• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyłoniono projektanta kładki na Karwiny

Michał Sielski
20 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kładka pozwoli wygodnie i bezpiecznie przedostać się przez tory. Kładka pozwoli wygodnie i bezpiecznie przedostać się przez tory.

Firma Mostex z Kartuz wykona dokumentację projektowo-kosztorysową dla budowy kładki między ulicami Strzelców i Buraczaną łączącą Karwiny z Małym Kackiem. Prace budowlane mają ruszyć za rok.



Przypomnijmy:


Kładka ma być iluminowana. Będzie miała ok. 90 m długości i szerokość nie mniejszą niż 5 m. Dzięki niej mieszkańcy będą mieli wygodne połączenie pomiędzy dzielnicami. Bezpiecznie będą mogli przedostać się przez tory, które oddzielają dzielnice.

Dokumentację projektową inwestycji wykona Zakład Usługowo-Projektowy Mostex z Kartuz. Ma na to 54 tygodnie.

Tu powstanie kładka pieszo-rowerowa. Tu powstanie kładka pieszo-rowerowa.
- Kładka usprawni komunikację między Karwinami i Małym Kackiem. Gdynianie zyskają bezpieczne przejście oraz połączenie ulic Buraczanej i Strzelców. Jednocześnie zachowany zostanie spokojny charakter dzielnicy, który tak cenią sobie okoliczni mieszkańcy. A to dzięki zrównoważonemu transportowi z wyłączeniem samochodów. Wraz z budową kładki zostanie wykonana przebudowa istniejącego układu drogowego w takim zakresie, aby możliwe było powiązanie komunikacyjne z sąsiednimi ulicami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Trzy warianty do wyboru



Wykonawca ma przedstawić urzędnikom trzy koncepcje do wyboru. Najlepsza będzie opracowana szczegółowo, wykonane zostaną dla niej prace geodezyjne oraz ostateczna dokumentacja projektowo-kosztorysowa. Firma Mostex zainkasuje za prace 257 tys. zł.

Gdy skończy i urzędnicy odbiorą dokumentację, będą mogli ogłosić przetarg na budowę kładki. Stanie się to najwcześniej za rok. Według szacunków kładka powinna być gotowa za 2-3 lata.

Opinie (82) 4 zablokowane

  • 1% lobby rowerzystów jak zwykle robi wszystko dla siebie (4)

    90% Gdynian jeździ samochodami , 1% rowerami (jak jest pogoda).
    Więc ułatwienia transportowe oczywiście dla... rowerzystów.

    Ja na początku lat 90-tych (gdy rowerami jeździło około 10% społeczeństwa) nawet nie potrafiłem zanegować teorii że jak będzie infrastruktura rowerowa, to będzie jeździć więcej. No bo w Amsterdamie jeździ więcej, to w Gdyni też może.

    No i po wpakowaniu miliardów w piękne drogi dla rowerów, przejazdy, cuda - ilość rowerzystów póki co spadła jakieś 10x.
    Teraz ruch rowerowy w trójmieście to jest 1%. Reszta jeździ albo autobusami albo samochodami.

    No i w związku z tym pakuje się jeszcze więcej pieniędzy w infrastrukturę.

    Zamiast rozpraszać sieć drogową i właśnie puścić wygodny skrót dookoła zakorkowanej Wielokoplskiej, to się robi ułatwienie (za miliony) z którego skorzysta w tygodniu może kilkudziesięciu rowerzystów.

    Gdzie tu sens? Gdzie logika?

    • 16 6

    • "90% Gdynian jeździ samochodami" (1)

      I właśnie o to chodzi, żeby gdynian leczyć stopniowo z samochodozy. Trzeba stopniowo, sukcesywnie utrudniać im (kierowcom) życie, aż się nauczą, że w stosunkowo dużym mieście jeździ się również autobusami. To naprawdę nie boli, niewiele kosztuje i nikomu nie ubliża.

      • 6 3

      • no to warto zauważyć że obecna polityka miasta (czyli budowa dróg rowerowych, likwidowanie miejsc parkingowych itp.), to polityka sprzyjania samochodozie, bo coraz mniej ludzi jeździ rowerem (jakieś 10x mniej niż w latach 90-tych), a jednocześnie coraz więcej jeździ samochodami.

        Czyli polityka budowania dróg rowerowych jest ZŁA.

        I należy przynajmniej ją odwrócić.

        • 0 1

    • Heh...

      Miała być samochodowa, ale część społeczniaków mających po prostu czas zbuntowała się poszli do miasta, że samochody, dzieci i inne straszne historie i będzie rowerowa wow

      • 1 3

    • Juz ci mówię

      Inwestycja w ścieżki rowerowe jest tańsza niż w infrastrukturę drogową, no i później jest się czym chwalić, np. Że Gdynia jest taka eko i ze ludzie przesiadają się na rowery... no i jest (niby) sukces i jest fajnie.

      • 1 0

  • Termin realizacji (1)

    W 3 lata to się buduje wiadukt autostradowy nad doliną za setki milionów euro a nie kładkę dla pieszych nad torami kolejowymi za 250 000 zł. Gdynia jak zwykle daje przykład fachowości.

    • 15 3

    • 250.000 to jest cena projektu

      • 1 0

  • (3)

    Na tych pseudo konsultacjach odnośnie kładki nie było innej wizji niż ścieżka dla rowerów

    • 11 14

    • Oczywiście, że była

      • 0 0

    • (1)

      może być jeszcze pas dla turlających się, a koziołkujących w przeciwnym kierunku.

      • 1 1

      • Ale śmieszne. Szczur czy lucyk to pisal?

        • 1 1

  • Co?

    Mógł być wiadukt drogowy i mniejsze korki, a także wiadukt i kładka razem... oczywiście zaprotestowali jacyś chorzy ludzie? I najgorsze że ktoś ich słucha, dlatego to miasto tak wygląda... Gdynia niczym Polska B.

    • 7 5

  • Co za brednie!

    Jakie znaczenie ma kładka w stosunku do punktualności kursowanie SKM/PKM ich synchronizacji, połączenia SKM z Pruszczem Gdańskim, budowy drugiej linii PKM...
    To wszystko jeszcze przed nami. Kładka jest potrzebna, jednak jest jedynie kroplą w morzu potrzeb!

    • 5 1

  • Czy ktoś mi potrafi wytłumaczyć (1)

    dlaczego miasto nie potrafi sobie od lipca 2016 poradzić z umocnieniem ul. Nałkowskiej gdzie od 3 lat jest uszkodzony jeden pas i jest mijanka (uszkodzone bariery już obrosły na nowo zielskiem) oraz nie potrafi odbudować 5 m kładki na Małym Kacku na Kaczej? Jak można być tak nieudolnym i nie potrafić przez ponad 3 lata odbudować małego mostku? To jest naprawdę żenujące.

    • 18 2

    • Bo MTM za mało na tym zarobi haha

      • 0 0

  • za 3 lata kładka, mostek na nałkowskiej pewnei za 10-20 :) (3)

    gdynia pod rządami szczura pędzi jak szalona :)

    • 62 14

    • Edzio, znów wszystkie, powtarzające się wpisy na forum, są twoje (2)

      kwik, skowyt i ujadanie, a nóg jak nie było tak nie ma

      • 5 11

      • Oj boli, boli.

        PiS forever.

        • 1 3

      • to wygląda na jednostkę chorobową

        jakieś urojenia i zwidy...

        • 8 3

  • Jak wybraliście kastrata biznesu

    To co się dziwicie, cała Polska za PO tak wyglądała. Teraz też głosowaliście jak głosowaliście i nie liczmy na to że jakaś kasa do nas popłynie. Będą eventy, a nie inwestycje.

    • 8 0

  • Trzy lata? (3)

    Panie Szczurek może panu życia nie starczyć.

    • 34 6

    • słabe trolowanie (1)

      musi szczypać z zazdrości i zawiści wiemy kogo na kaczych łapach

      • 0 11

      • Chyba tos na lewicę glosowal

        Ich szczypie wiadomo gdzie :-)

        • 2 0

    • Sam się nie wybrał...

      • 6 2

  • Kładka za 4 lata tunel pod Pucką za XXX lat w tym miescie obiecanki cacanki a teraz nowość rolka papieru toaletowego a na niej obwodnica Witomina. Pytam poco wtedy był remont Chwarznieńskiej? Poto aby szwagry zarąbały kasę a można było za tą kasę zrobić tą obwodnicę. Ale jest drugi aspekt wszyscy od naszego prezydenta z Chwarzna stoją w korkach i im się spieszy dlatego inne dzielnice mają w d...pie. Dlatego polecam aby pozbyć się korków na Witominie przenieść rondo p.Łucyka z Pogórza Dolnego z ul.Unruga/Pucka to jest mega inwestycja za miliony!!# Bo co najlepiej wychodzi naszej władzy prowizorka!!!!!!

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane