• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • cc

    "Całość sfinansuje w 85 proc."

    to całość czy w 85%?

    • 22 10

  • Kpina z ludzi

    Jak? Nie dawać tylu pozwoleń na budowę a jak już to maja robić drogi. A dwa to budowa dróg a nie malowanie ich.

    • 29 2

  • Dlatego mieszkanie trzeba kupić w pobirzu lini kolejowej. skm, pkm, czy Przewozy Regionalne to jest alternatywa dla dróg (1)

    Gdy drogi się korkują, można przesiąść się na transport szynowy.

    Wszędzie tam, gdzie nie ma alternatywy, będzie jeszcze większy dramat

    • 35 8

    • Wtedy ludzie narzekają na halas od torów. Nie dogodzisz. Znam to z autopsji. Ludzie chcą mieszkać blisko przystanków, blisko dróg, ale żeby do nich nie dochodzimy żadne dźwięki.

      • 7 3

  • docelowo (1)

    pkm powinna być do Wiczlina przedłużona

    • 50 9

    • Docelowo to może i Pendolino tam puścić. Since fiction

      • 14 3

  • 3-4 os. w aucie to można jechać buspasem

    takie rozwiązania też promują - ciewake, musze przyznać

    • 21 9

  • ciekawe

    jaka firma będzie robiła to "badanie i plan" za 1 000 000 zł z UE panie Łucyk?

    • 38 0

  • A kiedy zapytacie gdynian o Obluze i Oksywie To tez sa dzielnice Gdyni,chociaz wladze wolalyby o tym zapomniec.

    • 21 15

  • Kolejny dowod na to, ze Gdynia rzadzi gromada i**otow

    Dzialania pozorne.....

    • 33 10

  • Eee tylko milinon zł za badanie opini publicznej :-)

    Jak to łatwo w Gdyni zarobić $$$$. Wydać na badania, opinie, ankiety. W Gdańsku również pytają kierowców ile chcą podwyżki za parkowanie ( I za te ankiety płacimy my wszyscy )

    • 40 0

  • Stacje Mevo na Wiczlinie Niemotowie.

    Autobusy jeżdżą tak rzadko i do tego jak już jadą to jeden po drugim. Postawcie ze dwie stacje Mevo i ludzie sobie bez autobusów dadzą radę.

    • 19 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane