• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zatrzyma port i remont Morskiej, by udrożnić estakadę?

Michał Sielski
15 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 11:51 (15 kwietnia 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Tak wyglądał (bez)ruch na Estakadzie Kwiatkowskiego w piątkowe popołudnie.


W godz. 15-17 ograniczone mają być wyjazdy ciężarówek z kontenerami z portu. Możliwe jest też wstrzymanie remontu ul. Morskiej w Cisowej. Dziś kolejna decyzja urzędników jak odkorkować zatkaną przez remont Estakadę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Takiej kumulacji przebudowywanych dróg nie było w Gdyni nawet przed piłkarskim Euro 2012.



Aktualizacja, godz. 11:50. Decyzja już podjęta. W porozumieniu z Zarządem Portu Gdynia, szefami terminali i przedstawicielami firm spedycyjnych przez najbliższe dwa tygodnie (do czasu uruchomienia zjazdu z estakady w ul. Hutniczą w pierwszych dniach maja) w godz. 15-17 obowiązywać będzie zakaz wjazdu na estakadę, opuszczających port samochodów o ciężarze powyżej 10 ton. W godz. 14-18 umożliwiony zostanie dla nich wyjazd z portu przez teren Elektrociepłowni.

***

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego zaczął się w ostatnią środę i od razu zaczęły się gigantyczne korki. Zatory sięgały kilometrów, kierowcy tracili nawet godzinę na pokonanie dwu-trzykilometrowych odcinków, które wcześniej przejeżdżali w kilka minut.

- Armagedon to mało powiedziane. Setki ludzi wysiadały ze stojących w korku autobusów i szły na piechotę w stronę Obłuża. Ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni wyglądała jak przedmieścia Częstochowy oblegane przez pielgrzymki - mówi pani Lidia, która z pracy na poczcie w centrum Gdyni wracała do domu 2,5 godziny.

Po pierwszych dniach sytuacja się nieco uspokoiła, ale nadal daleka jest od ideału.

- Dlatego spotykamy się ze sztabem kryzysowym codziennie i wdrażamy kolejne pomysły jak usprawnić ruch. Ostatnie to m.in. ograniczenie wyjazdów ciężarówek z kontenerami z portu w godz. 15-17. Transport będzie tak planowany, by było ich w tym czasie jak najmniej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Urzędnicy chcieliby także, by choćby część ciężarówek wyjeżdżała z portu innymi drogami, nie wjeżdżając na estakadę. Nie wiadomo jednak czy będzie to możliwe ze względu na stan infrastruktury. Nie ma też możliwości pracy na trzy zmiany. To już kiedyś było przerabiane, skończyło się na telefonach od mieszkańców i zakazie prac w nocy.

Czy równoczesne remonty kilku głównych dróg to dobry pomysł?

Remont nie byłby tak uciążliwy, gdyby nie fakt, że jednocześnie w mieście zablokowane są też inne główne drogi. Trwa remont al. Zwycięstwa przy Klifie zobacz na mapie Gdyni, zaczęła się przebudowa ul. Morskiej w Cisowej, a lada dzień ruszyć ma przebudowa ul. Chwarznieńskiej.

- Prace na ul. Morskiej zostaną tak zaplanowane, by początkowo odbywały się głównie na poboczach. Zrobimy wszystko, by w jak najmniejszym zakresie blokować główną jezdnię - podkreśla Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Urzędnicy zapewniają też, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w ogóle nie będzie ograniczać ruchu, bo prace polegające na stworzeniu dwóch kolejnych pasów ruchu w żadnym stopniu nie utrudnią przejazdu na już istniejących. Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?

- Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata. Zimą nie można ze względu na warunki atmosferyczne, więc czas prac naturalnie się wydłuża. Woleliśmy więc zastosować zasadę maksymalnego skrócenia prac, by kierowcy nie odczuwali ich przez tak długi czas. Nie sądzę, by ktoś był zadowolony, gdyby w korkach stał przez trzy lata, bo remonty robilibyśmy jeden po drugim - przekonuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.

W poniedziałek urzędnicy spotkają się po raz kolejny i mają podjąć już konkretne decyzje na temat wstrzymania lub takiej zmiany planów remontu ul. Morskiej, by ograniczyć blokowanie przejazdu. Możemy się też spodziewać dużo mniejszego ruchu pojazdów ciężarowych z portu w godz. 15-17, kiedy tworzą się największe korki.

Do kiedy remont?

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni i w rejonie ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni 10 kwietnia zaczęła firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września, ale największe utrudnienia czekają kierowców na początku robót.

Prace zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Obecnie zamknięta jest jezdnia estakady w kierunku Obłuża na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej jest ruch dwukierunkowy.

Opinie (356) ponad 10 zablokowanych

  • no nie tylko w san francysco jest taki most ! - a w HH w Lizbonie w Le Havre

    no tak ! - ale nie ma co nażekać,my też mamy kładke nad Kaczą w Orłowie !

    • 7 0

  • ten w HH jest naprawde piękny i funkcjonalny !

    • 2 0

  • w przódy trzeba Szczurka 300m. wysokości posąg pobudować ,a potem do ełroparlamentu go posłać ! (1)

    • 12 2

    • a może się jeszcze jego profil na jakiś bilon załapie, skorośmy Zielona Wyspa i do ełrostrefy wchodzimy?

      • 1 1

  • czy urzędasy dostają jakieś premie za minusowanie ? (1)

    • 15 2

    • przecież minusy do Twojego postu są oczywistym tego dowodem ;)

      • 1 1

  • Kiedy wreszcie powstana........ (7)

    1. Tunel w Chyloni na Polnocnej.
    Co takiego uniemozliwia wykonanie tego prostego i taniego tunelu. Ten tunel bylby w cenie nizszej niz kladka dla rowerow na Obluzu.
    Wysoko polozone torowiska az same prosza sie
    o szybkie wykonanie przejazzdu pod nimi.

    2. Wiadukt nad Pucka (miedzy Hutnicza i Unruga)
    Czy tak wielki problem stanowi wbicie tych kilku pali i wybudowanie przyczolkow.
    Zwlaszcza, ze w tej chwili jeszcze jest tam wolna przestrzen i nikt nie bedzie protestowal.

    2. Tunel, badz most zwodzony czy obrotowy z Gdyni na Oksywie.
    Jakiz to problem sieknac most obrotowy.
    Przeciez to sie obraca maksymalnie od 1 do 2 minut. Nic dluzej.
    Ruch statkow jest wciaz niewielki, most wiec obracalby sie raz na godzine, moze na dwie.
    I to tylko na kilka minut.
    O co chodzi ???

    Panie Prezydencie, Pan jestes przeciez doktorem prawa, pozostali zastepcy tez konkretne wyksztalcenie maja.
    Dlaczego Wy tak topornie (nie)myslicie i (nie)dzialacie.
    Przeciez ta Wasza polityka to jest skandal, jak mozna zwlekac z tak waznymi dla miasta inwestycjami?

    Czemu Wam tak ciezko to (nie)inwestowanie przychodzi?
    Przeciez jakby powyzsze inwestycje wykonac,
    to przedsiebiorcy sami by sie pchali do dobrze skomunikowanej Gdyni, a pieniadze same by plynely strumieniem do kasy miasta.
    No niestety, trzeba wpierw poniesc konieczne koszty
    i wybudowac niezbedne drogi dojadowe dla latwej obslugi przyszlych i obecnych przedsiebiorstw.
    Mamy mase terenow pod przyszle inwestycje, ale nie ma jak do nich sprawnie dojechac.

    O co Panie Szczurek do chol....chodzi, czy to jakies Wasze animozje polityczne to powoduja ???

    Dzialajcie, budujcie i nie czekajcie az inni zbuduja, bo OPAT najlepiej to oczekiwanie obrazuje.
    Inni maja nas w d*p.. a nasze problemy wciaz pozostaja.
    OPAT NIGDY NIE POWSTANIE, A BYNAJMNIEJ DOPOTY, DOPOKI GDYNIA RUMIA REDA NIE ZACZNAC LIZAC.....MARSZALKOWI WOJEWODZTWA ALBO JESZCZE WYZEJ.
    NIESTETY, NIE LUDZCIE SIE PANSTWO.

    NAJLEPSZYM PRZYKLADEM PREZYDENT ADAMOWICZ.....

    Czas by wreszcie te prawde wszyscy zrozumieli
    Pozdrawiam Wszystkich
    pokazujekonale potem to sie zwroci z nawiazka

    • 32 3

    • Tja (2)

      Albo pkt 1 albo 2, bo oddalone od siebie o kilometr tylko. Na dwa projekty obawiam się, że kasy zabraknie.

      • 0 0

      • powyzej sa opisane dwa skrzyzowania z roznymi torowiskami, (1)

        ktore lacznie stanowia jedna calosc, tj.
        droge dojazdowa z Chyloni na Pogorze.
        Dobrze jest napisane i tak powinni zbudowac.

        • 1 0

        • Faktycznie. Sorrki, za szybko czytałem ;)

          Zwracam honor :)

          • 0 0

    • Budyń to bardzo zły przykład do naśladowania (1)

      ten facet potrafi tylko podatki podnosić. obecnie podniósł je już tak wysoko, że coraz więcej ludzi przestaje je płacić, bo ich zwyczajnie na to nie stać (mówiąc w żargonie, Budyń minął wierzchołek krzywej Laffera). to tak jest, że w którymś momencie dalsze podnoszenie podatków = coraz mniejsze wpływy do kasy miasta. ale pan Budyń jeszcze tego nie zatrybił, przez co naraża mieszkańców Gdańska na konflikt z prawem

      • 3 3

      • Nieprawda

        W Gdańsku dużo dróg się buduje. Za mało się remontuje istniejące, ale nowe się buduje.

        • 4 0

    • dodaj jeszcze

      4. Tunel i droga za C.H. Klif
      (ul. Wielkopolska - Sopot)
      5. Nowa ul. Kontenerowa do ul. Puckiej i dalej do Hutniczej i OPAT

      • 3 0

    • Musisz być b. młody, nie znasz mentalności prawników

      ...

      • 0 0

  • Gdyby był OPAT

    to zamiast na Obłuże pojechałbym do Redy.

    • 5 2

  • Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?
    - Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata.
    To nie o to chodzi Panie Stępa, tylko chodzi o MTM, oni jako firma "przyjazna" biorą wszystko i później pracuje 5 robotników na każdej remontowanej ulicy i dlatego to tak długo trwa!!!

    • 20 1

  • MOST NAD PORTEM (2)

    A może wróciłyby plany budowy mostu zwodzonego nad portem z centrum na Oksywie??

    • 8 1

    • daj spokój. taniej byłoby windę na Księżyc zbudować.

      • 3 1

    • Po co?

      Komu to potrzebne?
      Nasze władze patrzą przysłościowo - zamiast mostów, tuneli i wiaduktów - wybudowali nam lotnisko, z którego przez najbliższe 20 lat będą korzystać tylko prywatne awionetki 'elity'. No chyba, że w domyśle - zgodnie z obietnicami płemiera - wszystkim będzie się żyć dostatnio ;-) i mieszkańcy Gdyni będą korzystać z tej formy transportu.

      • 4 1

  • Niby się nic nie da...

    To się nie da,to się nie da, to się nie da...bo to bo tamto...
    Alej jak trzeba było z niejakiego Szwabskiego, który decyzją mieszkańców przerżnął wybory - zrobić mimo to przewodniczącego rady miasta - to jakoś się dało.

    • 8 1

  • niech Szczurek walnie tramwaj na Morskiej

    i zrewitalizuje SKM na Oksywie, to korki będą co najmniej o połowę mniejsze. inna opcja to przystosowanie estakady do rzeczywistej masy tirów po niej jeżdżących - czyli 80 ton, a nie 40. poza tym, przy wyjeździe z kontenerówki miały być wagi i podobno miało się tam roić od krokodyli z Inspektoratu Transportu Drogowego - i co?

    • 23 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane