• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Groźby i zastraszanie podczas głosowania nad przebiegiem Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
31 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Wizualizacja Obwodnicy Metropolitalnej.


Władze gdańskiego oddziału GDDKiA zdecydowały się przenieść do swojej siedziby zbieranie głosów nad ostatecznym przebiegiem Obwodnicy Metropolitalnej w rejonie Banina i Miszewa. Powód? Grożono ankieterom pracującym przy zbieraniu opinii mieszkańców na terenie gminy.



Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej wraz z dodatkowym wariantem w rejonie Miszewa i Banina. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej wraz z dodatkowym wariantem w rejonie Miszewa i Banina.
Urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Gdańsku podjęli decyzję o zakończeniu zbierania głosów na terenie gminy Żukowo z obawy o zdrowie osób zbierających głosy w sprawie przebiegu w rejonie Banina i Miszewa Obwodnicy Metropolitalnej. Postanowili tak po kontakcie z koordynatorem projektu.

- Podczas konsultacji z mieszkańcami, dotyczących przebiegu jakiekolwiek drogi, zawsze jest gorąco. Ale ostatnie wydarzenia przeszły najśmielsze wyobrażenia - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Groźby i zastraszanie

Sprawę szczegółowo opisują zastraszeni ankieterzy. - W czwartek po południu odmówiłam przyjęcia ankiety, argumentując brakiem odpowiednich dokumentów. Reakcją na moje słowa były obraźliwe zarzuty. Rzucono mi także zgniecioną ankietą w twarz. Po tym incydencie mężczyzna opuścił lokal, kierując kolejną partię wulgaryzmów do mnie - opowiada ankieterka pracującą na zlecenie GDDKiA i zbierająca opinie mieszkańców w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Baninie.

Niewiele lepsza atmosfera panowała w remizie OSP w Miszewie, gdzie przyszedł mężczyzna w wieku ok. 40 lat. - Nie wpisał się na listę, na której miałem ewidencjonować osoby oddające głos. W sposób ordynarny zaczął wyrażać opinię na temat sposobu, w jaki odbywa się ankieta oraz jej przedmiotu, tj. trasy nowej obwodnicy. Zachowując spokój, wyjaśniłem temu Panu, że nie jestem pracownikiem GDDKiA i nie mam wpływu na przebieg tej trasy - opowiada ankieter.

Które tereny urzędnicy powinni omijać podczas wytyczania nowej drogi ekspresowej?

Mężczyzna nie podjął ankiety i zaczął straszyć wezwaniem policji. - Po około 10 minutach ten sam mężczyzna pojawił się ponownie, gdy stałem przed budynkiem podczas przerwy - nie było w punkcie osób chcących wypełniać ankiety - z trojgiem mężczyzn, którzy starali się przeszkodzić innym osobom w oddaniu ankiety - opowiada ankieter z Miszewa.

Prowadzący głosowanie postanowili schować urny oraz listę z danymi osób, które oddały głos. Wszelkie próby wyjaśnienia oraz uspokojenia wątpliwych gości nie dawały rezultatów.

Podwójne konsultacje w Miszewie i Baninie

Dodajmy, że na terenie Miszewa, Pępowa i Banina trwają dodatkowe konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej przez wspomniane miejscowości w gminie Żukowo. Dotychczasowy przebieg - przez Miszewo - oprotestowały firmy z Miszewa. Powód? Nowa droga miałaby wieść w świetle należących do nich terenów inwestycyjnych.

Co ciekawe, trwające konsultacje odbywają się na polecenie byłego dyrektora GDDKiA w Warszawie Lecha Witeckiego. Nieoficjalnie, oprócz firm, powtórzenie konsultacji lobbował w GDDKiA jeden z obecnych pomorskich posłów.

Dodajmy, że w 2012 r. biuro projektów Neret z Gdańska przedstawiło na zlecenie firm z Miszewa wariant przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej, który zakładał zbliżenie drogi do Banina i ochronę. Opracowanie zakładało, że najbliższe domostwa miały znajdować się w odległości ok. 150 metrów od planowanej drogi. Pomysł wtedy upadł ze względu na duży opór mieszkańców. Jak widać firmy z Miszewa poszukały innej drogi do przepchnięcia swoich postulatów.

Zamieszanie wokół dodatkowych konsultacji nie wpływa na procedurę uzyskiwania decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej, o którą GDDKiA stara się od początku tego roku.

Teraz osoby, które nie zdążyły w środę i czwartek złożyć ankiety, muszą udać się do oddziału GDDKiA w Gdańsku. Ankiety będą zbierane tam do dnia 3 czerwca 2014 r. w godzinach 7:30 - 16:15.

Planowana Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać po terenach przylegających do Trójmiasta od strony zachodniej. Nowa droga rozpoczyna się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowania S6 Obwodnicy Trójmiasta i S7 Południowej Obwodnicy Gdańska.

Dodatkowo w ramach zadania zaprojektowany zostanie łącznik, mający początek na węźle drogowym zaplanowanym w ciągu Obwodnicy Metropolitalnej, spełniający funkcję obwodnicy Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20.

Miejsca

Opinie (171) 4 zablokowane

  • Co za kaszubski ham i prostak!

    Taki typ kaszuba, to przecież krzyżówka diabła i motopompy!

    • 19 7

  • W OGÓLE NIE BUDOWAĆ

    NIe budować w ogóle kaszubom. tłuuuu czarne podniebienia będą tylko mieli możliwość wiekszego napływy do miasta. Wszyscy dokładnie wiedzą jacy kaszubi są i nikt ich nie lubi taka prawda.

    • 13 9

  • ???? (1)

    Jacy za przeproszeniem idioci głosowali w tej ankiecie na inna opcje niż druga? Trzeba nie mieć oleju w głowie...

    • 2 5

    • W ankiecie brakuje najważniejszej opcji

      Obwodnica nie jest potrzebna. Jej budowa to marnotrawstwo pieniędzy i niszczenie środowiska przyrodniczego.

      • 10 2

  • Banino (1)

    centrum sexu i biznesu. Że jeszcze nie oprotestowali lądujących samolotów.

    • 12 2

    • I tu się mylisz

      poczytaj sobie forum Banina na portalu trojmiasto

      • 1 0

  • droga bez sensu

    cała ta Obwodnica Metropolitarna jest bez sensu. 10 razy taniej byłoby poszerzyć obecną obwodnicę (a są takie możliwości) i byłoby ok, a zaoszczędzone pieniądze wykorzystać na poprawę dojazdu z Kolbud, Żukowa i innych do Trójmiasta (czego ta obwodnica nie poprawia). Jak zawsze to tylko gra interesów bez patrzenia na sens inwestycji

    • 18 6

  • Jestem za, ale pod warunkiem, że zburzona zostanie dotychczasowa obwodnica i odtworzone w jej miejscu tereny leśne.

    • 4 7

  • Obwodnica obwodnicy (1)

    zrobić od razu węzeł do zjazdu na Berlin. I pod żadnym pozorem nie budować dróg dojazdowych do obwodnicy i obwodnicy obwodnicy, bo w Gdańsku zrobi się pusto i TRISTAR nie zarobi. Ale najlepsze rozwiązanie, jakie się nasuwa, to wykopać kanał do Elbląga, pod kanałem wykopać tunel, w tunelu postawić miseczkę na budyń i zrobić fotkę dla potomności żeby chamy wiedziały, na co nas stać

    • 11 5

    • ^ Bełkot

      • 1 3

  • Jeszcze postrasza kilka razy zmianami przebiegu tej obwodnicy

    Jeszcze troche jest do ugrania na wahaniach cen gruntu w tym rejonie.

    • 5 2

  • Może ktoś mi wyjaśnić, (3)

    skąd w GGDKiA takie parcie na OMT? Zamiast potrzebnej na wczoraj OPAT, czy potrzebnej na teraz Trasy Kaszubskiej, w pierwszej kolejności biorą się za nikomu niepotrzebną obwodnicę obwodnicy? Kolesie tanio pokupowali działki i liczą na odszkodowania za wywłaszczenia, czy jak?

    • 23 1

    • Może chcą wykupić grunty teraz, póki tanie? Za 10 lat ta obwodnica będzie potrzebna, a ceny gruntów będą dużo wyższe. (2)

      • 1 1

      • (1)

        kim trzeba być by nazwać drogę z nikąd do nikąd obwodnicą?

        • 4 0

        • A jednak wszyscy myślą o Budyniu

          • 1 0

  • skoro nie chca to po co budowac na sile

    Wazniejszy jest OPAT!!!!

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane