• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Co takiego ma nastąpć (1)

    że "kolej" takie ogromne pieniądze pakuje w rozbudowę i modernizację torowisk i linii kolejowych Gdynia Port-jak przez ostatnie 30 lat likwidowano nastawnie(GPB/GPC/, posterunki kontrolne ( P ), a dziesiątki kilometrów torowisk/bocznic/ stały latami jako nieużywane-zapomniane i niektóre rozbierano/czytaj dewastowano jako opuszczone i rozkradano/..? jeżeli ma nastąpić jakiś "BOOM-gospodarczy/transportowy i przeładunkowy" to co najwyżej o kilka procent i finito. W czasach PRL-u to w dużej mierze ruch w portach generowany był przez tranzyt z bloku RWPG i przemysł -produkcję i "szła" też drobnica... czasy się zmieniły i na redzie Portów Trójmiasta nie wyczekują już po kilka dni statki czekające na rozładunek lub załadunek. Średni postój w porcie to 8-12 godzin i w morze...Na chwilę obecną dla PKP starcza to co jest czy nie wystarcza ? Jakiegoś nadzwyczajnego "ruchu" to nie widać nawet przez ostatnie 2 lata chociaż do Portu w Gdyni przyjeżdza węgiel z Czeskich kopalń i kontenery z Węgier i diabli wiedzą co jeszcze i skąd...

    • 1 0

    • jak jest "boom", to jest po herbacie

      bo już jest za późno na reakcję i dostosowanie sie do potrzeb.
      Czesi i Węgrzy wożą do Hamburga a my conajwyżej możemy ślinkę przełykać.
      Jak ich przekonasz, aby wozili do nas?

      ""kolej" takie ogromne pieniądze pakuje w rozbudowę i modernizację torowisk"
      Pytaniem jest, dlaczego to przedsięwzięcie nie obejmuje tak oczywistych zagadnień jak połaczenie obwodnicy z portem i rozwiązanie kolizji drogowo - kolejowych?
      "nadzwyczajnego "ruchu" to nie widać"
      po kolapsie związanym z wewnętrzną konkurencją (DCT), co roku rekord przeładunków.

      "postój w porcie to 8-12 godzin"
      I w takim samym rytmie trzeba dowozić/wywozić - inaczej nie przypłyną

      • 1 0

  • Czysta abstrakcja (1)

    W jaki sposób te inwestycje mają usprawnić komunikację między obwodnicą,a centrum i północnymi dzielnicami miasta..? To by oznaczało, że ruch tranzytowy w dużym procencie przeniesie się z obwodnicy i estakady do centrum Chyloni i TIR-y i inny tranzyt wybierze dłuższa trasę i bardziej skomplikowaną przez wąskie ulice Chyloni/Leszczynek i Cisowej ? I tak TIR jadący z południa Polski z ładunkiem cementu/ 30 ton/ lub wiozący ciężką maszynę budowlaną (28-38 ton)- do gm.Kosakowo zamiast jechać estakadą i dalej przez ul.E.Kwiatkowskiego/ul.płk.Dąbka/ ul. H.Derdowskiego to pojedzie obwodnicą do jej końca/ul.Morska/-następnie będzie kluczył po Chyloni by trafić na ul.Pucką dalej ul.kadm X. Czernickiego jechać do Kosakowa ????? Absurd. Cały tranzyt na północ do gmin ościennych i pow.Puckiego jedzie estakadą przez Obłuże/ ul.E . Kwiatkowskiego/ i Pogórze Górne. Nie ma lepszej i krótszej trasy.

    • 4 0

    • Przeciesz ciężarówki nadal będa jechać przez Obłuże/ ul.E . Kwiatkowskiego/ i Pogórze Górne do KOsakowa. Tylko właśnie to ma ułatwic podróż osobówka miedzy Chylonia/Cisowa a dzielnicami północnymi dzielnicami.Bo tak wszyscy albo na szlabanach stoja albo jada na estakadą

      • 0 2

  • Nie widzę informacji o skrzyżowaniu Puckiej z Hutniczą!

    Już teraz (właściwie przy notorycznie zamkniętym przejeździe) Pucka stoi na tym skrzyżowaniu po kilka zmian świateł. Jeżeli cały ruch zostanie puszczony przez Pucką, to zatka się cała Chylonia a może nawet pół miasta. Rozwiązaniem byłby chyba jedynie kolejny wiadukt nad Hutniczą z węzłem. A tu niema mowy nawet o jakiejkolwiek przebudowie tej krzyżówki.

    • 3 0

  • Kolej jest (1)

    zainteresowana tylko i wyłącznie budową tunelu pod linią 202 co by zlikwidować przejazdy kolejowe ul.Pucka/ ul.Piaskowa i ul.Północna i to usprawni ruch na tej linii. Jeden tunel,a zlikwidowanych będzie łącznie 3 przejazdy. I o to "biega"...Ten wiadukt to taki dodatek -bo problem z przedostaniem się na drugą stronę torów jest tylko na Chyloni ....

    • 4 0

    • Pod ul.Północna przeciesz jest od 40 lat tunel przewidziany , bo tam słyny OPAT ma być. Wiec po uruchomiemiu Puckiej , będzie można się zajać budowa.

      • 0 0

  • W niedalekiej przyszłości to

    ul.Chylońska/ ul.Pucka będzie prawie jak ul. Marszałkowska ze skrzyżowaniem z alejami Jerozolimskimi....W sąsiadującym NETTO na ul.Puckiej-to kurczaki w chłodniach będą aż podskakiwać z radości...

    • 3 0

  • a nie w ciągu obwodnicy ????? po kiego tam

    • 3 0

  • Pucka/ Hutnicza

    Jestem ZA - aż trzy razy!!! Za pózno, Za drogo , Za mało. To wszystko wyglada raczej na kiełbase wyborczą a nie na rzeczywiste realizowanie potrzeb komunikacyjnych w naszym , kiedy s tak prężnym miescie. Ulice jak po nalotach dywanowych, chodniki pozapadane, krzywe a przejazd przez tory w chylonii od zawsze był słaby a obecnie jest tragiczny. Co będzie się ewentualnie działo po uruchomieniu tego wiaduktu? Można sobie wyobrazić ale jedno jest pewne; Samochodzy dzis stoją przed torami a będą stały za torami . Tylko tyle.

    • 4 0

  • dr mż

    lepiej bus pasy namalowac taniej i ladniej

    • 1 1

  • a paszporty ? (1)

    A będą sprawdzać paszporty ?

    • 3 1

    • na Morskiej i Wiśniewskiego w okolicy dworca

      bo tam zaczyna się, według magistratu, miasto.

      • 2 0

  • mało miarodajny test

    mogli wyruszyć 20 min pozniej

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane