• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Smacker, czyli obiad dla znajomych i krewnych królika, tzn Szczurzyka

    Badania, konsultacje, a mieszkańcy jak stali w korkach, tak stoją. Jak nie mieli chodników, tak nie mają.

    • 41 11

  • Naprawdę?

    Trzeba robić badania, żeby stwierdzić, że problemem jest wąski odcinek Chwarznieńskiej na Witominie? Żadne rozwiązania przed i po tym odcinku nic nie zmienią. Już raz eksperymentowano z kładką przy lesie dla pieszych, z której nikt nie korzysta i która nic nie zmienia. Czy nie szkoda pieniędzy na kolejne eksperymenty typu buspasy itp? Może czas zabrać się do rzetelnej pracy i po prostu pobudować drogę przez Witomino? Nawet jej zwykły remont byłby już sukcesem.

    • 48 6

  • Żenada ten nasz UM i ekipa

    Problemy dla Chwarzna i Wiczlina jeszcze się zwiększa. Niedługo ruszy trasa kaszubska, którą drastycznie zmieni układ drogowy. Dojazd od strony Dąbrowy zostanie praktycznie odcięty. Władze miasta mają to gdzieś, nawet nie pokazują się na stosownych spotkaniach w tym temacie bo chyba boją się reakcji ludzi. To jest niedopuszczalne zaniedbanie. A co do Chwarznieńska, po jednym pasie dla samochodów? Serio? To już lepiej nic nie róbcie, bo jak teraz wyremontuje cię to następny remont nie szybciej niż za 20lat. Może ekipa po was będzie na tyle kumata że wybuduje chociaż po 2 pasy

    • 43 10

  • Za pół bańki podsunę wam pomysł:

    Zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów.

    Część przez Witomino, część (mniejsza) przez Dąbrowę.

    Dziękuję.

    • 34 13

  • parafrazując klasyka inwestycji nie ma i nie będzie

    radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.
    Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód

    • 44 8

  • Gdynia to drogowy koszmar, dziury i korki.

    • 33 14

  • Dajcie

    więcej mevo a nie dwa rowery na krzyż...dzisiaj rano pierwszy raz od trzech dni przywieźli 11 rowerów na jedna stacje obok Patio Róży .A stacji na Chwarznie jest co najmniej 5.W okresie zimowym autobusy co 5 minut za darmo.. to może zmniejszy korki

    • 23 10

  • nowe tablice na przystankach !!!

    taaak !!! to jest to , tego nam trzeba huraaa !!!

    • 35 7

  • Gdynia

    Gdynia miasto budowane od 0. Raj dla urbanistów, możnaby z tego zrobić cud architektury i wzór funkcjonalności. A to co ja tu wiedzę to jest poniżej poziomu zera! Kto tu jest głównym urbanista i gdzie ma mózg?

    • 48 1

  • wystarczyło by zrobić stronę

    zaznaczamy miejsce zamieszkania i miejsce i godziny pracy . Reszta to statystyka i optymalizacja. Takie coś to studenci na zaliczenie robią. Ale tu nie chodzi o informację ale kasę dla kolesiów. Ten kraj to patologia a trójmiasto to przodownik.

    • 43 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane