• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • cc

    "Całość sfinansuje w 85 proc."

    to całość czy w 85%?

    • 22 10

  • Karczemki, Chwaszczyno (2)

    tam juz pelno ludzi mieszka a dostac sie do Sopotu Gdyni czy Gdańska to pól dnia, miedzy przesiadkami trzeba czekac do 2 godzin, tragedia . Dlaczego nie ma prostej drogi

    • 24 7

    • zapytaj (1)

      wójta Karczemek

      • 16 0

      • Co to za wies te Karczemki?

        • 11 1

  • Plany, plany, plany...

    1 mln PLN na "plan mobilnosci dzielnicy". I znowu jakaś firma zaprzyjazniona z UM przytuli sporą sumkę. I na planach się jak zwykle zakończy temat.

    • 40 0

  • Kontrabuspas, czy buspas na odcinku leśnym to czysty i**otyzm! Poza tym z planów wynika, że użytkowników dróg w Gdyni poruszających się własnymi autami władze miasta mają głęboko w d....e.

    • 24 8

  • Opinia wyróżniona

    Najpierw przystanek potem budować osiedle! (1)

    deweloperki w polach bez dróg dojazdowych! Najpierw droge niech budują deweloperzy nawet z płyt, proste do celu, przystanek autobusowy obok, a dopiero potem pozwalac na budowę osiedla! Bo inaczej to zajeżża nas samochody. Kazdy kupuje po 2 samochody, zeby sie gdziekolwiek wydostać z tych pipidówek. A gdyby najpierw był przystanek, to moze ludzie by nie kupowali tylu samochodów

    • 54 18

    • Do @mniej samochodów raczej przystanek wybudowac w trakcie budowy osiedla i autobus puścic dopiero po wybudowaniu osiedla. Bo jak zrobisz przed budowa to możesz kupe kasy zmarnowa , bo deweloper może zaczac budowac osiedle np. za 6 lat

      • 13 0

  • Poszerzyć Małokacką, Kielecką i Rolniczą. Zmodernizować odcinek Chwarznienskiej. W przyszłości budowa obwodnicy. Inne działania to tylko prowizorka i mydlenie oczu!!!

    • 31 5

  • Drogi w Gdyni to jedna wielka komedia.Brak zatoczek dla autobusów, brak lewoskrętów i prawoskretów na skrzyżowaniach, brak rond, ulice wąskie i dziurawe. Za to mamy lotnisko - widmo i plany które zwalają z nóg. Uśmiechnij się jesteś w Gdyni.

    • 31 9

  • tego można było się spodziewać

    że przebudowa III etap przez witomino zostanie wstrzymana, przecież trzeba robić kamienną górę i kwietniki.....A i pewnie samoloty znów przylecą latem za dopłatą i hajneken opener za dopłatą również...

    • 35 8

  • SZczurek

    sprzedaje ziemię developerom a stan dróg jest tragiczny !!!!
    TRistar to przekręt stulecia.
    Dziury w Cetrum jak w szwajcarskim serze nie mówiąc o inny dzielnicach..
    Na lotnisku mewy ucza sie ladować..
    W cetrum pomnik straszydło, nawet Duda sie wykrzywił..
    Liczy sie PR,pokazy lotnicze i biegi, biegi.....do urny wyborczej też..

    • 43 0

  • korki w gdyni (1)

    Krótko i na temat,jeżdżę komunikacją miejską od zawsze,ale jeżeli w gospodarstwie są 2 lub 3 auta i każdy jeździ sam - to niestety jak ktoś napisał- budowa dróg i remonty nic nie pomogą,ogarnijcie się wszyscy,bo któregoś dnia Gdynia tak się zatka i nie odetka.Płacić za każde kolejne auto i wszędzie zrobić parkometry w centrum,a Gdynia powinna wybudować za te pieniądze wysoki parking i tyle w temacie,Mieszkam i dojeżdżam ulicą wielkopolską a tam inpro za chwilę oddaje nowe bloki,poproszę o skrzydła...

    • 17 25

    • Twoje miejsce jest na wsi.

      • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane