• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?

Marek
3 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik. Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.



Pan Marek jest gdynianinem i klientem Hali Targowej, ale jak wszyscy użytkownicy - niezależnie od tego, jaki transport wybierają - ma często problem z dotarciem na miejsce. Dlatego zastanawiał się nad tym, jak ten problem rozwiązać.

***

Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.

Proponuję zrobić to w następujących krokach:


  1. od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
  2. od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
  3. od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.


Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Parking w sąsiedztwie Hali Targowej



Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni:

Agata Grzegorczyk. Agata Grzegorczyk.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.

Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.

Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • Oryginalna zabudowa Hali to

    architektoniczne cudo. Handel powinien być ograniczony tylko do tych budynków. Cała reszta to parszywy śmietnik, estetyczna obelga dla miasta. Te budy, pawiloniki, falowane zadaszenie z jakiegoś tworzywa, laterenki z końca lat 90. ubiegłego wieku. A wszystko to trzy minuty spaceru od dworca głównego. Uprzątnięcie tego bałaganu, stworzenie estetycznego placu z kwietnikami, ławkami, małego parku, byłoby pięknym prezentem dla Gdyni na zbliżające się setne urodziny miasta.

    • 10 0

  • Belkotliwa propozycja. Brak uzasadnienia.

    Magiczne slowo buspass nie wystarczy

    • 10 0

  • Zmiany

    Proponuje wprowadzić wszędzie ścieżki rowerowe oraz zakazać ruch dla pojazdów samochodowych.
    Opłaty za posiadanie samochodu utrzymać ! Samo posiadanie samochodu powinno wystarczyć.
    Hala Targowa przy takich pomysłach z pewnością przestanie funkcjonować. Czy o to chodzi autorowi ?

    • 12 0

  • (2)

    Zaorać i postawić kościół.

    • 41 24

    • i mauzoleum kaczyńskich

      • 3 3

    • Pod wezwaniem Jarosława.

      • 3 1

  • (2)

    Buspasy po lewej stronie? Pasażerowie będą wysiadali na środkowym pasie ruchu? :D

    • 12 0

    • Czytaj ze zrozumieniem

      "...od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą.

      • 0 0

    • myslenie nie boli zapewniam

      Jeżeli zmieniłby się kierunek ruchu na Jana z Kolna i Radtkego na odwrotny niż teraz to ludzie wysiadaliby z autobusów prosto przy Hali bez potrzeby przekraczania jezdni na odcinku od przystanku do Hali

      • 0 0

  • Zamknąć riwiere (1)

    • 11 7

    • Otworzyć Polankę Redłowską!

      • 6 0

  • (1)

    Jest prostszy i tańszy sposob , na dodatek zbiezny z polityka UM. Zakazac ruchu samochodowego w Gdyni , poza samochodami VIP wladzy no i autobusami dla reszty. Nepotrzebne beda buspasy. Niech Pan to przemysli Panie Marku. TP lepsze od Pana rozwiazania. JUz tacy byli co zaeracali kijejm Wisłę.

    • 34 0

    • Racja i w dodatku zbliżymy się znacznie do wiodącego kraju w tym względzie czyli raju na ziemi pod nazwą Korea Północna. Co się burżuje i kapitaliści będą limuzynami rozbijać podczas gdy suweren pełnym autobusem zasuwa.

      • 2 0

  • Łukasz P. Teraz występuje pod ksywą Marek (1)

    Dobre

    • 25 0

    • Czyżby chodzilo o geniusza Piesiewicza?

      • 3 0

  • Wyburzyć halę i wybudować parking. (1)

    • 13 11

    • Masz coś nie po kolei z tym pomyslem .Hala to zabytek i tak ma pozostać !!!!!!!!!!!!!!

      • 1 1

  • Gdynska hala jest byle jaka koniecznie dobry pomysl na cos fajnego

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane