• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zatoki autobusowe wyremontowane za 7 mln zł

Patryk Szczerba
1 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego. Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego.

Zakończyła się modernizacja zatok autobusowych w Chyloni, Leszczynkach oraz centrum Gdyni. Zamontowano na nich wiaty dla oczekujących pasażerów oraz tablice wyświetlające czas pozostały do odjazdu. Wykonano też prace kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.



Modernizację przeprowadziły trzy firmy: MTM SA, Eurovia Polska SA oraz WPRD Gravel Sp. z o.o.

Co sądzisz o autobusowych zatokach?

Przystanki ze zmodernizowanymi zatokami:

  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Zamenhofa / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Wiejska 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Wiejska 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Hutnicza Estakada 01 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Morska,
  • Hutnicza Estakada 02 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obłuże,
  • Hutnicza Estakada 04 / Hutnicza kierunek Rumia,
  • Kilińskiego 02 / ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia


Oprócz zatok na przystankach zamontowano nowe wiaty, przysiadaki i ławki oraz tablice z elektronicznym rozkładem jazdy. W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

Blisko 7 mln zł za prace



Prace kosztowały blisko 7 mln zł. Gdyńscy urzędnicy informują, że modernizację zatok sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

W ramach modernizacji zostały też wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

- Spora część robót wymagała niekiedy skomplikowanych ingerencji w strukturę podziemną. Tego typu prace pochłaniały najwięcej czasu. Nawierzchnia każdej zatoki autobusowej wykonana jest na wytrzymałej konstrukcji, dzięki czemu posłuży na lata i zapewni pojazdom stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego - wyjaśnia Tomasz Krzak, z Zarządu Dróg i Zieleni.

Zatoki autobusowe nie wszystkim się podobają



Z każdą informacją o modernizacji zatok autobusowych pojawiają się opinie, że pomagają jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów.

Czytaj też: Zatoki? Potrzebne czy nie

- Każda zatoka to dla autobusu jednak strata czasu przejazdu. Jeśli to zsumujemy, to opóźnienie przez wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatok jest duże. Dodatkowo zatoki wtłacza się często w infrastrukturę kosztem chodnika, drogi rowerowej. Ruch pieszy czy rowerowy przez to koliduje z przystankiem, a pasażerowie często muszą przechodzić pod wiatą - mówią nam administratorzy funkcjonującego na Facebooku profilu "Zatoki? To się leczy".

Krytyka lokalnych społeczników



Głos zabierają także lokalni społecznicy, dodając, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Nie brakuje też głosów, że zdarzają się kierowcy, którzy nie podjeżdżają do krawędzi, utrudniając wyjście - zwłaszcza mniej sprawnym - pasażerom.

Miejsca

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Modernizacje (1)

    Panie Szczurek, przy panu Gdynia jest nadal na etapie budowania największej wioski Europy. Tylko jak już się uda i ściągniemy do niej turystów, to gdzie oni zaparkują? Bo ci co jadą do teatru robią to w Cisowej, dojeżdżając autobusami. I te zatoczki są wówczas przydatne. Patałach.

    • 11 0

    • Jaki patalach? W końcu to doktorek prawa. Celowe działania mające na celu wyciągnięcie jak największej kasy w formie wpłat na karaibskie konto zonki od deweloperów, zwycięzców gdyńskich przetargów itp itd?? Zna się doktorek na prawie doskonale więc to nie przypadek?

      • 2 0

  • Co z PRL-ową wiatą na Oblużu Centrum? (2)

    • 13 0

    • Niewiele zmieniło się tam od czasów PRL, więc dlaczego miałaby zniknąć wiata?

      • 2 1

    • Wiata idealnie pasuje do otoczenia

      • 3 1

  • I to są właśnie pieniądze wyrzucone w błoto

    Zatoki to się nadają na wieś. Ale niektórzy nie mogą jak widać odwyknąć.

    • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Może w teorii to fajnie brzmi (5)

    ale w praktyce np. zepsuty pojazd komunikacji miejskiej stojący na pasie ruchu na pewno ruchu nie upłynnia,

    • 55 14

    • Bo przecież bardziej prawdopodobne jest popsucie 1 autobusu (większośc ma nie więcej niż 5 lat) ze 100 pasażerami niż 100 osobowych (przeciętnie ponad 10 lat) z jednym człowiekiem w środku. Już nie wspominając o tym, że popsuty autobus jest odholowywany niemal od razu, a jak się rozkraczy jakiś osobowy grat to Janusze czekają aż szwagier przyjedzie z pomocą.

      • 5 0

    • samochód też nie

      • 0 0

    • każdy pojazd może się zepsuć i zablokować ruch w dowolnym miejscu (1)

      to może na całej długości jezdni zbudujemy zatoki w razie by się coś zepsuło?

      • 9 7

      • proponuje jak na autostradzie pas awaryjny :D

        • 1 0

    • cale szczescie

      ze autobusy tylko na zatokach się psują.

      • 5 2

  • Skoro z funduszu przeciwdziałania covid (1)

    Można remontować zatoki autobusowe
    to ja bym chciała poprosić o remont mieszkania, implanty zębowe, odsysanie tłuszczu i naciąganie zmarszczek.

    Mariola

    • 23 1

    • Gdybyś pracowała w UM to może by Ci zrobili

      • 3 0

  • Nie widać efektów, bo wszystko zasypane nieodgarniętym śniegiem. (1)

    • 41 9

    • A nowe betonowe przystanki z zeszłego roku przy parku naukowym juz się sypią...

      • 0 1

  • taaa, i te na 10 lutego też? (1)

    • 3 0

    • Tam ładnie poprzesuwali przystanki żeby Pan deweloper nowy sponsor rodzinki siwego nie był zły i nie poobcinał premii na emeryturke naszego słynnego oszusta-kryminalisty

      • 5 0

  • Panie Szczurek (2)

    Weź pan łopatę,farbę i smołe.To coś pan zrobił na ulicy Malokackiej to żenada i i**otyzm.Przez pańskie pomysły zginą w końcu ludzie.Już nawet Gdynianie gubią się w tych malunkach na jezdni,labiryntach wysepek,które przy stacji benzynowej Żagiel prowadzą na pobocze.Pomaluj właściwe pasy,dokończ wysepki,połataj dziury w jezdniach i udaj się na emeryture.Nie pokazuj się więcej w naszym mieście,zarobiłeś wystarczająco na łapówkach od deweloperów.

    • 13 0

    • Zawsze dziwiłem się dlaczego ludzie mieszkający w mieście kupują auta terenowe, a nie jakieś małe i ekonomiczne.

      Teraz zrozumiałem- na Gdyńskie dziury, wysokie krawężniki, wszechobecne spowalniacze i nieodśnieżone drogi nadaje się tylko jakaś Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol lub Dodge Ram. Następne moje auto będzie z tego segmentu. Dość mam niszczenia ponad normę swojej osobówki.

      • 1 0

    • Takim sku.... Lom nigdy dość. Tylko kajdany i kraty go powstrzymaja

      • 4 0

  • to nie zatoki trzeba leczyć tylko aktywistów/społeczniaków (1)

    • 23 1

    • Aktywiści = dziadki

      Skąd te dziwolągi się biorą? Pewnie z cmentarzy ich wykopują. Co chwilę słyszę kolejne głupoty czyli pomysły dziadków. Pewnie większość z nich to emerytowani nauczyciele i bibliotekarki bo takich głupot nikt inny by nie wymyślił.

      • 2 0

  • Siwy znowu przytulil

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane