• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jednoczą siły dla Młodego Miasta

Katarzyna Moritz
15 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Firma BPTO, jeden z właścicieli terenów stoczniowych, proponowała tunel dla pieszych w ciągu Drogi Do Wolności. Firma BPTO, jeden z właścicieli terenów stoczniowych, proponowała tunel dla pieszych w ciągu Drogi Do Wolności.

Upłynie jeszcze wiele lat, zanim na terenie Młodego Miasta zamieszkają zwykli mieszkańcy, jednak już teraz prezydent Gdańska zainicjował powołanie Rady Interesariuszy, by wspólnie kształtować wizje zagospodarowania tych terenów.



Podpisanie Paktu dla Młodego Miasta. Podpisanie Paktu dla Młodego Miasta.
Budowa Małej Pętli ma ruszyć jesienią tego roku. Budowa Małej Pętli ma ruszyć jesienią tego roku.

Czy powołanie rady dla Młodego Miasta ma sens?

- Tereny postoczniowe w Gdańsku są unikalne nie tylko w skali Polski, ale i Europy. Dlatego chcemy je mądrze zagospodarować. Choć decydująca jest ekonomia, ważne jest też, by słuchać twórców, ludzi kultury i obywateli - podkreślał Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska tuż przed podpisaniem listu intencyjnego w sprawie powołania Rady Interesariuszy dla Młodego Miasta.

List podpisali m.in. przedstawiciele instytucji, które znajdują się i działają na tym terenie, czyli Europejskiego Centrum Solidarności, Instytutu Sztuki Wyspa, Stoczni Gdańskiej, Fundacji Centrum Solidarności i Synergii 99.

Rada ma docelowo skupić wszystkich wieczystych użytkowników gruntów i inwestorów. Jej członkowie będą działać społecznie. Mają się regularnie spotykać i wymieniać informacje na temat zamierzeń inwestorów i miasta.

- Chodzi głównie o to, by był dobry przepływ informacji pomiędzy rozmaitymi podmiotami, które działają na terenie stoczni, żeby władze stoczni, deweloperzy rozmawiali też z artystami, twórcami i by korzyści były obustronne - zaznacza Anna Czekanowicz-Drążewska, dyrektor Biura Prezydenta Miasta Gdańska ds. Kultury.

Pierwszą realizowaną już inwestycją na terenie Młodego Miasta jest budowa ECS. W dalszej kolejności będzie to jeden z etapów budowy Nowej Wałowej, tzw. małej pętli od ul. Rybaki Górne do bramy stoczni nr 2. Ale docelowo mają tam powstać całe kwartały biurowców, mieszkań czy centra handlowe.

- Będzie to dzielnica usługowa mieszkaniowa z dużymi akcentami dziedzictwa historycznego. Jednak pierwsi mieszkańcy wprowadzą się tu może pod koniec drugiej dekady tego wieku. Wszystko jest uzależnione od tempa budowy układu drogowego. Te tereny przez ostatnie 100 lat były wyizolowane z miasta, żeby je teraz połączyć są potrzebne drogi, a na to nie ma w tej chwili pieniędzy - zaznacza prezydent.

Poza olbrzymimi inwestycjami, chodzi też o mniejsze działania, np. na rzecz zachowania dźwigów stoczniowych czy propagowanie działań społeczno-kulturowych, takich jak subiektywna linia autobusowa. Rada zawiąże się po wakacjach.

Opinie (61) 1 zablokowana

  • unikalne tereny...

    ...bo w środku miasta i można niezłe wałki kręcić bawiąc się w tzw. deweloperke....wszystko pod walec, potem aluminium i szkło-stylowo (tfu!!!) a metr kwadratowy po 15.000,-......

    • 4 4

  • ...na terenie Młodego Miasta...

    ...N I G D Y NIE ZAMIESZKAJĄ ZWYKLI MIESZKAŃCY, CO ZA BESZCZELNOŚĆ I OBŁUDA!!!

    • 7 2

  • zostawicie dzwigi

    nie ruszać dzwigow

    • 6 2

  • ciage nowe inicjatywy

    Bardzo cieszy fakt o integracji różnych środowisk w sprawie zabudowy Młodego Miasta. Jednak kolejne inicjatywy nie cieszę wobec braku działań wokół Północnego cypla Wyspy Spichrzów. Chciałabym, żeby wysiłek Prezydenta Gdańska, inwestorów skupił się na realnych działaniach dotyczących zabudowy tej części miasta. Projekty zagospodarowania tych terenów są, inwestycja miała rozpocząć się z początkiem 2011 roku. Jest już połowa czerwca i nic. Uważam, że nasze władze działają zbyt opieszale. Wielka szkoda!!

    • 4 1

  • Oczywistym jest (1)

    Tereny po stoczniowe powinny być zamienione w nową część miasta.
    Dzielnica ta powinna być nowoczesna z modernistyczną architekturą.
    Podział miasta jest oczywisty .Stare miasto niech świeci swym pięknem zabytkowej architektury.Starówka absolutnie nie powinna być oszpecana nowoczesną architekturą. A Nowy Gdańsk za to powinno być wzorem miast światowych z nowoczesnym centrum biznesu.O architekturze modernistycznych nowoczesnych form budynków.Drapaczy chmur i szklanych szaleństw.Z punktem centralnym oczywiście a na nim może i nawet nowoczesna fontanna typy nowoczesny neptun. Gdańsk mając dwa centralne punkty jeden w starej części zabytkowej a drugi w Nowym Gdańsku terenach po stoczniowych w formie nowoczesnego centrum biznesu było by fantastycznym rozwiązaniem dla tego miasta.Kontrast starówki do Nowego centrum oraz odwrotnie jeszcze bardziej pokazywałby urok architektury czy to zabytków czy to szklanych drapaczy chmur.A Gdańsk zasługuję i ma miejsce na modernistyczną architekturę jakim było by nowoczesne centrum biznesu na terenach po stoczniowych zaraz obok starego miasta .Ale zasługuje też na nieszpecenie starówki gdańskiej nowoczesną architekturą.Mamy okazję rozwinąć wspaniale miasto być nowoczesnym ale mającym tradycję.

    • 3 6

    • Oczywiste jest, że coś co jest nowe, nie musi być automatycznie lepsze. Oczywiste jest, że coś co jest stare, nie musi być z

      urzędu gorsze. Ludzie, którym podoba się nowoczesna architektura to takie zjawisko jak pies biegle mówiący po norwesku: bardzo rzadkie. Taki styl jest torturą dla wszystkich zmysłów.

      Starówka nasza jest wielkości znaczka pocztowego. Aż krzyczy, by ją powiększyć do stanu sprzed imprezy sowieckiej.

      • 0 3

  • amatorzy

    niestety szkoda że ten teren (nawiasem mówiąc w mało przejrzystych okolicznościach) trafił się firmie BPTO, której jedyne kompetencje polegają na kupowaniu nieruchomości handlowych i biurowych i ich wynajmie - ewnentualnie ich późniejszej odsprzedaży - niestety dzialalność deweloperska to coś zupełnie innego

    • 2 5

  • Spokojnie narzekacze

    itp, itd. Konserwator zabytków wszystko zablokuje na dobrych kilka lat. Wtedy będziecie usatysfakcjonowani !

    • 3 1

  • ratujmy dzwigi! za pare lat,kiedy bedzie budowalo sie reszte,moga byc symbolem,tego pieknego miasta!

    • 3 0

  • Budyn i deweloperka ida w parze - tyle miejsca i mozliwosci na walki

    zeby tylko reszta smiesznych nierobow i blyszczacych we fleszach miala jakis tam udzial moze piekny Slawek na prezesa spoldzielni? Aha no i zeby byla droga rowerowa to takie wazne

    • 1 0

  • uuuu jak jednoczą siły to może nasze prawnuczki doczekają...

    Będę zawsze głosował na Budynia!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane