• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko bardziej przyjazne rowerzystom

Maciej Naskręt
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 11:53 (7 czerwca 2014)

Zobacz nowe pasy dla rowerów na Hucisku.


Kierowcy korzystający na co dzień z Węzła Hucisko zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku będą musieli tam jeździć z jeszcze większą czujnością. Drogowcy postanowili tam wykonać wspólne dla samochodów i rowerów pasy ruchu. Rozwiązanie pojawi się w nocy z piątku na sobotę.



Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu. Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu.
Aktualizacja godz. 11:53. Pogoda w nocy dopisała i drogowcy wymalowali nowe pasy ruchu na Hucisku. Efekt? Na razie z pasów korzystają tylko nieliczni rowerzyści. Co wazne kierowcy nie wjeżdżają na nowo wyznaczone pasy ruchu.
* * *


Nowe, wspólne dla samochodów i rowerów, szerokie pasy ruchu pojawią na dwóch skrzyżowaniach o niezwykle dużym natężeniu ruchu - na Hucisku oraz Targu Drzewnym.

Rozwiązanie powinno pomóc w poprawie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu - rowerzystów. Nowa organizacja umożliwi połączenie drogi rowerowej na ul. Kartuskiej ze Starym i Głównym Miastem. Stanie się tak dzięki dedykowaniu rowerzystom pasów rowerowych i wspólnych z samochodami szerokich pasów do jazdy.

Na czym będzie polegała zmiana? - Zmieniona zostanie szerokość pasów ruchu - wewnętrzne (lewe) mieć będą szerokość 3 m, a zewnętrzne (prawe) od 3,6 do 4 metrów. Przy zewnętrznej krawędzi jezdni namalowane zostaną piktogramy rowerów, które oznaczą wyraźnie dedykowaną rowerzystom część wspólnego, szerszego pasa - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy po zmianach na Hucisku rowerzyści chętniej będą tam jeździć?

Oprócz tego na początku każdego z pasów ustawiona będzie tablica F-19 - pas wspólny dla pojazdów samochodowych i rowerów. Ponadto wyznaczone zostaną pasy rowerowe przez skrzyżowanie ulic: Hucisko i Targ Drzewny

Wzdłuż skweru im. Czesława Niemena (chodnik przy ul. Hucisko na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Wały Jagiellońskie), wyznaczona zostanie droga dla pieszych z dopuszczonym na niej ruchem rowerowym (pojawi się kombinacja znaków C-16 -droga dla pieszych i T-22 - tabliczka nie dotyczy rowerów jednośladowych.

Jeśli w nocy z piątku na sobotę pojawią się opady deszczu, zmiana organizacji połączona z nowymi malowaniami oznakowania poziomego odbędzie się w najbliższym możliwym czasie.

Dodajmy na koniec, że dwa tygodnie temu właśnie na Hucisku wprowadzono zmianę w funkcjonowaniu świateł. Uprzywilejowano tam tramwaje, które teraz nie muszą zatrzymywać się na skrzyżowaniu i oczekiwać na zielone światło.

Opinie (515) 6 zablokowanych

  • niechronieni uczestnicy ruchu to PIESI (6)

    co pan panie redaktorze tworzy za legendy o cyklistach tej rowerowej chołocie

    • 20 14

    • niechronieni uczestnicy ruchu to Piesi i Rowerzyści (1)

      bywają też niechronieni Rolkarze oraz Hulajnogowcy.

      • 3 3

      • żadni tam rowerzysci

        dla nich budują sciezki kosztem chodników a oni i tak pedałują po chodnikach

        • 1 4

    • Jeszcze brakuje tam rolkarzy, klauna, wybiegu dla psów i placu zabaw. (1)

      ..

      • 4 7

      • Y tu mama tambien... Łosiu.

        • 0 2

    • piesi są w tej wojnie (celowo kreowanej: dziel i rządź) (1)

      grupą najbardziej poszkodowaną. są miejsca gdzie praktycznie da się przejść, aby nie wdepnąć na ścieżkę panów w rajstopach. o tym, żeby chodnikiem mogła się swobodnie poruszać matka z dzieckiem za rękę w ogóle nie ma mowy.

      ot, polityka prorodzinna. prostaty uciskane siodełkiem ponad rodzicielstwo.

      • 12 6

      • podziękuj za ścieżki budowane byle jak i byle gdzie, żeby tylko rowerzystów pozbyć się z ulic

        zmieniające stronę kilkukrotnie na odcinku jednego kilometra, schowane za elementami zmniejszającymi widoczność (kioski, kible, żywopłoty).

        • 4 4

  • Brawo (2)

    Ulice dla rowerzystów samochody na jeden pas i obciążyć rowerzystów za ścieżki i niech płacą ubezpieczenie za potrącenia pieszych a jest ich wiele o których się nie mówi o znajomości przepisów skoro jeżdzą ulicach i mandaty zgodne z taryfikatorem za przejazd na czerwonym

    • 105 34

    • pieszy czy pseudopieszy korzystający z trzech pedałów? (1)

      gazu, sprzęgła i hamulca? Ilu pieszych zginęło bo się samochód na jezdni nie zmieścił? Ilu pieszych zostało potrąconych bo jaśnie pan się nie mógł zatrzymać bo jechał o 15 km szybciej niż limit pozwalał a pieszy został uznany za człowieka który "wtargnął na przejście"?

      • 11 19

      • nie karmić trola

        niech koleś żyje w swoim świecie pełnym nienawiści i przekonaniu że jest najmądrzejszy :D

        • 7 3

  • Leczą mnie typy które tu się rozpisują o rowerzystach jako o "gejach w rajstopach". Sorry panowie, ale ja (jak również wszyscy moi znajomi) innym panom po nogach i kroczu się nie rozglądam, więc czyżby: głodnemu chleb na myśli?

    • 8 5

  • Utrudnić życie - to niestety jedyna słuszna metoda, aby wytępić motoryzację z Gdańska. Obawiam się, że do szarych komórek posiadaczy blachosmrodów nie sposób dotrzeć w inny sposób. Chyba, że jakaś terapia grupowa... Więcej ścieżek, buspasy i maksymalnie poszerzona strefa płatnego parkowania i ograniczonego ruchu - to postulaty tych wszystkich, którzy pragną normalnego, europejskiego Gdańska!

    • 10 7

  • Rowerzyści są zmorą ulic. Jeżdżą niebezpiecznie, brawurowo, agresywnie i prowokacyjnie. (1)

    Są na drodze nieprzewidywalni, nagle, bez żadnego sygnału zjeżdżają z chodnika na ulicę, nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego, mając w anus w szczególności czerwone światła...wtedy z reguły zjeżdżają na chodnik, aby za chwilę znowu włączyć się do ruchu. To rowerzystom daleko do kultury jazdy, a nie kierowcom samochodów!!!

    • 12 15

    • napisał czytelnik na smartfonie

      częściowo stojąc na czerwonym świetle?

      • 4 4

  • (5)

    W końcu. Pasy i wspólny ruch rowerowo-samochodowy jest znacznie bardziej bezpieczny, niż wydzielone drogi rowerowe.

    • 9 11

    • Kolega raczy szydzić,ale fakt, lepsze szersze pasy, niż w ogóle brak dróg dla rowerów, dowolność i partyzantka, część jezdnią, (1)

      • 5 4

      • kolega ma racje, ale to zrozumie tylko praktykujący rowerzysta na jezdni

        • 2 1

    • (2)

      mów za siebie. Jak takie wprowadzą na szerszą skalę, to sprzedam rower na złom, bo boję się jeździć po jezdniach.

      • 2 3

      • (1)

        a czego tu się bać teraz i tak jest lepiej niż 15 czy 20 lat temu wtedy byle debil wydzierał się na ciebie jak śmiesz po ulicy jechać po jego ulicy

        • 5 0

        • i dzisiaj takich debili nie brakuje

          w czwartek spotkałem palanta, który nie mógł przeżyć mojej obecności na ulicy Do Studzienki o godzinie 16:30 (kto nie wie - ulica i tak wtedy cała stoi).

          • 5 0

  • Super :) (2)

    Teraz jedno z najgłupszych i najbardziej konfliktowych rond będzie jeszcze bardziej nieprzejezdne, niebezpieczne i wkurzające. Brawo.

    • 22 6

    • jak cię inni uczestnicy ruchu wkurzają, przesiądź się do autobusu lub taksówki.

      • 4 2

    • Gdzie Ty tam masz rondo i znak C12? Może sam jesteś naj i naj?

      • 4 2

  • Rowerzysta (1)

    Każdy rowerzysta poruszający po drodze nie dla rowerzystów powinien płacić oc

    • 11 10

    • to zgrana płyta, już nie działa

      • 7 2

  • Rower na jednym pasie z autami, autobusami i ciężarówkami? (5)

    Ktoś bardzo długo nad tym myślał. Na szczęście do szpitala Kopernika blisko. I ciekawe, w jaki sposób magicznie poszerzą te pasy. Kilka lat temu na środku Kartuskiej pobudowali wysepki i kamienne szerokie krawęzniki odgradzające przeciwległe pasy ruchu. Mam rozumieć, że teraz będą je rozwalać? Kto za to wszystko zapłaci? Na Kartuskiej już teraz jest autorodeo a jak jeszcze rowery wjadą to korki sięgną Urzędu Wojewódzkiego.

    • 11 12

    • po przebudowie Kartuskiej liczba zdarzeń drogowych na tej ulicy znacząco spadła (2)

      • 3 0

      • Otwarto trasę W-Z i ruch tam jest mniejszy. (1)

        • 2 1

        • nie tylko dlatego

          w godzinach szczytu na Kartuskiej jest pełne wypełnienie struktur jezdni

          • 2 0

    • Autorodeo fundują nam idioci, którzy nie wiedzą że pedał gazu

      można nie tylko nacisnąć, ale i zwolnić.

      • 8 0

    • Rowery już od dawna mają wspólne pasy z autami-wszędzie,gdzie nie ma drogi rowerowej.Czas się przyzwyczaić!

      • 6 3

  • byłem tu (1)

    Byłem tu, poczytałem i stwierdzam że rozumu narodowi nie przybyło. Kierowca auta i rowerzysta. Wedle pory dnia i humoru ;)

    • 5 2

    • jakbyś starannie sprawdził treść postów, lajków i dislajków

      zauważyłbyś duuuży postęp na rzecz zrównoważenia ruchu w mieście

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane