- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (152 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (293 opinie)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (330 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (102 opinie)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (858 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (46 opinii)
Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?
Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.
To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku.
Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.
Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.
- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:
- Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
- Plan mobilności dla dzielnicy.
- Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.
Rozkład ZKM Gdynia
Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.
Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno-Wiczlino: mieszkania na sprzedaż
Miejsca
Opinie (242) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-29 08:57
Rolą miasta jest wstrzymać totalną zabudowę!
Problemy Chwarzna można rozwiązać aktualizując MPZP i ograniczając dalszą zabudowę. Jeśli wszystko zabetonujemy to nic nie pomoże. Tymczasem ekipa Szczurka planuje zabudowę przemysłową i produkcyjną na polach na południe od chwarznieńskiej do osiedli hossy. To olbrzymi teren rekreacyjny, z którego walorów korzysta dzień w dzień pół dzielnicy. Jeśli pozwolimy na zabudowę tego terenu dla dzielnicy nie ma ratunku.
O jakiej zmianie przyzwyczajeń mówimy jeśli szczurek planuje budową wielkiej miejskiej autostrady przez środek dzielnicy? Kto puści dziecko do szkoły na rowerze jeśli po drodze będzie coś jak Armi Krajowej w Gdańsku?- 35 6
-
2019-05-29 08:58
Komunikacja
160 powinien jechać do Niemotowa przez Dębową Górę a nie sterczeć na Sokółce jak kołek w płocie, poza tym powinna kursować cały tydzień z częstotliwością co 20 minut. 140 skierować na nowe osiedla w bok od Wiczlińskiej od przystanku Wiczlino-Skrzyżowanie i też przez cały tydzień z częstotliwością co 20 minut. Nie wydawać deweloperce zezwoleń jeśli nie planują rozwoju sieci dróg, niech się dołożą.
- 28 6
-
2019-05-29 09:01
kasa aby administracja mogla wylaczyc myslenie i ...
... zlecic badanie firmie zewnetrznej, ktora zrobi ladny rapport z oczywistosci.
Proponuje przeniesc "centrum" do Wiczlina. Przynajmniej zluzuje sie sporo parkingow.- 21 11
-
2019-05-29 09:02
Stacje Mevo na Wiczlinie Niemotowie.
Autobusy jeżdżą tak rzadko i do tego jak już jadą to jeden po drugim. Postawcie ze dwie stacje Mevo i ludzie sobie bez autobusów dadzą radę.
- 19 11
-
2019-05-29 09:08
Eee tylko milinon zł za badanie opini publicznej :-)
Jak to łatwo w Gdyni zarobić $$$$. Wydać na badania, opinie, ankiety. W Gdańsku również pytają kierowców ile chcą podwyżki za parkowanie ( I za te ankiety płacimy my wszyscy )
- 40 0
-
2019-05-29 09:18
Kolejny dowod na to, ze Gdynia rzadzi gromada i**otow
Dzialania pozorne.....
- 33 10
-
2019-05-29 09:19
A kiedy zapytacie gdynian o Obluze i Oksywie To tez sa dzielnice Gdyni,chociaz wladze wolalyby o tym zapomniec.
- 21 15
-
2019-05-29 09:24
ciekawe
jaka firma będzie robiła to "badanie i plan" za 1 000 000 zł z UE panie Łucyk?
- 38 0
-
2019-05-29 09:26
3-4 os. w aucie to można jechać buspasem
takie rozwiązania też promują - ciewake, musze przyznać
- 21 9
-
2019-05-29 09:37
Kpina z ludzi
Jak? Nie dawać tylu pozwoleń na budowę a jak już to maja robić drogi. A dwa to budowa dróg a nie malowanie ich.
- 29 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.