• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • A o kolei metropolitalnej nikt nie pomyślał ???

    • 32 0

  • Metro metro

    Koniecznie metro

    • 22 8

  • Co za marnotrawienie pieniędzy

    Może p.Łucyk powinien przez miesiąc postac w korkach na Chwarznieńskiej zamiast wydawać na badanie oczywistych problemów.

    • 36 3

  • To jest pokaz arogancji ze strony UM Gdynia wobec mieszkańców północnych dzielnic (1)

    Szczególnie w kontekście aktualnych problemów z komunikacją.
    Absurd za absurdem...

    • 32 6

    • Bo Gdynia zachód to projekt jednego dużego dewelopera mocno powiązanego z miastem, na północy nie mają żadnej inwestycji

      • 11 6

  • Poprawa ma polegać na zepsuciu co działa, czyli odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej. Lepiej zajmijcie się budową nowych dróg i dodatkowych pasów na istniejących dolotówek na Obwodnicę.

    • 21 11

  • Panie szcurek

    Tylko metro!!!!
    albo tramwaje no chyba ze ten tunel hipersoniczny z oksywia na wiczlino w 1min?

    • 24 0

  • jeżdzę codziennie na 9:00 i problemu nie widzę. Wiczlino - Gdańsk Śródmieście 35 minut. (2)

    będę jeździł samochodem i nikt mnie nie przekona do innego rozwiązania.

    • 19 9

    • szczurek to ty? (1)

      • 12 1

      • Janusz ... tu Twoja Halinka

        • 4 3

  • Zdenerwowany (1)

    Wiecie co mnie najbardziej denerwuje jak czytam taki artykuł??? A w czym oni są inni (lepsi)od innych mieszkańców dzielnic Gdyni W niczym poza może tym że prawie cała wierchuszka mieszka na Chwarznie i Wiczlinie bo to jest trendy a ja się pytam co z resztą dzielnic co z alternatywą dojazdu na Obłuże Oksywie Pgórze nie mówiąc nic o Kosakowie Mostach Rewie Mechelinkach a co mają powiedzieć mieszkańcy Orłowa i uczniowie np dojeżdżający do ekonomiczniaka IX LO czy plastyka - tam także budują się osiedla i domy i co tam nie ma jakiś ulg i udogodznień komunikacyjnych a Dąbrowa to co pies który wypadł sroce spod ogona Ja mam apel bardzo duży apel do władz naszego miasta Chwarzno i Wiczlino to nie pępek Gdyni to sie robi sypialnia Gdyni a jak się chce mieszkać na takim zad*piu i w szczerym polu buduje sie mieszkania to deweloperka powinna odrazu budowac tam i pozadne drogi dojazdowe, a jak ludzie zgadzają się na zakup tam mieszkania to powinni zdawać sobie sprawę ze korki ich nie miną Zadbajcije o inne dzielnice panie Łucyk i panie Szczurek a nie tylko o Chwarzno i Wiczlino a mamy pełne pole do popisu

    • 24 9

    • Tam to glownie pole..

      • 9 0

  • Czyli wynik badania jest predefiniowany:

    "Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania"

    • 18 5

  • Ostatnio jakiś d**il zlikwidował na Wzgórzu św. Maksymiliana na ul. Śląskiej trzeci pas w kierunku Centrum Riviera, a zrobił drugi prawoskręt na Witomino, który kończy się po 100 m. Mistrz projektowania drogowego! Teraz ci co jadą do Riviery stoją w korku i blokują pas w kierunku Orłowa.

    • 27 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane