- 1 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (197 opinii)
- 2 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (135 opinii)
- 3 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (53 opinie)
- 4 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (79 opinii)
- 5 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (823 opinie)
- 6 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (44 opinie)
Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?
Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.
Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna , 3 Maja oraz Wójta Radtkego , można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.
Proponuję zrobić to w następujących krokach:
- od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
- od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
- od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.
Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.
Parking w sąsiedztwie Hali Targowej
Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.
Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.
Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.
Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (205) 5 zablokowanych
-
2019-07-03 14:09
Co na to tow. Zajac !
- 3 0
-
2019-07-03 14:12
p. Marek chyba nie ma samochodu
polikwidowac wszytskie parkingi to bzdura. Napewno tym posunięciem ruchu sie nie zwiększy.
- 7 0
-
2019-07-03 14:16
ale jak podjechać wtedy na zakupy? Do autobusu z tymi siatami się ładować? Jak parking będzie 200m od Hali, to wszystkie kramy tam zdechną, bo nikt nie będzie drałował objuczony torbami do auta. Pojedzie do Riviery albo innego molocha.
- 8 0
-
2019-07-03 14:16
Hala targowa, to jak nazwa wskazuje, miejsce robienia zakupów a nie miejsce rekreacji. Musi być porządny dostęp do autobusu ale również do samochodu. Po co zmieniać coś, co funkcjonuje od lat? Ktoś, kto chce dojechać do Hali autobusem zrobi to bez problemu zresztą tak samo jak użytkownicy samochodów osobowych z tym jednak utrudnieniem znalezienia miejsca parkingowego.
- 5 0
-
2019-07-03 14:40
dobry pomysł
Jedno co zainspirowało mnie w tym artykule to przeniesienie przystanków z prawej strony jezdni na stronę bliżej hali. Wówczas pasażerowie nie przebiegaliby na drugą stronę ulicy między jadącymi samochodami. Jednak po chwili logika ostudziła mój entuzjazm. Autobus i trolejbus wyjście mają tylko z jednej, prawej strony. Trzeba byłoby wybudować specjalne korytarze, dodatkowe chodniki itp.
Idea upadła- 7 0
-
2019-07-03 14:44
Mój plan tego miejsca. Zburzyć i kartofle za sadzić
- 5 1
-
2019-07-03 14:44
Zaręba co myśli o tym projekcie??
- 1 1
-
2019-07-03 14:45
Gratulacje pomysłu - zlikwidowanie parkingu na " 100% zwiększy " ilość klientów - po prostu "geniusz" to wymyślił !!!!
- 8 1
-
2019-07-03 15:25
Sukces 100 lecia.
Zburzyć hale i wybudować nowy kościół!!!
- 4 1
-
2019-07-03 15:29
Bzdura
Buspas po stronie przeciwnej niż przystanki i odrazu nowe autobusy... Do krzyżówek a nie za organizacje ruchu
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.