• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Złe zdjęcie

    Skoro z centrum to autobus powinien jechać w drugą stronę !!!

    • 39 0

  • docelowo (1)

    pkm powinna być do Wiczlina przedłużona

    • 50 9

    • Docelowo to może i Pendolino tam puścić. Since fiction

      • 14 3

  • Tylko bus pasy (1)

    Całkowicie zarezerwowany dla autobusów. Innej opcji nie ma. Jak ludzki chcą jechac swoim samochodem, to niech stoją w korku

    • 41 41

    • A ja uważam, że

      Jak ludzie chcą jechać autobusem to niech stoją w korku. I co Pan mi zrobi ?

      • 11 6

  • w pierwszej kolejnosci należy zmienić zarządzających miastem. Kompetentni ludzie sobie poradzą z rozwiązywalnym tematem bagatelizowanym przez lata.

    • 61 13

  • Parkingi P+R (3)

    Zrobić na chwarznie, zamiast ogródków działkowych, parking typu park and ride i po problemie.

    • 30 21

    • I wtedy co?

      Dojeżdżać będą z osiedlowego parkingu na park and ride?
      Ludzie wola jeździć autami, bo autobusy zatłoczone, śmierdzące, z menelami i w przypadku niektórych nawet droższe niż toyota w hybrydzie. A autobus i tak stoi w korku i co chwile sie zatrzymuje :)

      • 16 8

    • Park ok, tylko trzeba zbudować jeszcze ten ride.

      • 11 6

    • Plus odpowiednio wysoka opłata za wjazd samochodem do śródmieścia.

      • 8 6

  • zkm adresat (1)

    Niech przywrócą przegub na kursie porannym do Sopotu linii 181!!!; o 6:27 na Myśliwskiej wsiada dużo osób na Karwinach PKM, juz jest tłok, na Brodwinie już nie ma jak wsiąść a o kolejnych przystankach w Sopocie nie wspomnę.

    • 31 10

    • To po co sie tam pchasz?

      • 6 6

  • Mieszkam przy Wiczlińskiej (4)

    Zeby dostac sie do Lidla, ktory lezy po tej samej stronie tej samej ulicy, musze pokonać 5 przejść dla pieszych, bo chodniki się kończą :D Wiecie, że nie mamy ani jednego przejscia ze swiatlami na naszym Wiczlinie? :D Lol... To gdzie ja się tam do centrum bym pchała :D

    • 52 8

    • Światła tu nie są konieczne. Przechodzisz tyle bo trwają remonty. (3)

      • 11 14

      • Czlowieku - tu nie ma ani jednego remontu. (2)

        Po prostu na Wiczlinie tak jest - chodnik tylko po jednej stronie drogi. Niemotowo w ogole nie ma utwardzonych dróg, więc tam to jest dzicz totalna :D Chodnik mamy od 2 lat, wcześniej nie było nawet pobocza. Wyścigi samochodowe co sobota - 90 km/h i skoszone wysepki co weekend :) Ubaw po pachy. Od przystanku Kmicica aż do skrzyżowania z Chwarznieńską mamy po kawałku chodnika, dzięki temu mamy wielki slalom :D Heheh... No jest zabawa. Ale dużo się dzieje - mamy świetnych ludzi w radzie dzielnicy. Będzie coraz lepiej.

        • 18 0

        • No jak remontu nie ma... ?

          Rozejrzyj się trochę...

          • 7 9

        • Niemotowo..nazwa adekwatna do mieszkancow, jak widac..

          • 0 9

  • Jak zmienić komunikacje? To proste, wydać pieniądze w końcu a nie malować drogi farba

    • 55 4

  • Bke ble ble

    Żeby banieczkę z ue przytulić

    • 36 8

  • Opinia wyróżniona

    Prosta sprawa (12)

    trzeba wybudować porządną dwupasmową drogę. Na Wiczlinie przewiduje się od 30 do 40 tys. mieszkańców. Ludzie muszą tam dojechać i wyjechać. Deweloperzy budują a rządzący miastem zamiast budować to tylko planują. Przecież szkoła na Wiczlinie już pęka w szwach.

    • 119 31

    • Oj tam,zrobili wam rondo,czyli cywilizacja dociera ,wolno ale zawsze,dyskonty są ,światowo.

      • 16 12

    • Niedługo Wiczlino to będzie takie Obłuże komunikacyjne (6)

      • 27 3

      • Na szczęście nigdy takie nie będzie... (4)

        ...bo z Wiczlina da się wyjechać na kilka sposobów. Nie tylko w kierunku centrum Gdyni.

        • 17 6

        • Tak samo jak na Obłużu (3)

          • 16 6

          • Nie tak samo. (2)

            Z Obłuża wyjedziesz albo w kierunku Centrum czy Chyloni w korkach. Albo do Rumi przez Dębogórze czy też Pierwoszyno.
            Z Wiczlina wyjedziesz do Centrum przez Chwarzno, albo przez Dąbrowę. Do Gdańska obwodnicą, do Chyloni obwodnicą. Do Chwaszczyna mozesz jechać przez Bojano, do Rumi przez Łężyce. Do Chyloni również przez Pustki Cisowskie. Wybór większy.

            • 13 5

            • so? (1)

              ? ;)

              • 8 0

              • Do @so? czego nierozumiesz :)

                • 0 13

      • Tylko że z kurami i trzodą chlewną. Zapach obornika o poranku.

        • 13 2

    • Tak, tak (1)

      Najlepiej dwupasmową prosto do samego centrum miasta. Ale pod niczyimi oknami, bo przeszkadza. I jeszcze dopuścić 120 km/h, żeby szybko można było dojeżdżać. A że droga ma wysoką przepustowość, to jeszcze parking na samym końcu, wielopoziomowy, w ścisłym centrum, dla tych wszystkich aut. Oczywiście darmowy.
      A potem się obudziłeś i zrozumiałeś, że można te pieniądze wydać znacznie lepiej.

      • 24 13

      • Pierwsza czesc idealnie w punkt, z tym obudzeniem, to chyba twoja kwestia. Wydac lepiej? Niby jak?

        • 7 5

    • najważniejsze to odsunąć szczurka i jego ekipę

      • 20 9

    • Szkoła pęka w szwach i do tego panuje ODRA.

      • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane