- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (38 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (130 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (167 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (143 opinie)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (157 opinii)
- 6 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (250 opinii)
Grunwaldzka z nową kładką i nowym-starym przejściem
Nad al. Grunwaldzką, na wysokości Uniwersytetu, ma powstać kładka dla pieszych. Ma jednak zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Dzięki naszej interwencji, odtworzone zostanie zwykłe przejście dla pieszych przy "wysepce" we Wrzeszczu.
- Do konkursu zgłosiło się ok. 20 zespołów. Kładka powstanie wraz z drugim etapem naszego kompleksu biurowego Alchemia, ale nie wiemy jeszcze kiedy - przyznaje Edyta Korycka, dyrektor działu planowania inwestycji w Torusie.
Kładka o wysokości ok 4,6 m (dla porównania wysokość mieszkania w nowym budownictwie to ok. 2,60 m) bez ramp dla rowerzystów, wyposażona jedynie w schody oraz windy, to pomysł, który narodził się w Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego (BPBK).
Zdaniem projektantów tylko kładka zapewni bezpieczeństwo oraz nie pogorszy warunków komunikacyjnych na al. Grunwaldzkiej. Tryb świateł działających na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Bażyńskiego i Kołobrzeską ma uniemożliwiać zastosowanie tradycyjnego przejścia, nawet z zastosowaniem przejścia dwuetapowego wraz z wysepką dla pieszych na szerokim pasie między jezdniami al. Grunwaldzkiej.
Po nowej konstrukcji wspinać się będą przede wszystkim pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej, gdyż Torus chce jeszcze w te wakacje "przebić" południowy tunel z peronu przystanku Przymorze - Uniwersytet w kierunku działek, na których zbuduje biurowce. Wybudowana zostanie także winda na sam peron. Dzięki temu docelowo powstanie połączenie piesze z SKM przez ogólnodostępne tereny biurowe do kampusu UG i sklepów. Niewykluczone, że po obu stronach al. Grunwaldzkiej, na wysokości kładki, powstaną nowe przystanki autobusowe.
Jednak projekt kładki, która zwykle działa odstraszająco na pieszych, nie wszystkim się podoba. Sceptyczni są m.in. planiści z Biura Rozwoju Gdańska, którzy muszą tę propozycję zaopiniować.
- Projekt jeszcze do nas nie dotarł, więc trudno go oceniać. Jednak sama idea kładki wydaje się kontrowersyjna dla tego miejsca. Miałaby ona uzasadnienie, gdyby łączyła dwa blisko położone budynki. Natomiast kładka, która wymaga od pieszego wspięcia się kilka metrów w górę nie wydaje się dobrym pomysłem - mówi Irena Romasiuk, kierownik zespołu urbanistycznego Oliwa w BRG.
- Nowe skrzyżowanie powstanie na wysokości wyjazdów z istniejących sklepów wielkopowierzchniowych przy al. Grunwaldzkiej po stronie kampusu UG . Klienci sklepów będą mogli wyjechać z nich zarówno w kierunku Gdyni, jak i Wrzeszcza. Na budowie skrzyżowania skorzystają też najemcy naszych biurowców, gdyż pozwoli ono na dojazd do budynków od strony Gdyni - dodaje Korycka.
Czytaj również: Kolejna kładka dla pieszych w Gdyni
Dzięki naszej interwencji, wkrótce także ponownie otwarte zostanie przejście łączące przystanek tramwajowy Klonowa z tzw. wysepką we Wrzeszczu . Wcześniej zostało ono zamknięte z powodu budowy Trasy Słowackiego oraz otwarcia przejazdu z ul. De Gaulle'a w jezdnię al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy. Sęk w tym, że mimo iż cykl świateł umożliwia bezpieczne pokonanie tego miejsca (wówczas, gdy "otwarty" jest ruch tramwajów), nie wykonano sygnalizatorów dla pieszych.
- Przeanalizowaliśmy zgłoszoną przez portal Trojmiasto.pl sugestię, aby ustawić na tym przejściu dodatkową sygnalizację dla pieszych i pojawi się ona w ciągu ok. tygodnia - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Nowa sygnalizacja w żaden sposób nie wpłynie na ruch tramwajów i samochodów.
Niestety, Zarząd Dróg i Zieleni chce "po cichu" wycofać się z planów przebudowy przejścia dla pieszych w rejonie Teatru Miniatura. Zgodnie z obietnicami sprzed roku, miało ono być właśnie odtwarzane, a tymczasem teraz urzędnicy zasłaniają się kosztami związanymi z Euro 2012.
- Po Euro wykonane zostanie podsumowanie wszystkich miejskich wydatków. Wówczas przyjdzie czas na zrewidowanie starych i nowych pomysłów i określenie, które można zacząć realizować i w jakiej kolejności - tłumaczy rzecznik ZDiZ.
Wydarzenia
Opinie (178) 6 zablokowanych
-
2012-05-15 13:40
W europejskich miastach kładek nie ma.
Debilny pomysł przeciwko pieszym i rowerom !!!
- 8 6
-
2012-05-15 12:44
Teleport (1)
tunele, kładki, pasy.... tego juz sie nie robi w XXI wieku. Nawet ulice stają się powoli zbyteczne. Każdy ma komórę z Humanoidem i aplikacją "My own teleport". Podaje współrzędne z GPS, wbija PIN, naciska zielona słuchawkę i ...O żesz w d... jeża! Nie ma zasięgu! :)))))
BIPP!!!- 9 0
-
2012-05-15 13:31
Dobre !
Tylko co ma jeż z tym wspólnego
- 0 1
-
2012-05-15 13:18
Pytanie tylko za ile to będzie? (1)
Znając szybkość budowania w POlandii, kiedy 2 pracownikom da sie łopatki, grabki i wiaderko to czas realizacji min 10 lat.
- 1 4
-
2012-05-15 13:27
to prywaciarz chce budować nie miasto!!!
- 2 0
-
2012-05-15 13:00
Propozycja
Po Euro2012 to się rozbierze stary stadion i będzie służył jako podsypka pod remontowane drogi.
Tak nasz Waadza zrobiła już wcześniej. min na Długiej leżą zagospodarowane w ten sposób płyty- 1 0
-
2012-05-15 12:24
Kładka może być OK skoro proponuje ją developer a nie przetargowo-siermiężny(j) urząd ;) ;)
Jest tańsza niż wielofunkcyjno-latryniany tunel. Tunel przydałby się w nasypie kolejowym - z peronu SKM na dwie strony. Rośnie ruch pieszy w okolicach przystanku SKM Przymorze. Urzekające są "metropolitalne schody" przy drugim wyjściu z kolejki do ul. Kołobrzeskiej ;)
- 6 0
-
2012-05-15 12:18
co to jest
głupota włodarzy ze nie chcą za friko budować kładek
czy przemyślane działanie w celach utrudniania życia ludziom???
Grunwaldzka strategiczna i główna droga przez miasto uzbrojona w ciągi kanalizacyjne-techniczne tylko bez większych utrudnię można na niej budować kładki, zamiast stawiać światła i utrudniać życie kierowca i patrzeć na kolejne wypadki na przejściach dla pieszych bo komuś się spieszyło.- 8 5
-
2012-05-15 12:15
jeżeli to ma być biznesowe centrum miasta a nie przelotówka
to kładka jest najgorszym rozwiązaniem - niech zrobią tunel dla samochodów jak w Sopocie na Monciaku
- 11 1
-
2012-05-15 12:12
nie dla kładek i tunelów
miasto dla ludzi a nie samochodów
- 11 9
-
2012-05-15 12:11
tunele dla pieszych są niebezpieczne
i śmierdzą
- 17 2
-
2012-05-15 12:08
Po Euro:)
chachacha
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.