• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Rolą miasta jest wstrzymać totalną zabudowę!

    Problemy Chwarzna można rozwiązać aktualizując MPZP i ograniczając dalszą zabudowę. Jeśli wszystko zabetonujemy to nic nie pomoże. Tymczasem ekipa Szczurka planuje zabudowę przemysłową i produkcyjną na polach na południe od chwarznieńskiej do osiedli hossy. To olbrzymi teren rekreacyjny, z którego walorów korzysta dzień w dzień pół dzielnicy. Jeśli pozwolimy na zabudowę tego terenu dla dzielnicy nie ma ratunku.

    O jakiej zmianie przyzwyczajeń mówimy jeśli szczurek planuje budową wielkiej miejskiej autostrady przez środek dzielnicy? Kto puści dziecko do szkoły na rowerze jeśli po drodze będzie coś jak Armi Krajowej w Gdańsku?

    • 35 6

  • Komunikacja

    160 powinien jechać do Niemotowa przez Dębową Górę a nie sterczeć na Sokółce jak kołek w płocie, poza tym powinna kursować cały tydzień z częstotliwością co 20 minut. 140 skierować na nowe osiedla w bok od Wiczlińskiej od przystanku Wiczlino-Skrzyżowanie i też przez cały tydzień z częstotliwością co 20 minut. Nie wydawać deweloperce zezwoleń jeśli nie planują rozwoju sieci dróg, niech się dołożą.

    • 28 6

  • kasa aby administracja mogla wylaczyc myslenie i ...

    ... zlecic badanie firmie zewnetrznej, ktora zrobi ladny rapport z oczywistosci.
    Proponuje przeniesc "centrum" do Wiczlina. Przynajmniej zluzuje sie sporo parkingow.

    • 21 11

  • Stacje Mevo na Wiczlinie Niemotowie.

    Autobusy jeżdżą tak rzadko i do tego jak już jadą to jeden po drugim. Postawcie ze dwie stacje Mevo i ludzie sobie bez autobusów dadzą radę.

    • 19 11

  • Eee tylko milinon zł za badanie opini publicznej :-)

    Jak to łatwo w Gdyni zarobić $$$$. Wydać na badania, opinie, ankiety. W Gdańsku również pytają kierowców ile chcą podwyżki za parkowanie ( I za te ankiety płacimy my wszyscy )

    • 40 0

  • Kolejny dowod na to, ze Gdynia rzadzi gromada i**otow

    Dzialania pozorne.....

    • 33 10

  • A kiedy zapytacie gdynian o Obluze i Oksywie To tez sa dzielnice Gdyni,chociaz wladze wolalyby o tym zapomniec.

    • 21 15

  • ciekawe

    jaka firma będzie robiła to "badanie i plan" za 1 000 000 zł z UE panie Łucyk?

    • 38 0

  • 3-4 os. w aucie to można jechać buspasem

    takie rozwiązania też promują - ciewake, musze przyznać

    • 21 9

  • Kpina z ludzi

    Jak? Nie dawać tylu pozwoleń na budowę a jak już to maja robić drogi. A dwa to budowa dróg a nie malowanie ich.

    • 29 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane