- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (249 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (43 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (258 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (844 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (81 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Gdynia: trzech chętnych do projektowania nowego wiaduktu na płk. Dąbka
Trzy firmy zgłosiły się do stworzenia dokumentacji przebudowy ważnego dla kierowców fragmentu ul. płk. Dąbka w Gdyni. Każda oferta jest wyższa od zakładanego budżetu, więc władze miasta dają sobie czas do namysłu i analizę ofert.
W planach jest rozbudowa ulicy na odcinku od ulicy Derdowskiego do ulicy Andersa obejmująca przebudowę skrzyżowań, a przede wszystkim budowę nowego wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi - obok już istniejącego wiaduktu, po którym odbywa się obecnie ruch w obu kierunkach. Rowerzyści z kolei pojadą trasą w ramach międzynarodowej trasy R-10.
Na razie po ogłoszeniu przetargu otwarto koperty z ofertami na dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z wykonaniem prac geodezyjnych i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Zgłosiły się trzy firmy:
- Europrojekt Gdańsk S.A. - cena 826 652 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni,
- Highway Sp. z.o. o. Gdańsk - cena 1 114 844,94 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni,
- Kontrakt Biuro Projektowo Konsultingowe Sp. z. o.o. - cena 889 100 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni.
Kwoty są wyższe, niż planowała wydać Gdynia
Problem w tym, że Gdynia zamierzała przeznaczyć na ten cel nieco ponad 670 tys. zł. Czy uda się wygospodarować dodatkowe środki, tak jak w przypadku np. budowy Parku Centralnego?
- Musimy dokładnie przeanalizować oferty. Patrząc przyszłościowo, kompleksowa infrastruktura drogowa jest niezbędna na tym obszarze, dla nowego wiaduktu drogowego zakładamy wysoką nośność obciążeń - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jeśli władze miasta wybiorą projektanta, to firma będzie miała najpierw prawie cztery miesiące na opracowanie trzech wariantów projektu koncepcyjnego. Dokumentacja pojawi się najwcześniej w drugiej połowie przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (89) 5 zablokowanych
-
2020-04-24 08:15
przyslosciowo myślcie -polskie morze (1)
Polskie morze Wraca stare czasy kiedy to głównie odpoczywali Polacy nad nim Nie będzie pracy, nie będzie kasy i wycieczki zagraniczne stana sie luksusem wiec tym bardziej Gdynia powinna wprowadzić inwestycje w tej czesci Gdyni bo ruch będzie wzmożony z uwagi na naplywoswosc turystów którzy od lat wykorzystują te drogi.Gdynia zapomina niestety od dzielnicach położnych na północy Gdyni a tak jak inne przynoszą podatki i mieszkają w nich ludzie którzy stoją w gigantycznych korkach Dusza sie na estakadzie i innych dojazdowych ulicach a do tego brak kolejki skm
- 11 1
-
2020-04-24 11:01
"Nie będzie pracy, nie będzie kasy... "
Tym bardziej jej nie będzie na pobyt nad morzem.
Lokalny "przemysł turystyczny" nuczył się "jeść" i to dobrze. "Targetem" nie jest polski "dreptacz" a spragniony Skandynaw czy inny Germanin. "Nowy Ruski" też nie do pogardzenia.
Gdynia nie zapomina, Gdynia ma to gdzieś.
Gdynia ma "centrum" i tam powstaje "drugi Sopot"...
Dla magistratu wystarczy...- 0 0
-
2020-04-24 07:17
"Władze miasta dają sobie czas na namysł i analizę ofert" (5)
Oby nie trwało to latami.
- 48 1
-
2020-04-24 08:18
Wystarczy pol roku, a ceny beda duzo nizsze, ciezko to zrozumiec? A moze (1)
chcesz zasponsorowac te firmy i za swoje obnizyc wydumane z kosmosu ceny?
- 2 3
-
2020-04-24 10:39
taa jasne wystarczyło budżet zadania zaplanować w oparciu o realia rynkowe
- 0 0
-
2020-04-24 10:26
Jaki namysł?? Budować!
- 0 0
-
2020-04-24 10:15
Tam miała być planowana stacja PKM i wielki węzeł przesiadkowy przy Galerii Szperk
Mam nadzieję że ten namysł i analiza ofert też są z tym związane.
- 0 1
-
2020-04-24 09:42
Przynajmniej przez lata masz pracę
możesz pisać w kółko to samo
- 3 0
-
2020-04-24 10:24
Ten mostek nie łączy Obłuża z centrum Gdyni, tylko Pogórze albo Kosakowo.
- 6 0
-
2020-04-24 10:23
Kwoty są wyższe, niż planowała wydać Gdynia
standard
- 7 0
-
2020-04-24 07:30
Tak powinny być 4 pasy od Kwiatkowskiego (2)
Tyle lat zaniedbań, a teraz tylko prowizorki. Łucyk niby stąd startował, ale co on może wiedzieć, jeśli byl tu tylko przejazdem
- 51 7
-
2020-04-24 08:26
Tylko 4 pasy? Ta droga jest od zawsze i kupujac/dostajac mieszkanie moze nalezaloby wziac pod uwage dojazd? (1)
- 4 6
-
2020-04-24 09:49
nie każdego stać na mieszkanie w Redłowie ...
- 2 2
-
2020-04-24 07:26
Pogorzanin (1)
Nie lepiej wydać te pieniądze na coś, na czym nasz Prezydent zna się najlepiej, czyli namalowanie farbą dodatkowych pasów, na istniejącym już wiadukcie... Albo postawić tam rondo z plastikowych barierek.. Wyjdzie taniej, a przynajmniej na pewno zdążą na czas
- 53 10
-
2020-04-24 09:43
W gruncie rzeczy to lepsze rozwiązanie
więc masz rację!
- 0 0
-
2020-04-24 09:09
4 miesiące.. bo trzeba dobrze przeliczyć ile to pójdzie litrów farby...
- 5 0
-
2020-04-24 08:39
826 652 tys.złotych brutto
To 826 milionów za projekt. Człowieku, wróć do podstawówki.
- 8 0
-
2020-04-24 08:37
Dlatego dałem sobie spokój z oksywiem i mieszkam w redlowie. Więcej płacę za mieszkanie ale ile oszczędzam czasu i ten luz psychiczny.
- 9 2
-
2020-04-24 08:23
Planujmy z głową !
Równolegle przydałoby się już planować budowę drugiej nitki Kwiatkowskiego do góry !!!
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.