- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (177 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (300 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (340 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (108 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (46 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (861 opinii)
Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?
Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.
To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku.
Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.
Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.
- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:
- Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
- Plan mobilności dla dzielnicy.
- Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.
Rozkład ZKM Gdynia
Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.
Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno-Wiczlino: mieszkania na sprzedaż
Miejsca
Opinie (242) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-29 10:08
A o kolei metropolitalnej nikt nie pomyślał ???
- 32 0
-
2019-05-29 10:10
Metro metro
Koniecznie metro
- 22 8
-
2019-05-29 10:13
Co za marnotrawienie pieniędzy
Może p.Łucyk powinien przez miesiąc postac w korkach na Chwarznieńskiej zamiast wydawać na badanie oczywistych problemów.
- 36 3
-
2019-05-29 10:26
To jest pokaz arogancji ze strony UM Gdynia wobec mieszkańców północnych dzielnic (1)
Szczególnie w kontekście aktualnych problemów z komunikacją.
Absurd za absurdem...- 32 6
-
2019-05-29 10:31
Bo Gdynia zachód to projekt jednego dużego dewelopera mocno powiązanego z miastem, na północy nie mają żadnej inwestycji
- 11 6
-
2019-05-29 10:31
Poprawa ma polegać na zepsuciu co działa, czyli odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej. Lepiej zajmijcie się budową nowych dróg i dodatkowych pasów na istniejących dolotówek na Obwodnicę.
- 21 11
-
2019-05-29 10:54
Panie szcurek
Tylko metro!!!!
albo tramwaje no chyba ze ten tunel hipersoniczny z oksywia na wiczlino w 1min?- 24 0
-
2019-05-29 11:01
jeżdzę codziennie na 9:00 i problemu nie widzę. Wiczlino - Gdańsk Śródmieście 35 minut. (2)
będę jeździł samochodem i nikt mnie nie przekona do innego rozwiązania.
- 19 9
-
2019-05-29 11:29
szczurek to ty? (1)
- 12 1
-
2019-05-29 18:43
Janusz ... tu Twoja Halinka
- 4 3
-
2019-05-29 11:16
Zdenerwowany (1)
Wiecie co mnie najbardziej denerwuje jak czytam taki artykuł??? A w czym oni są inni (lepsi)od innych mieszkańców dzielnic Gdyni W niczym poza może tym że prawie cała wierchuszka mieszka na Chwarznie i Wiczlinie bo to jest trendy a ja się pytam co z resztą dzielnic co z alternatywą dojazdu na Obłuże Oksywie Pgórze nie mówiąc nic o Kosakowie Mostach Rewie Mechelinkach a co mają powiedzieć mieszkańcy Orłowa i uczniowie np dojeżdżający do ekonomiczniaka IX LO czy plastyka - tam także budują się osiedla i domy i co tam nie ma jakiś ulg i udogodznień komunikacyjnych a Dąbrowa to co pies który wypadł sroce spod ogona Ja mam apel bardzo duży apel do władz naszego miasta Chwarzno i Wiczlino to nie pępek Gdyni to sie robi sypialnia Gdyni a jak się chce mieszkać na takim zad*piu i w szczerym polu buduje sie mieszkania to deweloperka powinna odrazu budowac tam i pozadne drogi dojazdowe, a jak ludzie zgadzają się na zakup tam mieszkania to powinni zdawać sobie sprawę ze korki ich nie miną Zadbajcije o inne dzielnice panie Łucyk i panie Szczurek a nie tylko o Chwarzno i Wiczlino a mamy pełne pole do popisu
- 24 9
-
2019-05-29 15:23
Tam to glownie pole..
- 9 0
-
2019-05-29 11:23
Czyli wynik badania jest predefiniowany:
"Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania"
- 18 5
-
2019-05-29 11:42
Ostatnio jakiś d**il zlikwidował na Wzgórzu św. Maksymiliana na ul. Śląskiej trzeci pas w kierunku Centrum Riviera, a zrobił drugi prawoskręt na Witomino, który kończy się po 100 m. Mistrz projektowania drogowego! Teraz ci co jadą do Riviery stoją w korku i blokują pas w kierunku Orłowa.
- 27 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.