miasta

        • 3 1

        • to ze 20 lat temu było, powstała koncepcja miasta dla ludzi niestety przegrała z durnym populizmem a szkoda...

          • 1 0

    • Niezupełnie (6)

      Po co jeszcze jeden deptak? Jest już Skwer i Bulwar. Chyba wystarczy. Trzeba jakoś dojechać do tych deptaków.

      • 11 8

      • Autobusem też się da dojechać (5)

        Polecam.

        • 3 17

        • Na spacer owszem, (1)

          ale do lekarza, do laboratorium, ze starszymi osobami jest problem. Przynajmniej podwieźć i wtedy na parking, pod warunkiem że jest w miarę niedaleko.

          • 10 0

          • Jeszcze ten parking musi być wolny od czasu do czasu co oznacza że musi być odpowiednio drogi i opłaty muszą być skutecznie egzekwowane. Innymi słowy "niedasię"

            • 0 1

        • Jasne ze sie da, ale jak z W Kacka mam jechac 30 min autobusem do centrum, w ktorym i tak nic nie ma, to po prostu nie jezdze tam wcale. Szkoda ze ci wspaniali spolecznicy nie dostrzegaja ze centrum Gdyni wrocilo do PRL

          • 7 1

        • (1)

          Nie każdy może jeździć komunikacja miejską. Ja np jazdy autobusem unikam z prostej przyczyny. Odporność mam obniżoną a ludzie się nie myją. W praktyce oznacza to dla mnie, ze dwie-trzy podróże autobusem i jestem chora.
          Jak najbardziej przerzucę się na jazdę komunikacją miejską, ale pod jednym warunkiem - ludzie zaczną przestrzegać podstawowych zasad higieny osobistej

          • 4 7

          • do pracy też nie chodzisz? do sklepu spożywczego na zakupy?

            • 8 1

    • Chyba zabiło już teraz handel (14)

      Umiera. A to pan? Panie ł. Co za wstyd.

      • 13 28

      • co? wręcz przeciwnie! (10)

        To ludzie robią zakupy, a nie samochody.

        A precyzyjniej - kierowcy na Świętojańskiej nie wysiadają, bo nie ma gdzie zaparkować, żeby wejść do sklepu. Dlatego ich ten handel nie dotyczy. A ograniczenie ruchu aut zwiększy atrakcyjność tej ulicy, będzie więcej pieszych, a oni zakupy będą robić.

        Samochody, precz ze Świętojańskiej i Starowiejskiej !

        • 53 30

        • Taaa (6)

          Bo do tej pory ten mityczny pieszy nie może jakoś trafić na Świętojańską. Przedmówca sam sobie zaprzecza. Ludzie nie przyjeżdżają bo jest za mało miejsc do parkowania - ograniczmy jeszcze ilość tych miejsc. Przecież to logiczne.

          • 22 28

          • A po co tam pieszy ma trafiac? (3)

            A kierowca wysiadac?
            Nie ma po co i, ot, cala tajemnica.

            • 11 3

            • (1)

              Ludzi jest tam dużo, bo nie każdy musi codziennie jeść schabowego z ziemniakami

              • 0 4

              • Oho

                Zwolennicy ekonomii kafejkowej w natarciu.

                • 5 0

            • żeby to samo kupić drożej

              • 6 0

          • (1)

            Liczbę, nie ilość. Co to, te miejsca są niepoliczalne, płynne???

            • 10 9

            • Oczywiście,

              nie wszystkie legalne miejsca do parkowania są wyznaczone, a na miejscu jednej G-klasy, mogą zmieścić się dwa Smarty w zależności od umiejętności parkowania i życzliwości parkujących. Więc jak najbardziej można pisać o ilości :)

              • 3 8

        • W CH Riviera

          Widać, że zakupy robią przede wszystkim ludzie w samochodach. Niby do centrum 500 metrów, ale po kiego wała tam jechać.

          • 2 1

        • "ludzie robią zakupy, a nie samochody"

          demagogia.
          Tam się nie robi zakupów. Tam się nic nie robi...
          No chyba, że "interesy"...

          • 8 5

        • Właśnie tak !

          • 0 0

      • Popieram od zawsze, ale włodarze nie mają jaj żeby podjąć taka decyzję

        • 4 0

      • umiera przez co ?

        Przez deptak, którego nie ma ? Chłopie, zacznij myśleć ! W wielu miastach są deptaki i handel ma się świetnie ! U nas od lat o deptaku się dopiero mówi, a ty już twierdzisz, że przez niego handel na Świętojańskiej umiera.

        • 21 6

      • Przeciez tam na długo przez otwarciem riviery handel się wyniósł

        Polacy nie robią zakupów przy ulicach. Taki mamy rynek.

        • 30 5

    • Deptak

      Skwer Kościuszki, Park Kamienna Góra, Promenada nad morzem ...,,Obok rozpalony asfalt na Świętojańskiej a dookoła mury....Deptak dla masochistów ?

      • 6 1

    • Deptak

      Coraz mniej kupujących. Niedługo na Świętojanskiej znikną sklepy i zostanie pusty deptak jako wybieg dla kotów !

      • 7 0

    • chyba tylko "cudownie"

      bo tylko cud to miejsce może ożywić...

      • 5 2

    • na to juz za pozno. o tym trzeba bylo myslec przed budowa riviery. teraz juz po ptokach. nikt na swietojanska nie wroci

      • 9 1

    • Temu "centrum"...

      ...juz nic nie pomoze...

      • 10 3

    • Lepiej ze Starowiejskiej (2)

      Piękne połączenie od dworca do morza

      • 13 6

      • Stowarzyszenie Starowiejska??? (1)

        • 5 1

        • A wolisz zawaloną samochodami ulicę w centrum?

          Nawet nie wiem co to za stowarzyszenie. Ale jak widzę zdegradowaną ulicę z takim potencjałem to żal mi się robi. A mit o podjeżdżaniu pod sklep samochodem już dawno można porzucić. Zazwyczaj trzeba zaparkować kilkaset metrów dalej i dojść. Tak czy siak się nachodzisz, tylko wcześniej narobisz korków i dymu.

          • 15 8

  • Określenie "społecznicy" bardzo mnie irytuje. (12)

    Jakaś enigmatyczna grupa, która uzurpuje sobie prawo do stanowienia o inwestycjach i kształcie miasta i narzucająca decyzje władzom i mieszkańcom w imię czego? Kto im dał prawo do reprezentowania mieszkańców? Czyje interesy reprezentują? Za co odpowiadają? Jak chcecie pytać mieszkańców o zdanie, to zróbcie referendum a nie opierajcie się na grupie, która za nic nie odpowiada i reprezentuje głównie samych siebie.

    • 38 6

    • Ty nie masz pojęcia o tym koleś. Znam (1)

      twoje tutaj wypowiedzi i mądry to ty nie jesteś i masz mały zasób wiadomości.

      Nie znam wyniku Piesiewicza do rad dzielnic, ale chyba trzech (na trzech startujących) aktywistów rowerowych weszło. W tym jeden raczej nie jako aktywista rowerowy (był nim), ale jako szef referatu rowerowego w gdyńskim ZDiZ, gdzie łata dziury (buduje brakujące odcinki dróg rowerowych, aby nie tylko PL, ale rowerową Europa nie śmiała się z Gdyni - tak, tak koleś, cudzoziemców na rowerach w Trójmieście nie brakuje) w infrze rowerowej.

      • 1 5

      • To, co o nich napisałeś w całej rozciągłości potwierdza, że ci "aktywiści" realizują swoje cele.

        Prywatne cele. Jest to ich spisób realizacji wewnętrznego parcia na władzę.

        • 4 1

    • Mają pytać o zdanie ludzi, którzy nie mają pojęcia o urbanistyce? (6)

      • 3 15

      • A "społecznicy" je mają,???! (4)

        • 17 3

        • w sumie to, trochę mają (3)

          • 2 9

          • I chcą je narzucić innym? (2)

            W dobie demokracji?

            • 8 2

            • Przez tą demokrację

              to mamy kaczora u władzy wraz z rozdawnictwem na koszt przyszłych pokoleń.

              • 6 3

            • Pytasz czy chcą narzucić swoje pojęcie innym?

              narzucić to nie, raczej przekazać/wyedukować innych, przynajmniej tych mniej opornych na wiedzę ;)

              • 2 7

      • Pan Piesiewicz - urbanista?

        • 12 2

    • Fakt (1)

      Mała krzykliwa grupa, traktująca sprawy miasta jako trampolinę. Żadna w tym bezinteresowność i działania pro bono.

      • 15 2

      • Mylisz się koleś. Nie tylko ja, jako kierowca

        to popieram.

        Tu nie traktuj tego forum jako wyroczni, bowiem w artykułach zahaczających o politykę od dawna jest tu aktywna grupa przeciwników obecnych władz Trójmiasta - wzajemnie się opisujących, czego nie widać jednak w wyborach samorządowych.

        Zresztą część opinii tu popierających Szczurka i Piesiewicza odnośnie meritum artykułu ma więcej plusów aniżeli minusów.

        • 0 7

    • To lewactwo.

      • 8 0

  • No i dobrze nie będzie autostrady w centrum.

    • 7 8

  • Niech w recykling śmieci zainwestują

    Płacimy krocie za śmieci!!

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane