- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (613 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (94 opinie)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (38 opinii)
- 4 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
- 5 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (366 opinii)
- 6 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
Gdyńska komunikacja: krótsze, ale częstsze kursy to podstawa
- Z satysfakcją odnotowaliśmy zmiany polegające na uproszczeniu siatki połączeń i mamy nadzieję, że to początek szerszego procesu. Często kursujące autobusy na krótszych trasach w praktyce zyskują dużo większe uznanie niż linie "anakondy" - uważa Kajetan Lewandowski ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Przypomnijmy:
- Gdynia, przy dofinansowaniu z UE, zamierza w najbliższych latach kupić autobusy w pełni elektryczne.
- Jak tłumaczyli urzędnicy, stosowny wniosek o dofinansowanie musi być poparty danymi z tras linii, na których mają jeździć "elektryki".
- M.in. w związku z tym od grudnia zmieniono rozkład jazdy.
- Wzburzyło to pracowników zakładów przy ul. Polskiej, dojeżdżających m.in. z Chwarzna i Witomina. Rozpoczęła się dyskusja na temat zmian w gdyńskiej komunikacji.
Dziś prezentujemy kolejny głos w tej sprawie. Tym razem to opinia społeczników ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, podpisana przez Kajetana Lewandowskiego. Śródtytuły pochodzą od redakcji.
ZKM wybiera długie trasy, a pasażerowie samochody
Dotychczasowa argumentacja ZKM w Gdyni brzmiała "pasażerowie w badaniach preferują połączenia bezpośrednie". Rzeczywiście: najpopularniejszym postulatem wskazywanym przez mieszkańców w badaniach była właśnie osławiona "bezpośredniość". Należy jednak pamiętać, że zaraz za tym postulatem "na podium" plasowały się sprzeczne z nią "punktualność" i "częstotliwość".
Coś zatem trzeba wybrać - ZKM wybierał połączenia bezpośrednie, a pasażerowie własny samochód. Bo autobus "bezpośredni", jadący przez całe miasto kursuje rzadko (więc ewentualne spóźnienie o dwie minuty oznaczać może 28 minut czekania) i niepunktualnie (bo przejeżdża np. przez cztery newralgiczne punkty w mieście).
Przykładem może być linia 103, która powstała z połączenia części kursów linii 160 i 182. Jest to jedna z najmniej punktualnych linii w mieście i trafienie na nią w szczycie to raczej kwestia przypadku. Czy w oparciu o taki autobus można planować dzień?
Niepozorne Obłuże zawstydza Gdynię
Dlatego z satysfakcją odnotowaliśmy zmiany polegające na uproszczeniu siatki połączeń i mamy nadzieję, że to początek szerszego procesu. Zwracamy uwagę w szczególności na kwestię zbyt słabych połączeń w kierunku Chwarzna i Wiczlina, w tym wymienionej linii 103.
Cieszy nas zapowiedź odejścia od planów wydłużenia linii 29 z Wielkiego Kacka do Demptowa na rzecz osobnych linii docierających do Śródmieścia. Warto zwrócić uwagę na bałagan w połączeniach w kierunku górnego Obłuża, gdzie dojeżdżają trzy słabe linie (103, 134 i 182) zamiast jednej.
Sąsiednie Pogórze Górne ma silną linię 194 tylko na plac Kaszubski i w efekcie "niepozorne" Pogórze cechuje najwyższy udział komunikacji zbiorowej w podróżach w całej Gdyni. Widać zatem wyraźnie, że często kursujące autobusy na krótszych trasach w praktyce zyskują dużo większe uznanie, niż "linie-anakondy" raz na 40 minut.
Czytaj też: przybyło tablic na przystankach
Oczywiście, lista problemów do rozwiązania w komunikacji miejskiej jest długa: brakuje buspasów, część przystanków przesiadkowych jest trudno dostępna dla osób z niepełnosprawnościami a system zakupu karnetów u kierowców powoli staje się archaizmem w skali kraju. Nadal istnieją części miasta, gdzie autobus jest "gdzieś daleko", a samochód zaparkowany pod domem.
Pracy jest jeszcze dużo
Przykładem takiego rejonu jest ulica Legionów na Wzgórzu, gdzie nie funkcjonuje całotygodniowe dwukierunkowe połączenie. A Legionów jest szóstą co do liczby ludności ulicą w mieście! W tym samym czasie "świątek, piątek, czy niedziela" trolejbus 23 kursuje pod bramę Stoczni Gdynia. Lada moment na Kaczych Bukach zacznie mieszkać więcej mieszkańców niż na Babich Dołach - tam też musi dotrzeć transport publiczny.
Czytaj więcej: Najbardziej zaludnione ulice Trójmiasta.
Przerobienie węzła Wzgórze z dogodnego punktu przesiadkowego na węzeł drogowy z tunelem "dla pieszych" i rozbiciem przesiadek w kierunku południowym także nie pomaga. Niestety, tutaj potrzeba dziesiątek milionów, by naprawić wszystkie błędy projektantów.
Kibicujemy więc ZKM Gdynia w podjętych działaniach na rzecz korekty sieci tras. Kierunek ten z pewnością napotykać będzie opór osób, które od lat korzystały z bezpośrednich połączeń (tak jak p. Mirosław, który musi się przesiąść jadąc z Witomina na ulicę Polską, którego list rozpoczął tę dyskusję), niemniej w skali całego miasta to sprawność i częstotliwość pozwala na odstawienie samochodów i decyzję o dojazdach do pracy, czy szkoły autobusem. A o to przecież chodzi wszystkim. Także tym, którzy muszą korzystać z samochodów i dzielą przepustowość z tymi, których da się przekonać do powrotu do grona klientów ZKM.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (406) 8 zablokowanych
-
2019-01-04 07:18
komunikacja w gdyni fatalna (42)
Zapraszam Panów z ZKM do Europy, żeby zobaczyli jak powinna wyglądać komunikacja miejska, autobusy i połaczenia. Tam się nie czeka po 20 minut na przystankach, wysiadasz z jednego autobusu i od razu jedzie następny. I co najwazniejsze w czasie przesiadki i kontynuowania jazdy tą samą trasą jedzie sie na ten sam 1 BILET! A tutaj katastrofa! A z osiedli np. Karwiny 3 , to w ogóle wydostać się nie idzie. Jak to mozliwe, żeby ani 1 autobus nie jechał z pętli na Tuwima do Centrum Gdyni! Czy starsi ludzie i matki z dziećmi albo dzieci szkolne muszą chodzic az na dól do Mysliwskiej na autobus? Czy autobus jest dla Ludzi? Czy ludzie dla autobusu? A Gdynia szczyci sie, że jest miastem europejskim. no chyba nikt z władz Gdyni nie byl za granicą . A w Gdyni nie tylko sa 2 dzielnice Chwarzno i Wiczlino!!! Gdzie reszta o ktorych nikt nie mysli!!!
- 114 24
-
2019-04-28 20:44
128 do likwidacji
Ta linia to jakaś porażka. Jej punktualność w godzinach szczytu pozostawia wiele do życzenia. Lepiej 104 zrobić linią całodzienną.
- 5 0
-
2019-01-04 10:52
taaa bo chwarzno -wiczlino (3)
jest tak super skomunikowane. Możemy pojechać aż do Tesco albo do Centrum. Na Karwiny albo Kack tylko z przesiadką, tak samo do Chylonii czy na inny Grabówek- nie dość ,że z przesiadką to jeszcze przez centrum. A weź zaplanuj przesiadkę jak są wieczne korki i rozkład można między bajki włożyć. Reszta linii ma taką częstotliwość,że jest pomijalna.
- 14 0
-
2019-01-06 18:02
A K to niby nie jedzie z Chwarzna do Chyloni obwodnicą?
- 4 3
-
2019-01-04 18:33
Ekhm. Jest linia K, która dojedziesz bezpośrednio do Cisowy, Chyloni czy Obluza.
- 5 3
-
2019-01-04 11:20
tu akurat problem odwrotny
znikąd w zagonach kapusty deweloperzy postawili od groma bloków do których dojechać można dwiema ulicami - przez karwiny i dąbrowę, albo przez witomino.
Nic dziwnego, że komunikacja miejska tam kuleje, chociaż i tak zmiany idą w dobrą stronę.- 11 1
-
2019-01-04 08:32
Dokladnie (3)
Tak samo dziwnym polaczeniem jest 145 ktory ciagle jezdzi pusty. Jedyna zaleta - odjezdza czesto
- 10 1
-
2019-01-04 08:47
bo 145 jeździ do dzielnicy prestiżu przy strzelców (2)
a tam synów chłopów nawet granatem nie odciągniesz od lizingowanych suwów
Bogaci w pierwszym pokoleniu nie będą jeździć komunikacją miejską, przesz oni są dżunior menadżery!- 23 5
-
2019-01-04 11:01
Idź odpocznij (1)
Niejeżdżenie komunikacją miejską wynika przede wszystkim z szanowania swojego cennego czasu.
- 5 9
-
2019-01-06 18:00
Gdy stoisz w korku?
- 5 2
-
2019-01-06 11:13
W Niemczech
Zależy od miasta, ale jest strasznie drogo, kursy rzadko. Chyba, że mówisz o metrze. Ale to inna bajka.
- 4 3
-
2019-01-04 08:57
Żarty (8)
Co jak co, ale z Tuwima na Myśliwską są 3 minuty pieszo. + 145 - na który jak już trzeba to się można przesiąść.
- 12 7
-
2019-01-04 09:04
(7)
Zapraszam te 3 minuty przejsc z wozkiem jak jest snieg! Albo o kulach ...Moze i mieszka ale nie korzysta z autobusow i ma barzdo duzo czasu na przesiadki i siedzenie na przystankach
- 11 9
-
2019-01-04 21:10
Przeginasz chlopie z tą Tuwima, oj przeginasz. Masz rzut beretem do Chwaszczynskiej i 10 linii
A w Gdyni jest cała masa miejsc, gdzie ludzie zasuwają dużo dalej.
- 3 5
-
2019-01-04 09:10
(5)
Chodzę codziennie minimum 4x. Jak pisałem - w razie czego jest 145 i przesiadka na źródło Marii.
Przecież i tak większość osób ma miesięczny, więc problem kosztów nie istnieje.- 10 8
-
2019-01-04 09:14
(4)
Jak ma Pan siłe, czas i nudzi sie Panu to prosze chodzic. Ciekawe co Pan powie jak bedzie Pan mial mniej sil, mało czasu a koszty to niech kazdy liczy w swoim portfelu
- 9 11
-
2019-01-04 11:56
(1)
Dobrze, że masz siłę w ogóle żyć.
- 8 6
-
2019-01-04 12:17
Mam 78 lat i ciesze sie ze jeszcze mam.Kazdego dnia.
- 5 3
-
2019-01-04 09:20
(1)
Czy przejazd z przesiadką wymaga jakiejś nadludzkiej siły? Czy chodzi po prostu o typowe dla tego kraju - mi się należy bo... !?
Połączenie co 15 minut z pętli jeżdżą niemal puste. Więcej autobusów nic nie zmieni.- 12 9
-
2019-01-04 09:24
To najlepiej cofnijmy sie do czasow sredniowiecza. Bo po co cos zmieniac... Pozdrawiam. Milego dnia!
- 6 8
-
2019-01-04 09:49
(3)
Jacy wyborcy, taka władza. Jaka władza, takie miasto.
- 20 1
-
2019-01-04 15:52
znów wyzwiska, Jarozbaw przenosił przemówił (2)
a raczej jego zazdrość i zawiść i sukcesy Gdyni
- 5 8
-
2019-01-04 16:50
Gdzie tam widzisz wyzwiska? (1)
Serio, takie problemy jak twoje leczy się z dużą skutecznością Haloperidolem. Pozwól sobie pomóc.
- 9 1
-
2019-01-04 20:43
On nie ma problemow - poza kredytem na "apartament" za miastem....
.... ktory musi splacac z pensji od Szczurka.
- 4 4
-
2019-01-04 14:58
odczep się od Chwarzna i Wiczlina
bo jak na razie tam jest największa lipa z komunikacją, a co za tym idzie największe potrzeby
- 9 7
-
2019-01-04 13:19
biletomaty
Proponuje wyjazd do Gdańska i zapoznanie się z urządzeniem biletomat.
Morale wzrosną +50- 9 6
-
2019-01-04 13:17
gdzie!
Gdzie za granicę ??
ciężko będzie z komunikacją jak u nas jest problem po polsku żeby się z nimi dogadać !!- 3 5
-
2019-01-04 13:12
Ale przecież możesz kupić bilet 1-godzinny
i jechać na ten sam bilet. Możesz też kupić w aplikacji za tą samą cenę bilet MZKZG na wszystkie autobusy, trolejbusy, tramwaje w Tricity i okolicach.
- 3 13
-
2019-01-04 11:13
komunikacja w Gdyni jest jedną z najlepszychw Polsce od 20lat (4)
dyskutuj z tym faktem, start
- 9 11
-
2019-01-04 12:00
Siostro (1)
Pacjent nadal majaczy
- 9 5
-
2019-01-04 12:34
leki już dawno przestały działać:(
- 12 0
-
2019-01-04 11:23
znasz tę korpo-regułę
Z kim się dyskutuje?
- 12 3
-
2019-01-04 11:22
możemy dyskutować tylko ze zdrowymi ludźmi.
- 10 8
-
2019-01-04 07:39
to szczurza Gdynia i nic się nie da. (1)
- 17 9
-
2019-01-04 11:14
kwik jazgot przegranych w klęsce totalnej Kaczyńskiego i PiS
pusta zawiść Kaczyńskiego o sukcesy Gdyni
- 6 10
-
2019-01-04 07:23
(3)
Gdzie te autobusy na Tuwima maja się pomieścić,trzeba wybudować odpowiednią pętlę .
- 6 9
-
2019-01-04 07:43
Nie tylko! (2)
Potem trzeba poszerzyć ulice na KIII do 2x3 z lewo- i prawoskrętami, a przejścia zlikwidować!
- 3 5
-
2019-01-04 08:58
(1)
Jesli np. pojedzie 172 albo inny autobus z Dąbrowy tak jak kiedys przez Tuwima nic nie trzeba poszerzac, budowac , likwidowac!!!! A na petli jest wystarczajaco duzo miejsca, zeby autobus stał przez 1 minute, aby pasazerowie wsiedli!
- 10 1
-
2019-01-04 10:26
Jeździło 172 przez Tuwima wymieniało jedynie powietrze.
- 14 1
-
2019-01-04 09:36
nie trzeba do Europy
Wystarczy wizyta w Warszawie.
Miesięczny bilet "na wszystko" za 100pln, możliwość dofinansowania biletu przez pracodawcę.
To przekonuje do używania miejskiej komunikacji. Szczególnie przy skali warszawskich korków... ;)- 21 3
-
2019-01-04 08:16
W Gdańsku również! (1)
- 8 15
-
2019-01-04 08:27
w honolulu też? kajtek artykuł jest o Gdyni.
- 12 6
-
2019-01-04 07:21
hhahahhah szczególnie we Włoszech
- 10 10
-
2019-02-25 06:01
W poniedzialek poprosze o kolejny artykul o tej przelomowej inwestycji dla mieszkancow.
Dwa to za malo na takie osiagniecie.
A po tygodniu jeszcze jeden - moze reportaz z przejazdu i wywiady z dziecmi wyrazajacymi wdziecznosc panu prezydentowi miasta.- 8 4
-
2019-02-13 16:40
141
To masakra. Spóźniony już na starcie, tj drugi przystanek - Uczniowska w stronę Pogorza.
- 9 5
-
2019-02-13 11:07
Szpital Redłowo
Mało autobusów do Redłowa105 co pół godziny to nie jest rozwiązanie
- 8 6
-
2019-01-04 15:14
(2)
Powinna być kolejka jadąca od Pogórza Górnego przez Obłuże, Oksywie, Gdynię centrum, Karwiny do Gdańska Głównego. Wsiadasz i jedziesz, co prawda dłużej, ale bez przesiadek, marznięcia na przystankach i denerwowania się czy zdążysz z przesiadką.
- 13 12
-
2019-01-09 08:36
Tu jest tylko trasa Oksywie , Obłuże , Pogórze Dolne i odnoga kolei od Pogórza Dolnego do Lotniska na granicy Pogórza Górnego i Obłuża przez las , więc drogi autorze prosze się najpierw dobrze zojeroetowac przed takimi pomysłami
- 1 0
-
2019-01-05 15:20
Gdzie ty widziałes tory na Pogórzu górnym , chyba coś brałeś i majaczysz
- 1 0
-
2019-01-04 07:14
Aplikacja z rzeczywistymi odjazdmi autobusów (8)
To jest potrzebne gdynianom na cito.
- 73 14
-
2019-01-04 16:59
Zdążuś (1)
Jest i działa OK.
- 0 3
-
2019-01-07 01:25
hmm... brakuje chyba mobileMPK i jakdojade.
- 3 0
-
2019-01-04 11:12
(1)
A dla mnie by był fajny autobus bezpośredni z Gdyni do Gdańska, nawet gdyby miał objeżdżać po drodze całe miasto, ale wsiadasz i nie musisz czekać w zimnie na przystanku tylko bezpośrednio jedziesz w ciepełku.
- 10 3
-
2019-01-04 12:15
pomysł dobry, ale nieekonomiczny
bilet skm na taką trasę jest dużo droższy niż pojedynczy autobusowy
- 7 1
-
2019-01-04 11:24
jest już: mniejstresudlawero.pl
- 3 2
-
2019-01-04 11:09
po co? przecież autobusy są na czas
- 6 3
-
2019-01-04 08:54
Przecież jest
Moovit
- 3 6
-
2019-01-04 07:18
Brawo, myślenie godne elona muska!
aplikacja w komórce panaceum na wszystkie problemy...
zaprogramować byle co, dołożyc kolorowe logo i już można siadać na laurach- 13 20
-
2019-01-06 18:23
Potrzwby (2)
Czytałem wypowiedzi. A ciekawe ilu z komentujących jeździ komunikacją miejską? Ja jeżdżę non stop. I naprawdę niewiele osób jeździ na długich liniach całą trasą. Myślę, że z 5% reszta wykorzystuje długie linie na krótkich dystansach. I gdyby nie było ryzyka, że długie linie będą stały w korkach to nie byłoby problemu. Ale ja z Obłuża widzę, że każdy 173 i niemal każdy 146 ma opóźnienie jadąc na Pl. Kaszubski. Cierpią na tym też ci, którzy chcą jechać tylko z Obłuża do Centrum. Podobnie jest z R w obie strony. Chociaż tu one jeżdżą na tyle często, że nieraz trafiają na porę odjazdu kursu następnego hehe.
Więc pomysł z krótkimi ale częstymi kursami naprawdę nie jest zły. Pod warunkiem dogodnych przesiadek bez czekania.- 10 5
-
2019-01-06 20:10
Pamiętaj, że długie linie to jest też optymalizacja kosztów (1)
Więcej krótkich linii to więcej przerw i więcej potrzebnego taboru dublującego się na pętlach, a więc i większe koszty. Zważ też, że długie linie nie są dedykowane dla Ciebie, mieszkańca Obłuża, więc nie urażaj się spóźnionymi 146 czy 173. Dla Ciebie są 152, 170, 194, i inne linie które nie są narażone na spoznienia na ich początkowych odcinkach.
- 3 0
-
2019-01-06 20:58
Pamiętaj, że długie linie to jest też optymalizacja kosztów
Tylko żeby nadlugiej lini np. 146 utrzymac czestotliwosc co 20 minut , to trzeba było zamowic o 2 autobusy więcej . I każde zwiekszenie częstotliwośc trza zamawiac kolejne Autobusy do obsługi danej lini
- 3 0
-
2019-01-04 07:39
bilety (12)
W Gdyni najbardziej kuleje system biletowy, tj. brak biletomatów, u kierowcy można kupić tylko karnet, a kiosku nie uraczysz. Można oczywiście kupić bilet w telefonie, ale niech internet się skończy albo telefon rozładuje. Masakra, w porównaniu z Gdańskiem, Gdynia leży i kwiczy.
- 57 14
-
2019-01-04 08:46
bilet (1)
A w porównaniu z Poznaniem Krakowem i Wrocławiem całe trójmiasto leży i kwiczy.
- 13 3
-
2019-01-06 18:13
Bo Poznań, Wrocław czy Warszawa to jedno miasto. A tu są trzy, a właściwie dwa organizujące transport plus SKM. Więc i dogadać się trudniej.
- 1 3
-
2019-01-06 18:11
To właśnie wypowiedź laika
Po pierwsze, 90% pasażerów ma bilet miesięczny. Po 2, u kierowcy można kupić tańszy bilet godzinny, pojedynczy a nie tylko karnet. Po 3, ja mam bilet Metropolitany i mam w nosie czym jadę o gdzie. Więc jak ktoś chce to może.
Ktoś narzeka na brak drobnych, to może kupić bilet przez komórkę. A biletomaty kosztują majątek, po to aby kilka osób dziennie może w nich kupiły bilety... Pewnie, że fajnie jakby były, ale myślę, że tylko dla turystów. Bo autochtoni używaliby ich raczej sporadycznie.- 3 0
-
2019-01-04 09:42
informuje (2)
u kierowcy dostaniesz już nie tylko karnety
- 7 6
-
2019-01-04 12:09
w Gdyni (1)
tylko karnety !
- 7 6
-
2019-01-04 13:18
Ale przecież możesz kupić bilet 1-godzinny
u kierowcy właśnie.
- 6 5
-
2019-01-04 08:51
biletomaty to trąd (3)
awaryjne grzmoty nieudolnie obsługowane przez firmy-krzaki
Jedyny zysk z biletomatów mają kanary. Wsiadłeś bo liczyłeś, że kupisz bilet w pojeździe? Automat się na ciebie wys rał? Ojej, strasznie nam przykro, piszemy mandacik.- 9 8
-
2019-01-04 11:54
W całej Europie wszędzie biletomaty
Tylko w mieście z morza i marzeń niepotrzebne.
- 7 3
-
2019-01-04 09:23
(1)
wystarczy biletomat na przystanku jak w Gdańsku
- 10 0
-
2019-01-04 11:43
Mówisz o tych cudach techniki?
"Mimo zapewnień ZTM i Mennicy Polskiej nowe biletomaty wciąż stwarzają pasażerom więcej problemów, niż przynoszą pożytku. Nasz czytelnik wykrył kolejną usterkę w ich oprogramowaniu. ZTM nie jest jednak w stanie pociągnąć wykonawcy automatów do odpowiedzialności i nałożyć na niego kar umownych."
Faktycznie, lećmy pędźmy do tej niesłychanej zdobyczy cywilizacyjnej!- 6 5
-
2019-01-04 08:29
Bilety u kierowców - porażka!!! (1)
Kierowcy sprzedają bilety - łapią opóźnienia, bo przeważnie jak sprzedają bilety, to stoją na przystanku. A jeszcze nie miej drobnych - albo ci nie sprzedadzą biletu albo walną jakieś komentarze. Pytam się więc, jak są oni przygotowani do pracy, że nie mają wydać?
Może już zakończmy to średniowiecze, postawmy biletomaty...- 11 8
-
2019-01-04 08:50
Bzdura za bzdurą
nie ma problemu ze sprzedażą biletów u kierowców w Gdyni i nie rodzi to żadnych opóźnień wartych wspominania - o to chodzi w karnetach, które zawsze kosztują okrągłą kwotę. Być może w Gdańsku jest problem z odliczeniem 15 groszy.
- 6 11
-
2019-01-04 07:38
(3)
Chcecie przesiadek, zapraszamy do Gdańska... Niby autobusy co 10-15 min, ale jak coś złapie minimalną obsuwę to gnijesz na przystanku 20 minut...
- 39 18
-
2019-01-06 18:06
Ale to 20 minut. A jak ci wypadnie jeden z dwóch na godzinę to masz obsuwę 60 minut. A przy przesiadkach zawsze jest szansa na inne linie.
- 1 3
-
2019-01-04 07:39
(1)
W Gdańsku liczba pasażerów rośnie, w Gdyni maleje.
- 9 5
-
2019-01-04 08:48
rośnie ale tylko w przeliczeniu na pojazd
a i to wyłącznie z powodu nagminnego odwoływania kursów
- 13 3
-
2019-01-04 07:23
w Gdyni każdy a samochód (2)
środkami masowego rażenia jeżdżą tylko afroautochtoni
- 24 19
-
2019-01-06 18:04
I stąd korki
Skoro masz takie zdanie to przynajmniej w przyszłości na korwczki nie narzekaj.
- 5 0
-
2019-01-04 12:47
Nawet urzędast
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.