• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienią się tereny Dalmoru w sercu Gdyni

Ewa Budnik
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • Budowa pierwszych sześciu budynków mieszkalnych i mariny rozpocznie się w 2016 r. Potem sukcesywnie ogłaszane będą konkursy na zabudowę pozostałych części pirsu.
  • Marina projektowana jest przez pracownię Wuprohyd, inwestorem będzie sam Polski Holding Nieruchomości.
  • W pierwszym etapie powstanie sześć budynków.

Pierwsze budynki na pirsie należącym do Dalmoru zaczną powstawać w przyszłym roku. Deweloper już planuje budowę kolejnych apartamentowców w sąsiedztwie, a właściciel gruntu - Polski Holding Nieruchomości - budowę biurowców u zbiegu ul. Waszyngtona i Hryniewickiego. Tymczasem w budynkach dawnych chłodni powstaną mieszkaniowe i biurowe lofty.



Czy będą chętni do kupna mieszkań w tym miejscu?

Yacht Park to nazwa sześciu budynków mieszkalnych, które za sprawą ogólnopolskiego dewelopera, firmy mLocum, powstaną na pirsie należącym do Dalmoru (od 2011 roku właścicielem Dalmoru jest Polski Holding Nieruchomości - PHN). Uzyskanie pozwolenia na budowę planowane jest do końca roku, rozpoczęcie budowy w drugim kwartale przyszłego, a jej zakończenie na koniec 2017 roku.

Tuż obok budynków mieszkalnych powstanie marina z trzema pomostami. Za jej budowę zapłaci PHN. Właśnie kończą się prace projektowe toczące się równocześnie w gdyńskich pracowniach Arch Deco (budynki) i Wuprohyd (marina).

Cały teren należący do Dalmoru jest jednak znacznie większy i liczy ok. 9 ha.

- Na tym terenie może powstać 300 tys. metrów kwadratowych zabudowy, z czego po 1/3 przeznaczone będzie na funkcje biurowe, usługowe i handlowe. Budowa mariny to nasza inwestycja w ten teren, która ma podkreślić klimat i potencjał tego miejsca, a także przyciągnąć kolejnych inwestorów. Nie ma wielu miejsc w Polsce, gdzie można mieć apartament, garaż i jacht w tym samym miejscu. Marina powstanie za sprawą spółki Marina Molo, która jest w 100 procentach własnością PHN-u - wyjaśnia Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu Dalmor S.A.
Znane są plany dotyczące kolejnych etapów zabudowy Dalmoru. Znane są plany dotyczące kolejnych etapów zabudowy Dalmoru.
Wracając do inwestycji mLocum: firma nie chce poprzestać na sześciu budynkach Yacht Parku. Umowa z Dalmorem pozwala jej złożyć ofertę na rozszerzenie tej inwestycji. mLocum przedstawiło już propozycję zagospodarowania wewnętrznej części pirsu kolejnymi budynkami mieszkalnymi, w których mogłoby znaleźć się 12 tys. m kw. powierzchni mieszkalnej.

Jeśli Dalmor przyjmie tę ofertę, ogłoszony zostanie kolejny konkurs architektoniczny na zabudowę, która miałaby tu powstać.

Nie są to łatwe ani tanie inwestycje, bo na terenie pirsu woda znajduje się 1,8 metra pod powierzchnią gruntu, tymczasem pod każdym budynkiem (czy to mieszkalnym, czy biurowym) musi powstać co najmniej jednokondygnacyjna hala garażowa.


Z drugiej strony pirsu, w budynkach Chłodnia 1 i Chłodnia 2 planowane jest powstanie tak oczekiwanych w Trójmieście loftów, autentycznych, bo w rewitalizowanych budynkach przemysłowych. Pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku na temat tej części projektu będzie wiadomo więcej.

Biura w drugim etapie

PHN myśli o samodzielnym zabudowaniu zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdańska biurowcami.

- Chcemy utrzymać dobre tempo inwestowania w tym miejscu, choćby dlatego, że ponosimy ogromne koszty uzbrojenia terenu. Planowana zabudowa biurowa nie będzie bardzo wysoka, ale jej dominanta może mierzyć nawet 90 metrów, czyli tyle, ile niższa wieża Sea Towers. Na początku przyszłego roku planujemy ogłosić konkurs na projekt architektoniczny zabudowy, która miałaby powstać w tym miejscu; taki, który przewidywałby etapowanie tej części inwestycji - mówi Krzysztof Rychlicki.
Dalmor jest firmą mocno związaną z gospodarką morską. Dlatego, jak przyznaje prezes Rychlicki, firmy z sektora morskiego (również zagraniczne) interesują się najmem powierzchni biurowych w tym miejscu deklarując, że lokowałyby tu swoje siedziby i oddziały.

Póki co najemcy, którzy chcą mieć biuro w tym rejonie mogą zainteresować się najmem w modernistycznym, należącym do Dalmoru budynku przy ulicy Waszyngtona 34-36 zobacz na mapie Gdańska. Budynek ma 4,4 tys. m kw. powierzchni najmu, z czego 15 proc. jest wolne. W tej chwili trwa tu remont.

- Przebudowujemy cały budynek. Będą nowe windy, recepcja, wejście główne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, zmieniona aranżacja korytarzy, wyremontowane powierzchnie niewynajęte - opisuje zakres prac Krzysztof Rychlicki.
Nie tylko Gdynia

Tereny po Dalmorze to nie jedyne inwestycje PHN w Trójmieście. W tym firma podpisała przedwstępną umowę kupna drugiego etapu kompleksu biurowego Alchemia w Gdańsku.

Holding jest także właścicielem 40 ha gruntu przy obwodnicy, nieopodal gdańskiego portu lotniczego zobacz na mapie Gdańska. Istnieją już wstępne plany dotyczące sposobu zagospodarowania tego terenu. Zostaną one upublicznione w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Spółka Dalmor S.A. z siedzibą w Gdyni powstała w 1946 r. W przeszłości firma koncentrowała się głównie na rybołówstwie dalekomorskim i przetwórstwie rybnym, usługach portowych i chłodniczych, a także na najmie powierzchni, w tym powierzchni magazynowych i logistycznych.
Od grudnia 2011 r. jest częścią grupy kapitałowej Polskiego Holdingu Nieruchomości.

Nabrzeża w centrum Gdyni z lotu ptaka.

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (227)

  • Samorządność=porażka Gdyni (5)

    Słabiutko. Bloczki rodem z Szadółek. Nawet lokali handlowych nie ma. A powinny być na dwóch pierwszych kondygnacjach aby uzyskać efekt wielkomiejskości, ale przy tak niziutkich baraczkach to niemożliwe. Nabrzeża budowane z wielkim wysiłkiem przez naszych przodków, pan Szczurek i Samorządność zamieniają na sr*j-trawniki. To i tak dobrze bo przecież mogli ten teren podzielić na 700 metrowe działki i posprzedawać na domki jednorodzinne. Nawiozłoby się ziemi, posadziło tuje i trawniczki, oddzieliło żywopłotami i można by grilla palić.
    I tyle w temacie.

    • 15 7

    • (4)

      Bloczki napewno ładniejsze niż u ciebie na chyloni czy innym obłużu. Właśnie w tym momencie robią coś konkretnie. Przecież to same serce Gdyni .

      • 1 4

      • (2)

        Synek bloczki to bloczki, za 10 lat będą wyglądać tak samo jak te na Chyloni czy na Żabiance, a przecież sam napisałeś że to serce Gdyni.

        • 3 0

        • wybacz, ale z zasady bełkotu nie czytam ;) (1)

          Ty naprawde takie głupi jesteś ,Co ty porównujesz ?

          • 0 4

          • przestań udawać bystrzejszego niż jesteś w rzeczywistości tylko popatrz jak wyglądają bloki budowane 10-15 lat temu. taki sam syf jak wielka płyta na Chyloni. tutaj Samorządność chce nam zafundować osiedle rodem z PRL.

            • 0 0

      • i tak właśnie wy postrzegacie gdynian
        wy to kasta panów a "przystawki" w postaci np. Chyloni, Cisowej, Grabówka, Pogórza, Obłuża są wam jedynie potrzebne podczas wyborów i jak płacą...

        • 1 0

  • Szkoda (8)

    Że nie stawiamy na przemysł morski.
    Domy można budować w wielu miejscach port tylko nad wodą.

    • 186 18

    • cel gospodarki

      Domy do portu, a statki do Hamburga.

      • 1 0

    • (1)

      Widocznie nie potrzeby.

      • 5 13

      • o czym wy już zdecydowaliście w urzędzie

        • 0 0

    • To nie przypadek że nad wodą

      Niektórzy lubią mieć widok na morze. Przemysł to temat na dłuższą dyskusję

      • 1 1

    • Przemysł morski to przeżytek.

      Teraz liczy się tylko przemysł biurowy i bankowy!

      • 2 3

    • Najpierw to musi być popyt na ten polski przemysł morski, (1)

      a nie dawanie w łapę Estończykom, żeby wygrać przetarg na 2 statki.

      • 4 8

      • na jakim ty świecie zyjesz? Wszyscy daja i wszycy biorą.

        • 3 1

    • Problem w tym, ze nie stawiamy na przemysl w ogole.

      Dlatego nasze saldo export/import jest ujemne w chyba 25 lat.

      • 26 5

  • Drogi dojazdowe (2)

    Ciekawe co sie robi w kwestii dróg dojazdowych do tych wszystkich mieszkań centrów biurowych i loftów? Z obecnym stanem infrastruktury drogowej w śródmieściu jakos słabo to widzę!!!

    • 14 3

    • Zrobią drogę. Ale rowerową.

      • 1 0

    • pierwsza konstruktywna krytyka;)

      Popieram, sam jestem ciekaw

      • 0 1

  • Fu

    Powinna powstać nowoczesna przystań knajpki. Nowocześnie dla turystów. Bo to co mamy na skwarzże Kościuszki to miniony relikt lat 80 i 90. Te apartamenty będą stały puste większość roku tak jak się to dziej na obrzeżach Sopotu. A swoją drogą z tego co wiem yacht kluby miały dostać w dal może teren po wyburzeniu. Gdzie podzieją jest teraz Yacht Kluby z kilkudziesięciu letnią tradycją ?

    Oj panie szczur coraz gorzej niestety.

    • 8 1

  • Żenada

    To przesada. W centrum Gdyni takie coś, Gdańsk sobie strzela w kolano ale że Gdynia pozwala na taką beznadzieje w centrum miasta.

    • 10 2

  • mieszkania w porcie

    Pokazcie mi miasto ktore buduje w porcie mieszkania ,nigdzie na swiecie nie ma tak...

    • 12 3

  • zabudujcie port w gdyni i zasypcie baseny portowe a za kilka lat .............

    bedzie na północ od Gdańska największa wioska w Polsce , Gdynia bez portu to porażka - bez morza pozbawieni marzeń

    • 12 2

  • Szkoda czasu na czytanie tych bnialuk. Nie wiadomo, czy to sięuurzeczywistnienia czy to kolejne oopowieści szczurasow z mchu i paproci

    • 2 2

  • Ile kosztuje wybudowanie takiego pirsu

    To były tereny majace wartość gospodarczą . Jeśli nie Dalmor to port w Gdyni nie ma terenów. Mam nadzieje ,że winni tej zbrodni poniosą karę.Mam nadzieję ,że czas bezkarności z rozgrabienie naszego kraju skończył się . Życzę rządowi PIS-u , żeby im sie udało

    • 12 3

  • gdynia

    wszedzie tylko domy a nic nie robi sie w sprawid drog w miescie za dwa lata wszystko sie zakorkuje

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane