• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • NA DODATEK

    Rzeczywiście, często zauważam pewne powtarzające się sytuacje.
    Ścisk na przystanku, tramwaj zatrzymuje się jako drugi, brak możliwości przejścia do niego, tramwaj odjeżdża.
    Ścisk na przystanku, tramwaj zatrzymuje się na przystanku, nie jest w zasięgu wzroku osoby niskiej stojącej bliżej tunelu, tramwaj odjeżdża.
    Tramwaj stoi przed przystankiem pomimo tego, iż na przystanku stoi tylko jeden, ludzie się przepychają do tyłu wierząc, że zaraz podjedzie, tramwaj rusza po zwolnieniu się pierwszej pozycji, ludzie ponownie przepychają się do przodu. Może dodatkowo powinni motorniczy trzymać się raz przyjętych zasad i nie wprowadzać ludzi w błąd kierując się "dobrem pasażera"?

    • 6 0

  • Wsiadajcie na rower! (1)

    • 2 2

    • z dwójką malych dzieci i zakupami

      • 2 0

  • Marcin

    I teraz sobie wyobrazcie ze takich pań Janin w urzedzie miejskim jest kilka i te kilka pań Janin realnie wdrazaja swoje logistyczne niby rozwiazania w zycie naszego miasta. A ile takich Janin ze swoimi niby przelomowymi rozwiazaniami rzadzi naszym krajem:) proponuje WTOREK DNIEM JANIN

    • 5 1

  • (2)

    Przystanek jest masakryczny - dla osoby z małym dzieckiem w wózku i jeszcze jednym "chodziaczkiem" - nie do użytku. Jeszcze nie udało mi się tam wsiąść w pierwszy pasujący tramwaj, bo przejście na drugą stronę przystanku z zestawem "wózek+drugie dziecko" jest niewykonalne. Chociaż do dworca mam bliżej, to zwykle korzystam z przystanków na Hucisku i koło LOTu, bo jest tam łatwiej się dostać z wózkiem i tłok zdecydowanie mniejszy. Nie ma stresu, że ktoś wepchnie mi dziecko pod tramwaj.

    • 7 3

    • (1)

      rozmnazaja sie na piotege zeby zgarnoac 500+ i potem jest problem. narob wiecej dzieci to bedzie ci latwiej !

      • 2 4

      • słaba prowokacja

        • 2 0

  • dziecko z kąpielą...

    Wszyscy przyczepili się do proponowanego "rozwiązania"i zniknął powód .Przystanek funkcjonujący jako 2 tramwajowy jest rzeczywiście w godzinach szczytu ciasny i niebezpieczny! Oby nie było jak z peronami SKM gdzie wszyscy wiedzą o odstępie miedzy wagonem a peronem i co rusz zdarza się wypadek.

    • 5 0

  • Rozwiązanie korków na ul. Podwale grodzkie

    Rozwiązaniem problemu jest estakada bądź tunele podziemne dla ruchu pojazdów kołowych. W ten sposób (budując estakade) problemy komunikacyjne rozwiązali włosi w Genui. Miasto Genua podobnie jak Trójmiasto jest długą , ale wąską "kiszką" wybudowanie estakady( z dużą ilością zjazdów) rozładowało ruch kołowo-pieszy. Górą poruszają się auta i autobusy, dołem w większości ruch pieszy oraz w ograniczonym zakresie kołowy. Natomiast miasto Seatle w USA ten problem rozwiązało puszczając miejski ruch kołowy tunelami, ale nietety wszystkie te projekty wymagają ogromnych środków na którę, sądzę w chwili obecnej nas nie stać. Pozdrawiam!

    • 2 1

  • Winda

    Dodatkowo przydalaby sie winda dla inwalidow i osob z dziecmi w wozku. Po tych schodach az strach wchodzic z maluchem!

    • 9 1

  • wiaty+

    wiaty plus wychowanie panienek i chłopczyków co to staną na środku przystanku i telefon palcują

    • 6 0

  • może jeszcze ktoś pamięta

    jak za komuny jeszcze tysiące do stoczni tamtędy szło a teraz kilu paniusom za ciasno!!! może po prosty te wiaty ustawić na końcach przystanków, bo to one powodują utrudninia ruchu. na szczęście już ktoś wpadł na pomysł by tablice reklamowe umieścić wzdłuż barierek

    • 4 2

  • bardzo dobrze, że temat został podjęty (1)

    Przejście dla pieszych na poziomie jezdni wraz z uspokojeniem ruchu na całym odcinku od Błędnika do Huciska powinno zostać wdrożone w tym samym dniu, w którym oddano tunel pod Martwą Wisłą wykładając na tę inwestycję ponad 800 mln złotych.

    Miasto rozwijające się wyłącznie z myślą o ruchu samochodów jest miastem o stopniowo pogarszającej się jakości życia i coraz droższym w utrzymaniu.

    Bezpieczne przejścia dla pieszych na poziomie jezdni w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej należą się mieszkańcom jak psu zupa.

    • 4 6

    • Tylko, że ludzie nie będą bezpiecznie przechodzić goniąc tramwaje.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane