• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Najlepsza wymówka na brak inwestycji. (1)

    Prezydent Szczurek pewnie płaci pod stołem nawiedzonemu Piesiewiczowi, żeby siał zamęt. Łatwo wytłumaczyć brak inwestycji. A swoją drogą zabrali trzeci pas jakiś czas temu to go przynajmniej zwróćcie. I po krzyku. A tymczasem w Gdańsku rozbudowują Kartuską. Można? Można. Za tej prezydentury na nic już nie liczcie. Obecne władze są już pełne samouwielbienia i nic nowego nie stworzą.

    • 23 4

    • Naprawdę są potrzebne tam 4 pasy ?

      To może w Orłowie zrób 4 pasy na Orłowskiej. Przecież tylu chętnych jest zainteresowanych dojazdem do Mola.

      Na nim też, jako pokłady boczne zrób parking.

      Odcinek Kartuskiej jaki ma być przebudowany w Gdańsku nie porównuj do odcinka Władysława IV z artykułu.

      • 0 2

  • Zaorać tą Gdynię i przywrócić pola uprawne. Wszyscy z buta, na rowerkach i osiołkach... (1)

    • 30 2

    • Tak, najlepiej sprowadz do Trójmiasta z

      milion nowych mieszkańców wraz z ich autkami i daj im prawo wjazdu do jego centrów.

      Bo one zapewne są z gumy i się rozciągną.

      • 0 5

  • Precz z Piesiewiczem (1)

    Precz z Piesiewiczem i innymi rowerzystami.

    • 35 9

    • Masz coś do mnie koleś ? Jak myślisz

      że wszyscy rowerzyści zgadzają się z nim to jesteś zwyczajnie niemądry.

      • 0 1

  • Ich bin ein berliner! (4)

    Szczurek chce zrobić z Gdyni zielony Berlin tylko zapomniał o metrze i tramwajach, ale kto by tam się czepiał szczegółów. Ważne, że liczby będą się zgadzać, a ze ludzie nie będą mieli jak dojeżdżać do domu czy pracy to już ich problem. Po co zamieszkali w Gdyni?

    • 39 3

    • Propaganda (2)

      Miłośnicy Berlina jako zielonego miasta tępiącego ruch samochodowy celowo milczą na temat budowy 3 kilometrowego odcinka autostrady A100 okalającego centrum (za pół miliarda euro, najdroższa autostrada w Niemczech) w przeciwieństwie do gdyńskiej wizji tam nie zapomina się o zmotoryzowanych.

      • 9 0

      • bo tam wszystko jest a do z (1)

        u nas jest tylko a albo tylko z. W pcimskim magistracie coś usłyszeli, że na zachodzie robi się tak i tak (wyrzuca auta z centrum), ale nie zobaczyli reszty. Po pierwsze, że ruch jest w większości miejsc spowolniony, a nie usunięty, a jeśli jest usunięty to na bardzo małej przestrzeni (maks jakieś place i 2 przecznicze) w pozostałej przestrzeni auta poruszają się normalnie tylko wolniej. U nas najchętnie zamknęli by całe centrum dla samochodów, nie oferując nic w zamian. Władzom w gdyni i tym którzy za to odpowiadają proponuję wyjazdy do finlandii, norwegii, czy szwajcarii w delegacje. Może otworzą im się oczy. A i nawet niech to będzie z miejskiego budżetu sfinansowane, byle u nas zrobili tak samo.

        A dwa to komunikacja zbiorowa, która w gdyni jest bardzo słaba, zwłaszcza poza centrum.

        • 6 1

        • Gdzie w artykule mowa o zakazie ruchu

          w centrum ?

          • 0 6

    • Berlin 4 mln ludzi, Gdynia 0,25 mln.

      Ciekawe porównanie.

      Znajdź inne miasta do tego.

      • 0 4

  • (5)

    I dobrze

    • 10 17

    • (4)

      Społecznikiem jest Pan Piesiewicz ...tylko kogo on reprezentuje ....na pewno siebie

      • 8 5

      • rada dzielnicy jest z wyborów, reprezentuje mieszkańców (1)

        • 4 0

        • i pracuje pro bono

          • 1 0

      • (1)

        Weźcie go gdzieś wyślijcie na księżyc albo jakąś pustynię i niech tam realizuje swoje fobie, które utrudniają życie normalnym ludziom

        • 6 6

        • Na księżyc ? Chyba ciebie niewolniku

          auta.

          Centra miast nie są z gumy, aby mogły pomieścić samochody nowych mieszkańców, gdyby w PL ruszyła ostro demografia i liczba ludności polskich miast podwoiła się.

          Co ty sobie wyobrażasz, że w takim przypadku nie przybędzie korków, smrodu i hałasu ?

          • 2 1

  • Społecznicy. (2)

    Gdyby słuchać zdania społeczników to do dzisiaj siedzielibysmy w pieczarach ubrani w skóry i z rozpalonym ogniskiem. Ognisko też mogło by być wątpliwe. Najlepiej postawić wszędzie tęczowe ławki !

    • 35 9

    • Coś ci się pomyrdało - właśnie tacy jak

      Piesiewicz wyszli z jaskiń, bowiem nie słuchali konformistycznej, strachliwej i leniwej większości ("przecież w jaskini jest bezpiecznie, po co wychodzić na zewnątrz na stałe") i mieli odwagę swoje wizje wprowadzać w życie.

      • 1 3

    • Genialny komentarz :DDD

      Tacy są: społecznicy lewacy i zieloni.

      • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    Modernizacja jest konieczna, ale nie kosztem chodnika. (8)

    Trzy pasy muszą być. Zlikwidować i tak kiepskie miejsca parkingowe i dodać jeden pas, byle nie buspas. Dwa pasy do Międzytorza i jeden w przeciwną stronę. Miasto się rozrasta, więc trzeba działać - to już nawet nie kwestia woli i oczekiwań, a przymus, jeśli Międzytorze ma być zabudowywane.

    • 78 110

    • Sorry, ale my tu nie chcemy autostrady w centrum miasta (6)

      • 42 16

      • Gryzoń chce

        • 2 3

      • "my tu nie chcemy..." (1)

        My czyli kto?
        "Inwestorzy", którzy opanowali tę część miasta czy właściciele kamienic? W zasadzie obojętne, bo obie siły zainteresowane w tym, aby z zrobić z niego kurort konkurujący z Sopotem.
        To droga do nikąd, dająca korzyści niewielkiej grupie ludzi. Na dodatek, którzy tu nie mieszkają a swoimi roszczeniami dewastują środowisko gospodarcze. Podobnie jak zdewastowali Mazury czy część wybrzeża w okolicach Łeby.
        Byleby daczowisko było.

        • 8 16

        • Ja też nie chcę autostrady w centrum.

          Tu mieszkam, moja rodzina tu mieszka i znajomi też - naprawdę miasto to nie jest miejsce by zachęcać kierowców do szybkiej jazdy.
          W Śródmiesciu pieszych jest wielokrotnie więcej niż samochodów - naprawdę to pieszy powinien się tu czuć bezpiecznie a nie kierowca mieć zachętę do jazdy 70 km/h i szybciej. A potem dziwimy się, że miasto likwiduje szkoły z hasłem, że dzieci mają za głośno bo samochody są za głośno. Błedne koło.

          • 12 1

      • Widziałeś kiedyś miejską autostradę? (2)

        Raczej wątpię.

        • 6 16

        • Władysława IV właśnie taka jest

          Szczególnie odcinek między Piłsudskiego a Obrońców Wybrzeża - to jest autostrada w mieście. Nagminne łamanie ograniczenia prędkości, sznur aut, wyprzedzanie - jak na autostradzie

          • 24 2

        • No mamy takie.

          Gdyńska, al. Zwycięstwa, Morska. Każda przynajmniej po dwa pasy w każdą stronę na osobnych jezdniach. Nawet Władysława IV tak wygląda na długim odcinku. Ograniczenia prędkości nie respektowane, jeździ się prawie z autostradową prędkością.

          • 33 10

    • Co się rozrasta? Jeszcze napisz z że się rozwija.

      • 10 3

  • proponuję zainteresować społeczników obwodnicą trójmiasta (4)

    przecina tkankę miejską na Jasieniu, Osowej, Karwinach i Chylonii. Należą się co najmniej wyniesione przejscia w tych miejscach

    ponadto zwracam uprzejmie uwagę, że obwodnica trójmiasta (zwana także al. Kazimierza Jagiellończyka) na całej swej długosci nie posiada chodnika

    mam nadzieję, że społecznicy zareagują na ten rażący przykład samochodowego wstecznictwa rozdzierającego społecznosci Gdańska i Gdyni

    • 43 13

    • i ściezki rowerowej... (1)

      też brak...
      A przeciez to droga osiedlowa...

      • 4 1

      • A powinna być.

        • 0 2

    • Zapewne przez zachodnie dzielnice i

      miejsca biznesowe (centra handlowe, biurowce, lotnisko, mieszkaniówkę) obwodnica nie jest już drogą tranzytową dla ludzi nie zainteresowanych zajazdem do Trójmiasta.

      Potężny ruch i związane z tym codzienne kolizje i wypadki wymuszą ograniczenia prędkości do standardu miejskiej, szerokiej arterii (z max. 80 km/h), ale nie licz tu na przejścia naziemne.

      • 0 1

    • Bardzo dobre!

      Brakuje jeszcze przejść naziemnych ze światłami i progów zwalniających w okolicy Osowej.

      • 4 1

  • Wiecej zieleni - mniej samochodow. (2)

    • 16 26

    • (1)

      Kup dom w lesie. Co za ludzie, mieszkają w centrum i dziwią się, że jest beton. Sami idioci.

      • 7 5

      • Sam nim jesteś - ludzi posyłasz do lasu,

        aby więcej dzików przechadzało się ulicami ku złości tak jak ty za kierownicą ?

        Ciekawie myślisz "logicznie".

        • 0 1

  • Im to na rękę, że były protesty. (7)

    To nie jest inwestycja którą można zrobić farbą więc urząd miasta nie wyszedłby poza projekt

    • 198 19

    • rondo na Puckiej już tak będzie wyglądało? (3)

      Część tego "ronda" zapadła się.

      • 7 2

      • (2)

        Napisz jeszcze raz, tym razem po polsku.

        • 2 7

        • (1)

          Czego i**oto nie jesteś w stanie zrozumieć? Że w dużym mieście istnieje jako stałe rondo stworzone z plastikowych separatorów?

          • 4 1

          • Normalnym ludziom wystarczy namalować rondo

            Dziczy trzeba sygnalizować zmianę na wszelkie sposoby, bo "nie zauważą" znaków poziomych

            • 2 1

    • Ile do tej pory urząd miasta wydał na projekt Władysława iv na analizy i badania? Milion? (2)

      • 16 1

      • co to ich pieniądze? (1)

        • 9 0

        • znowu sam ze soba gadasz?

          • 4 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane