• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunele i przejazdy nad torami na Oruni

Michał Brancewicz
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Plany budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe na Oruni. Plany budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe na Oruni.

Urzędnicy szukają projektanta trzech tuneli dla pieszych oraz bezkolizyjnej przeprawy dla aut, które umożliwią mieszkańcom Oruni bezpieczne poruszanie się przez tory kolejowe. Oferty potencjalnych wykonawców okazały się jednak droższe, niż zakładano. Dokumentacja miałaby powstać do końca roku.



Mieszkasz w pobliżu terenów kolejowych?

Mieszkańcy Oruni Dolnej od lat czekają na możliwość bezpiecznego przechodzenia i przejeżdżania przez tory kolejowe, którymi jeżdżą pociągi dalekobieżne i towarowe. Od kilku lat miasto zapowiada budowę trzech tuneli dla pieszych i bezkolizyjnych przepraw dla samochodów.

Tunele dla pieszych:


Do przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla trzech przejść podziemnych i dokumentacji przedprojektowej dla bezkolizyjnego przejazdu między ulicami Dworcową i Smętną a Niegowską, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego zgłosiły się cztery firmy:

Oferty firm projektowych:

  1. Optem Sp. z o.o. - 1 mln 289 tys. 655,00
  2. Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek - 1 mln 384 tys. 980,00
  3. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 mln 672 tys. 800,00
  4. Europrojekt Gdańsk SA - 2 mln 925 tys. 794,85

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 850 tys. zł.

- Oferty są obecnie analizowane, decyzja o ewentualnym zwiększeniu dofinansowania lub ogłoszeniu kolejnego przetargu powinna nastąpić w przyszłym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Według założeń urzędników projekty mają powstać do końca 2020 roku. Jest szansa, że cały projekt zostanie dofinansowany ze środków unijnych w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

Trzy warianty planowanej estakady nad torami na Oruni. Trzy warianty planowanej estakady nad torami na Oruni.
W planach dla Oruni jest również budowa estakady nad torami kolejowymi, która ma połączyć skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha i Sandomierskiej ze skrzyżowaniem ul. Serbskiej i Równej. Rozważane są trzy warianty przebiegu tej drogi (A, B i C).

Wariant A ma inny przebieg od strony Traktu św. Wojciecha, warianty B i C mają bardzo podobny przebieg, oba uwzględniają połączenie z przyszłą ul. Nową Podmiejską, z tą różnicą, że wariant C stanowi jedną z jezdni ul. Nowej Podmiejskiej o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu zarówno w kierunku estakady nad torami, jak i w stronę ul. Sandomierskiej. Jednak jej realizacja planowana jest dopiero po roku 2030.

Czytaj też:Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Natomiast estakada nad torami kolejowymi w każdym wariancie przebiega w tym samym miejscu ze względu na ustalony przebieg planowanej ul. Nowej Podmiejskiej. Różni się jednak jej długość ze względu na rozwiązania techniczne. Dla wariantu A wynosi 427,9 m, a dla B i C - 462,71 m.

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • Luuk

    • 0 0

  • Kiedy powrót tramwaju na Orunię???!!!

    • 0 0

  • Marzy mi się

    Skm-ka na Oruni

    • 1 0

  • Tunele I kładki

    Dlaczego tak późno!!

    • 1 0

  • SKM Południe pogrzebana? (4)

    Budowa wariantów A i B uniemożliwi budowę SKM Południe w przyszłości. Koncepcje estakad drogowej i kolejowej są ze sobą w kolizji.
    Szkoda że w artykule nie porusza się tej kwestii.

    • 20 3

    • alleluja

      i alleluja, bardziej durnego pomysłu niż ta SKM chyba nie było

      • 0 0

    • Tam wystarczy szybki tramwaj

      • 2 0

    • (1)

      Nie tylko szkoda, ale i skandal, że artykuł nie wspomina nic o SKM Południe. Przejazd nad torami bardzo potrzebny, ale SKM Południe to konieczność!

      • 12 3

      • Po co budować coś drogiego skoro tramwaj by wystarczył? Przymorze nie ma skm a mieszkańców jest porównywalna ilość. Piecki i Migowo też opierają się na tramwaju.

        • 2 0

  • Korki i masakra

    Zamknięcie przejazdu na niegowskiej spowoduje że wszystkie ciężarówki i maszyny rolnicze będą jeździły przez dworcową i to będzie masakra. Miasta ma głębokim poważaniu mieszkańców , chodzi o przyspieszenie koleii do 180 km.

    • 2 0

  • (2)

    Miasto już dawno pokazało Oruni środkowy palec. Budowa Nowej Podmiejskiej, wiaduktu nad Traktem Świętego Wojciecha, linia tramwajowa, to wszystko miało być pierwsze u nas. Teraz plany zakładają tu jakąkolwiek budowę za 10 lub 20 lat, w ten czas wiele osób słyszących o tych projektach albo umrze, albo będzie w podeszłym wieku i się stąd wyprowadzi mając już gdzieś tę inwestycję.

    • 27 6

    • (1)

      Przecież to od dawna wiadome,że kasa idzie głównie na stare miasto i ewentualnie wrzeszcz,oliwa. Naj...ni turyści muszą mieć ładną okolicę. Na orunie,nowy port i stogi laska wywalona po całości.

      • 4 2

      • Nikt z urzędu się nie przyzna ale prawda jest taka

        Tereny za torami nie są dostępne dla deweloperów z powodu zagrożenia powodziowego. Dlatego nic tam nowego nie powstaje i szybko się to nie zmieni. Dlatego żaden wiadukt tutaj nie powstał podczas modernizacji linii kolejowej Gdynia - Warszawa i przez kolejne 10 lat czeka nas tylko mydlenie oczu.

        • 4 0

  • Picowanie wiecznie żywe (2)

    Wybory prezydenckie za pasem znowu wyciągają królika z POwskiego kapelusza i obiecanki cacanki, tak od 20 lat ,odgrzewają kotleta, na wybory samorządowe, wybory do Sejmu i senatu a teraz ,czyli budowa tunelu ,lub estakady wiecznie żywa jak Lenin,efekty żadne.

    • 13 5

    • coś ci się pomieszało, wyluzuj (1)

      Teraz mają być kopertowe wybory, żeby przepchnąć Dudę. Samorządowe są za parę lat. Przeczytaj co napisałeś nim wyślesz.

      • 2 3

      • Przepchnąć Dudę?

        W każdym wariancie bije innych na głowę ;)
        Przepychać to by trzeba PO&s-ka, z zerowym skutkiem :):):)

        • 1 0

  • drmg oderwane od rzeczywistosci jak zwykle (1)

    kazdy przetarg z tym samym skutkiem, oferty przewyzszaja kwote zamawiajacego

    • 8 3

    • Trzeba poczekać parę miesięcy

      A przez śvirusa będą się bić o zlecenia

      • 0 0

  • Nie ma czegoś takiego jak Orunia Dolna! Jest Orunia i Orunia Górna.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane