- 1 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (97 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (152 opinie)
- 3 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (50 opinii)
- 4 Z parku Centralnego na 25 dni do celi (38 opinii)
- 5 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (706 opinii)
- 6 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (62 opinie)
Jak zabezpieczyć wiadukt na Hallera przed ciężarówkami?
Grupa radnych PO domaga się od władz miasta ponownego montażu bramownic przed wiaduktem w ciągu al. Hallera , aby ograniczyć notoryczne zrywanie sieci trakcyjnej tramwajów. Zdaniem zastępcy prezydenta istniejące oznakowanie jest wystarczające, zaś montaż fizycznego ograniczenia - pozbawiony uzasadnienia.
W efekcie dochodzi do kilkugodzinnego paraliżu komunikacyjnego, skierowania tramwajów na trasy objazdowe oraz zamknięcia dla ruchu samochodów fragmentu al. Hallera.
Do ostatniego zerwania sieci doszło w piątek (27 lipca), o czym informowaliśmy w naszym Raporcie. Podobne zdarzenie miało też miejsce zaledwie tydzień wcześniej - 20 lipca, a także 11 lipca.
Zerwana trakcja na Hallera (39 opinii)
Radni apelują do prezydenta o bariery ograniczające wjazd
- Doskonale widać, że istniejąca organizacja ruchu wymaga pilnej poprawy. Przez nieuwagę lub celowe lekceważenie oznakowania przez jednego kierowcę cierpią pasażerowie komunikacji miejskiej kilku linii tramwajowych. W dodatku takie sytuacje zniechęcają do korzystania z tramwajów jako podstawowego środka transportu do pracy czy szkoły - mówi Piotr Borawski, przewodniczący klubu Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta Gdańska.
Borawski wraz z radnymi PO: Agnieszką Owczarczak, Mateuszem Skarbkiem, Beatą Jankowiak, Emilią Lodzińską, Magdaleną Olek, Beatą Wierzbą, Adamem Nierodą i Przemysławem Rysiem wystosowali w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta Gdańska.
- Jesteśmy przekonani, że tylko wykonanie fizycznych barier będzie w stanie powstrzymać kierowców zbyt dużych samochodów przed korzystaniem z tego przejazdu - przekonują radni w piśmie do prezydenta.
Istniejące oznakowanie jest wystarczające
Odpowiedzi ostatecznie udzieliła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, która przekonuje, że istniejące oznakowanie jest poprawne i nie wymaga poprawek.
Wymienia przy tym jego elementy, które powinny przekonać kierowców do zmiany trasy:
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów wyższych niż 3,5 m w najwyższym punkcie przejazdu pod wiaduktem
- tablice o zmiennej treści w ciągu al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, która ostrzega o przekroczonej skrajni
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów ciężarowych.
- Wyżej wymienione oznakowanie jest odpowiednio oddalone od przedmiotowego wiaduktu kolejowego, co pozwala kierowcom zawodowym pojazdów ciężarowych na odpowiednio wczesną reakcję i daje im możliwość zmiany trasy przejazdu - pisze do radnych Dulkiewicz. - W mojej opinii istniejąca organizacja ruchu drogowego przy wiadukcie kolejowym oraz w jego rejonie jest czytelna i jednoznacznie wskazuje, że przejazd pod obiektem jest zabroniony dla pojazdów o wysokości określonej znakami.
Zastępca prezydenta ponadto stwierdza, że montaż dodatkowych elementów, takich jak bramownica, "niestety nie znajduje uzasadnienia".
Materiał z 2016 r.
Bramownica była, ale została zdemontowana
Warto dodać, że kilka lat temu istniała już konstrukcja, która stała przy Operze Bałtyckiej. Została jednak zdemontowana przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
- Tego typu rozwiązanie nie zdało egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - tłumaczył cztery lata temu Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
Czytaj też: Miasto o problemie z wiaduktem na Hallera: to wina kierowców, nie infrastruktury
Materiał z marca br.
Opinie (350) 10 zablokowanych
-
2018-07-31 14:06
Jak najbardziej potrzebne są bramownice. (2)
Generalnie kierowcy czytają znaki ale wiedzą też o tolerancjach wysokości i z przyzwyczajenia przejeżdżają pod wieloma wiaduktami "na styk". Przykładem takiego tunelu jest właśnie ten.
- 43 2
-
2018-07-31 14:33
One już były!!! (1)
Też je niszczyli
- 5 1
-
2018-08-02 09:31
Stare bramownice były złe
Stare bramownice były złe, potrzebne są takie na stałe, stalowe, powodujące zatrzymanie pojazdu lub trwałe uszkodzenie. Lepiej rozwalić ciężarówkę niż linię tramwajową.
- 0 0
-
2018-07-31 14:07
Przecież większość z kierowców dobrze, wie, że jest tam dla nich zakaz, tu chodzi o bardziej ,, nie chce mi sie jechac na około, a nóż widelec się uda'' Wystarczy zacząć wlepiać duże mandaty, to każdy się dwa razy zastanowi.
- 42 0
-
2018-07-31 14:07
podnieść wiadukt! (2)
- 6 20
-
2018-07-31 14:09
eeee obniżyć ulicę, po co się wywyższać
- 4 4
-
2018-08-01 10:41
Przerobić wiadukt z przęsła w dół na przęsło w górę.
Do głównej belki mostu domontować przęsło górne.
A później zdemontować dolne.
Można to wykonać bez wstrzymywania ruchu kolejowego.- 0 0
-
2018-07-31 14:10
(2)
A na al. Zwycięstwa od strony Oliwy nie ma tablicy o skrajni.
- 12 2
-
2018-07-31 14:26
Dokładnie!
Przecież nie wszyscy jeżdżą od strony centrum.
Nie chcę absolutnie bronić nieroztropnych kierowców, ale brak prawidłowego oznaczenia nie pomaga.- 6 1
-
2018-07-31 15:38
jak najbardziej jest
przy sygnalizatorze kierunkowym dla lewoskrętu
- 2 0
-
2018-07-31 14:11
Samozadowolenie Dulkiewicz poraża (1)
Ona wie lepiej. Fakty się nie liczą.
- 53 2
-
2018-08-01 09:42
głupiś, odwal się od Oli
- 0 1
-
2018-07-31 14:11
(3)
"Zdaniem zastępcy prezydenta istniejące oznakowanie jest wystarczające, zaś montaż fizycznego ograniczenia - pozbawiony uzasadnienia" Czy ten człowiek co się wokół niego dzieje xD
- 66 3
-
2018-07-31 14:37
proponuję zastępce podwiesić tam w hamaku pod wiaduktem
może po pierwszym tirze zmieni zdanie i uzasadnienie się znajdzie
- 17 0
-
2018-07-31 14:44
to prawda (1)
Ciężarówki w te bramownice nawalały i miały to gdzieś.
Zerknij, że jak była bramownica, to ciężarówki i tak utykały pod wiaduktem.- 5 2
-
2018-07-31 14:46
ale to nie jest argument za usunięciem bramownicy, rozłożeniem rąk i powiedzeniem, że nieeedaaaasieeee
tylko argument za solidniejszą bramą, żeby ciężarówki utknęły na niej, a nie na wiadukcie
- 22 0
-
2018-07-31 14:14
"Zastępca prezydenta ponadto stwierdza, że montaż dodatkowych elementów, takich jak bramownica, "niestety nie znajduje uzasadnienia"."
No chyba jednak znajduje, skoro nadal kierowcy zrywają trakcję.
"Miasto o problemie z wiaduktem na Hallera: to wina kierowców, nie infrastruktury"
Pełna zgoda. Oznaczenie jest prawidłowe i to wina kierowców, ale nie chodzi o to, czyja to wina, tylko czyj to jest problem, a jest to problem nas, mieszkańców, użytkowników komunikacji miejskiej.- 72 0
-
2018-07-31 14:14
(1)
Zamocować co parę metrów z 6 takich bramownic i nie ma bata, jedną nawet zahaczy to następne już takie fajne nie będą... I porządne z dwuteowników wzmacnianych i wykończonych na ostro.
- 46 0
-
2018-08-01 11:49
tylko zaraz taki oskarży o usiłowanie zabójstwa, oczywiście popieram każde utrudnienie.
Wtedy gdy mieszkałam w okolicy to tygodnia nie było bez najmniej dwóch awarii
- 1 0
-
2018-07-31 14:15
Eeee tam zrobić wiadukt zwodzony najlepiej
- 5 1
-
2018-07-31 14:18
Temat wraca ja bumerang... mam juz dosyć
albo miasto coś w końcu zrobi albo niech ZTM ruszy 4 litery bo to w ich interesie jest by trakcja działała....
- 28 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.