• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Coś małe te pieniądze. Budimex ponad rok temu wygrał przetarg na wiadukt Biskupia Górka za 143mln. A tutaj i wiadukt, i tunel.

    • 3 0

  • Infrasruktura

    Mieszkambw Gdyni ponad 40 lat i oprocz poszezenia pasa Wiśniewskiego dokończenia połaczenia etakada obwodnica nic kompletnie sie nie zmieniło.Włodarze miasta zasiedzieli sie na stołkach a nie popatrzeli jak swiat sie zmienił i mamy co mamy opisywac nie trzeba....

    • 8 0

  • A ja proponuje dogadać się ze Swinoujściem!

    I jak Oni zrobią tunel, to niech oddadzą Nam prom, będzie jeździć(pływać) ze skweru na obłuże ;)

    • 5 0

  • Nawet Wejherowo ma tunel pod torami

    A ta dynamiczna Gdynia ma Hutnicza

    • 5 1

  • Tunelu nie będzie

    Nie cieszcie się. O ile wiadukt powstanie, to najbardziej potrzebny miastu tunel łączący Chylońską z Hutniczą nie, gdyż pkpplk zmieniła plany inwestycyjne i linia kolejowa nr 202 będzie modernizowana po 2025 roku, czyli nigdy.

    • 6 1

  • Gdynia w koncu do roboty!

    Wezcie Wy sie w koncu za robote i zrobcie ten wiadukt, tunel i porzadna droge na Polnoce dzielnice
    Apel zarowno do wlodarzy Gdyni jak i gminy Kosakowa , sprzedaja dzialki , rozbudowuja osiedla a drogi jak 15 lat temu
    Przy okazji drogi w calej Gdyni to wolaja o pomste do nieba!
    Czy miasto Gdynia to tylko centrum, srodmiescie ? Tam widac wszystko sie da i sa pieniadze a co reszta

    • 3 0

  • Szczerze to tunel powinien być na Północnej (nawet mniej roboty by było bo tory są wyżej niż poziom drogi) (1)

    Zrobić tylko przejazd na wprost do obwodnicy i niewielkim kosztem mamy rozwiązanie problemu TIRów na estakadzie..

    • 8 0

    • to jest zbyt proste...

      szczególnie wobec karczowania lasu i wspinania się na morenowe wzgórza.
      Co to za wyzwanie?
      ;)

      • 0 0

  • Ciekawe...

    Poprawia się bezpieczeństwo budując bezkolizyjne skrzyżowania drogowo-kolejowe. A w tym samym czasie "wiesza się psy" na tunelach dla pieszych pod drogami, przywracając kolizyjne skrzyżowania ruchu pieszego z drogowym, czyli przejścia naziemne. Normalnie paranoja.
    Jako pieszy, chcę się czuć równie bezpiecznie jak kierowca na skrzyżowaniu drogowo-kolejowym, chcę tuneli dla pieszych pod drogami o dużym natężniu a nie naziemnych niebezpiecznych przejść dla pieszych.

    • 4 0

  • Nie uwierzę dopóki nie zobaczę

    • 1 0

  • Nie podniecajmy się

    Ani wiadukt ani tunel nie poprawi sytuacji na Hutniczej. Będzie jeszcze bardziej przytkana!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane