• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Nareszcie

    Ktos w tym urzędzie zajarzył

    • 4 7

  • Niby sezon grzybowy,

    a tu taki wysyp kapuścianych głąbów...

    • 4 3

  • Wspaniała wiadomość. Dobre rozwiązanie. Praktyczność i pomysł!

    • 2 8

  • Ale dokąd jechać przez ten wiadukt jak każda droga jest zakorkowana prawie cały dzień?

    Hutnicza - masakra, Chylońska - po zbudowaniu wiaduktu będzie wyglądała jak Hutnicza. Budujcie więcej bloczków dewelopery gdzie się da. Ktoś kto wam na to pozwala musi mieć głębokie kieszenie.

    • 13 0

  • Też chciałbym taką pracę:

    - w dni parzyste: wymyślanie kolejnych planów, projektów i inwestycji,
    - w dni nieparzyste: wymyślanie uzasadnienia, dlaczego nie zrealizowano planów, projektów i inwestycji.

    • 16 0

  • mieszkaniec

    Jak skończą to się okaże że to 10 lat temu było dobre a obecnie za mało pasów ruchu ..........

    • 8 1

  • A Chylońska stanie w korku gigancie.

    • 14 1

  • Ja Wy ludzie czytacie te artykuły ? Tam nie ma nic o tunelu (2)

    Temat dotyczy budowy tylko i wyłącznie wiaduktu na podwójnym przejeździe kolejowym na Puckiej, pomiędzy Hutniczą a Unruga. Temat tunelu to zupełnie inna sprawa, inwestycja która została zarzucona przez obecny polski rząd, on nieprędko powstanie

    • 9 7

    • Rzad modernizuje uklad torowo-drogowy wokol portu (1)

      "popierdulka" przy Chylonskiej to zadanie PLK. Moze kiedys zrobia...
      Ogolnie, robota glupiego, bez ladu, skladu, sensu, celu czy synergii. Wypisz, wymaluj stan umyslu mieszkancow magistratu. Bo przeciez nie pracownikow...
      Taki "mis" z wbudowanym protokolem zniszczenia. Biurokratyczny przepal kasy...

      • 2 0

      • Zgadza się. I na tę modernizację kasa już idzie. I dobrze

        Nikt jednak nie ma zamiaru budować w najbliższym czasie tunelu. Dopiero co rząd odsunął z listy priorytetów zadanie przebudowy linii kol 202, ale ludzie tego nie rozumieją. Wpierw kombinowali czy jeden tor czy dwa, a może 3 do Wejherowa, aż w końcu uwalili całą inwestycję na nieznaną przyszłość

        • 1 1

  • (1)

    No nie wierzę. Cud!

    • 17 0

    • I slusznie

      ze nie wierzysz..

      • 2 3

  • (1)

    absurdalna a nawet skandaliczna decyzja która niczego nie zmienia, bo przecież ulica Chylońska to ulica de facto osiedlowa
    jakiż więc postęp wyniknie z tego że bez liczenia się z koleją będziemy stać w korku na Chylońskiej lub czekać na włączenie się do ruchu na tejże
    należy zadać pytanie co tak zacietrzewia fanów tego pomysłu i oślepia decydentów na oczywiste bo wynikające z mapy i wizji terenowej połączenie Hutniczej z Obwodową i Morską na osi Północna / Południowa...
    jedno jest jasne zapłacimy za to wszyscy...

    • 28 2

    • spokojnie... ;)

      Ta kasa wystarczy moze na projekt...
      Bo na wizualizacje juz nie.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane