- 1 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (113 opinii)
- 2 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (169 opinii)
- 3 Życie w realu sterowane przez internet (20 opinii)
- 4 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (176 opinii)
- 5 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (671 opinii)
- 6 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (58 opinii)
Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30
Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.
Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.
Strefa Tempo 30 przy większości szkół
Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.
Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.
- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.
- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające
W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.
Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach
Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską
Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie
Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-24 07:32
Ten, co w Gdańsku w przystanek walnął, też jechał w strefie tempo 30. Ogólnie nic to oznaczenie nie daje, nikt go nie respektuje.
- 13 4
-
2020-01-24 07:38
Pan Marek Ł. powinien otrzymać nagrodę Nobla w dziedzinie medycyny
Bo trzeba być "zdrowym: na umyśle, aby nie zauważyć że dziury w jezdniach i zapadnięte studzienki ograniczają prędkość do 20 km/h, a on chce podnieść ją do 30 km/h!
zamiast marnotrawić pieniądze na budowę spowalniaczy i malowanie znaków 30 - wystarczy nie remontować dróg, a można wówczas dużo zaoszczędzić kasy na promocję urzędników pretendujących do nagrody Nobla- 21 3
-
2020-01-24 07:43
(2)
Spoleczniaki czyli grupa smierdzacych leniwych pacanow którzy chcą za wszelką cenę pokazać jak są potrzebni. Po co to? Czy są jakieś straszne wypadki przy tych szkołach? A może głupi spoleczniacki zlamasie zrób zajęcia jak korzystać z drogi tym tępym smarkaczom które niczego poza smartfonem nie widzą nie progi zwalniajace pacany które jedyne co robią to niszczą ludziom samochody
- 21 14
-
2020-01-24 13:40
Ono chyba chcą wygrać nowe wybory samorządowe.
- 0 1
-
2020-01-24 13:50
Kiedyś to się nazywało ORMO.
Przy obecnej władzy, której chce się PRLu może do tego wrócić.
- 0 1
-
2020-01-24 08:02
Jaki ma to sens
jak nikt tego ograniczenia nie respektuje (no może L-ki). Pomijając fakt sensowności strefy 30kmh, uważam że UM robi jakieś statystyki do excela bo to na pewno nie wpływa na bezpieczeństwo.
- 9 3
-
2020-01-24 08:15
Opinia wyróżniona
Same znaki prędkości nie zmniejszają (2)
Robienie takiej samej strefy tempo 30 przy szkole jak i na ul. Myśliwskiej w Gdańsku koło stacji Orlenu powoduje że kierowcy po prostu przestają zauważać te znaki
- 62 16
-
2020-01-24 09:07
przed szkołami instalować stalowe zapory wysuwane z jezdni
na wzór rosyjskich - przed przejazdami kolejowymi ... takie to i TiRa potrafią zatrzymać,
a kto przekroczy prędkość o parę kilometrów, skończy masakrując se podwozie !!!- 14 9
-
2020-01-24 19:30
Wystarczy zwęzić drogi, zrobić szykanę. Nie trzeba montować szkodliwych progów zwalniających.
- 2 1
-
2020-01-24 08:15
Opinia wyróżniona
W Gdyni na Karwinach na ul Nałkowskiej od skrzyżowania z Wielkopolską az do lasu obowiązuje strefa 30 km (5)
jednak wiekszość popaprańcow zapie..ala 50,60 km/h. Tam powinna gdzieś zaczaic się drogowka i walić mandatami ile wlezie.
- 64 44
-
2020-01-24 09:30
..jak nie wiecej
Czesto nawet wiecej, jak jada rozpedzeni od strony lasu. Niepuszczanie dzieci, czekajacych przy pasach, to tez standard.
- 11 2
-
2020-01-24 09:38
Na Karwinach 3 tempo 30 obowiązuje od skrzyzowania z Chwaszczyńską (podjazd pod górę) (3)
ulicą Brzechwy. Uważam, że jest to bez sensu - tempo 30 powinno obowiązywać od skrzyżowania na górze, z którego uliczki rozjeżdzają się pomiędzy blokami na osiedlu. Pod górę 30kmh jest zazwyczaj na bardzo nieoptymalnym przełożeniu skrzyni biegów. Czasami próbowałem tak jechać, po prostu ciężko - optymana prędkość to 40-45kmh na tym podjeździe.
- 7 9
-
2020-01-24 10:06
Już niedlugo buraczku, wzywałem policję
- 6 9
-
2020-01-24 10:43
zmień samochod na taki ze skrzynią automatyczną
lub wymień se skrzynie na 6cio biegową
- 5 6
-
2020-01-24 13:15
U mnie 30 to akurat 1500 obrotów na 2 biegu
Wręcz idealnie.
- 5 0
-
2020-01-24 08:20
Tempa 30 jest rozwiązaniem
wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk. Ile kosztowała ta wnikliwa analiza? 200 000 tyle ile namalowanie 300 metrów linii ciągłej na Witominie czy więcej?
- 12 0
-
2020-01-24 08:23
na Dąbrowie postawiono wyświetlacze prędkości.
A ciężarówki zapierniczają tamtędy, aż spod kół się kurzy, bo obok trwa budowa trasy Lęborskiej. Więc jaka tu poprawa bezpieczeństwa ?
- 5 0
-
2020-01-24 08:28
Wnikliwa analiza wg Łucyka.... (1)
Czyli zapewne odpowiedź na ważne pytania:
Bogdan, z cukrem czy bez?
Mleczka chcesz?
Chcesz ciastko?
No to kończymy na dzisiaj - już 13.00?- 13 1
-
2020-01-24 08:50
dodaj do tego BB i Sz.
to tylko potrafią.
- 2 0
-
2020-01-24 08:57
Czy na 4 pasach Chwaszczyńskiej będzie też będzie temo 30 ? To droga dzieci do szkoły i przedszkoli z Fikakowa na Karwiny. (1)
Ulicą Górniczą i Lipową chodzą dzieci do podstawówki i dwóch przedszkoli na Chwaszczyńskiej. Muszą przejść przez wielopasmową drogę po której jeżdżą kierowcy tacy jak na zamieszczonym filmie.
Przejścia dla pieszych są niebezpieczne. Kierowcy wymuszają pierwszeństwo na zielonych strzałkach . Gdynia lata temu wprowadziła linię 153 aby dzieci dojeżdżały bezpiecznie do Szkoły Podstawowej nr 20 na Starodworcowej. A potem ustalono że szkołą rejonową dla dzieci z Fikakowa będzie inna szkoła.
Do szkoły na Karwinach w nowej rejonizacji nie można już dojechać ponieważ komunikacja z Fikakowa jedzie do centrum Gdyni a nie do podstawówki zgodnej z rejonizacją.
Ciekawe czy na 4 pasach Chwaszczyńskiej będzie też będzie temo 30 to droga dzieci do szkoły i przedszkoli z Fikakowa na Karwiny.- 6 2
-
2020-01-24 10:13
Jak dzieci idą do szkoły
To masz na czterech pasach Chwaszczyńskiej Tempo 15. I to bez znaków!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.