• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie i ile zapłacimy w Gdańsku za parkowanie?

Arnold Szymczewski
15 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Opłaty za parkowanie dokonuje się za pomocą monet, BLIK-a lub zbliżeniowo kartami płatniczymi w parkometrach ustawianych w pobliżu miejsc postojowych lub za pomocą aplikacji mobilnych w telefonach komórkowych.
Opłaty za parkowanie dokonuje się za pomocą monet, BLIK-a lub zbliżeniowo kartami płatniczymi w parkometrach ustawianych w pobliżu miejsc postojowych lub za pomocą aplikacji mobilnych w telefonach komórkowych.

W siedmiu gdańskich dzielnicach parkowanie samochodu jest płatne. W zależności od miejsca są różne kwoty i godziny obowiązywania opłat. Pomocne w zorientowaniu się w stawkach są kolory poszczególnych stref płatnego parkowania.




Ile miesięcznie wydajesz na płatne parkowanie?

- Pobór opłat w tych sektorach ma zapewnić większą rotację parkujących pojazdów, a tym samym zwiększyć dostępność miejsc postojowych - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W sumie do dyspozycji kierowców w Strefie Płatnego Parkowania i Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania jest 6841 miejsc postojowych.

Parkingi w Gdańsku



W połapaniu się w lokalizacji poszczególnych sektorów, obowiązujących w nich stawkach, a także godzinach poboru opłat kierowcom pomagają trzy kolory. Znajdują się one na słupach i tabliczkach umieszczonych pod znakami sektorowymi oraz na słupkach znaków "parking" i parkometrach w miejscach poboru opłat.


  • Kolorem czerwonym oznaczone są sektory należące do Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania: Stare Miasto, 3 Maja, Główne Miasto, Długie Ogrody. Pobór opłat odbywa się codziennie (w tym we wszystkie dni świąteczne) w godz. 9-20.
  • Kolorem niebieskim oznaczone są sektory Strefy Płatnego Parkowania, gdzie opłaty pobierane są od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt*) w godz. 9-17. Są to sektory: Młode Miasto, Wrzeszcz Politechnika, Wrzeszcz Górny, a także w okresie wakacyjnym Jelitkowo.
  • Kolorem zielonym oznaczone na sektory Strefy Płatnego Parkowania, w których opłaty pobierane są od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt) w godz. 9-15. Są to sektory: Aniołki, Oliwa oraz Przymorze.

Można też skorzystać z mapy stref parkowania dostępnej online.

Ile kosztuje parking w Gdańsku?



W Gdańsku za parkowanie przyjdzie nam zapłacić od 3,9 zł za pierwszą godzinę w Strefie Płatnego Parkowania do 5,5 zł za postój (jednogodzinny) w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania.

W Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania wchodzą sektory: Główne Miasto (FGM), Stare Miasto (FSM), 3 Maja (FSM) oraz Długie Ogrody (FDO)

Stawki za parkowanie we wszystkich sektorach są takie same i wynoszą:


  • pierwsza godzina - 5,50 zł
  • druga godzina - 6,60 zł
  • trzecia godzina - 7,20 zł
  • czwarta godzina i następne - 5,50 zł

Pobór opłat: przez 7 dni w tygodniu w godz. 9-20.
Symbol w aplikacji mobilnej: GDAF

Młode Miasto i Śródmieście Młode Miasto i Śródmieście

Parking w Gdańsku: Strefa Płatnego Parkowania - Sektor Aniołki (BAN)



Stawki opłat za postój:


  • pierwsza godzina - 3,90 zł
  • druga godzina - 4,60 zł
  • trzecia godzina - 5,50 zł
  • czwarta godzina i następne - 3,90 zł

Pobór opłat: od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem świąt) w godz. 9-15.
Symbol w aplikacji mobilnej: GDAB

Parking w Gdańsku: Strefa Płatnego Parkowania - Sektor Wrzeszcz Górny (AWG) oraz Wrzeszcz Politechnika (AWP)



Stawki opłat za postój:


  • pierwsza godzina - 3,90 zł
  • druga godzina - 4,60 zł
  • trzecia godzina - 5,50 zł
  • czwarta godzina i następne - 3,90 zł

Pobór opłat: od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem świąt) w godz. 9-17.
Symbol w aplikacji mobilnej: GDAA

Wrzeszcz i Aniołki Wrzeszcz i Aniołki

Parking w Gdańsku: Strefa Płatnego Parkowania - Sektor Oliwa (BOL) oraz Przymorze (BPR)



Stawki opłat za postój:


  • pierwsza godzina - 3,90 zł
  • druga godzina - 4,60 zł
  • trzecia godzina - 5,50 zł
  • czwarta godzina i następne - 3,90 zł

Pobór opłat: od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem świąt) w godz. 9-15.
Symbol w aplikacji mobilnej: GDAB

Oliwa i Przymorze Oliwa i Przymorze

Parking w Gdańsku: Strefa Płatnego Parkowania - Sektor Jelitkowo (AJE)



Stawki opłat za postój:


  • pierwsza godzina - 3,90 zł
  • druga godzina - 4,60 zł
  • trzecia godzina - 5,50 zł
  • czwarta godzina i następne - 3,90 zł

Pobór opłat: od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem świąt) w godz. 9-17.
Symbol w aplikacji mobilnej: GDAA. Obowiązuje od 28.06 do 03.09.

Jelitkowska Strefa Płatnego Parkowania działa co roku w okresie od 28 czerwca do 3 września. Jelitkowska Strefa Płatnego Parkowania działa co roku w okresie od 28 czerwca do 3 września.

Opinie (173) 4 zablokowane

  • Pieniądze zapłacone przez kierowców w Strefach Płatnego Parkowania powinny iść na nowe drogi (14)

    czy na parkingi kubaturowe. Na coś, co poprawi życie kierowcom. Tymczasem te pieniądze idą na budowę bezsensownych przejść naziemnych obok istniejących tuneli, co tylko utrudnia życie kierowcom, i jest bezczelnością władz Gdańska.

    • 34 22

    • Na drogi płacimy już w podatku w benzynie. To dlaczego jeszcze frau chce nas okraść? (1)

      • 2 1

      • po to, byście się sami nie pobili w walce o wolne miejsce do parkowania lub na jezdni

        wku*w drogowy i wku*w parkingowy występowałby coraz częściej w warunkach braku opłat za parkowanie.

        • 1 2

    • przychody z opłat z SPP powinny iść (i w pewnym stopniu idą) na poprawę komfortu i bezpieczeństwa (7)

      ruchu pieszych i rowerzystów, korzystających także ze środków komunikacji miejskiej. Utożsamianie interesów kierowców przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów (nie wszyscy tacy są) z interesem mieszkańców jest typowym tekstem kierofczyka, który ma wyobraźnię ograniczoną do pola dostrzegalnego zza szyby swojego paserati.

      • 6 5

      • Interes kierowców to interes prawie połowy mieszkańców (5)

        A jajościski zawsze opowiadają o tych krwiożerczych kierofczykach jakby była ich garstka. Tymczasem to jajościsków jeździ po Gdyni całe dwa procent.

        • 3 4

        • Co to jest jajościsk? Jakiś nowy fetysz wymyśliłeś? (4)

          A wyobraź sobie, że posiadanie samochodu nie oznacza konieczności jeżdżenia nim zawsze i wszędzie.

          Poza garstką Januszy, którzy niczego w życiu poza samochodem się nie dorobili i teraz muszą nim jeździć nawet do Żabki po fajki, bo każdy musi go zobaczyć, wszyscy przemieszczają się na różne sposoby.

          A już na pewno parking dla Twojego trzeciego szrota w rodzinie, pod Twoim blokiem, nie jest interesem "prawie połowy mieszkańców".

          • 2 2

          • Znowu jajościski fetyszyzują samochód (3)

            A to jest po prostu narzędzie szybkiego i wygodnego przemieszczania się z punktu A do punktu B.

            • 1 3

            • to kierofczyki przyspawane do foteli samochodów mają jajościski

              i inne kłopoty wynikające z siedzącego trybu życia przez to, że fetyszyzują samochody (przypisują im nadmierną ilość zalet i nie zwracają uwagi na ich ograniczenia i wady).

              • 0 1

            • to przemieszczanie się jest coraz mniej szybkie i coraz mniej wygodne

              ten stopniowy spadek przeciętnej prędkości i wygody jazdy samochodem wynika z ograniczonej wyobraźni kierofczyków, którzy nie potrafią zauważyć prostego faktu, że np. na odległość do 5 kilometrów samochód ma szybsze i coraz wygodniejsze alternatywy, w postaci choćby spaceru pieszego lub przejazdu rowerem. Kierowcy przyspawani mentalnie do foteli samochodów sami sobie gotują coraz gorszy los.

              • 1 2

            • Czasem tak, czasem nie.

              Problem jest wtedy, kiedy wbrew logice twierdzisz, że zawsze tak.

              I co to te jajościski? Wyjaśnisz w końcu?

              • 1 1

      • Najciekawsze, że mentalnie przyspawani do foteli są święcie przekonani, że każdy jest przyspawany do jakiegoś środka transportu

        Jak ktoś jedzie rowerem po bułki 500m, to na pewno szafy z Ikei też rowerem wozi, bo niemożliwe, żeby miał samochód i nie korzystał z niego przy każdej możliwości...

        • 2 3

    • idą na komunikację

      3/4 biletu to dopłata, także od tych co nie jeżdżą.

      • 2 1

    • Ida na ciągłe naprawy tego co kierowcy niszczą.

      • 3 2

    • Gdyby z opłat za parkowanie chcieć sfinansować nowe drogi, to płaciłbyś 50-100 zł/h

      • 7 5

    • przede wszystkim to powinny iść na naprawę chodników uszkodzonych przez pojazdy parkujące na nich

      • 12 10

  • Brak kopert

    Niebieskich kopert dla niepełnosprawnych albo w ogóle w całym Trójmieście brak, albo ilości śladowe.
    Do tego umieszczone w sposób genialnie niedostępny ( najczęściej między słupem energetycznym, a metalowymi pachołkami).
    Gdynia u Sopot to kompletna dzicz, jeśli chodzi o europejskość w tej materii

    • 1 3

  • Fr au mam dla ciebie pomysł jak dalej drenować kasę od mieszkańców. Przy wejściu do lasów i parków

    - dodatkowy bilet - opłata za oddychanie świeżym powietrzem. A gdy ktoś idzie na spacer nad morze - opłata za korzystanie ze świeżego powietrza + za brudzenie pisaku na plaży. Czy twoi kumple z tym po paprańcem g r z el akiem jeszcze na to nie wpadli?

    • 4 2

  • (11)

    Nie rozumiem jak to możliwe, że ludzie nie mają problemu z płaceniem 8 złotych za litr paliwa ale szkoda im kilka złotych na parking. Jak za drogo to zawsze pozostaje komunikacja miejska.

    • 40 31

    • (3)

      Zrozumiesz jak dowalą ci opłaty za korzystanie z rowerku. Ci ludzie to antyspołeczni przedstawiciele lewej strony rządu. To tacy mali ruscy, trzymać społeczność w biedzie i niewiedzy, a za plecami rozgrabić nasz majątek narodowy. Zapewne tego też nie rozumiesz.

      • 7 10

      • Parkując na miejskim terenie właśnie rozgrabiasz majątek narodowy. (2)

        Zajmując wspólne mienie dla prywatnej korzyści.

        A zatem, precz, antyspołeczny lewaku!

        • 3 4

        • a to miasto to co jest? (1)

          prywatny folwark królewicza i jego dworu?

          • 1 3

          • Na pewno nie prywatny folwark właściciela samochodu.

            "Ten kawałek miasta jest mój i wara wam od niego" jest chyba definicją rozgrabiania wspólnego majątku.

            • 2 2

    • dla większości zdrowych ludzi jest jeszcze możliwość poruszania się np. rowerem lub hulajnogą (3)

      Te środki lokomocji mają przed sobą jeszcze mocno niedocenianą obecnie przyszłość

      • 4 2

      • Np. takie hulajnogi cargo (1)

        Mogłyby dowozić towar do portu!

        • 3 1

        • To ma równie dużo sensu, co 2.5 tonowy SUV wiozący jedną osobę...

          • 2 3

      • Ustawodawca pilnuje, żeby czasem nie było to zbyt wygodne.

        • 3 2

    • komunikacja miejska (1)

      dopiero co znacząco podrożała osiołku

      • 7 7

      • O ile?

        Wyszło chociaż 5pln za miesięczny więcej?

        • 3 4

    • Bo jesteś nierozumny

      To nie rozumiesz. Dyndaja was na prawo i lewo, a Wy przuklaskujecie. Płacicie za oddychanie parkowanie za chwilę zapłacicie za chodzenie po chodniku i amortyzację płyt chodnikowych.

      • 22 17

  • Czy jak stanę obok tego wymalowanego, płatnego miejsca do parkowania, albo na chodniku przed Zbrojownią. (1)

    To też muszę płacić ?

    • 2 0

    • poza miejscami płatnymi i zgodnie z przepisami ruchu drogowego w strefie ograniczonego postoju mogą parkować tylko osoby posiadające odpowiedni identyfikator. Jeśli go nie masz to prawidłowo powinien być mandat

      • 0 0

  • Niedziel i święta powinny być bezpłatne (11)

    tak jest w większości wielkich miast europejskich i jakoś nie mają z tym problemu. A u nas po sezonie w śródmieściu w niedziele hula wiatr. Mało kto chce dopłacać do spaceru czy kawy 30zł za parkowanie.

    • 46 17

    • w jakim dużym mieście europejskim byłeś ostatnio? (6)

      przypuszczalnie nie masz zielonego pojęcia o obecnych trendach i radykalnym stawianiu na poprawę warunków korzystania z rowerów, chodzenia pieszo i łączenia tych sposobów poruszania się po mieście z transportem publicznym (nie tylko koleją podziemną).

      • 8 11

      • (3)

        np. w Wiedniu czy Berlinie sb i nd bezpłatne. A to miasta większe i z dużo lepszą komunikacją miejską.

        • 13 4

        • Ale tam nie ma Januszy, którzy wmówili sobie, że samochód jest symbolem statusu i muszą się nim pchać do centrum... (2)

          • 3 5

          • u nich samochód nie jest statusem? (1)

            pewnie wszyscy nowymi daciami jeżdżą.

            • 1 2

            • Zaraz tam nowymi daciami

              Wyklepanymi beemkami pod dziadku co do kościoła jeździł, w końcu nie muszą podkreślać statusu.

              • 0 1

      • Specjaliści od wizyt w Google Maps już w akcji

        No to ile kosztuje ta doba parkingu P+R w Amsterdamie? Wiemy już?

        • 3 0

      • Kopenhaga też darmowe w niedzielę

        • 7 3

    • Zgadzam się w 100%

      Parkingi zawalone są w tyg przez osoby pracujące, w weekendy nikt w śródmieściu nie pracuje i są wolne miejsca.
      Na szczęście jeszcze bezpłatna jest strona od Łąkowej póki co.

      • 3 1

    • Wcale nie jest tak w większości europejskim miast, co ty gadasz. Jak stać cię na samochód, stać cię na paliwo, to na parkowanie też. A jak nie, to zapraszam do komunikacji miejskiej albo na spacer. Zdrowiej i bardziej ekologicznie.

      • 8 14

    • Mając gwe, gtc czy NWE możesz wjechać, gdzie chcesz. Czemu dramatyzujesz?

      • 3 11

    • przyjeżdżasz na spacer do śródmieści

      na 5-6 godzin? Poza tym, jak pogoda jest ładna, to ta część miasta jest zawsze zawalona. Mieszkałem tam i to było kuriozalne, że w czasie najbardziej obleganym parkowanie było za darmo. Już pomijam, że wszyscy pchają się do SOD, jakby Zakaz Ruchu nie istniał.

      • 10 19

  • Gdyby jeszcze coś dla ludzi z tych opłat było... (5)

    ... Ale to pójdzie na warsztaty z darcia ryja, przejścia do galerii i upiekszanie inwestycji deweloperskich.
    Ukradli nam miasto. Nawet ulicę nie są nasze.

    • 12 5

    • Niestety, dasz palec wezmą całą rękę

      Władze miast polskich trzęsą portkami przed garstką raktywistów (oraz uważają, że kierowcy to dojna krowa do pokrywania wszystkich wydatków).

      • 4 1

    • Trolowski bełkot (1)

      Jak będziesz emerytem, tak jak ja i będziesz miał tyle lat co ja, to będziesz się cieszył z każdego naziemnego przejścia.

      Emeryt

      • 2 6

      • Jak będę na emeryturze, to się z tego...

        ... Dziadowskiego Gdańska wyniosę.

        • 3 1

    • (1)

      Idzie. Na naprawy zniszczeń kierowców.

      • 1 5

      • Nieprawda.

        Kierowcy zniszczeni staniem w korkach i dziurami w drogach nic nie dostają.

        • 2 1

  • strefa politechnika (2)

    a w strefie politechnika proponuję wprowadzić strefę do 18 i płatną cały tydzień-bo władze politechniki mają parkingi ale nie wiadomo dla kogo, bo studenci zaoczni utrudnijają życie mieszkańcom szczególnie w sobotęi niedzielę

    • 9 6

    • ale w tygodniu puściutko

      nikt nie staje i kasy nie ma. Pewnie nawet parkometry się nie zwrócą (serwis)

      • 1 0

    • Pisz do Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny

      • 6 1

  • Ale po co numer rejestracji trzeba zostawić na bilecie? (1)

    Kto takimi danymi później obraca?
    Co na to RODO?

    • 9 5

    • jeżdzi kamera by łupić

      tych co nie zdążą.

      • 0 1

  • Po co płacić . (5)

    Wystarczy podjechać na Targ Węglowy i zaparkować poza miejscem płatnym na chodniku przy kiosku . Od lat żadna ze służb nie podejmuje tam interwencji pomimo strefy ograniczonego postoju gdzie w takich miejscach do parkowania uprawnieni są jedynie posiadacze odpowiednich identyfikatorów a nie kartka za szybą np.z nazwą restauracji i jej numer telefonu. Śmiechu warte .

    • 32 9

    • (2)

      Pewnie jesteś z siebie mega dumny. Zasłużyłeś na medal z buraka.

      • 3 11

      • bardzo

        • 1 0

      • A co ci tu nie pasuje?

        • 0 6

    • Może "ktoś" tam jada za darmo?

      czy jest inne wytłumaczenie?

      • 3 1

    • Na sąsiednich uliczkach, Wełniarska i Podgarbary, też codziennie pełno samochodów bez opłaty i identyfikatorów.

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane