- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (159 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (209 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (107 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
Jest pomysł na ulepszenie trasy "rowerowego" autobusu, ale ZTM go nie zrealizuje
W ostatni weekend na trasę przez tunel pod Martwą Wisłą powrócił sezonowy autobus linii 658. To ukłon głównie w stronę rowerzystów, ale nasz czytelnik ma ciekawy pomysł, jak sprawić, by także pozostali pasażerowie mieli po co z niego korzystać. ZTM nie widzi jednak możliwości wprowadzenia propozycji w życie.
Z autobusu kursującego przez tunel pod Martwą Wisłą, poza rowerzystami, mogą oczywiście korzystać "zwykli" pasażerowie. Ale jak słusznie zauważa nasz czytelnik, pan Jarosław, w tej chwili nie mają po co.
Ruszyła rowerowa linia autobusowa 612
Czytelnik podsuwa ciekawy pomysł
Pan Jarosław podkreśla, że od początku działania linii 658 (jeździ w sezonie od kilku lat) zastanawiał się nad jej funkcjonalnością i ekonomicznym uzasadnieniem.
Rozkład jazdy linii rowerowej 658 w Gdańsku
- Spoglądając, jak ten autobus zabierał z przystanku 2-3 rowerzystów, wydaje mi się, że jedynym uzasadnieniem jego funkcjonowania jest brak innej możliwości przeprawy przez tunel. Rozumiem - względy wizerunkowe, w końcu Gdańsk jest miastem rowerzystów. Jednak dlaczego linię tę ograniczono jedynie do rowerzystów? Warto także pomyśleć o pieszych bez roweru, a jest to zdecydowana większość użytkowników komunikacji publicznej. Tylko co da zwykłemu Kowalskiemu bez roweru przeprawa na drugą stronę? Nic. Na węźle Ku Ujściu otaczają nas tory kolejowe i absolutnie nic poza tym - słusznie wskazuje pan Jarosław.
Czytaj też:
Wrócił "rowerowy" autobus przez tunel pod Martwą Wisłą
I w związku z tym proponuje, że warto przedłużyć kursowanie autobusu 658 ze Stadionu Gdańsk do węzła Sucharskiego.
- Pasażerowie piesi zyskaliby domknięcie węzła przesiadkowego - przez tunel - tramwajem na Stogi, Przeróbkę, a w drugą stronę przesiadka na linie tramwajowe do centrum i Nowego Portu ułatwiłaby także transport mieszkańcom wschodnich dzielnic Gdańska. Udałoby się tym samym zmienić funkcjonalność autobusu z linii stricte rowerowej na "pieszo-rowerową" i otworzyć się także na pasażerów pieszych - proponuje.
Przekazaliśmy propozycję naszego czytelnika do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą, by ocenił pomysł i możliwości jego realizacji. Okazuje się jednak, że takich raczej nie ma.
ZTM tłumaczy, dlaczego tego pomysłu nie zrealizuje
Jak poinformowali nas przedstawiciele ZTM, pasażerowie jadący na Stogi i Przeróbkę nadal mogą korzystać z linii 158 oraz 258, których trasy zapewniają bezpośrednie połączenie z Wrzeszcza, Zaspy, Letnicy i obrzeży Brzeźna.
O której autobus lub tramwaj? Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
- Skierowanie linii 658 do przystanku "Sucharskiego" spowodowałoby dwukrotne wydłużenie trasy. Obecna trasa ma 5 km długości i pozwala na realizację kursów z 20-minutową częstotliwością. Konsekwencją wydłużenia trasy byłoby obniżenie częstotliwości kursowania. Przy dłuższym czasie przejazdu ten sam autobus wykonałby mniej kursów. Zamiast co 20 minut autobusy odjeżdżałyby co 40 minut - informuje Dagmara Szajda z ZTM w Gdańsku. - Dla rowerzystów chcących przedostać się na drugą stronę Martwej Wisły tak długi czas oczekiwania na autobus byłby nieakceptowalny, bo objazd drogami rowerowymi przez Śródmieście trwałby krócej - dodaje.
Miejsca
Opinie (155) 4 zablokowane
-
2021-05-17 21:03
Nawet nie rozsmieszajcie Nas (1)
Tymi autobusami rowerowymi
Komunikacja miejska - najdrozsza w Kraju! (A jest na prad)! (Co do zarobkow)
Rydwan kupcie!
Miasto i ludzie jeszcze mentalnie daleko w komunie!
Miasto z marzen! :):):)- 3 2
-
2021-05-18 10:42
Mamy autobusy na prąd w Gdańsku?
- 0 0
-
2021-05-17 15:48
A wystarczyło zaprojektować przejazd dla rowerów przez tunel. (3)
- 13 5
-
2021-05-18 09:20
Co to za bzdura ? (1)
Do tego potrzebna byłaby 3 nitka tunelu, czyli 500 milionów złotych
- 2 0
-
2021-05-18 10:36
500 miliardow
- 0 1
-
2021-05-17 18:19
albo objazd przez centrum
co i tak trzeba zrobić pytanie ile jeszcze będziemy na to czekać.
- 2 1
-
2021-05-18 10:25
To jest autobus dedykowany głównie dla rowerzystów ,
wydłużenie go do Lenartowicza spowodowałoby napływ ,,zwykłych" pasażerów i w konsekwencji brak miejsc dla rowerów i rowerzysci znów by narzekali na brak miejsc . Nie da sie miec ciastka i zjeść go . sa dwa inne autobusy dla psażerów bezrowerowych , A tak rowerzysci maja swój i jest OK .
- 0 1
-
2021-05-18 10:11
Panie Jarku, nieprawda że na węźle Ku Ujściu nie ma nic tylko tory kolejowe. Tu wsiadają pracownicy zakładów pracy i jadą na tramwaj przy Marynarki Polskiej. Np. z Fosforów.
- 1 0
-
2021-05-18 09:41
Oddajcie Prom!
- 3 0
-
2021-05-18 08:57
658 (1)
A moim zdaniem autobus mógłby jechać na trasie
Wrzeszcz PKP Zaspa po trasie 158 Tunel Sucharskiego Westerplatte
Była by to niezła atrakcją dla turystów latem- 1 1
-
2021-05-18 09:38
I koniec końców nie będzie miejsca dla rowerów i znów będą pretensje.
- 0 0
-
2021-05-18 09:09
jak prawie nigdy....
Tu jestem za ZTM, mają rację jest linia 158, która realizuje plany czytelnika.
- 1 0
-
2021-05-18 08:14
Dodać drugi autobus na linię
Skoro kursuje jeden pojazd to po wydłużeniu trasy dodać drugi pojazd i wtedy częstotliwość kursów nie zmieni.
- 1 0
-
2021-05-17 15:18
(1)
poza tym mogłoby się okazać, że zwykłych pasażerów będzie więcej niż rowerzystów i wówczas pojawi się problem z bezpieczeństwem przewozu (tak jak w normalnych autobusach i tramwajach) i będą wypraszani, potem w necie będą obrzucali kierowcę błotem a jak komuś coś się stanie będą skargi i pozwy o odszkodowania
- 26 1
-
2021-05-18 08:02
Gdyby tak się okazało, to należy zwiększyć ilość taboru i ilość kursów
W Gdańsku praktykuje się zasadę, że im mniej popularne połączenie - tym lepiej. Niech ludziska autami jeżdżą, po co miasto ma dokładać do wozokilometrów.
- 3 0
-
2021-05-18 07:52
Na cholerę ta linia 258 skoro ma tylko 4 kursy na dobę?!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.