• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko bardziej przyjazne rowerzystom

Maciej Naskręt
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 11:53 (7 czerwca 2014)

Zobacz nowe pasy dla rowerów na Hucisku.


Kierowcy korzystający na co dzień z Węzła Hucisko zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku będą musieli tam jeździć z jeszcze większą czujnością. Drogowcy postanowili tam wykonać wspólne dla samochodów i rowerów pasy ruchu. Rozwiązanie pojawi się w nocy z piątku na sobotę.



Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu. Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu.
Aktualizacja godz. 11:53. Pogoda w nocy dopisała i drogowcy wymalowali nowe pasy ruchu na Hucisku. Efekt? Na razie z pasów korzystają tylko nieliczni rowerzyści. Co wazne kierowcy nie wjeżdżają na nowo wyznaczone pasy ruchu.
* * *


Nowe, wspólne dla samochodów i rowerów, szerokie pasy ruchu pojawią na dwóch skrzyżowaniach o niezwykle dużym natężeniu ruchu - na Hucisku oraz Targu Drzewnym.

Rozwiązanie powinno pomóc w poprawie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu - rowerzystów. Nowa organizacja umożliwi połączenie drogi rowerowej na ul. Kartuskiej ze Starym i Głównym Miastem. Stanie się tak dzięki dedykowaniu rowerzystom pasów rowerowych i wspólnych z samochodami szerokich pasów do jazdy.

Na czym będzie polegała zmiana? - Zmieniona zostanie szerokość pasów ruchu - wewnętrzne (lewe) mieć będą szerokość 3 m, a zewnętrzne (prawe) od 3,6 do 4 metrów. Przy zewnętrznej krawędzi jezdni namalowane zostaną piktogramy rowerów, które oznaczą wyraźnie dedykowaną rowerzystom część wspólnego, szerszego pasa - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy po zmianach na Hucisku rowerzyści chętniej będą tam jeździć?

Oprócz tego na początku każdego z pasów ustawiona będzie tablica F-19 - pas wspólny dla pojazdów samochodowych i rowerów. Ponadto wyznaczone zostaną pasy rowerowe przez skrzyżowanie ulic: Hucisko i Targ Drzewny

Wzdłuż skweru im. Czesława Niemena (chodnik przy ul. Hucisko na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Wały Jagiellońskie), wyznaczona zostanie droga dla pieszych z dopuszczonym na niej ruchem rowerowym (pojawi się kombinacja znaków C-16 -droga dla pieszych i T-22 - tabliczka nie dotyczy rowerów jednośladowych.

Jeśli w nocy z piątku na sobotę pojawią się opady deszczu, zmiana organizacji połączona z nowymi malowaniami oznakowania poziomego odbędzie się w najbliższym możliwym czasie.

Dodajmy na koniec, że dwa tygodnie temu właśnie na Hucisku wprowadzono zmianę w funkcjonowaniu świateł. Uprzywilejowano tam tramwaje, które teraz nie muszą zatrzymywać się na skrzyżowaniu i oczekiwać na zielone światło.

Opinie (515) 6 zablokowanych

  • Fajna sprawa tylko dlaczego taki wąski ten pas (4)

    • 4 5

    • jak jest jednokierunkowy to po co szerszy?

      • 1 1

    • Podobno jazda rowerem wyszczupla, to i pas wąski.

      • 0 3

    • pas ma szerokość 1,5m (1)

      zmieścił się i nie zabrał żadnego pasa dla innych pojazdów.

      • 5 0

      • nic dziwnego, że nie zabrał żadnego pasa

        pasy na Hucisku miały wymiar autostradowy, teraz mają miejski.

        • 4 1

  • (1)

    Ja bym tym wazystkim gaminiom na rowerach pozabieral rowery! Pchaja sie, przeciskaja sie miedzy samochodami i maja to w d*pie czy jest sciezka rowerowa przy jezdni czy nie i tak jada ulica i powoduja liczne utrudnienia w ruchu...

    • 7 8

    • komuś widać słoneczko przygrzewa i się mózg lasuje

      • 5 2

  • Kolarze - wolniej. (2)

    Skręt z pod dworca w ulicę Długie Ogrody jest naprawdę niebezpieczny,jak dla autobusów bo czy ma się zielone światło czy strzałkę w prawo to ryzykujemy kolizję z pędzącymi rowerzystami.Gdy autobus jest w skręcie nie widać w lusterku pędzących cyklistów.A oni nie zdają sobie z tego sprawy.I tak jeżdzimy pomiędzy pieszymi i kolarzami.

    • 6 7

    • Do rowerzysty wolniej mówisz? Proszę cię, wczoraj się urodziłeś?

      • 2 4

    • Spod dworca w Długie Ogrody? Chyba z Dworca Wąskotorowego, >30 lat temu ;)

      • 6 0

  • (5)

    Na Hucisku powinny być podziemne przejścia dla pieszych i rondo.

    • 9 5

    • Jest jedno przejście podziemne zaraz obok, które autor artykułu od roku intensywnie próbuje zasypać.

      • 1 1

    • na wjeździe do śródmieścia Gdańska powinny się pojawić bramki elektroniczne i opłaty kongestyjne (3)

      na Ołowiankę warto zbudować kładkę pieszo- rowerową i ciąg komunikacyjny dla pieszych i rowerzystów wzdłuż kanału Raduni do dworca PKP.

      • 4 4

      • dokładnie!! (2)

        W Norwegii w każdym mieście powyżej 30-tysięcy na wjeździe do centrum jest fotoradar. Automatycznie za każdy wjazd jest pobierana opłata, która przychodzi miesięcznie elektronicznie.
        Jak by u nas takie coś wprowadzili (marzenie!!) to ruch drogowy w rejonach centr miast spada o 80%. Panów w szrotach nie stać na 2 złote za parking, a co dopiero płacić 2 zyle za każdy wjazd do centrum. Takim sposobem byśmy rozwiązali problem notorycznych korków i parkowania byle gdzie i byle jak.
        Niestety Norwegia to kraj mądrych władz i ludzi, Polska już tak niekoniecznie.

        • 4 3

        • Tyle ze Norwegia to 5 mln ludzi a Szwecja nie

          dobija do 10 mln. Kraje bardzo bogate bo mają surowce. Mają też super rozwinięta komunikację zbiorową. Jak się powołujesz na Szwecję to ciekawe czy byś chciał mieć kontrolę sprzedaży alkoholu..

          • 1 0

        • Pierwsze słyszę, żeby w Norwegii "każdym mieście" były opłaty? W Oslo, Bergen i w Trondheim chyba są opłaty. W Szwecji w

          Sztokholmie i Goteborgu na pewno.

          • 4 1

  • Gdańsk miastem dla rowerów ! (11)

    Coraz bardziej zaczyna mi sie podobać nasz prezydent miasta. Chyba w końcu na niego zagłosuję.

    Pozdrawiam rowerzystów :)

    • 80 166

    • ludzie zagłosują wynosząc się z tego miasta dla rowerzystów (10)

      raj dla singli bez żon i dzieci sam się wyżywi zapewne.

      • 17 24

      • A jest jakiś zakaz poruszania się rodzin na rowerach? (9)

        • 18 10

        • jeśli założysz rodzinę, zrozumiesz absurd swojej wypowiedzi (8)

          • 15 16

          • Absurd zrozumiesz, jak padniesz,wsiadając ze swojej blaszanki, na wieńcówkę, w wieku 49 lat. Rower to zdrowie ;) (6)

            • 18 16

            • ja mam rodzinę, ty sektę. (5)

              ja muszę dbać o dzieci, ty tylko o rower.

              • 19 20

              • A co do tego ma rodzina i dzieci? Z powodu roweru na ulicy bedziesz mniej dbał o dzieci czy jak?

                • 7 1

              • Nie, Ty masz rodzinę, a ja seks :D (3)

                • 14 13

              • (2)

                z rowerem?

                • 20 9

              • nie rowerem, tylko z Renią. (1)

                • 15 1

              • W o

                • 4 2

          • Nie widzę żadnego absurdu. Mam rodzinę i jeździmy zarówno samochodem jak i rowerami. Nie przeszkadzają mi rowerzyści jadący ulicą a już wyprowadzanie się z tego powodu z miasta jest totalnie bez sensu.

            • 9 2

  • (1)

    Pomijam bezsens dokładania czegokolwiek na Hucisku, bo tam trzeba odejmować raczej. Bardziej bym się jednak cieszył, gdyby oznakowanie poziome nie było malowane plakatówkami i było zawsze dobrze widoczne.

    • 14 0

    • Odejmować najlepiej samochody :-)

      • 4 0

  • a kiedy będzie bardziej przyjazne kierowcom? (4)

    no kiedy?

    • 23 8

    • zastanów się, znam osobę, która mieszka na ul.Mariackiej, a pracuje jako urzędas no Podwalu Staromiejskim i do pracy jeździ autem, jak mógłby w 10 min spacerkiem się przejść. I to nie jest praca, która wymaga wychodzenia w trakcie godzin pracy i załatwiania czegos na mieście. Dlatego dopóki nie zmienicie mentalności to nie będziecie mieli łatwo.

      • 3 0

    • Juz bylo :) Jak samochodow w Polsce bylo 300tys. a nie 17mln.

      • 7 0

    • wtedy, jak kierowcy na małe odległości nie będą jeździli samochodami

      jak na dłuższe odległości wybiorą układ rower plus SKM całe Trójmiasto odżyje. Wiele pomoże samodzielne docieranie dzieci do szkół: wożenie ich samochodami rodziców potęguje poranne korki i zabiera im dzieciństwo.

      • 10 3

    • jak zmienicie władzę

      • 2 4

  • (2)

    Jedyną radą na "rozkorkowanie" Gdańska to automatyczna opłata za wjazd do centrum, np. 2 złote. Rogatki z fotoaparatem i po problemie. Pierwszy rachunek i Czesławów i Zenków w ich wypasionych szrotach wywieje z miasta. Przy okazji budżet miasta się wzbogaci o wcale niemałą sumkę. Tylko kto na ten pomysł wpadnie i czy za naszego życia?

    • 11 6

    • już wpadłeś na ten pomysł i już go wyartykułowałeś (1)

      takich jak ty jest w mieście wielu. Teraz trzeba się odpowiednio skrzyknąć i stworzyć koalicję rozsądnych.

      • 3 1

      • Już,bo się to uda politycznie. Pamiętacie oburzenie z okazji ViaTolla???

        • 0 0

  • I tak będą jeździc po chodnikach i przejściach dla pieszych (4)

    przestańcie rowerzystów traktować jak święte krowy, mimo wielu udogodnień są chamscy i agresywni wobec pieszych, a czują się anonimowi i bezkarni !!!!!!!

    • 12 12

    • a pieszy (2)

      to taki święty,grzeczny i uśmiechnięty.....kpina!!!!!

      • 2 2

      • różnie bywa

        są "święte krowy" włażące na ścieżki i przejścia w ulicy bez rozejrzenia się, są i osoby zupełnie przeczulone, unikające wchodzenia na ścieżkę nawet, gdy wyraźnie zwalniam. Z kierowcami i innymi rowerzystami też bywa różnie. W ruchu uczestniczy cały przekrój społeczny - są osoby rozsądne i uprzejme, ale są też egoiści i debile.

        • 3 0

      • jak jest wielu rowerzystów w mieście

        piesi się także bardziej uśmiechają - często są nimi ci, którzy niedaleko od miejsca ich przejścia dojechali rowerem.

        • 3 2

    • właśnie chodzi o to, by ich mniej jeździło po chodnikach, a więcej po pasach wydzielanych z jezdni

      anonimowi czują się kierowcy koszący pieszych na przejściach i na chodnikach. Poczytaj statystyki.

      • 6 3

  • Ale.. po co? (2)

    Często jeżdżę i samochodem, i tramwajem, i rowerem. Tym ostatnim środkiem transportu Hucisko pokonywałem po chodniku - zawsze jadąc wolniej, a przy większym tłoku po prostu z niego schodząc.

    Czemu ma służyć ta zmiana? Hucisko i tak jest wystarczająco niebezpiecznym miejscem pełnym agresji bez rowerzystów na ulicy. Bardzo dobrą rolę "rowerowej obwodnicy" pełni nowa trasa wzdłuż 3 Maja (i zdecydowanie spełnia swoją rolę). Jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się po prostu ścieżka rowerowa - wydzielona na chodniku lub z boku pasa ruchu.

    Gdybyśmy żyli w idealnym świecie wszystko byłoby ok, a rozwiązanie - super. Ale niestety, żyjemy w świecie, gdzie na drogach nie brakuje nierozważnych i nie znających przepisów kierowców oraz rowerzystów. I nawet niech będzie to 10% wszystkich - to wystarczy.

    • 22 7

    • pół "zimy" jeździłem przez Hucisko i Okopową do pracy rowerem

      na setkę przejazdów raz zostałem otrąbiony przez jakiegoś słoika. Doszło do tego, że dzień w dzień miałem "eskortę" w postaci autobusu miejskiego, osłaniającego mnie w tunelu pod trasą W-Z (naprawili już te dziury?). Zanim ktoś mnie zbluzga - o 5:30 w stronę Tczewa trasa jest pusta, więc nikt na mnie nie czekał, aż "łaskawie zjadę".

      • 5 0

    • ta zmiana ma służyć osobom, które chciałyby po prostu szybko, bezpiecznie i wygodnie przejechać rowerem

      przez skrzyżowanie - niekoniecznie samochodem. Pieszym i kierowcom nie zaszkodzi, rowerzystom pomoże. Wszystkim może pomóc poszerzenie wyobraźni - również Tobie, szanowny Rowerzysto.

      • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane