• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Ten, co w Gdańsku w przystanek walnął, też jechał w strefie tempo 30. Ogólnie nic to oznaczenie nie daje, nikt go nie respektuje.

    • 13 4

  • Pan Marek Ł. powinien otrzymać nagrodę Nobla w dziedzinie medycyny

    Bo trzeba być "zdrowym: na umyśle, aby nie zauważyć że dziury w jezdniach i zapadnięte studzienki ograniczają prędkość do 20 km/h, a on chce podnieść ją do 30 km/h!
    zamiast marnotrawić pieniądze na budowę spowalniaczy i malowanie znaków 30 - wystarczy nie remontować dróg, a można wówczas dużo zaoszczędzić kasy na promocję urzędników pretendujących do nagrody Nobla

    • 21 3

  • (2)

    Spoleczniaki czyli grupa smierdzacych leniwych pacanow którzy chcą za wszelką cenę pokazać jak są potrzebni. Po co to? Czy są jakieś straszne wypadki przy tych szkołach? A może głupi spoleczniacki zlamasie zrób zajęcia jak korzystać z drogi tym tępym smarkaczom które niczego poza smartfonem nie widzą nie progi zwalniajace pacany które jedyne co robią to niszczą ludziom samochody

    • 21 14

    • Ono chyba chcą wygrać nowe wybory samorządowe.

      • 0 1

    • Kiedyś to się nazywało ORMO.

      Przy obecnej władzy, której chce się PRLu może do tego wrócić.

      • 0 1

  • Jaki ma to sens

    jak nikt tego ograniczenia nie respektuje (no może L-ki). Pomijając fakt sensowności strefy 30kmh, uważam że UM robi jakieś statystyki do excela bo to na pewno nie wpływa na bezpieczeństwo.

    • 9 3

  • Opinia wyróżniona

    Same znaki prędkości nie zmniejszają (2)

    Robienie takiej samej strefy tempo 30 przy szkole jak i na ul. Myśliwskiej w Gdańsku koło stacji Orlenu powoduje że kierowcy po prostu przestają zauważać te znaki

    • 62 16

    • przed szkołami instalować stalowe zapory wysuwane z jezdni

      na wzór rosyjskich - przed przejazdami kolejowymi ... takie to i TiRa potrafią zatrzymać,
      a kto przekroczy prędkość o parę kilometrów, skończy masakrując se podwozie !!!

      • 14 9

    • Wystarczy zwęzić drogi, zrobić szykanę. Nie trzeba montować szkodliwych progów zwalniających.

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    W Gdyni na Karwinach na ul Nałkowskiej od skrzyżowania z Wielkopolską az do lasu obowiązuje strefa 30 km (5)

    jednak wiekszość popaprańcow zapie..ala 50,60 km/h. Tam powinna gdzieś zaczaic się drogowka i walić mandatami ile wlezie.

    • 64 44

    • ..jak nie wiecej

      Czesto nawet wiecej, jak jada rozpedzeni od strony lasu. Niepuszczanie dzieci, czekajacych przy pasach, to tez standard.

      • 11 2

    • Na Karwinach 3 tempo 30 obowiązuje od skrzyzowania z Chwaszczyńską (podjazd pod górę) (3)

      ulicą Brzechwy. Uważam, że jest to bez sensu - tempo 30 powinno obowiązywać od skrzyżowania na górze, z którego uliczki rozjeżdzają się pomiędzy blokami na osiedlu. Pod górę 30kmh jest zazwyczaj na bardzo nieoptymalnym przełożeniu skrzyni biegów. Czasami próbowałem tak jechać, po prostu ciężko - optymana prędkość to 40-45kmh na tym podjeździe.

      • 7 9

      • Już niedlugo buraczku, wzywałem policję

        • 6 9

      • zmień samochod na taki ze skrzynią automatyczną

        lub wymień se skrzynie na 6cio biegową

        • 5 6

      • U mnie 30 to akurat 1500 obrotów na 2 biegu

        Wręcz idealnie.

        • 5 0

  • Tempa 30 jest rozwiązaniem

    wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk. Ile kosztowała ta wnikliwa analiza? 200 000 tyle ile namalowanie 300 metrów linii ciągłej na Witominie czy więcej?

    • 12 0

  • na Dąbrowie postawiono wyświetlacze prędkości.

    A ciężarówki zapierniczają tamtędy, aż spod kół się kurzy, bo obok trwa budowa trasy Lęborskiej. Więc jaka tu poprawa bezpieczeństwa ?

    • 5 0

  • Wnikliwa analiza wg Łucyka.... (1)

    Czyli zapewne odpowiedź na ważne pytania:

    Bogdan, z cukrem czy bez?
    Mleczka chcesz?
    Chcesz ciastko?
    No to kończymy na dzisiaj - już 13.00?

    • 13 1

    • dodaj do tego BB i Sz.

      to tylko potrafią.

      • 2 0

  • Czy na 4 pasach Chwaszczyńskiej będzie też będzie temo 30 ? To droga dzieci do szkoły i przedszkoli z Fikakowa na Karwiny. (1)

    Ulicą Górniczą i Lipową chodzą dzieci do podstawówki i dwóch przedszkoli na Chwaszczyńskiej. Muszą przejść przez wielopasmową drogę po której jeżdżą kierowcy tacy jak na zamieszczonym filmie.
    Przejścia dla pieszych są niebezpieczne. Kierowcy wymuszają pierwszeństwo na zielonych strzałkach . Gdynia lata temu wprowadziła linię 153 aby dzieci dojeżdżały bezpiecznie do Szkoły Podstawowej nr 20 na Starodworcowej. A potem ustalono że szkołą rejonową dla dzieci z Fikakowa będzie inna szkoła.
    Do szkoły na Karwinach w nowej rejonizacji nie można już dojechać ponieważ komunikacja z Fikakowa jedzie do centrum Gdyni a nie do podstawówki zgodnej z rejonizacją.
    Ciekawe czy na 4 pasach Chwaszczyńskiej będzie też będzie temo 30 to droga dzieci do szkoły i przedszkoli z Fikakowa na Karwiny.

    • 6 2

    • Jak dzieci idą do szkoły

      To masz na czterech pasach Chwaszczyńskiej Tempo 15. I to bez znaków!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane