• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?

Marek
3 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik. Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.



Pan Marek jest gdynianinem i klientem Hali Targowej, ale jak wszyscy użytkownicy - niezależnie od tego, jaki transport wybierają - ma często problem z dotarciem na miejsce. Dlatego zastanawiał się nad tym, jak ten problem rozwiązać.

***

Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.

Proponuję zrobić to w następujących krokach:


  1. od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
  2. od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
  3. od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.


Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Parking w sąsiedztwie Hali Targowej



Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni:

Agata Grzegorczyk. Agata Grzegorczyk.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.

Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.

Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • Chory pomysł z buspasami zamiast parkingów.

    Ani na Wójta Radtkego ani na Jana z Kolna autobusy nie mają żadnego problemu żeby swobodnie przejeżdżać. Każde miejsce parkingowe wokół Hali jest na wagę złota i nie zabierać, bo niedługo żeby tam się zatrzymać i ciężary zapakować trzeba będzie parkować na dachach... Miasto nie ma zamiaru budować parkingów piętrowych w centrum , bo ma chorą EKO politykę i żałuje pieniędzy, więc się nie doczekamy. Jedyne, czego tam potrzeba od dawna, to świateł dla pieszych wychodzących z Hali przez Jana z Kolna do przystankow. Od zawsze mieszkaniec Śródmieścia, ale z Hali wolę torby 10-15 kg przywieżć samochodem, bo wracam z pracy tamtędy spoza Gdyni i autobusem nie zrobię specjalnie drugiej wycieczki na Halę, a ręce mi się urywają od warzyw i roślin.

    • 4 1

  • Samorządowe dziadostwo

    Ludzie dlaczego się podniecacie, i tak zrobią co zechcą nie licząc się z pospólstwem.

    • 4 1

  • niech zmienia okolice hali, szczegolnie przy jana z kolna. Bo jak tam sie jedzie to az odrzuca.

    • 4 0

  • buspas po lewej stronie, przystanki po prawej (5)

    Panie Mareczku... Idź Pan spać.

    • 173 0

    • no właśnie miałem poruszyć ten bus pas .jak to?cytując klasyka- wężykiem, wężykiem

      • 1 0

    • Ale po co tam w ogóle te buspasy?

      Dookoła hali praktycznie nie ma korków. Zupełnie nie rozumiem logiki Pana Marka. Na ch te buspasy tam malować? Odnoszę wrażenie, że chciał po prostu błysnąć pomysłem a buspasami przypodobać się urzędnikom, żeby pomysł zaskoczył. Całe szczęście nie zaskoczył.
      Zresztą ja w tych propozycjach nie widzę nic, co by miało ożywić handel w hali.

      • 2 0

    • przystanki byłyby na środku jezdni, tak? (1)

      • 4 0

      • Jeszcze lepiej :)))))

        .

        • 0 0

    • autor nudzi sie?

      wiec wymyslil niepotrzebne zmiany

      • 8 0

  • Genialny pomysł - zaorać parkingi niech na Hali kupują tylko wyłącznie okoliczni emeryci

    Takie pomysły Władz Miasta trudno nawet komentować. Czy Hala jest jakimś konkurentem dla Riviery lub dyskontów - że istnieje potrzeba ograniczenia do niej dostępności i tym samym ograniczenie liczby klientów?

    Czy naprawdę nie ma w Gdyni innych palących problemów, jak tylko dożynanie do końca drobnych kupców i niezamożnych klientów (najczęściej emerytów). Mieszkam w peryferyjnej dzielnicy, ale na Hali bywam z uwagi na jakość warzyw i owoców a także mięsa i wędlin - nie do uzyskania w markecie. Jak widać Miasto wpadło na "cudowny" pomysł, aby to zakończyć.

    Takie zamknięcie parkingów miałoby sens jedynie w przypadku zrobienia parkingu po drugiej stronie Jana z Kolna lub modernizacji Hali i zrobienia pod całą nieruchomością parkingu.

    W mojej ocenie pomysł zamknięcia parkingów jest jeszcze "lepszy" jak "rewitalizacja" Świętojańskiej, która skutecznie wyeliminowała wiele miejsc postojowych (te co zostały ze względu na pachołki betonowe są trudne do zapakowania) a tym samym skutecznie wycięto wiele sklepów i zmniejszono dochody właścicieli lokali, co przełożyło się na ich zdolności do modernizacji i remontów elewacji.

    Gdynio - chyba czas na zmianę kursu i sternika.

    • 6 0

  • A robcie co chcecie.

    Mnie do tej części miasta nigdy nie ciągnęło . Tam to tylko tak : niskie hale, jakieś baraki i jeszcze ten przestarzały już teraz meblowy.
    W ogóle to całe tzw Międzytorze to takie zaniedbane jest. A jak już zmienią to tylko betonowe blokowisko postawią i będzie jeszcze gorzej. Kamienic wiecej , kamienic i parków. Wiecej parków i drzew ale nie w doniczkach , tylko dużych pospolitych drzew.

    • 7 1

  • Dokładnie ! Pozamykać parkingi aby klientów przybyło :) nikt tego lepiej by nie wymyślił (11)

    • 254 14

    • Pan Marek raczej chce uśmiercić halę targową ,a nie ją wskrzesić . (6)

      Niestety takie obiekty są skazane na wymarcie ,w dobie marketów i innych biedronek.
      Zamknął niebawem giełdę warzywną w Chwaszczynie i skąd niby Ci kupcy będą brali owoce i warzywa na swe stragany ,pewnie z ryneczku lidla .

      • 59 2

      • ryneczek lidla (4)

        a nie biorą z ryneczka lidla czy innych marketów

        • 6 3

        • (3)

          ostatnio się zdziwiłem jak zobaczyłem malinowe pomidory z promocji w warzywniaku i miały jeszcze naklejki :-) Oczywiście cena x2. Klienci też mają wybór, widzą i mogą się za różnicę kilku złotych przejść się sami, a nie wspomagać wiecznie narzekającego lokalnego cwaniaka

          • 5 1

          • Owoce,które nie pojechały do marketu

            Można normalnie w hurcie kupić. Market nie przyjmuje bo np etykiety są źle wydrukowane. I palety pomidorków oznakowane jako lidl trzeba sprzedać gdzie indziej

            • 0 1

          • OK, zdarzają się czarne owce

            Ale ja na hali kupuję pomidory, które pachną i smakują jak pomidory, a nie jak wata nasączona wodą

            • 6 0

          • Problem w tym, że często nie widzą

            Przyjęło się, że lokalne sklepiki mają dobre, zdrowe itp warzywa, nie to, co te złe markety...

            • 4 0

      • dobry manager

        reorganizacja przestrzeni wydluzenie godzin otwarcia idac dalej otwarcie w niedziele niehandlowe poniewaz wiekszosc handlujacych to samozatrudnieni i hala odżyje

        • 7 1

    • zgadzam sie (1)

      dokładnie, w ogóle, że ktoś to opublikował.. poniżej w komentarzach "---" dobrze napisał, na przeciwko hali jest duzo terenu nieuzywanego jakies bary piwne, tam zrobic parking i kładkę lub przejscie podziemne"

      • 7 0

      • To jest teren PKP. Misto nie może tam nic zrobić. No chyba, że w komitywie z PKP

        • 4 0

    • + buspas po lewej stronie jezdni,

      żeby autobus nie mógł się przypadkiem zatrzymać na przystanku i mamy komplet do podwyższenia liczebności klienteli.
      ps. swoją drogą, nie pamiętam kiedy byłam na hali; ona jest dla bezrobotnych i emerytów oferując takie godziny otwarcia.

      • 12 0

    • Ile tam się mieściło samochodów?

      chociaż jeden pełny autobus kierowców?

      • 9 2

  • Śródmieście bez samochodów

    Chcąc zrobić Śródmieście bez aut, przystosowane bardziej dla pieszych i komunikacji zbiorowej proponuję zastanowić się nad cenami komunikacji miejskiej. Dopóty będę jeździł samochodem po Gdyni dopóki będzie mi się to opłacało. Komunikacją miejską nie opłaca się jeździć bo jest za droga.

    A pro po tematu Hala również może się obronić sama i nie są potrzebne żadne zmiany jej dotyczące, może poza cenami - rozumiem, że jakość = wysoka cena, ale nie przesadzajmy.
    Chcąc mieć europejskie ceny to również dążmy do tego aby mieć europejskie zarobki.

    • 6 0

  • pan Marek...

    Takie pomysły mogą mieć tylko ludzie z tym imieniem... a może to p. Marek Suski się wypowiada, bo to akurat jego poziom... błysnąłeś chłopie że aż strach... i dać takim władzę... żal

    • 4 1

  • Bzdura

    Buspas po stronie przeciwnej niż przystanki i odrazu nowe autobusy... Do krzyżówek a nie za organizacje ruchu

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane