• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Kretyńskie wydawanie kasy naa oczywiste wyniki badań

    Co tu badać, wystarczy obserwować korki na Chwarznieńskiej, Kieleckiej i Małokackiej dzień w dzień, ułatwienia w obszarze dzielnic nic tu nie pomogą.

    • 55 9

  • Oj ja już wypełnię ankietę uczciwie!

    Z góry zaznaczam, nie będzie tam uprzejmości

    • 31 6

  • Zamiast na projekt można byłoby wydać kasę na pomysły.

    Dużo się robi, ale jeszcze więcej jest do zrobienia. Wystarczy mądrych osób chcieć posłuchać.

    • 28 11

  • Komunikacja z centrum kuleje ale jest

    Dramatem za to jest komunikacja z całą resztą Gdyni. Wszędzie z przesiadkami. Nikt nie przesiądzie się na autobus jeśli jazda do cisowej albo orłowa będzie trwała ponad godzinę. Mały kack to w tej chwili, poza szczytem, godzina. I to piękne pudrowanie problemu autobusem 272- dubluje trasy innych autobusów, nie wnosi nic do komunikacji dzielnicy i... Jeździ pusty. Taki sukces!

    • 55 9

  • Kolejny milion wydany na program Smaker...

    a oni robią ankiety wśród ludzi, zamiast specjalistów zatrudnić. Później powstanie lista, która i tak nie będzie realizowana i pójdzie na półkę.
    Wszyscy w UM sobie przyklasną, jak to dobrze zrealizowali ten projekt... miasto sukcesów.

    • 51 9

  • Łucyk znów opowiada banialuki (1)

    Jeśli nie zbuduje się na Chwarzno i Wiczlino kolejnej drogi, to ta obecna nie jest w stanie obsłużyć tak dużych skupisk ludzi. No chyba, że zabronią ludziom jeździć autami, a istniejąca droga zapełni się autobusami.
    Zaklinanie rzeczywistości to domena ludzi z UM Gdynia

    • 64 8

    • Dla tego jest pytanie jak ukierunkowa ruch drogowy i komunikacje miejska. Pewnie można tych pracujacych w Chyloni i Cisowej puścic komunikacją przez Marszewo do chyloni a nie przez centrum miasta

      • 13 0

  • Dlatego mieszkanie trzeba kupić w pobirzu lini kolejowej. skm, pkm, czy Przewozy Regionalne to jest alternatywa dla dróg (1)

    Gdy drogi się korkują, można przesiąść się na transport szynowy.

    Wszędzie tam, gdzie nie ma alternatywy, będzie jeszcze większy dramat

    • 35 8

    • Wtedy ludzie narzekają na halas od torów. Nie dogodzisz. Znam to z autopsji. Ludzie chcą mieszkać blisko przystanków, blisko dróg, ale żeby do nich nie dochodzimy żadne dźwięki.

      • 7 3

  • Niezależny wjazd na obwodnicę

    • 31 8

  • Przywróćcie 27 na normalną trasę. (2)

    Od poniedziałku, każdego dnia, w godzinach porannych, przed szczytem (między 6.15 a 6.45), spóźnia się po 10 (słownie: dziesięć) minut. Dotąd jeździł punktualnie co do minuty. Koszmar.

    • 32 9

    • Nie wystarczy przedłużyć 109? (1)

      "Zagłębie biznesu" poradzi sobie znakomicie bez 27. "Biznesmeni" mają pod nosem pkm oraz pomost do Alei Zwycięstwa.

      • 11 3

      • Jasiobędzki przeciesz 109 dojeżdrza do Redłowo SKM , to własnie linia 27 wspomaga linie 109 od poniedziałku do piątku

        • 10 4

  • Obecne wladze nie sa w stanie rozwiążać zadnych problemow miasta. Są po prostu nieudolne, niekompetentne i nieodpowiedzialne. Jedyna ich umiejetmosc to wyprzedaz majatku miasta i wydawanie pieniedzy na bzdurne imprezy i gadzety, oraz zdobywanie glosow tanimi chwytami wyborczymi. Te ostatnie 20 lat to stracony czas Gdyni. Panie Szczurek gdynianie Panu tego nigdy nie zapomna, niech Pan nie liczy na pomniki i zyczliwa pamiec..

    • 44 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane