• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak hulajnogi elektryczne zmieniają oblicze miast? Badanie na temat mikromobilności

Krzysztof Koprowski
6 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Współcześnie, oprócz rowerów, istnieje szeroka gama innych środków osobistego transportu, które mogą w mieście zastąpić samochód czy komunikację miejską. Współcześnie, oprócz rowerów, istnieje szeroka gama innych środków osobistego transportu, które mogą w mieście zastąpić samochód czy komunikację miejską.

W jaki sposób rozwój hulajnóg elektrycznych i innych środków mikromobilności wpływa na transport i bezpieczeństwo ruchu w mieście? Tym zagadnieniem zajmuje się naukowczyni z Uniwersytetu Gdańskiego. Badanie będzie prowadzone zarówno w formie ankiety internetowej, jak i bezpośrednio w wywiadach na ulicy.



Czy korzystałe(a)ś z pojazdów mikromobilności?

Przez "mikromobilność" na potrzeby badania naukowego należy rozumieć wszystkie środki transportu osobistego, które są alternatywą wobec komunikacji miejskiej i samochodu - hulajnogi, rowery, skutery, deskorolki, rolki, segwaye, hoverboardy itd.

Autorka w ankiecie internetowej pyta m.in. o częstotliwość korzystania z pojazdów mikromobilności, przyczynie wyboru takiego środka transportu, bezpieczeństwie na chodnikach oraz niezbędnych zmianach.

- Jesienią ubiegłego roku badanie to zostało zrealizowane na zasadzie pilotażu przy wsparciu pracowników stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot. Obecnie realizuję jego drugą część na większej próbie respondentów, a badanie jest prowadzone w Gdańsku, Warszawie oraz Berlinie i kierowane zarówno do osób pieszych, jak i użytkowników urządzeń transportu osobistego - wyjaśnia dr Joanna Stępień, adiunkt z Zakładu Geografii Społeczno-Ekonomicznej Wydziału Oceanografii i Geografii na Uniwersytecie Gdańskim.
Wyniki badań zostaną wykorzystane tylko do celów naukowych oraz będą analizowane i prezentowane jedynie w postaci zbiorczych zestawień statystycznych.

Badanie jest częścią projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w Krakowie.

Czytaj też:

Zbadali wpływ izolacji w czasie pandemii



Hulajnogi współdzielone. Jak z nich korzystać? Materiał z września.

Miejsca

Opinie (289) ponad 10 zablokowanych

  • Rowery Mewo

    Redakcjo trojmiasto.pl , moze warto abyscie napisali co dzieje sie z rowerami Mewo.... były sobie jeden sezon i znikly... lokalni politycy powinni isc siedziec za marnotractwo naszych pieniedzy. Z daleka czuc smrod grubego wału..

    • 1 0

  • Naukowczyni?!

    • 2 0

  • Stępień ? Joanna

    Żona gościa z UM gdynia?!

    • 0 0

  • Jak naukowczyni (2)

    To adiunktka, a nie adiunkt.
    A skrót "dr" jest od doktor, więc powinno być a pani jest przecież doktorą albo doktorką, więc powinno być "da"
    Trza być konsekwentnym drogi portalu. :)

    • 7 1

    • eeeee .... co jest doktorku ?

      • 0 0

    • doktorka uprawniona profesjonalnie afiliowana,
      w skrocie...

      • 0 0

  • Zauważyłem, że na tych hulajnogach (9)

    jeździ sporo grubasów. Zamiast się przejść dla zdrowia.

    • 107 19

    • Nie grubasów, a ciałopozytywnych :) (1)

      • 17 2

      • chyba sadłopozytywnych

        • 0 0

    • a ja zauwazylem

      ze d**ilne komentarze pisze ktos o ksywce Ktoś

      • 2 1

    • gruby (2)

      a co gruby już nie może skorzystać? problem jest dopiero wtedy jak korzysta z głównie z auta czy tego typu pojazdów...

      • 3 12

      • (1)

        Problem jest wtedy gdy okazuje się, że w ciągu 1-2 pokoleń 70% społeczeństwa nabawiło się "złych genów" przez co są otyli. Później narzekanie, wymyślanie tego jak to nadwago to jest piękna itp., że trzeba ją akceptować zamiast po prostu "ruszyć 4 litery" i zacząć się ruszać zamiast płakać, że z takimi fałdami to ja na siłownie nie pójdę, a to ludzie się będą śmiali, więc wsiądę na hulajnogę czy samochodu bo mam kilometr do sklepu po dietetyczną colę i lody.

        • 13 2

        • Mi kiedyś gruby kolega z podwórka swoją masą rozwalił hulajnogę. Polaki biedaki cebulaki.

          • 0 2

    • najwiecej grubasów jest w łasnie w blachosmrodach wiec tak dobrze ze zamienili go na hulajnogę! (1)

      • 8 2

      • to prawda lepiej stać niż siedzieć

        więc ciałopozytywnych może być mniej niebawem

        • 2 1

    • Powiedział gościu co d*py nie rusza poza auto.

      • 3 7

  • 25 KM/H (2)

    Prędkość tych urządzeń jest za duża. Wyprzedzają rowery na trzeciego i co popadnie przy okazji, na złamanie karku.

    We Francji już to zrozumieli i prędkość zredukowali do 15 km/h.

    Idźmy w te ślady dla poprawy bezpieczeństwa.

    • 14 6

    • Jest za niska (1)

      Rowerem spokojnie jedziesz 30-35km/h, a z góry nawet 50km/h i nikomu to nie przeszkadza.

      • 4 3

      • gupie te żabojady, co? my polacy tacy mundrzejsi... same sukcesy mamy...
        exportujemy do francji hydraulików i prostytutki...

        • 0 4

  • Jest jeden prosty sposób na ograniczenie aktywności tych terrorystów na hulajnogach. Wprowadzić obowiązek (4)

    jazdy w kaskach. Gwarantuję że będzie połowę problemu mniej!

    • 13 2

    • prosty sposób na ograniczenia dla takich buraków jak ty wprowadzic oplate za jazde po miescie blachosmrodem (2)

      • 1 4

      • (1)

        Jak ktoś pisze "blachosmrodem" to już wiadomo, że mamy do czynienia z oszołomem i żadne argumenty nie trafią.

        • 4 1

        • ale to moźe być pięknie łatwy sposb na sfinansowanie
          dowonlego programu wyborczego
          pińcetplus, skrobankadlakażdego, inwiadronażądanie, uniwerekdlamatoła
          cokolwiek

          kierowczyki prędzej zbankrutują niź zrezygnuja z wjazdu do miasta,
          moźna doić dowolne kwoty, nie ma limitu

          • 0 1

    • Słusznie. Ja mam własną hulajnogę, która do wolnych nie należy i jak raz zaliczyłem glebę, ździerając sobie

      policzek, brodę, kawałek nosa i głowy, jeżdżę tylko i wyłącznie w kasku. Nawet z taką słabszą hulajnogą elektryczną nie ma żartów! Upadek z niej do przyjemnych i bezbolesnych nie należy!

      • 3 0

  • No niestety śmietnik zrobili z miasta

    • 4 1

  • Wszystko co ma napęd inny niz siła mięśni

    Powinno jeździć po drogach publicznych a nie drogach rowerowych.
    Wystarczy,ze rowerzysci musza tolerować rolkarzy,wrotkarzy i narciarzy.

    • 3 1

  • Jeden wielki złom!!!!!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane