• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usuwane są przecieki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
8 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Likwidacja 18 miejsc, gdzie następują przecieki, mycie opraw i osłon przeciwogniowych oraz prace konserwacyjne przez 24 godziny na dobę - tak wyglądają roboty w zamkniętej rurze tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska prowadzącej do Letnicy. Pierwszy etap prac potrwa do środy, później ruch zostanie przywrócony, a prace przeniosą się do tunelu w kierunku Stogów. Utrudnienia mają zakończyć się przed poniedziałkowym porannym szczytem drogowym.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

Dziewięć miejsc przecieków w każdej rurze trzeba usunąć w tunelu pod Martwą Wisłą. Prace ruszyły w sobotę w nocy. Zanim jednak zdemontowano pierwsze płyty ognioodporne, trzeba było wprowadzić tymczasową organizację ruchu.

- Czekaliśmy do zakończenia sobotniego meczu Lechii i do pracy przystąpiliśmy, gdy ostatni kibice rozjechali się tunelem do domu - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Sporo czasu zajęło nam zdemontowanie barier energochłonnych na wjeździe i wyjeździe z tunelu, tak by można było przełożyć ruch w kierunku Letnicy do rury T2.
Po raz pierwszy podwodną przeprawę drogowcy z podobnych względów zamknęli w sierpniu 2017 r. Wówczas jednak zdecydowano o całkowitym wyłączeniu z ruchu jednej rury, a kierowcy, by dostać się na Trasę Sucharskiego i Obwodnicę Południową musieli jechać przez centrum Gdańska. Wówczas kompletnie sparaliżowało to ruch na Jana z Kolna i Marynarki Polskiej, a korki sięgały do ronda w Letnicy.

  • Utrudnienia w tunelu potrwają do niedzielnego wieczora. Przed poniedziałkowym porannym szczytem na drogach ruch ma zostać przywrócony w obu rurach.
  • W poniedziałek po godz. 15 korek na Jana z Kolna, którędy kierowcy próbowali ominąć tunel, już sięgał do węzła Kliniczna. Korki tworzyły się też na Marynarki Polskiej po obu stronach ronda w Letnicy.

Tym razem zdecydowano o przełożeniu ruchu w obu kierunkach do jednej rury i jak przyznają nie tylko drogowcy, ale i kierowcy - jest to o wiele lepsze rozwiązanie. Mimo, że korki tworzyły się tam i rano, i po południu.

- Co prawda w poniedziałek rano trzeba było wyjechać z domu 30 minut wcześniej, bo korek w kierunku Letnicy zaczynał się jeszcze przed mostem wantowym, ale wydaje się, że to optymalne rozwiązanie. Bo choć przejazd jest zwężony, to jednak możliwy. Do środy pracujemy w tunelu w kierunku stadionu, potem przeniesiemy do drugiej rury. A pracy jest sporo. W obu rurach pojawiło się po dziewięć przesiąków. Chcemy je wszystkie zlikwidować i mamy nadzieję, że to ostatnie tego typu prace. Wszystkie prowadzone są w ramach gwarancji i wykonuje je firma OHL, która była wykonawcą tunelu - dodaje Adamkiewicz.
Jednocześnie drogowcy apelują do kierowców, by w tym tygodniu zwracali większą uwagę na komunikaty wyświetlane na znakach zmiennej treści i zachowali odpowiednie odstępy między pojazdami. Z tego też względu ograniczono maksymalną dozwoloną prędkość w tunelu z 70 do 50 km/h.

Dystansu i czujności nie zachował w niedzielę jeden z kierowców, doprowadzając do kolizji w tunelu. Utrudnienia w obu kierunkach potrwały kilkadziesiąt minut.

  • Do niedzieli ruch w tunelu w obu kierunkach odbywa się w jednej rurze. W drugiej trwają prace serwisowe i gwarancyjne.
  • Wystająca ze ściany końcówka, za pomocą której wykonywane są iniekcje uszczelniające konstrukcję tunelu.
  • W ramach prac myte są oprawy i sprawdzane oświetlenie tunelu.
  • Rura w kierunku Letnicy jest zamknięta do środy. Później prace przeniosą się do tunelu w stronę Trasy Sucharskiego.
  • Aby wykonać iniekcję (uszczelnienie tunelu) trzeba było zdemontować osłony ognioodporne.
  • Największy przesiąk wody powstał na wjeździe do tunelu w kierunku Letnicy.
  • Prace nadzorowane są przez zarządcę tunelu - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
  • Prace w tunelu prowadzone są 24 godziny na dobę.
  • Zdemontowane osłony - jeśli nie będą uszkodzone - będzie można zainstalować ponownie. W innym wypadku pojawią się nowe elementy.
  • W ramach przeglądu prace prowadzone są także przy wentylacji tunelu.
  • W czasie przerwy tunel jest także całkowicie myty specjalnym detergentem.
  • Po nawierceniu otworów do środka wstrzykiwany jest uszczelniacz, który po 12 godzinach wiąże się z wodą i uszczelnia tunel przed kolejnymi przesiąkami.


Opinie (203) 6 zablokowanych

  • Przecieki (1)

    Czy to normalne, aby w nowym tunelu powstawały przecieki? Czy to są błędy konstrukcyjne, czy normalny efekt użytkowania? Jak powstają takie przecieki?

    • 6 0

    • To jest normalne, bo tunel musi być wykonany na tyle tanio żeby złodzieje mogli wziąć w kieszeń odpowiednio dużą kasę.

      • 0 0

  • to pewnie kilka lat i c^%& tunel strzeli...

    • 3 1

  • re

    robota Pawłowicza Adamai jego kadry wszystko jasne

    • 3 5

  • Już Gdynia zbiera białą farbę dla bratniego Gdańska.Trzeba jej dużo ale ponoć to arcydzieło budownictwa drogowego.Proponuję by p.Horała interweniował bo się zna.

    • 2 0

  • Jak??? Wolno

    • 0 0

  • lipny artykuł (1)

    Generalnie artykuł obok tematu nie na temat bezpośrednio.... nadal nie wiem jak usuwane są te przecieki :/

    • 5 1

    • Jak usuwane są przecieki?

      przez 24 godziny na dobę ;)

      • 1 0

  • no ,no , no ! co by tylko nie skończyło się to jakim grubszym buuuummmmmm !

    jakoś nie wierzę w solidność tego tunelu ! - chodzi o to ,że za odpowiednie sumy inspekcje , kontrole potrafią przymknąć oko ... . A to mimo wszystko było i jest poważne i wielki przedsięwzięcie i nie daj Boże ! ... no nie !-nie wyobrażam sobie , co by było gdyby się wydarzyło !

    • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jak wyglądają prace w zamkniętym tunelu?

    upycha się szmaty .

    • 2 0

  • Dzieło Adamowicza sie rozpada i jego kadry

    Ot cała Peło i Gdansk

    • 4 1

  • No to widze ze strach tam jezdzic

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane