• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak się jeździ "Dortmundami"?

5 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. zakupił 46 tramwajów typu N8C z Dortmundu. Pragnąc spełniać oczekiwania pasażerów pod każdym względem, spółka sukcesywnie modernizuje wagony, m.in. wymieniając środkowy człon na niskopodłogowy i unowocześniając wnętrze.



ZKM poprosi podróżnych o ocenę sprowadzonych "Dortmundów". ZKM poprosi podróżnych o ocenę sprowadzonych "Dortmundów".
Jest to pierwsze i jedyne przedsięwzięcie tego typu w Polsce - nikt dotąd nie przebudował tramwaju tak znacznie.

- Chcemy poznać opinię pasażerów o modernizacji Dortmundów. Na naszej stronie internetowej www.zkm.gda.pl uruchomiliśmy specjalną ankietę, dotyczącą przebudowy tramwaju N8C, a już w najbliższą sobotę, 7 listopada, bezpośrednio od podróżujących pasażerów będziemy zbierać sugestie i uwagi - mówi Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Gdański przewoźnik, przy współpracy z miłośnikami z Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego, będzie ankietował podróżnych, jadących zmodernizowanymi "Dortmundami" na linii nr 11. Dla pasażerów "dolnego tarasu", gdzie dotychczas "Dortmundy" nie jeżdżą, spółka uruchomi bezpłatne kursy na trasie Centrum - Zaspa - Przymorze - Jelitkowo i tam również zbierane będą wszelkie uwagi i opinie.

- Komentarze i opinie z ankiet dokładnie przeanalizujemy i przekażemy konstruktorom z Modertransu. Nie wykluczone, że najlepsze pomysły, nie kolidujące z wymogami bezpieczeństwa i homologacji pojazdu, zostaną wdrożone - dodaje rzecznik.

Szczegóły, dotyczące bezpłatnych linii tramwajowych, obsługiwanych zmodernizowanymi "Dortmundami", jak i zakres modernizacji tramwajów N8C, dostępne są na stronie gdańskiego ZKM-u www.zkm.gda.pl

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (103) 6 zablokowanych

  • A ja bardzo lubię jeździć Dortmundami, zwłaszcza tymi przed modernizacją. Wyczuwa się w nich pewien swojski klimat pojazdu podmiejskiego, wiozącego ludzi daleko za miasto. Do jazdy po mieście w godzinach szczytu jednak się toto nie nadaje.

    • 4 1

  • C>D>D>

    • 0 0

  • gallux - uświadom sobie wreszcie!

    ty jesteś psychicznie chory!

    • 5 2

  • Wywalili "kanapy"

    Nie podoba mi się, że w zmodernizowanych N8C wywalili stare bardzo wygodne siedzenia nazywane przez niektórych "kanapami", a wstawili jakieś biedne, twarde. To chyba jedyny mankament.

    • 2 0

  • (1)

    poco one są cały czas dwukierunkowe? 5 tam może być w razie jakiś remontów a w reście zamiast drugiej kabiny mogli by zrobić miejsca do stania a przy drzwiach dać za ślepki na schody.

    • 3 0

    • NP jak będzie tram na morene puszczony, to nie ma być pentli na końcu, bo bieda z gruntami tam jest.

      a zaślepki mogli by wstawić.

      • 0 0

  • a na pozostałych co? ma sie nie zatrzymywac?

    • 0 0

  • JEŹDZI SIĘ BARDZO DOBRZE!

    • 4 3

  • problemem są godziny szczytu (1)

    fakt te tramwaje są wąskie ale zauważcie , że już jakiś czas temu odeszło się od produkowania tramwajów wagonowych - nie wiedzieć czemu. Źaden nowy tramwaj nie jest wagonowy. W Poznaniu jeżdżą dortmundy i tam jakoś nikt nie narzeka , to kwestia operowanai ruchem w godzinach szczytu.

    • 3 2

    • STEROWANIE

      Operowania ruchem czyt sterowania ruchem, gdzie ZTM daje ciala bo brakuje składów do obsługi w godzinach szczytu i pewnie nowoczesnego planowania i monitoringu ruchu.

      • 0 0

  • Bezpłatne kursy tylko 2 to troche mało.......

    Najlepiej jak by kurs zaczynał sie do zaspy np przez jelitkowo do Gdańska centrum a tak trzeba z Zaspy drałować na piechote do jelitkowa by sie przejechac tramwajem.

    Rozkład Jazdy:

    - odjazdy Jelitkowo - w kierunku Centrum - 14:04, 15:44

    - Centrum (Armii Krajowej) w kierunku Jelitkowo - 14:46, 16:23
    ------------------------------

    • 0 0

  • (1)

    Fakt, że brakuje składów w godzinach szczytu, ale to dlatego, że godziny szczytu w komunikacji miejskiej są bardzo krótkie. Koszt nowego tramwaju to 7.200.000 i chociaż pomógłby w godzinach szczytu to przez większość czasu jeździłby pusty, a szkoda żeby stał w zajezdni. Tak samo dodatkowe składy nie poprowadzą się same a nie zatrudnisz motorniczego na dwie godziny dziennie (na godziny szczytu). Poprostu koszt zawiezienia wszystkich na 8:00 jest przeogromny (bo trzeba by płacić za puste kursy w godzinach poza szczytem), podczas gdy zaczynający pracę o 7:00 lub 9:00 jadą w pojazdach, o których ciężko powiedzieć że są zatłoczone. Większym problemem jest nie brak odpowiedniej ilości taboru ale koncentracja ruchu w krótkim czasie co powoduje że w godzinach szczytu jest straszny ścisk a statystycznie autobusy i tramwaje jeżdżą zapełnione w niewielkim stopniu.

    • 4 3

    • Rozpoczynam pracę o różnej porze w przedziale 7-10. Zapewniam Cię, że dojazd na trasie Gdańsk Centrum-Wrzeszcz-Oliwa o tej porze odbywa się w zatłoczonym tramwaju. Luźniej robi się dopiero koło 9.30. Na tej trasie jest kilka punktów do których jeżdżą całe grupy ludzi z plecakami i torbami: GUM, PG, Conradinum, szkoły na Wojska Polskiego, UG. A gdzie pracownicy setek firm po drodze? Więc drogi anonimie, jeśli nie poruszasz się po mieście o tej porze, to się nie wypowiadaj.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane