- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (29 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (177 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (157 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (43 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (57 opinii)
Jana z Kolna gotowa. Budowa zakończyła się przed czasem
20 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
Zakończył się remont ulicy Jana z Kolna.
Podczas Euro 2012 kibice pójdą na stadion po płaskiej jak stół ul. Jana z Kolna w Gdańsku. We wtorek oficjalnie zakończono remont tej ulicy, półtora miesiąca szybciej, niż planowano.
Roboty wykonywane przez Strabag były drugim elementem - po zmodernizowaniu linii tramwajowej od Węzła Kliniczna do ul. Wały Piastowskie - przebudowy ulicy Jana z Kolna. Między innymi dzięki dobrej pogodzie, ale i dobrej organizacji, prace udało się ukończyć 45 dni wcześniej, niż zakładano.
Remont jezdni obejmował wzmocnienie istniejącej podbudowy drogi i wymianę nawierzchni. Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji powstała w oparciu o wykonany wcześniej przez Politechnikę Gdańską projekt technologiczny. W trakcie realizacji robót, Politechnika Gdańska wykonywała też na bieżąco kontrolne badania laboratoryjne wbudowywanych materiałów oraz parametrów wykonanych kolejnych warstw konstrukcji nawierzchni.
Zakończony wcześniej remont torowiska trwał od marca do sierpnia tego roku. Całkowicie wymieniono układ torowy, nawierzchnię drogową na przejazdach tramwajowych, wyremontowano przystanki tramwajowe.
Przebudowa ul. Jana z Kolna kosztowała łącznie ok. 12,6 mln zł, z czego ok. 4,1 mln zł wydano na przebudowę jezdni i ok. 8,5 mln zł przeznaczono na remont torowiska. Inwestycja była finansowana w całości z kasy miasta.
Teraz na ul. Jana z Kolna pozostaje do wykonania remont chodników. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy miałoby to nastąpić.
Powolna przebudowa Węzła Kliniczna
Kierowcy narzekają na wolne tempo prac na wiaduktach Węzła Kliniczna. Także ze względu na bezpieczeństwo. Przed nami zima i w przypadku opadów śniegu ryzyko wypadnięcia z drogi, na której zdemontowano bariery ochronne, będzie spore.
ZDiZ nie kryje utrudnień związanych z inwestycją. - Węzeł Kliniczna został wybudowany w latach 70. W trakcie prac okazało się, że projekt powykonawczy bardzo różni się od stanu faktycznego. Musieliśmy zmieniać technologie. Do tego zasoby sprzętowe wykonawcy są dalekie od ideału - tłumaczy Mieczysław Kotłowski
Zapewnia jednak, że bariery ochronne wrócą na miejsce przed opadami śniegu.
Kierowcy narzekają na wolne tempo prac na wiaduktach Węzła Kliniczna. Także ze względu na bezpieczeństwo. Przed nami zima i w przypadku opadów śniegu ryzyko wypadnięcia z drogi, na której zdemontowano bariery ochronne, będzie spore.
ZDiZ nie kryje utrudnień związanych z inwestycją. - Węzeł Kliniczna został wybudowany w latach 70. W trakcie prac okazało się, że projekt powykonawczy bardzo różni się od stanu faktycznego. Musieliśmy zmieniać technologie. Do tego zasoby sprzętowe wykonawcy są dalekie od ideału - tłumaczy Mieczysław Kotłowski
Zapewnia jednak, że bariery ochronne wrócą na miejsce przed opadami śniegu.
Zakończenie prac przy przebudowie linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna.
Zobacz, jak wyglądały prace drogowe na ul. Jana z Kolna.