- 1 Poważny wypadek w Chyloni (67 opinii)
- 2 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (86 opinii)
- 3 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (127 opinii)
- 4 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (132 opinie)
- 5 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (72 opinie)
- 6 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (922 opinie)
Jak usprawnić tablice z rozkładami na przystankach?
Elektroniczne tablice z Systemem Informacji Pasażerskiej służą pasażerom komunikacji miejskiej w Gdańsku już od ponad dwóch lat. Nasi czytelnicy podpowiadają, jak można je udoskonalić.
- Dziś system działa i jest w pełni uruchomiony. Zdarzają się oczywiście przypadki, że jakiś pojazd nie jest logowany do systemu, ale są to sytuacje incydentalne. Cieszy nas także fakt, że tablice nie ulegają dewastacji - od uruchomienia systemu poważnie zniszczone zostały tylko dwa monitory - na Placu Solidarności oraz Miszewskiego (tu jeszcze przed odbiorem systemu) - mówi Marcin Dymarski, kierownik działu informatyki w Zarządzie Transportu Miejskiego.
Obecnie w Gdańsku funkcjonują dwa modele tablic - LED (diodowe, jest ich niewiele) oraz LCD (większość). Te pierwsze są mniej zaawansowane technologicznie, ale ich czytelność nawet w słoneczny dzień jest lepsza od LCD. - Może warto zmienić czcionkę i komunikaty, tak by stworzyć maksymalnie kontrastowe napisy - np. białe tło i czarne litery albo wieczorami czarne tło i żółta czcionka? - zastanawia się pan Andrzej, czytelnik Trojmiasto.pl.
- Testowaliśmy kilka wariantów kolorystycznych. Skłaniamy się obecnie ku wersji biało-żółtej z czarnymi literami. Taka wersja pojawi się na wszystkich przystankach, gdzie są tablice LCD. Niestety, ekrany tego typu sprawdzają się głównie w miejscach zadaszonych. Dlatego w ciągu ok. 1,5 miesiąca na przystanku tramwajowym przy dworcu głównym wymienimy je na zupełnie nowe ekrany LED - informuje Dymarski.
Zdemontowane tablice ZTM chciałby umieścić we wnętrzu jakiegoś centrum handlowego, w rejonie wyjść na przystanki komunikacji miejskiej. Jest to jednak wstępny pomysł.
O komforcie korzystania z komunikacji miejskiej decyduje nie tylko informacja, za ile przyjedzie wybrany przez nas środek transportu, ale możliwość dotarcia w miejsce docelowe możliwie najszybszym sposobem. Tu SIP mógłby bardziej ułatwiać podróż.
- Istnieją w Gdańsku przystanki-węzły, gdzie są skupione przystanki tramwajowe oraz autobusowe, a pojazdy poruszają się podobną lub taką samą trasą, np. w rejonie dworca głównego czy Bramy Wyżynnej. Myślę, że każdy monitor powinien pokazywać komunikaty na temat wszystkich pojazdów, czyli i autobusów, i tramwajów - sugeruje nasz czytelnik, pan Marcin.
Podobną propozycję przedstawia pan Robert, sugerując umieszczenie komunikatów na monitorach dla autobusów przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu. - Przystanek tramwajowy Klonowa jest zlokalizowany dość blisko i wielokrotnie zastanawiałem się, czy lepiej wybrać linię 199, czy może pójść na tramwaj, a potem przejść pieszo z przystanku w ciągu ul. Wita Stwosza na al. Grunwaldzką - dodaje.
- Rozważaliśmy również i takie rozwiązanie, jednak obawiamy się, że wprowadziłoby niepotrzebny chaos na przystankach. Część pasażerów mogłaby się pogubić w gąszczu informacji. Dlatego zdecydowaliśmy o przeznaczeniu tablic do prezentacji wyłącznie jednego środka transportu, zależnie od miejsca ustawienia tablicy - autobusu lub tramwaju - odpowiada kierownik działu informatyki w ZTM Gdańsk.
W najbliższym czasie System Informacji Miejskiej nie zostanie znacznie rozbudowany. Być może nowe ekrany pojawią się w ramach realizacji projektu Tristar. Monitory nie będą też montowane na wszystkich przystankach przedłużonej linii tramwajowej z Chełmu w kierunku ul. Świętokrzyskiej.
- Na przystankach zostanie ułożona instalacja umożliwiająca montaż ekranów w przyszłości. Wyjątek stanowić będzie pętla na końcu trasy, gdzie przewidzieliśmy montaż dziewięciu monitorów podłączonych do Systemu Informacji Pasażerskiej. Po cztery będą umieszczone na każdym z dwóch peronów autobusowo - tramwajowych, a jeden na dodatkowym peronie wyłącznie tramwajowym. Będą to monitory typu LCD z podświetlaniem LED - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, realizujących to przedsięwzięcie.
Nowa trasa uruchomiona zostanie przypuszczalnie w maju - 2 maja to termin zakończenia prac zgodnie z umową. Następnie rozpoczną się odbiory, które potrwają 2 - 3 tygodnie.
Miejsca
Opinie (127) 4 zablokowane
-
2012-03-17 09:33
najdroższy w Polsce system zegarków miejskich nie sprawdza się - nie widać godziny w słoneczne dni
inne informacje na tablicach i tak nie są prawdziwe
- 21 0
-
2012-03-17 09:08
Podobnie można powiedzieć o urzędnikach - nie sprawdzają się. (1)
Niestety komunikatu o ich wymianie raczej się nie spodziewam.
Ciekawe czy sprawdzą się laptopy, tablety i rowery niezbędne do pracy urzędnikom i radnym.
By żyło się lepiej i czekamy na sprawdzenie się Tristara- 77 3
-
2012-03-17 09:21
Tych urzędników co oszukiwali ludzi na hasło "By żyło się lepiej" trzeba w pierwszej kolejności usunąć, a później wziąć się za resztę.
- 3 2
-
2012-03-17 09:08
Jak zwykle wszystko zrobione jest tak
żeby firmy sprzedające takie ekrany mogły jak najwięcej zarobić...
- 88 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.