- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (135 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (291 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (96 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (38 opinii)
- 6 Napad na bank miał być żartem (146 opinii)
Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?
Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.
To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku.
Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.
Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.
- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:
- Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
- Plan mobilności dla dzielnicy.
- Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.
Rozkład ZKM Gdynia
Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.
Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno-Wiczlino: mieszkania na sprzedaż
Miejsca
Opinie (242) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-29 09:45
cc
"Całość sfinansuje w 85 proc."
to całość czy w 85%?- 22 10
-
2019-05-29 09:46
Karczemki, Chwaszczyno (2)
tam juz pelno ludzi mieszka a dostac sie do Sopotu Gdyni czy Gdańska to pól dnia, miedzy przesiadkami trzeba czekac do 2 godzin, tragedia . Dlaczego nie ma prostej drogi
- 24 7
-
2019-05-29 10:01
zapytaj (1)
wójta Karczemek
- 16 0
-
2019-05-29 15:17
Co to za wies te Karczemki?
- 11 1
-
2019-05-29 09:47
Plany, plany, plany...
1 mln PLN na "plan mobilnosci dzielnicy". I znowu jakaś firma zaprzyjazniona z UM przytuli sporą sumkę. I na planach się jak zwykle zakończy temat.
- 40 0
-
2019-05-29 09:48
Kontrabuspas, czy buspas na odcinku leśnym to czysty i**otyzm! Poza tym z planów wynika, że użytkowników dróg w Gdyni poruszających się własnymi autami władze miasta mają głęboko w d....e.
- 24 8
-
2019-05-29 09:50
Opinia wyróżniona
Najpierw przystanek potem budować osiedle! (1)
deweloperki w polach bez dróg dojazdowych! Najpierw droge niech budują deweloperzy nawet z płyt, proste do celu, przystanek autobusowy obok, a dopiero potem pozwalac na budowę osiedla! Bo inaczej to zajeżża nas samochody. Kazdy kupuje po 2 samochody, zeby sie gdziekolwiek wydostać z tych pipidówek. A gdyby najpierw był przystanek, to moze ludzie by nie kupowali tylu samochodów
- 54 18
-
2019-05-30 10:04
Do @mniej samochodów raczej przystanek wybudowac w trakcie budowy osiedla i autobus puścic dopiero po wybudowaniu osiedla. Bo jak zrobisz przed budowa to możesz kupe kasy zmarnowa , bo deweloper może zaczac budowac osiedle np. za 6 lat
- 13 0
-
2019-05-29 09:50
Poszerzyć Małokacką, Kielecką i Rolniczą. Zmodernizować odcinek Chwarznienskiej. W przyszłości budowa obwodnicy. Inne działania to tylko prowizorka i mydlenie oczu!!!
- 31 5
-
2019-05-29 09:56
Drogi w Gdyni to jedna wielka komedia.Brak zatoczek dla autobusów, brak lewoskrętów i prawoskretów na skrzyżowaniach, brak rond, ulice wąskie i dziurawe. Za to mamy lotnisko - widmo i plany które zwalają z nóg. Uśmiechnij się jesteś w Gdyni.
- 31 9
-
2019-05-29 09:59
tego można było się spodziewać
że przebudowa III etap przez witomino zostanie wstrzymana, przecież trzeba robić kamienną górę i kwietniki.....A i pewnie samoloty znów przylecą latem za dopłatą i hajneken opener za dopłatą również...
- 35 8
-
2019-05-29 09:59
SZczurek
sprzedaje ziemię developerom a stan dróg jest tragiczny !!!!
TRistar to przekręt stulecia.
Dziury w Cetrum jak w szwajcarskim serze nie mówiąc o inny dzielnicach..
Na lotnisku mewy ucza sie ladować..
W cetrum pomnik straszydło, nawet Duda sie wykrzywił..
Liczy sie PR,pokazy lotnicze i biegi, biegi.....do urny wyborczej też..- 43 0
-
2019-05-29 10:01
korki w gdyni (1)
Krótko i na temat,jeżdżę komunikacją miejską od zawsze,ale jeżeli w gospodarstwie są 2 lub 3 auta i każdy jeździ sam - to niestety jak ktoś napisał- budowa dróg i remonty nic nie pomogą,ogarnijcie się wszyscy,bo któregoś dnia Gdynia tak się zatka i nie odetka.Płacić za każde kolejne auto i wszędzie zrobić parkometry w centrum,a Gdynia powinna wybudować za te pieniądze wysoki parking i tyle w temacie,Mieszkam i dojeżdżam ulicą wielkopolską a tam inpro za chwilę oddaje nowe bloki,poproszę o skrzydła...
- 17 25
-
2019-05-29 10:36
Twoje miejsce jest na wsi.
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.