• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Zaorać tą Gdynię i przywrócić pola uprawne. Wszyscy z buta, na rowerkach i osiołkach... (1)

    • 30 2

    • Tak, najlepiej sprowadz do Trójmiasta z

      milion nowych mieszkańców wraz z ich autkami i daj im prawo wjazdu do jego centrów.

      Bo one zapewne są z gumy i się rozciągną.

      • 0 5

  • Gdynia = Białoruś bis

    Szczurek - odejdź razem z kolesiami.

    • 23 3

  • farby zabrakło?

    • 20 2

  • najgorsze jest to że z projektu zrezygnowano nie dlatego że był głupi, tylko dlatego że, zabrakło pieniędzy.

    • 15 5

  • Kontrabuspas

    Czyli ładna nazwa ba zwykłą ulicę dwukierunkową z zakazem wjazdu nie obejmującym autobusów

    • 10 0

  • brawo zaorajcie Gdynię i zasadzcie ziemniaki bedzie zielono i historycznie

    • 20 4

  • Najlepsza wymówka na brak inwestycji. (1)

    Prezydent Szczurek pewnie płaci pod stołem nawiedzonemu Piesiewiczowi, żeby siał zamęt. Łatwo wytłumaczyć brak inwestycji. A swoją drogą zabrali trzeci pas jakiś czas temu to go przynajmniej zwróćcie. I po krzyku. A tymczasem w Gdańsku rozbudowują Kartuską. Można? Można. Za tej prezydentury na nic już nie liczcie. Obecne władze są już pełne samouwielbienia i nic nowego nie stworzą.

    • 23 4

    • Naprawdę są potrzebne tam 4 pasy ?

      To może w Orłowie zrób 4 pasy na Orłowskiej. Przecież tylu chętnych jest zainteresowanych dojazdem do Mola.

      Na nim też, jako pokłady boczne zrób parking.

      Odcinek Kartuskiej jaki ma być przebudowany w Gdańsku nie porównuj do odcinka Władysława IV z artykułu.

      • 0 2

  • Czytając stwierdzam że większość komentujących jest !!!! Nie chciałbym za mocno obrazić to dopowiedźcie sobie sami.

    • 2 11

  • Nowoczesna Gdynia (1)

    Super, jestem za. Proponuję aby nic nie poszerzać, nie modernizować, nie ułatwiać. Gdynia to miasto nowoczesne i takim go budowali nasi Ojcowie. Sama tradycja nakazuje powrócić do koni, do rowerów, a ludzie muszą więcej chodzić. Och jak głupi są włodarze innych miast budując parkingi, wiadukty, mosty, skrzyżowania wielopoziomowe. Mądrość Szczurka jest ponad to,zwłaszcza że w Biblii nie ma ani słowa o samochodach. I tym sposobem pan Prezydent buduje miasto perełkę, ewenement na skalę światową. A co z tym samochodem parkującym pod urzędem miejskim na chodniku. Też go zlikwidować, Szczurek na hulajnogę!

    • 24 2

    • Chodzić i się ruszać nie trzeba ? Aha, trzeba

      łykać leki, mieć cukrzycę i piwny brzuch, do "60" zaliczyć przynajmniej po jednym zawale i udarze ?

      To ma być normą, o wielki ty fanie betonu w postaci skrzyżowań wielopoziomowych, gdzie w normalnych krajach ich się w centrach nie robi, co powoduje, że Gdynia w stosunku do nich nie będzie perełką.

      • 0 4

  • Władysława IV na odcinku od 10 lutego do Jana z kolna to jest porażka.

    Plus skrzyżowanie 10 lutego z Władysława IV ... jedno z najgorszych w Gdyni. Powinno tam powstać rondo a jeden pas na odcinku od Jana z kolna powinien biec w drugim kierunku. Plus usunąć parking na wysokości kwiatkowskiego i skarbówki lub zrobić tam parkowanie równoległe.

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane