• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • 21 wiek, w 'nowoczesnej' gdyni' innowacyjna PPNT + szlabany w miescie i pol miasta nie moze przejechac na druga strone

    Kosmodrom na babich dołach to pieniadze szły grubym strumieniem mimo ze jest w gdansku lotnisko,
    A szlabany szczurasowi i tej bandzie z UM nie przeszkadzaja.
    A gdynianie dumni jak pawiany....

    dno

    • 4 0

  • Gdynia to wies czy miasto?

    Oby sie okazalo ze tak bedzie bo drog i drozek , przebudowy , dobudowy i tym podobnych zabiegow Gdynia proponowala juz wiele Niestety wszystko to mrzonki i obietnice

    • 3 0

  • Tunel drogowy i wiadukt

    Zrobiłem sobie wizualizację przedstawianych projektów. Jako,że wychowałem się od dziecka na Chyloni to znam b.dobrze układ drogowy ul.Chylońska/ ul.Pucka i ul.Starogardzka. O ile miałby powstać tunel pod linią kolejową od strony ul.Chylońskiej do ul.Hutniczej- j(linia SKM +PLK-ruch dalekobieżny) to jedynie mógłby powstać tylko tunel o wysokości do 3 metrów tylko i wyłącznie dla osobowego +dostawczego ruchu samochodowego.) Nie wyobrażam sobie ruchu ciężkiego ruchu tranzytowego po ul.Chylońskiej i skręcających TIR-ów, samochodów z naczepami, betonomieszarek,sprzętu budowlanego itp.- w ul.Pucką. Jak już to wybudować taki tunel jak w Sopocie pod "Monciakiem"-co by się ew.autobus ZKM zmieścił i to bez butli z CNG na dachu jedynie tam mógł przejechać...

    • 2 0

  • Krótkowzroczność

    Inwestycja powinna zostać rozbudowana także o dwupasmowe rondo na skrzyżowaniu ulic puckiej z hutniczą. Co z tego, że przejazd pod torami będzie przejezdny, kiedy już teraz po 20 minutach oczekiwania przy szlabanie trzeba spędzić kolejne 10-15 w korku na światłach... Jeśli inwestycja faktycznie ma usprawnić ruch, to powinna zostać zaplanowana kompleksowo

    • 2 0

  • O co chodzi!

    Tunel powinien być na Północnej z szybkim wyjazdem na obwodnicę . O co chodzi urzędnikom?
    Wyjazd na Puckiej (to też ale nie jako główny przejazd prze tory) przecież Chylońska jest niewydolna w tym miejscu teraz. A dostać się na obwodnicę z tego skrzyżowania to jest wyzwanie.

    • 4 0

  • Jak zaczną budować "tunel" -

    to na długo przejazd na ul.Puckiej od str.ul.Chylońskiej-będzie nieczynny....Ruch kolejowy też w znacznym stopniu zostanie ograniczony poprzez zmniejszenie/ograniczenie prędkości ) do 5 km/h przejazdów pociągów nad budowanym tunelem.. Pociągi będą również zmieniać ruch z toru "prawego" na tor "lewy"-w zależności gdzie będzie wiercone i kopane.Najlepsze i najciekawsze to jeszcze przed nami..Może odnajdzie się jakiś nigdzie nie ujęty rurociąg lub inne instalacje techniczne dotąd nikomu nie znane, a to wygeneruje kilka miesięcy opóżnienia( patrz przebudowa ul.płk.St.Dąbka/ ul.E. Kwiatkowskiego i wykonawca poprosi o przedlużenie czasu realizacji "zadania" może i od stosowną "dopłatę"...

    • 1 0

  • Kij z korkami

    Cieszymy sie napisami!!!230 tys zl na durny napis na bulwarze.brawo Szczurek.

    • 4 0

  • Mowisz Gdynia,myslisz korek.

    Wielkopolska,Sopocka,Estakada,Hutnicza,Wisniewskiego.

    • 3 0

  • Nalezy urzedowo zakazac jazdy po Gdyni samochodami.

    Mieszkancy powinni poruszac sie pieszo lub na rowerze,tak jak na wsi.

    • 3 0

  • Spólka dołoży /aż+tylko/...30 mln zł (2)

    a całkowita wartość inwestycji przekroczyć może nawet 250-300 mln.zł. Trzeba sprzedać nieczynny "pory lotniczy 2007-2013" to będzie chociaż na 1/3 zaplanowanych/nieplanowanych-nadzwyczajnych wydatków. Bo na taką "imprezę" to funduszy w kasie "miasta"-może zabraknąć o ile z EU nic nie wpłynie....Wiadukty są w realizacji b.drogie +infrastruktura, przezbrojenia terenu itp...We wskazanym miejscu lokalizacji ew.wiaduktu to nie ma i nie było jak na razie od ponad 20 lat żadnych "korków i zatorów drogowych". W czasach PRL-u było inaczej--ciągłe manewry pociągów towarowych i czekanie po 20-30 minut na otwarcie szlabanów...Odcinek torowisk Gdynia Port/ GPC do GPD jest mało używany.

    • 1 1

    • Co do pory lotniczy to formalnie nalezy do wojska , wiec nie możesz sprzedac. Tylko miasto może spowrotem do Wojska Polskiego odać

      • 1 0

    • I sie kolej...

      Klopotu pozbyla... Miasto wzielo "na klate" za drobne.
      Bedzie "skarbonka" jak estakada.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane